Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 74.725 | 1,525 | 47,60 | 49,50 | 0,00% |
Ne znam kakve ima veze cijena barela sa troskovima Atlantske. Brodovi su u najmu i gorivo placa onaj tko unajmi brod. Ako imas rent a car, sto te briga kolika je cijena goriva kad ti kao vlasnik rent a cara ne punis gorivo, nego onaj tko iznajmi automobil.
A veca cijena goriva znaci i vece vozarine, a kako i zasto to sam otkri kad si toliki strucnjak.
visa cijena goriva znaci usporavanje svjetske flote zbog ustede goriva i automatski se podize "fleet utilization" sto automatski znaci vise vozarine
[/quote]
Ja bi molio točan odgovor. Da li onda cijena goriva onda utječe na cijenu dionice ATPL ili ne?
Naime tu su pojedinci pisali da će smanjenjem cijene nafte na tržištu, smanjiti troškovi ATPL pa će imati bolje rezultate. Koliko se sjećam tada te kolege nitko nije nazivao neznalicama već su se svi složili.
Tako da mi nije jasan ovaj obrat u razmišljanju.
@ chief24
Jedino kaj brodove ne iznamljuješ na tjedan dana već na 4-5 godina.
Zato molim te stručnjače objasni mi kako će to utjecati na dobit ATPL ako je dogovorila najam brodova kod cijene barela od 30 $/ toni, a do kraja godine voziti će se i po 100 $/ toni.
@ Swami
Prema Vama je BDI toliko pao zbog pada cijene nafte. Ne slažem se.
Prema Vama povećanje cijene goriva ATPL amortizira povećanjem cijena vozarina.
Pa sad je cijena nafte (zadnjih 2 mjeseca) jako narasla.
Koliko vidim cijene vozarina ( BDI ) padaju.
Ali da se složimo s Vašom konstatacijom da porastom cijene nafte rastu cijene vozarina.
Kako će to utjecati na dobit iznajmljenih ATPL brodova koji su iznajmljeni pod puno manjim cijenama nafte, a prema Vašoj logici i nižim vozarinama?
Lp
Vau,
bi li ti spekulirao s toliko milijuna vlastitih kuna? Bolje ti ne znam odgovoriti.
zasto je ovo boldano i odakle informacija da je to njegov vlastiti novac
malo mog razmišljanja
1. vrlo lijepo je iskorišten rast vozarina koji je počeo još od ovog ljeta , a što je dodatno potpomognuto i jednim od najvećih kupaca u zadnje vrijeme , tj. IB.
Budući su prognoze vrlo optimistične za bulk sektor ,što se može pročitati iz niza članaka ( ne može se govoriti o neko drukeraju , jer ovdje je izneseno izjava-linkova od zbilja dosta raznih shipp. brokera i brod.kuća) , ako se rast dionice nastavi ovim tempom , iskoristitit će se rast vozarina do maximuma . sad, koji će to maximum biti, to samo dragi Bog zna .
uz IB, tu su i malecki koji dodatno povećavaju likvidnost i rast dionice .
2. ono što je najavljeno to je dokap.
ako dođe novih dionica , ono što je neminovno , to je pad dionice .( što naravno na zse i ne mora biti, budući je naša burza totalno nepredvidiva i ponekad ne vrijede zakoni trgovačke logike) .
ali ako i dođe do pada dionice , vjerujem da će cijena već biti na takvim nivoima , tako da postojećim dioničarima koji su je kupovali na 300 i to neće premati.
3. ono što mi je jedino nepoznanica , to je situacija oko JDPL. da li ATPL ide ili ne ide u preuzimanje JDPL , to je pitanje . ako ide, kako će se odraziti na atpl ( po svim parametrima dionica bi trebala padati, jdpl rasti , ali na našoj zse , nikad ne znaš.)
Ne znam kakve ima veze cijena barela sa troskovima Atlantske. Brodovi su u najmu i gorivo placa onaj tko unajmi brod. Ako imas rent a car, sto te briga kolika je cijena goriva kad ti kao vlasnik rent a cara ne punis gorivo, nego onaj tko iznajmi automobil.
A veca cijena goriva znaci i vece vozarine, a kako i zasto to sam otkri kad si toliki strucnjak.
visa cijena goriva znaci usporavanje svjetske flote zbog ustede goriva i automatski se podize "fleet utilization" sto automatski znaci vise vozarine
[/quote]
Ja bi molio točan odgovor. Da li onda cijena goriva onda utječe na cijenu dionice ATPL ili ne?
Naime tu su pojedinci pisali da će smanjenjem cijene nafte na tržištu, smanjiti troškovi ATPL pa će imati bolje rezultate. Koliko se sjećam tada te kolege nitko nije nazivao neznalicama već su se svi složili.
Tako da mi nije jasan ovaj obrat u razmišljanju.
@ chief24
Jedino kaj brodove ne iznamljuješ na tjedan dana već na 4-5 godina.
Zato molim te stručnjače objasni mi kako će to utjecati na dobit ATPL ako je dogovorila najam brodova kod cijene barela od 30 $/ toni, a do kraja godine voziti će se i po 100 $/ toni.
@ Swami
Prema Vama je BDI toliko pao zbog pada cijene nafte. Ne slažem se.
Prema Vama povećanje cijene goriva ATPL amortizira povećanjem cijena vozarina.
Pa sad je cijena nafte (zadnjih 2 mjeseca) jako narasla.
Koliko vidim cijene vozarina ( BDI ) padaju.
Ali da se složimo s Vašom konstatacijom da porastom cijene nafte rastu cijene vozarina.
