ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


Osvrnuo bih se na rast cijene dionice AP, a pri čemu su do sada temeljem ovog dvogodišnjeg rasta profitirali svi koji su uključeni na ovaj ili onaj način, osim naravno onih koji ih nemaju, ali sa značajnim zanimanjem i energično svaki dan komentiraju. Redom:
1) mali i/ili veliki dioničari koji su u međuvremenu željeli ili morali prodati iz bilo kpjeg razloga prodali su po većoj cijeni
2) postojeći mali i veliki dioničari koji imaju veću vrijednost
3) kompanija koja je dobila izrazito čvrstog dioničara
4) značajno veća TK kompanije, a što iz puno razloga daje značajnu komparativnu prednost
5) ZSE je nakon dužeg vremena dobio izuzetno zanimljivu i dinamičnu dionicu sa daljnjom značajnom perspektivom da postane jedna od perjanica u nastupajućem razdoblju
Sve naprijed navedeno dešavalo se, dešava se i dešavat će se do daljnjega (2018 – 2020) u dramatično pozitivno promijnjenim okolnostima u dry bulk sektoru, kako je kompanija odreagirala na promjene u takvom okruženju može se iščitati iz bilance i RDG-a. Za razliku od kompanija iz peer grupe nije se odlučila na razvodnjavanje postojećih dioničara po minimalnim cijenama npr 100 kn, kao što su radile neke ili većina kompanija iz peer grupe i po nekoliko puta. Na taj način one su potpuno uništile postojeće dioničare, a dobile formalno manji odnos P/NAV i privremeno pokazatele zaduženja npr NDebt/EBITDA
Kada pogledate sve druge kombinacije parametara uključivo EV/EBITDA, EV/Revenue, ROE itd AP je neuspredivo efikasnija i troškovno znači OPEX,a i neusporedivo bolje upravlja prodajom prostora.
Zato ima sve objektivne parametre bolje od peer grupe, uključivo i neto dobit nakon Q3 i to jedina od listanih kompanija.
Kompanija će i ako će ići u dokapitalizaciju, očito to napraviti u trenutku kada to bude najpovoljnije i za nju i za postojeće dioničare, hvatajući konjukturu u sektoru. Svi preduvjeti za to polako se stiču. Dug je dramatično smanjen, efikasnost i rezultat dramatično su promijenjeni. Dionička struktura postala je još čvršća i stabilnija. Dragi dioničari i forumaši odluka je na Vama slušati one, koji Vam tumače da ste zarađujući izgubili ili da iz onog što će slijedećih 3 godine značajno rasti trebate izaći. Vodite se zdravim razumom i zapitajte se, tko i iz kojih pobuda i razloga troši ovoliku energiju da bi Vam dokazao nešto nelogično.
Voli Vas forumski drug
Molim moderatora da ne obriše ovaj post. Hvala
😀👍✌👌👏🤞💥


Zašto nisi naveo da se vrijednost dugotrajne materijalne imovine u periodu 01-09/2017 umanjila za 468 milijuna kn (sa 1,688 miljarde kn na 1,220 milijarde kn) u odnosu na isti period prošle godine?
Amortizacija je u tom smanjenju sudjelovala sa svega 55,3 milijuna kn.

Ne znam kako je dionička struktura postala čvršća i stabilnija time što je u nju ušao netko tko nema veze sa brodarstvom i tko kupuje potpuno netransparentno dionice na više skrbničkih i ostalih računa, a potom te račune spaja, prebacuje vlasništvo i sl. Netko tko jedan dan kupi dionicu, a sljedeći je prodaje fingirajući tko zna što?

Da je u vlasničku strukturu ušlo više poznatih ulagača, institucionalaca, širi krug ljudi koji nešto znaju o brodarstvu onda bi ta tvrdnja možda i imala smisla, a ovako je prilično jasno da je jedina uloga tog dioničara da “drži skale i vodu, dok majstori ne odu”.

Ne znam kakve ima veze cijena barela sa troskovima Atlantske. Brodovi su u najmu i gorivo placa onaj tko unajmi brod. Ako imas rent a car, sto te briga kolika je cijena goriva kad ti kao vlasnik rent a cara ne punis gorivo, nego onaj tko iznajmi automobil.
A veca cijena goriva znaci i vece vozarine, a kako i zasto to sam otkri kad si toliki strucnjak.


