ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 22.11.2024. u 06:55
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
49,00
74.725
1,525
47,60
49,50
0,00%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

@Serislave 154 panamaxa u periodu od 2018-2020 će biti na prosjećnoj starosti scrapa.
U istom perodu u ovom trenutku vidimo u ordrerbooku ukupni broj narucenih panamaxa 161.
Što god da to znacilo!
Izvori Clarkaons i DNB.
Zakljucak trebamo izvući sami. Sve što se događa nine bez razloga.
Voli te i postuje forumski drug.
😀👍✌👌👏💥🤞

Veliki pozdrav glavnom kreativcu foruma Woodironu, My Moonu, ali ne manji Bubimiru. AJMO PROMATRAT 😀😎✌🤘🤙🖐👌👍🤚👋👋

China to achieve coal capacity cut target next year

Ovo je dobra stvar za potraznju. Krvava zapravo.
Zato tvrdim da je 2018 jos sigurno dobra, a za dalje vrag ce ga znati. Skverova ima ko pljeve i mogu za 2019 istresti novogradnji da ti mozak stane.
Bio sam jednom u Koreji i vidio kako to ide, ma to je strava. U suhom doku na 4 broda se u isto vrijeme spajaju 4 iste kaljuzne pumpe, paralelno opremanje, ne?, elem da bi bili gotovi u istu minutu da mozes pustiti vodu i predati ih moru. Eeeeee!!!! Ovdje to nece biti ni 2220.

Disclaimer: Tko moje pisanje shvati kao nagovor na kupovinu / prodaju dionica ili kao investicijski savjet taj je otisao na kvasinu odavno.

Točno Serislave. Prićao mi ćale, on je puno preuzimao brodova u Koreji. Inače bulk je najednostavniji za napraviti, most makina, štiva i poklopac i vozi, nema strojeva puno ko tanker i puno manje cijevi i sl…
Al opet ne možemo znati dinamiku toga, teško je to.

Gigic
Sve 5, tako stvari stoje, ne sumnjam da si povadio podatke. Ali to je staticki prikaz.
Dinamicki, primjetne su dvije stvari:
1. Pad scrapa s porastom vozarina, sto hoce reci da kad uzmes kraci period za promatranje postaje jasno da se prosjek scrapa seli prema starijim godistima.
2. Orderbook za 2019 je nabubrio u zadnjih par mjeseci i ima cijelu djavliju 2018 za daljnje bubrenje.
Znaci tipicne skare.
E sad je samo pitanje brzine zatvaranja skara.
Will that outpace demand growth or not?
Samo to jedno pitanje sumira sve.
A odgovor ne znamo.
Zapravo znamo. Hoce, sigurno. Samo ne znamo da li za godinu dana ili kasnije.

Skaro
E sad probaj zamisliti da takvu organizaciju pokusas uspostaviti u splitskom skveru. Hahahhaha!!!

Disclaimer: Tko moje pisanje shvati kao nagovor na kupovinu / prodaju dionica ili kao investicijski savjet taj je otisao na kvasinu odavno.

Nema problema, dapace, bravo.
Ovdje ostaje jos jedno veliko pitanje: dokap.
Novac koji se trazi je velik. I moze doci samo od velikih, citaj fondovi.
Koliko ce dati? Blize cijeni na trzistu i blize NAV-u? Nemam kristalnu kuglu, a bogme nisam niti insider. Da sam unutra riskirao bih. Ali sa svjezim ulazom mislim da cu pricekati. Nisam pohlepan i kad i ako se to rascisti na proljece, te ako dinamika fundamenata bude povoljna ulazim pa makar i na 1xxx kn.
Eto, drugovi moji.
Cujemo se jos.

Disclaimer: Tko moje pisanje shvati kao nagovor na kupovinu / prodaju dionica ili kao investicijski savjet taj je otisao na kvasinu odavno.




… da, to je bio lijep nagovještaj rasta cijene dionice sa tadašnjih 800 kn do čak 3850 kn u slijedećih godinu ipol.

Tko može garantirati da se povijest neće ponoviti?
I tko je onda pretpostavio, pomislio, predvidjeo ili proračunao da će se dogoditi taj nevjerojatni skok u tako kratkom vremenu. Apsolutno NITKO, bez obzira što su neki trendovi ukazivali na mogući rast.
[/quote]

Jasno je da su vozarine tada rasle zbog jake ekspanije Kine i uvoza rude koju je prevozila ATPL i ostali brodari onaj tko je to pratio mogao je to predvidjeti, bilo ih je. Nakon što je Kina poklekla, BDI se urušio, a vidimo da se i nakon 9 godina nije značajno ni oporavio.

