Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,78 | 1.626 | 38 | 42,50 | 43,00 | -1,16% |
Nisam apologet, niti to želim biti, al za konkrentnu priču ili scenarij krize treba imati mnogo vise informacija, a ne talambasati uopćeno na temelju prošlih iskustava. Kako je to tesko, skoro pa i nemoguce, ne vidimo bas često u javnosti neke modele ili suvisle scenarije iniciranja, razvoja, kulminacije i kasnije kvantifikacije posljedica krize.
Kriza će doći, no rast kamatnih stopa nije toliki problem jer je kompanija refinancirala velik dio obveza i značajno se razdužila. Ja nisam odvjetnik ATPL i ne mislim da je uopće dobra firma za ulaganje, ponajviše zbog menadzmenta i njihovih igrica (za vlastiti interes i džep), al zaista pišeš trivije koje su uglavnom dobacivanje loptom i uopćenim frazama. Otprilike ŠBBKBB.
Kamatne stope rastu = manja ekonomska aktivnost = manje prijevoza = manja dobit = niza cjena dionica
Matematika je tu jasna sto potvrdjuje i smjer kretanja dionice.
Ostalo su sve zelje i nadanja?
Sto bi amerikanac rekao slope of hope.
Postoji mali problem u ovoj logici, a taj je što brodarima koji su u prijevozu dry bulka raste dobit.
Prijevoza rasutih tereta zasigurno neće biti manje. Koliko će pak rasti potrebe za prijevozom, to ćemo vidjeti.
Prosječne godišnje vozarine za panamaxe, supre i handye zadnji put su bile veće od ovogodišnjih tek davne 2011. S time, da je na početku 2011. orderbook bio 300 milijuna dwt, a flota oko 530 mdwt. Te je godine flota porasla 14% na oko 610 mdwt, a orderbook se spustio na “samo” 230 mdwt (oko 38% flote). Danas je orderbook 81 mdwt (manje od 10% flote), flota 837 mdwt, isporučeno je manje od 23 mdwt. a procjena ukupnog porasta flote u ovoj godini je ispod 3%. Iduće godine još manje.
Za godinu dana brodari će morati voziti sa skupljim gorivom s puno manjom koncentracijom sumpora ili investirati u skupe pročišćivače ispuha, što ne pogoduje vlasnicima starih brodova i stvarat će pritisak na slanje u rezališta.
Tako da treba gledati obje strane jednadžbe, ne samo “demand” već i “supply”.
Rast kamatnih stopa utjece na globalo gospodarstvo i sve industrije ce biti pogodjene. Brodari nisu nikakva iznimka.
Mladjim kolegama koji mozda ne znaju samo bi kratko objasnio zasto je doslo do bull marketa i zasto je doslo do kriza. Nakon dot com balona i Sept 11 2001 napada doslo je do naglog pada ekonomije jer se strah uvukao u americko drustvo te su poceli stedjeti i manje trositi. Americki FED je spustio kamatne stope na 1% da bi stimulirao ekonomiju. To je izazvalo housing bull market koji je poceo 2002 godine. 2007 FED je poceo dizati kamatne stope ne bi li ih normalizirao medjutim to je izazvalo kontrakciju kredita i gusenje ekonomije. Housing market balon je pukao i amerika je ponovo krenila u recesiju povukavsi za sobom cjeli svijet. Da bi to sprijecili FED je spustio kamatne stope na 0% sto je izazvalo novi bull market koji je krenio od 2010 pa sve do sada. Danas smo u situaciji da je FED poceo ponovo dizati kamatne stope u nadi da ce ih normalizirati. Posljedica je ta da je od pocetka godine housing market kao i auto industrija pala 40%. Pitate se kakve to veze ima sa atlanskom? Kad amerika kihne cjeli svijet dobije upalu pluca. Americki FED ima ogroman utjecan ja svjetsko gospodarstvo. To se vidjelo i 2008 godine. Svjetske krize su predvidljiva stvar za one koji znaju zasto i kako se desavaju. Samo oni koji ne znaju misle da se dogadjaju eto tako iznenada ili da ih izazivaju nekakvi masoni koji se sastaju po mracnim sobama i ispred sebe imaju crveno dugme na kojem pise kriza pa ga onda pritiskaju.
