Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 20.188 | 412 | 47,60 | 49,00 | 0,00% |
mijenja se situacija na bidu. nadam se da se sentiment ovdje mijenja, jer ocito je da su cijene dionica u zaostatku za vozarinama.
kad objave rezultate za Q3 vidjet ce se da je ovo odlican kvartal za cijeli dry bulk
Cijene dionica su u zaostatku za vozarinama???
Nevjerojatno. A kad su cijene rasle mnogo vise od vozarina ili kad su posljednjih tjedana vozarine rasle drajvane gotovo isključivo capesize indeksom koji nema nikakve veze s niti jednim našim brodarom? Jel su i tada cijene dionica bile u zaostatku?
Zna se tko je pumpao cijenu i zna se da je cijena ovisila isključivo o njemu i hrpi priljepaka. Kad je doticni stao i prestao, svi komentari su postali suvišni. Pokusava se jeftinim trikovima boostati cijena, al većina najglasnijih zapravo ne zele kupiti niiti jednu dionicu već da neki novi naivci preuzmu štafetnu palicu, a takvih bas i nema. Barem ne dovoljno da se bilo sto značajno dogodi s cijenom. Ionako je cjenovno gledano ATPL iznad NAV-a, a dugorocan oporavak vozarina i dalje “unsustainable”.
Cijene dionica su u zaostatku za vozarinama???
Nevjerojatno. A kad su cijene rasle mnogo vise od vozarina ili kad su posljednjih tjedana vozarine rasle drajvane gotovo isključivo capesize indeksom koji nema nikakve veze s niti jednim našim brodarom? Jel su i tada cijene dionica bile u zaostatku?
kolega DonJuan, niste izgleda u toku dogadjaja.
mogao bi sad citirati neke izvore, ali vama to ne treba …mislim da imate po defaultu negativan pristup i gledate previse selektivno
ja jesam pisao na temi ATPL jer imam tog brodara, a on je realno jedini ozbiljan dry bulk brodar na ZSE, ali teza da cijene dionica ne prate rast vozarina vrijedi za cijeli dry bulk.
ATPL je nakon ovog pada uglavnom ‘in-line’ sa ostalim dry bulk brodarima, odnosno mozda cak malo ispod nekih jacih imena
da li vi shvacate da su vozarine za capeove na cca 25.000 usd dnevno? razumijete kolika je tu zarada?
da li shvacate da su aktualne vozarine za kamsarmax oko 13-15.000 usd/dnevno, za supre oko 13-14.000 dnevno itd
ATPL koji vozi sve osim capeova, ima na baltiku premiju za ice-class panamaxe od sigurno 10-20%, na standardne cijene ostatak koji je na spotu sigurno ide isto barem po prosjeku ili iznad jer zna se da ATPL odlicno ugovara
Dakle, u vrijeme odlicnih vozarina, koje ce slijedece 2 godine biti sigurno jos bolje (!!), cijene dionica (mislim u prosjeku na cijeli dry bulk) su jedva iznad onih stecajnih, kad se gleda likvidacijska cijena (a to je NAV da budemo na cisto)
jos jednom…ovdje (u dry bulku) je ogroman gap izmedju perfomansi kompanija i cijene dionica tih kompanija
Heh, opet ti o capesizeima… a ne mogu da primijetim s kojom ti sigurnošću tvrdiš da će vozarine rasti?! Najzanimljivije je to da se to tvrdi posljednjih deset godina. I onda, racionalan investitor i čovjek pogleda jedan Graf i sve najednom postaje jasno.
Onaj jako dugoročni Graf BDI-a
Znamo o kome je ovisio rast ove dionice posljednje tri godine. Možemo se mi lagati koliko hoćeš, al cim tog pumpanje nema, nema ni rasta cijene.
I zašto bi se netko bavio bulk brodarom na jednom ovako efemernom trzistu pa i da je najbolji? Ako bas vjeruje u brz, skokovit i izdasan rast onda će svaki racionalan i iskusan investitor kupovati inozemne bulk brodare. Zasad nema nikakvog dugoročnog uptrenda na bulk-u i u tom smislu on nije posebno atraktivan. Kad i ako se to desi, onda možemo razgovarati o trendovima i vrijednostima. Do tada, možete svi gledati u nebo i plesati “indijanski” ples. bacati grah iz šake i/ili u ovisnosti o vjeroispovjesti moliti nebeske sile ili one s ahireta da će doticni pokrenuti novi val pumpanja i dizanja cijene.
Ja bih osobno, još uvijek se držao Dunjaluka i cvrsto stajao na zemlji… ili palubi broda! 🙃
[quote name=K-PAX
mijenja se situacija na bidu. nadam se da se sentiment ovdje mijenja, jer ocito je da su cijene dionica u zaostatku za vozarinama.
kad objave rezultate za Q3 vidjet ce se da je ovo odlican kvartal za cijeli dry bulk
Cijene dionica su u zaostatku za vozarinama???