Ne znam kakve ima veze cijena barela sa troskovima Atlantske. Brodovi su u najmu i gorivo placa onaj tko unajmi brod. Ako imas rent a car, sto te briga kolika je cijena goriva kad ti kao vlasnik rent a cara ne punis gorivo, nego onaj tko iznajmi automobil.
A veca cijena goriva znaci i vece vozarine, a kako i zasto to sam otkri kad si toliki strucnjak.

visa cijena goriva znaci usporavanje svjetske flote zbog ustede goriva i automatski se podize “fleet utilization” sto automatski znaci vise vozarine

Dobro primječeno Swami. A morati će se ići na čišća goriva barem prema sinoćnjem dokumentarcu na HRT o svjetskim brodarima.

使用を信頼し、あなた自身の能力の

gospodo

Moje vidjenje situacije:

1. Nisam ocekivao ovoliki rast cijene dionice u ovako kratkom vremenu i zato sam izasao vani, jer moja projekcija je bila da ce ova razina biti ostvarena negdje u 2019. godini

2. Razlozi mog izlaska su, kao sto sam prije naveo, opportunity cost (cijena pojedinih Bulk kompanija s obzirom na NAV, flotu, razinu duga i buduci EPS jest u ovom trenutku visestruko povoljnija), uncertainty vezan za restrukturiranje duga koji dospijeva i dokapitalizaciju.

3. Cijena od ove razine moze krenuti u oba smjera i jedino sto je izvjesno ovdje jest da cemo imati high volatility u 2018. goodini na ovoj dionici sto dodatno povcava rizik

4. Uzimajuci u obzir tocku 2 i 3 omjer risk/reward ovdje u ovom trenutku nije za moj stomak tako da se drzim postrani, definitivno da necu razmisljati o ponovnom ulasku u ATPL dok se ne dogodi restrukturiranje duga

5. Ono sto gura cijenu dionice gore u ovom trenutku jest spremnost jednog ili nekoliko vecih investitora da alocira milione HRK u ATPL, slazem se s Vauvau da mora postojati dogovor o izlaznoj strategiji istog, jer svaka suprotna opcija je bizarna. To se jednostavno ne radi, stavljat sva jaja ili vecinu u jednu kosaru.

6. Ako je IB uvjeren u expanziju Svjetske ekonomije i Bulk sektora (btw. ja sam takodjer uvjeren), tada je mogao diversificirati svoje milione HRK u svjetske Bulk kompanije. Jednostavno nema smisla staviti sve u ATPL na kojoj sada postoji ogroman opportunity cost.
Mislim da ce se svi sloziti (mozda ne i javno priznati) da ovdje postoji puno logickih disrepancies i pomalo apsurda.

Nadam se da je ovo razmisljanje dovoljno inforrmativno i da uvjeravam vas ne postoji skrivena namjera



Kada pogledate sve druge kombinacije parametara uključivo EV/EBITDA, EV/Revenue, ROE itd AP je neuspredivo efikasnija i troškovno znači OPEX,a i neusporedivo bolje upravlja prodajom prostora.
Zato ima sve objektivne parametre bolje od peer grupe, uključivo i neto dobit nakon Q3 i to jedina od listanih kompanija.
Kompanija će i ako će ići u dokapitalizaciju, očito to napraviti u trenutku kada to bude najpovoljnije i za nju i za postojeće dioničare, hvatajući konjukturu u sektoru. Svi preduvjeti za to polako se stiču. Dug je dramatično smanjen, efikasnost i rezultat dramatično su promijenjeni. Dionička struktura postala je još čvršća i stabilnija. Dragi dioničari i forumaši odluka je na Vama slušati one, koji Vam tumače da ste zarađujući izgubili ili da iz onog što će slijedećih 3 godine značajno rasti trebate izaći. Vodite se zdravim razumom i zapitajte se, tko i iz kojih pobuda i razloga troši ovoliku energiju da bi Vam dokazao nešto nelogično.