Ovi europski novci sto europa djeli iz eurospskih fondova to je direktna posljedica krize koju je izazvao FED spustivsi kamatne stopena 0%. Danas smo u situaciji da europa bez tih stimulativnih fondova ne moze ni prezivjeti. Malo nesto procitajte o svjetskim ekonomijama a ne samo gledati usko na jednu granu. To vam je kao domino. Vi vidite da domino koji se zove brodari stoji cvrsto na zemlji i da ima lijepe brojeve na sebi medjutim ono sto ja vidim je da je prva domina vec srusena i da ce uskoro cjeli niz domina pasti. Nebitno je sto taj domino sada stoji dobro on nije imun na dogadjanja oko njega.
Kad demand naglo padne supply ce odjednom izgledati ogroman. Lako je predvidjeti gdje ce ne samo ATPL nego i ostali brodari.
Logicno i strateski opravdano. Nemaju naftu i plin, ali imaju ugljen plus, ugljen je neusporedivo jeftiniji. Samo ce izmjestiti postrojenja dalje od gradova sto ce zahtjevati investiranje i u dalekovode.
Takodjer mislim da ce ubuduce puno vise uvoziti nego koristiti vlastiti ugljen, jer bi inace za 30 godina ostali bez ugljena ako nastave proizvodnju tempom koj je bio prethodnih godina.
Ne zaboravimo da su najveci proizvodjaci ugljena i da uvoze samo cca 10% a 90% potreba sami proizvode. Mislim da bi u narednim godinama uvoz mogli poduplati.
Nekako ne mogu a da ne primjetim da ovi sto su na forumu od 2010 godine pa nadalje vecinom pisu optimisticne prognoze dok ovi stariji pisu opreznije postove. Starji pamte sta je bilo 2008 i znaju dokle cjena moze kliziti. Cini mi se da ovi sto su se kasnije ukljucili tek treba da nauce lekciju. ATPL je danas u bitno drugacijoj situaciji nego je bila 2008.
2008 je imala hotele avio kompaniju marinu itd… a danas nema vise sta prodavati u slucaju sljedece krize. Sve je vec palo. Upitan ce joj biti i opstanaka. Ne zaboravite da za koji mjesec ulazimo u najduzi bull market u povijesti. Dokle mislite da ce globalni bull market trajati kad se zna da kamatne stope rastu? Al izgleda da svako treba da nauci svoju lekciju na svojoj kozi.
E pa ovdje si fino napisao…. eto vidimo sada gdje je cijena doklizala od 2008. 🙂 ne samo ovdje nego i na svim ostalim brodarima
Vidim da se pocelo veliko pisati kako će to pasti, a to je napokon super znak :))))
Bilbija je dokazao da zna dosadasnjim ulaganjima.
Mislite li da bi usao s tolikim kapitalom da nije napravio detaljnu analizu trzista i buducih kretanja vozarina? Ili mislite da je samo tako na slijepo dao toliku lovu pa kud puklo da puklo. Cini mi se da su neki ovdje prerano izasli pa bi sad nazad uskocili al im je preskupo. 🙂 Zasto pratite temu ako ne mislite ulagati?
4.7.2017 18:31
Citat govori više od 1000 riječi.
Kolega bugs, točno u sridu!
Pogledajte malo graf ATPL i primjetit cete da od pocetka godine klizi prema dolje.
Ako to usporedite sa grafom housing marketa i auto industrijom u americi korelacija je vise nego jasna.
Rekao sam vam da je housing market i auto industrija u americi od pocetka godine down 40% ATPL je down 50% u istom tom razdoblju. Tajming nije slucajnost. Povezan je sa rastom kamatnih stopa.
Pratim ATPL jos od 2007 godine I vise puta sam ulazio i izlazio. Nekad na vrijeme nekad ne. Naravno da sam kao i svi imao i dobitke i gubitke na istoj. Gledao sam je i na 3200kn a i ispod 100kn.
To sto ne mislim da je sada vrijeme za ulaganje nije razlog da ne pratim forum i da ne komentiram ono sto znam. Vrijeme ce svakako doci ali sada sigurno ne. Dok titanik tone treba gledati gdje su camci za spasavanje a ne glumiti heroja i nadati se da ce narasti.
Ja sam npr mislio da uprava atpl zna npr kuda ce vozarine…kad ono….