Nevjerojatno. A kad su cijene rasle mnogo vise od vozarina ili kad su posljednjih tjedana vozarine rasle drajvane gotovo isključivo capesize indeksom koji nema nikakve veze s niti jednim našim brodarom? Jel su i tada cijene dionica bile u zaostatku?
kolega DonJuan, niste izgleda u toku dogadjaja.
mogao bi sad citirati neke izvore, ali vama to ne treba …mislim da imate po defaultu negativan pristup i gledate previse selektivno
ja jesam pisao na temi ATPL jer imam tog brodara, a on je realno jedini ozbiljan dry bulk brodar na ZSE, ali teza da cijene dionica ne prate rast vozarina vrijedi za cijeli dry bulk.
ATPL je nakon ovog pada uglavnom ‘in-line’ sa ostalim dry bulk brodarima, odnosno mozda cak malo ispod nekih jacih imena
da li vi shvacate da su vozarine za capeove na cca 25.000 usd dnevno? razumijete kolika je tu zarada?
da li shvacate da su aktualne vozarine za kamsarmax oko 13-15.000 usd/dnevno, za supre oko 13-14.000 dnevno itd
ATPL koji vozi sve osim capeova, ima na baltiku premiju za ice-class panamaxe od sigurno 10-20%, na standardne cijene ostatak koji je na spotu sigurno ide isto barem po prosjeku ili iznad jer zna se da ATPL odlicno ugovara
Dakle, u vrijeme odlicnih vozarina, koje ce slijedece 2 godine biti sigurno jos bolje (!!), cijene dionica (mislim u prosjeku na cijeli dry bulk) su jedva iznad onih stecajnih, kad se gleda likvidacijska cijena (a to je NAV da budemo na cisto)
jos jednom…ovdje (u dry bulku) je ogroman gap izmedju perfomansi kompanija i cijene dionica tih kompanija
[/quote]
Dragi K-PAX, apsolutno razumno razmisljas, a kada bolje procitas Don juanove postove oni dovoljno govore o tome zasto se tako pise.
Evo vrlo logicno i jednostavno, NE TROSIŠ VRIJEME PIŠUĆI O NECEM DO CEGA TI NIJE STALO.
Zasto bas sada, pa jer je zadnji trenutak za ukrcaj!
Zasto, pa jednostavno drasticno srezan dug, refinancirane obveze, pozitivno poslovanje i odlcan outlook.
Ovdje se spominje pumpanje cijene, pa.onaj tko je želiio zaokruziti.pricu i pozicionirati se mozda mu nije bio problem platiti.”premiju”
Da li je ovima koji bi se sada prislepali.to problem ili bi se naveliko ukrcavali po SVOM 1 X NAV kroz puno puta spominjani “preskupi” dokap?
Hm, hm
😀😎🖐✌👌👍
Heh, opet ti o capesizeima… a ne mogu da primijetim s kojom ti sigurnošću tvrdiš da će vozarine rasti?! Najzanimljivije je to da se to tvrdi posljednjih deset godina. I onda, racionalan investitor i čovjek pogleda jedan Graf i sve najednom postaje jasno.
Onaj jako dugoročni Graf BDI-a
Znamo o kome je ovisio rast ove dionice posljednje tri godine. Možemo se mi lagati koliko hoćeš, al cim tog pumpanje nema, nema ni rasta cijene.
I zašto bi se netko bavio bulk brodarom na jednom ovako efemernom trzistu pa i da je najbolji? Ako bas vjeruje u brz, skokovit i izdasan rast onda će svaki racionalan i iskusan investitor kupovati inozemne bulk brodare. Zasad nema nikakvog dugoročnog uptrenda na bulk-u i u tom smislu on nije posebno atraktivan. Kad i ako se to desi, onda možemo razgovarati o trendovima i vrijednostima. Do tada, možete svi gledati u nebo i plesati “indijanski” ples. bacati grah iz šake i/ili u ovisnosti o vjeroispovjesti moliti nebeske sile ili one s ahireta da će doticni pokrenuti novi val pumpanja i dizanja cijene.
Ja bih osobno, još uvijek se držao Dunjaluka i cvrsto stajao na zemlji… ili palubi broda! 🙃
Hm nesto je vremenski od dna već 2.5 godine, pa evo malo čsth brojeva koji govore sami za sebe
2016 Capeovi pr 6.360$ Panamaxi 5.589$
2017 Capeovi pr 14.087$ panam pr 9.762$
2018 ytd pr 16.016$ (+151.8%) 11.175$ (+100%)
Da li su to znacajni pomaci i dali je to fovoljno za prepoznati trend prepustimo tumacanju svskog ponaosob.
Cini mi se da nikada ne bih drugog uvjerqvao dq ovi nije trend nego fikcija i sarena laza.