Tko garantira da se povijest neće ponoviti? Pa, brojke garantiraju da se ne može ponoviti takvo nešto u nadolazećim godinama. Kina je postala opasno zadužena i ekonomski rast koji je trenutno na +6,5% ne opravdava takvu zaduženost. Da bude gore, ako bi Kina htjela dostići rast kakav je imala npr. 2007.g., trebala bi se zadužiti 4 puta više, što je nemoguće. Naime, Kina se u 2017.g. zadužila više od US, EU, UK i Japana zajedno! IMF previđa da će do 2022. Kina doseći 300% duga po BDPu, trenutno su na 235%, itd…
Eto 'tko garantira'.
[/quote]
Nije Kina jedina koja može potaknuti rast.
Što je s drugim ekonomijama u ekspanziji, primjerice indijskom.
Vidim da ste dobar poznavatelj povijesnih događaja na ovoj dionici, pa ne znam možete li se možda prisjetiti toga je li ATPL na 800 kn bila previše podcijenjena tada ili pak na 3.850 kn previše precijenjena?

Ajde šta ste se smrzli? Pa ne može svaki dan rasti!:-)

Ali evo jedan sjajan mali zaključak za imatelje dry bulk dionica.

http://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2017/12/Platts-Bunker-Infographic-full-size.jpg

Znači ako svi brodovi koji nemaju BWTS moraju ići na ugradnju, a to je vjerujem većina postojeće flote (neka kolege napišu koliki je % ako znaju, ja ću ovdje uzeti 70%) te neka ugradnja traje par mjeseci, a vjerujem i dulje, to će u narednih 60 mjeseci povećati stopu utilizacije za barem 2% samo po toj osnovi.
Istinabog, izgubit će se prihod u ta recimo 2 ili 3 mjeseca jednom u tih 5 godina, ali je povećanje vozarina po osnovi povećanja stope utilizacije daleko veće od toga.

Zaključak je toliko frapantan da se pitam da nisam slučajno negdje pogriješio.
Molim komentare.

Disclaimer: Tko moje pisanje shvati kao nagovor na kupovinu / prodaju dionica ili kao investicijski savjet taj je otisao na kvasinu odavno.

Imate u izvještaju TPNG podatak da ugradnja ovih uređaja košta između pola milijuna do milijun eura, ovisno o tipu broda. Sad je li to puno ili malo ne znam, ali ima nešto i u tome da kroz to vrijeme ti brodovi neće ostvarivati prihod, a ovo je ipak dodatni izvanredni trošak. Da li će to utjecati na porast vozarina? Možda…

Upbeat outlook for dry bulk charter rates from 2018 onwards

halfte trinken, halfte Šarcu geben

Upbeat outlook for dry bulk charter rates from 2018 onwards


Sve podsjeca na 2004. godinu


Ajde šta ste se smrzli? Pa ne može svaki dan rasti!:-)

Ali evo jedan sjajan mali zaključak za imatelje dry bulk dionica.

http://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2017/12/Platts-Bunker-Infographic-full-size.jpg

Znači ako svi brodovi koji nemaju BWTS moraju ići na ugradnju, a to je vjerujem većina postojeće flote (neka kolege napišu koliki je % ako znaju, ja ću ovdje uzeti 70%) te neka ugradnja traje par mjeseci, a vjerujem i dulje, to će u narednih 60 mjeseci povećati stopu utilizacije za barem 2% samo po toj osnovi.
Istinabog, izgubit će se prihod u ta recimo 2 ili 3 mjeseca jednom u tih 5 godina, ali je povećanje vozarina po osnovi povećanja stope utilizacije daleko veće od toga.

Zaključak je toliko frapantan da se pitam da nisam slučajno negdje pogriješio.
Molim komentare.

serislav

IMO regulativa za BWMS je doneesena 2004. godine sto bi znacilo da svi brodovi gradjeni prije 2004. nemaju mogucnost retrofit-a, odnosno ugradnja BWMS ce zahtjevati rezanje broda sto ce multiplicirati trosak ugradnje. Iz moje perspektive to ce znatno ubrzati scrapping brodova gradjenih prije 2004. godine

Zašto brodovi građeni prije 2004 ne bi imali mogućnost ugradnje?
Pravno, to je potpuno nelogično. Ne vjerujem da to tako piše. Jer da jest to bi već grmilo.
Fizički, u strojarnici bi trebalo ugraditi centralnu jedinicu, a cjevariju razvući po tankovima.
Brod je brod, u 15 g star brod ugradiš sustav za 1 mil USD i voziš još 10-15 godina.
S druge strane, za pretpostaviti je, točno predviđaš, da će se ubrzati scrap tih brodova, pogotovo starijih, ali ne zbog pravnih zapreka nego zbog neisplativosti ugradnje sustava u odnosu na preostale godine života.

Disclaimer: Tko moje pisanje shvati kao nagovor na kupovinu / prodaju dionica ili kao investicijski savjet taj je otisao na kvasinu odavno.

New Report

Close