Nemojte zaboraviti da će nove godine nafta značajno otići gore, a ako se zakuha u Iranu i preko 100 $/ barelu.
Jer moram objašnjavati kako će to djelovati na troškove ATPL.
[/quote]
Kolega hasenfefer, toliko neznanja u tako malo rečenica… Vi ste ovdje za ismijavanje, a ne kolega gigić23 koji je neukima pojasnio što se ovdje događa.
Stvarno se čovjek nekad zapita, koja je svrha pisanja onih koji se čude rastu ATPL kao pura nečemu, i valjda tamo još od 100 kuna uvjeravaju ljude i što je još najbolje i sebe same da ovo ne treba kupovati?! Nevjerojatno…


Swami… kako znaš da su mu sva jaja u jednoj košari i da nema i vani 🙂 nebi imao toliki kapital da nezna šta radi… a evo UPL je rješila restrukturiranje duga pa iskoristi 😉

bugs
ne znam, ali ako je covjek tezak Milijardu HRK tada bi se valjda pojavio na Forbes-ovij listi milijunasa jugoistocne Evrope

Kada sam rekao diversificirati, govorim o diversifikaciji 10% asset-a u Bulk sektor. Znaci diversifikacija unutar diversifikacije

Inace, Bulk sektor je samo jedan od potencijalnih dobitinika u buducem razdoblju. Definitivno da puno veci potencijal postoji na primjer u Lithium Sektoru ili LNG sektoru

Ne razumijem zasto si fokusiran na Hrvatsko Trziste Kapitala koje je slikovito opisano mala bara s puno krokodila i samim tim otvara mogucnost manipulacijama.
Ako si ti meni preporucio ULP, evo ja cu tebi preporuciti JIN koji je izlistan u Oslu

gigic
nisam analiticar, radim u Oil & Gas sektoru
Moguce da ce izvjesce 2018. ATPL biti bolje u smislu Operativne margine od ostatka sektora, tu se naravno vracamo na TCE ugovore koji se polako ciste. Medjutim, takodjer je bitan sustainability kroz iduce godine gdje ce u slucaju porasta vozarina mnoge firme ostvarivati puno vece profite u smislu P/E i dividendnog prinosa od ATPL iz jednostavnog razloga sto imaju visestruko vise brodova u portfolio-u (zakon velikih brojeva)

Stvar je vrlo jednostavna. Podcjenjuje se znanje i iskustvo domaćeg ulagača i želi mu se nametnuti da nekakav fingiran rast cijene znaci i formiranje pozitivnih ocekivanja u smislu alikvotnog rasta vrijednosti. Naravno da je to supalj i dvosmislen stav koji nema veze sa stvarnošću. Vrijednost se ne stvara iz ničega nego iz produktivne imovine koja se zbog pokušaja refinanciranja dugova kontinuirano rasprodaje. Želja je očito bila da se nepovoljna struktura dugova nadomjesti tudjim kapitalom, sto nije sporno dok se u igru nisu uključili “igrači” koji dižu cijenu u očekivanju da će tržište prihvatiti to prevrednovanje. I sad se opet vraćamo na prvu rečenicu, ne podcjenjujte znanje i iskustvo domaćeg ulagača.



Jel može netko taksativno navesti brodove koje ATPL ima u vlasništvu?

Da opet procjenimo koliki bi tu mogao biti NAV?

ima ih sve manje a uskoro ide i orsula

AP ARGOSY
AP ASTAREA
AP DRZIC – bare boat sto god to znacilo
AP DUBRAVA
AP JADRAN
AP REVELIN
AP SLANO
AP STON – na prodaju
AP SVETI VLAHO – bare boat sto god to znacilo
CITY OF DUBROVNIK – bare boat sto god to znacilo
MAPLE GLORY – bare boat sto god to znacilo
MIHO PRACAT
ORSULA – uskoro prodaja
ZAGREB
[/quote]
more li neko izbacit svoje brojeve koliko vride ovi brodovi?
za rentane ne triba?
ili ako neki ima godinu proizvodnje i nosivost?
ili more link di se to more povadit
hvala lipa

sretno svima na pučini,čujemo se posli 11.12.2018.


Dobro primječeno Swami. A morati će se ići na čišća goriva barem prema sinoćnjem dokumentarcu na HRT o svjetskim brodarima.

gleda san i ja i prvo šta sam pomislia je bilo veliki svjestki brodari će naći šolde za nove brodove a kako će atlanska kupit nove brodove kad ih ovo malo šta imaju ih bankari tiraju da prodaju jer su dugovi preveliki?
a cine novih brodova restu i još će više rasti,ako neki ima ili zna više o tome neka napiše.

sretno svima na pučini,čujemo se posli 11.12.2018.

Može li mi netko pojasniti kakav je to rast ako većinu kupovnih naloga generira jedan jedini investitor? O čemu se tu zapravo radi ako većina ostalih tržišnih aktera ne vidi potencijal rasta kompanije? Hvala.

New Report

Close