Naravno pitanjevje održivosti trenda. Da bi to pokusali projicirati jedan od najvaznijih detalja je supply. Koliki je orderbook pa ispod 10% flote i najnizi je u zadnjih 10 godina. Da li je to dovoljno za odrzavanje trenda treba, pa mozda treba dodati jednu nebitnu jako vaznu činjenicu o cijeni nafte, koja ima daljnji trend rasta, a zbig cega će vozarine iz vise razloga dodatno rasti……
Voli Vas forumski drug……😀😎🖐✌🤞🤙👌👍
Kolega gigic upravo je rastuci trend cijena nafte đoker u rukavu za daljnji rast vozarina a uskoro ocekujem i agresivniji rast panamaxa tako da ce Q3 i Q4 biti uvelike profitabilni.
Nažalost, ovdje su mnogi zapeli mindsetom u prošlom desetljeću. Štošta se od tada promijenilo. Došle su nove industrije, digitalizacija svega od trgovina do internet of things. Stare industrije kao i bulk brodarstvo su u corsokaku.
Da je oporavak još uvijek anemičan i dugoročno neodrživ svjedoče cijene polovnih brodova, ali i cijene dionica bulk brodara. Posebno u SAD. Drys, Dsx, Nm, Egle, Sb, Gnk, svi su u sideways-u ili čak downtrendu. SBLK pokusava odrzati nešto jasniji dugorocan trend, no to je sve još daleko o Boom-a. Ekonomija Kine se mijenja i unatoč sve većoj proizvodnji naglasak je na novim tehnologijama, a ne starim industrijama. Pa pogledajte samo cijene čeličana (MT, AKS, GGB, STLD, PKX), aluminija (AA), ekstraktora bakra (FCX), velikih commodity igrača (RIO. BHP). A ni nafta nije pretjerano obećavajuće iako pokusava i dalje zadržati pozitivan uptrend. Treba biti objektivan i sagledati siru sliku, a ne pokusavati pridobiti publiku “starim trikovima”.
Svijet se konstantno mijenja, to zahtjeva promjenu razmišljanja i investitorskih strategija. Kupovina ATPL je imala smisla kad je dionica orala po dnu i početkom oporavka 2016., no sada, kada je flota prepolovljena, a rast ove industrije još uvijek anemičan, ovo nije uopće neka “sexy priča”. Pogotovo imajući u vidu sve neizvjesnosti domaćeg tržišta i netransparentnog poslovanja i ponašanja uprave ATPL.
Kolega gigic upravo je rastuci trend cijena nafte đoker u rukavu za daljnji rast vozarina a uskoro ocekujem i agresivniji rast panamaxa tako da ce Q3 i Q4 biti uvelike profitabilni.
Sumnjam u to i mislim da cemo jos godinama “zivotariti” na ovim razinama.
Kolega gigic upravo je rastuci trend cijena nafte đoker u rukavu za daljnji rast vozarina a uskoro ocekujem i agresivniji rast panamaxa tako da ce Q3 i Q4 biti uvelike profitabilni.
Sumnjam u to i mislim da cemo jos godinama "zivotariti" na ovim razinama.
[/quote]
Sumnjam u to i mislim da nećemo još godinama “životariti” na ovim razinama.
racun #8 iz top 10 se iskrcava vec duze vrijeme
vidim od 3-10.08.2018. je skratio poziciju sa 29.201 kom na 26.802 kom, dakle prodao 2.399 kom u tjedan dana…
on radi pritisak na bid i njemu ova cijena od cca 400 kn ocito pase, pa postoji sansa da ce taj prodavati i dalje na ovim cijenama.
prema jucerasnjoj strategiji trgovanja rekao bi da ce prodavac cekati da ga skinu sa aska, a ako ne bude islo, vjerojatno ce prosuti po bidu na kraju dana to sto je mislio prodati, ako bida bude iznad 400
Držim da će vozarine u bulk sektoru naredne 2-3 godine biti stabilne ili (značajno) veće od trenutačnih, no to neće promjeniti krvu sliku ove dionice, naglašavam dionice.
Tu više nije važan BDI, neto dobit, NAV etc, meritum je da ova dionica više ne zanima ozbiljne investitore, pravi vlasnici neće dopustiti da od malih dioničara kupuju skupo dionice vlastite tvrtke. Deja vu na zse.
Kolega gigic upravo je rastuci trend cijena nafte đoker u rukavu za daljnji rast vozarina a uskoro ocekujem i agresivniji rast panamaxa tako da ce Q3 i Q4 biti uvelike profitabilni.
Sumnjam u to i mislim da cemo jos godinama "zivotariti" na ovim razinama.
[/quote]
Sumnjam u to i mislim da nećemo još godinama "životariti" na ovim razinama.
[/quote]
OK,vidjet cemo,iako ja smatram da ni malo vece vozarine nece potaci rast ove dionice.
Problemi su malo “veci” ovdje.
No veci porast vozarina i promjena sentimenta generalno moze pogurati ovu dionicu.