Isto sam mislio da znaji ata rade kad su kupili cape pa ga brze bolje prodali…
Sto se tice postova od aliena2, sve pet
Jedino mi se cini da treba zamijeniti oko 40 mdwt godisnje da bi flota oata iste velicine.
Samo ce novi brodovi kostati vise jer je kapital skuplji a i zahtjeci su veci.
Tome treba dodati i manje banaka koje su voljne krefitirati brodare.
Tome treba dodati i jedni stavku iz interviewa od stanleya druckenmillera gdje lik kaze… Kada ste zadnju puta culi da je neka firma bankrotirala ?
Nije dugo toga bilo zbog nesplatnog novca. Bit ce gadno kad krene lavina
Bilbija je dokazao da zna dosadasnjim ulaganjima.
Mislite li da bi usao s tolikim kapitalom da nije napravio detaljnu analizu trzista i buducih kretanja vozarina? Ili mislite da je samo tako na slijepo dao toliku lovu pa kud puklo da puklo.
Kao sto rekoh ovi mladji na forumu se nahajcavaju i jedni druge bodre a ATPL klizi prema novim dubinama vec 10 mjeseci a pojma nemaju zasto.
Inace zivim i radim u americi vec 10 godina i znam vrlo dobro sto se ovdje desava i kakve su prognoze.
Proguglajte malo ko su i sta pricaju Ray Dalio, Peter Shiff, Jim Rogers, Mike Maloney, Jim Rickards itd…
Da ne govorim da je kineska burza potonila vec 50% zbog trgovinskog rata i dalje klizi prema dolje a ni jedna strana nece popustiti.
Ne govorim vam ovo sa losom namjerom vec da sami istrazite o cemu pricam i sami donesete educiranu odluku baziranu na cinjenicama a ne na nadanjima.
Tvoja pisanija ju potakla u rast. Samo piši i dalje.
Čini se da ovaj članak ima veću težinu od tvojih postova.
Kao sto rekoh ovi mladji na forumu se nahajcavaju i jedni druge bodre a ATPL klizi prema novim dubinama vec 10 mjeseci a pojma nemaju zasto.
Inace zivim i radim u americi vec 10 godina i znam vrlo dobro sto se ovdje desava i kakve su prognoze.
Proguglajte malo ko su i sta pricaju Ray Dalio, Peter Shiff, Jim Rogers, Mike Maloney, Jim Rickards itd…
Da ne govorim da je kineska burza potonila vec 50% zbog trgovinskog rata i dalje klizi prema dolje a ni jedna strana nece popustiti.
Ne govorim vam ovo sa losom namjerom vec da sami istrazite o cemu pricam i sami donesete educiranu odluku baziranu na cinjenicama a ne na nadanjima.
A čuj pred 10tak godina ono sr .. je u americi se desilo zbog kemijanja banaka sa hipotekatnim kreditima, koje je urušilo sve za sobom…. iako je i to relativno, jer su oni i nakon svega toga opet rekordno brzo se vratili nazad. A da će opet isplivati neko sr … je, hoće, a sad kad, vrag bi znao.
To kao da govoriš nemoj si graditi život i ulagati u znanje i svoj razvoj, jer možeš negdje nastradati i svejedno ćeš umrijeti
Kao sto rekoh ovi mladji na forumu se nahajcavaju i jedni druge bodre a ATPL klizi prema novim dubinama vec 10 mjeseci a pojma nemaju zasto.
Inace zivim i radim u americi vec 10 godina i znam vrlo dobro sto se ovdje desava i kakve su prognoze.
Proguglajte malo ko su i sta pricaju Ray Dalio, Peter Shiff, Jim Rogers, Mike Maloney, Jim Rickards itd…
Da ne govorim da je kineska burza potonila vec 50% zbog trgovinskog rata i dalje klizi prema dolje a ni jedna strana nece popustiti.
Ne govorim vam ovo sa losom namjerom vec da sami istrazite o cemu pricam i sami donesete educiranu odluku baziranu na cinjenicama a ne na nadanjima.
Alien ovdje se ne trguje na osnovu tih glasina sada. Kada dođe slom tamo slomit će se ovdje 100%. Ovdje se govori o nečem drugom što nema veze sa ničim osim sa regulatorom koji ne regulira ništa. Ovo je ostalo gore od Banjalučke burze.