Kako će to utjecati na dobit iznajmljenih ATPL brodova koji su iznajmljeni pod puno manjim cijenama nafte, a prema Vašoj logici i nižim vozarinama?
Lp
[/quote]
Nikakve nema veze cijena goriva sa najmom broda od 10 dana ili 10 godina. gorivo placa onaj tko iznajmi brod. Vozarina se ugovori po danu za odredjeni period. znaci ugovoris cijenu od npr. 100000USD/day na period od 1.god. Onaj tko unajmi brod placa AP-u kroz prvi najam zateceno gorivo na brodu po cijeni goriva kako se ugovori, a to je obicno po trzisnoj cijeni. i AP. Kad je redelivery proda odnosno kad istekne najam nakon jedne godine, unajmitelj odbija od zadnje vozarine zateceno gorivo po onim istim cijenama koje su ugovorene na samom pocetku ugovor tj prije godine dana.
Znaci cijena goriva u mjedjuvremenu moze poci u nebo ili moze poci na samo dno, to sa AP nema veze. Ponavljam, gorivo placa onaj tko iznajmi brod. AP placa ulje za motor i ostale uredjaje, posadu i odrzavanje. Cak ne placa niti lucke troskove, agente, remorkere itd. To sve placa onaj tko iznajmi brod.
Bilbija kupuje kao sumanut, dakle +11 000 kom čovjek kupio po 633 kn prosjek tog dana, ok ne mora značiti da je baš toliko platio za taj paket ali u svakom slučaju zakon.
Bilbija kupuje kao sumanut, dakle +11 000 kom čovjek kupio po 633 kn prosjek tog dana, ok ne mora značiti da je baš toliko platio za taj paket ali u svakom slučaju zakon.
Kako je krenuo može se dogoditi da konačno dobijemo pravog gazdu, nakon Mihanovića i Federika Glavića red je da dobijemo novog brodovlasnika. Špekulativno se ne kupuje 15% firme, već je to naznaka vlasničkog preslagivanja, osobno na to tako gledam.
falco
vrlo realno razmisljanje
hasanfefer
mislim da sam bio jasan sto se tice cijene nafte. Vozarine su pale zbog enormnog poremecaja u supply/demand odnosu. Previse brodova je bilo naruceno, a istovremeno Kineski demand za commodities nije ispunio ocekivanja. Pad cijene nafte je samo dodao ulje na vatru
Rast cijene nafte ce utjecati na brzinu brodova, jer ce oni koji placaju gorivo zahtjevati smanjenje brzine radi ustede. To znaci da ce brodovi potrositi vise vremene za prijevoz tereta s tocke A na tocku B sto ce automatski stvoriti efekt manjeg supply-a brodova (pozitivno utjecati na vozarine)
Sto se tice dokapitaizacije:
Dakle idemo se vratiti na ono sto pise u Statutu drustva sada, a to je da ako dodje do dokapitalizacije (po meni je to izvjesno) temeljni kapital ce biti podignut za iznos max. 209.328 MHRK
Ovo je djeljivo s 300 sto je nominala gdje bi onda broj dionica porastao za: 697760
Ovo bi trebala biti minimalna cijena dokapitalizacije osim ako ne smanje nominalnu vrijednost.
Naravno ako ima vise zainteresiranih cijena dokapitalizacije ce rasti i manje dionica ce biti izdano.
Bitno je izdvojiti 2 stvari:
1. Kompanija ce namaknuti cca 210 MHRK ili prevedeno 34 MUSD
2. Uprava uz suglasnost nadzornog odbora moze iskljuciti postojece dionicare iz procesa dokapitalizacije
Pitanje je kako ce se potrositi ovih 34 MUSD.
– Da li ce vecinu iznosa iskoristi za servisiranje duga koji dospijeva
– Ako ce se novac koristiti za kupnju brodova pod pretpostavkom da se dug u cijelosti reprogramira tada je moguce kupiti eventualno 2 Supramax-a stara 5 godina
– Da li ce se ici u gradjevinsku investiciju i izgradnju stanova koje je netko spomenuo
Aha, kompanija će namaknuti 210 milijuna kuna po cijeni od 300 kuna, a cijena dionica na burzi je skoro pa 700???
Nešto ne štima s tom tvojom računicom. Očito oni misle mnogo skuplje prodavati te svoje dionice, no pravo je pitanje tko ih po tim cijenama po kojima bi ih oni prodavali misli ili ima namjeru kupovati?
Ne skalira se broj dionica, nego cijena. Ja ne mislim da je taj Bilbija baš toliko lud da bi kupovao napamet po 650 ili više, a mogao bi u dokapu po 300?!
Dokap ide sigurno po nominali i ukljucivati ce samo postojece dionicare razmjerno udjelu. Inreresa ce sigurno biti, ali ce ici dva kruga dokapa jer nece svi postojeci dionicari upisati maksimalni broj dionica u prvom krugu.
Neimatelji ATPL se nadaju da ce nakon dokapa ici rusenje cijene…nek se samo nadaju…
Možda je sad nekima jasnije zašto se prije dokapitalizacije želi ugrabiti što veći broj ovih dragocjenih papirića.
A ovo o nadanjima za pad cijene nakon dokapitalizacije, moglo bi ostati samo nadanje.
Jer zašto bi netko htio ugrabiti što više prije dokapa, pa i po puno većim cijenama od nominale?
Valjda da bi to onda podijelio po što je moguće nižim cijenama nakon dokapa.
Pred izvjestan oporavak sektora to stvarno zvuči logično…