Svaka igranka dodje kraju. Krca se orderbook.
ma sve OK, kužimo mi da si prerano prodao, a cijena i dalje narasla pa sad kao više nevalja, za razliku kad si bio unutra 🙂
fino sam napisao na 200-300 da nema smisla prodavati i nakon super rasta ako krene bilo kakav oporavak. Isto kao da si kupio kad je palo sa 3k6 na1k5… pa je super prilika jer je palo preko 60%,, treba gledati malo širu sliku i misliti šire 😉 zašto se zamarati oscilacijama 20-30% i pokušati ih uhvatiti, rijetki to iskoriste
bugs
Nadalje, što je sporno u činjenici koju sam iznio da je orderbook nabubrio brutalno?
Ja dok sam držao dionicu bio je bitno mršaviji.
Rezime:
2018 orderbook NIJE problem. Netto rast flote će biti manji od demanda i to je neosporno, što će rezultirati većim vozarinama u 2018. Ali to je kraj.
2019 orderbook JEST problem, i to gadan.
Ako je prije 2 mjeseca za 2019 bilo stavljeno 15-20 panamaxa, dobro se sjećam, a sad je to na 60, recite koliko će ih se po Vašem mišljenju nakrcati do kraja 2018? 150? 200? Više? Manje? Hm? Koliko je to % od flote od 2500 panamaxa? Jel to više ili manje od rasta demanda?
Kako će se kretati cijena Atpl kad orderbook za 2019 još nabubri? Kakva će biti očekivanja?
U tome je vic, a ne prepucavanja tko je prerano prodao.
Nema preranog prodavanja, ako je s dobiti. Postoji samo prekasno.
njam,njam
… da, to je bio lijep nagovještaj rasta cijene dionice sa tadašnjih 800 kn do čak 3850 kn u slijedećih godinu ipol.
Tko može garantirati da se povijest neće ponoviti?
I tko je onda pretpostavio, pomislio, predvidjeo ili proračunao da će se dogoditi taj nevjerojatni skok u tako kratkom vremenu. Apsolutno NITKO, bez obzira što su neki trendovi ukazivali na mogući rast.
[/quote]
Jasno je da su vozarine tada rasle zbog jake ekspanije Kine i uvoza rude koju je prevozila ATPL i ostali brodari onaj tko je to pratio mogao je to predvidjeti, bilo ih je. Nakon što je Kina poklekla, BDI se urušio, a vidimo da se i nakon 9 godina nije značajno ni oporavio.
Tko garantira da se povijest neće ponoviti? Pa, brojke garantiraju da se ne može ponoviti takvo nešto u nadolazećim godinama. Kina je postala opasno zadužena i ekonomski rast koji je trenutno na +6,5% ne opravdava takvu zaduženost. Da bude gore, ako bi Kina htjela dostići rast kakav je imala npr. 2007.g., trebala bi se zadužiti 4 puta više, što je nemoguće. Naime, Kina se u 2017.g. zadužila više od US, EU, UK i Japana zajedno! IMF previđa da će do 2022. Kina doseći 300% duga po BDPu, trenutno su na 235%, itd…
Eto ‘tko garantira’.
Dionica s najvećim porastom cijene
Atlantska plovidba d.d.
bugs
Nadalje, što je sporno u činjenici koju sam iznio da je orderbook nabubrio brutalno?
Ja dok sam držao dionicu bio je bitno mršaviji.
Rezime:
2018 orderbook NIJE problem. Netto rast flote će biti manji od demanda i to je neosporno, što će rezultirati većim vozarinama u 2018. Ali to je kraj.
2019 orderbook JEST problem, i to gadan.
Ako je prije 2 mjeseca za 2019 bilo stavljeno 15-20 panamaxa, dobro se sjećam, a sad je to na 60, recite koliko će ih se po Vašem mišljenju nakrcati do kraja 2018? 150? 200? Više? Manje? Hm? Koliko je to % od flote od 2500 panamaxa? Jel to više ili manje od rasta demanda?
Kako će se kretati cijena Atpl kad orderbook za 2019 još nabubri? Kakva će biti očekivanja?
U tome je vic, a ne prepucavanja tko je prerano prodao.
Nema preranog prodavanja, ako je s dobiti. Postoji samo prekasno.
Serislave no no
U ovoj godini ukupno je naručeno 83 kamsarmaxa, od čega od 24.07. 23. Znači ukupno je naručeno 6.8 mil dwta, a isporučeno je 8.8 mil dwta. Ocito je dodatno usporavanje u narudžbama.
Ostaje za isporuku 1 u 17, u 18 za isporučiti 81, u 19 61, u 20 18. Znači ukupno 161. Za to vrijeme trebalo bi scrapati barem 154. Izvor Clarksons
Rekao bih temeljemnudravog razuma da je iz ovga jasno da ćemo u periodu 2018-2020 imati vrlo izvjesno znacajan under supply, a uz to iz niza razloga znacajno povećanje demanda
Neki od razloga su linkani na topicu BDIa.
To su razlozi zašto su indexi gdje jesu, pa logićno i dionica AP. Da li je to do sada i koliko pretočeno u rezultat, vidi se u RDG i bilanci za 3Q u 2017.
😀👍✌👌👏🤞💥
Tko može garantirati da se povijest neće ponoviti?
I tko je onda pretpostavio, pomislio, predvidjeo ili proračunao da će se dogoditi taj nevjerojatni skok u tako kratkom vremenu. Apsolutno NITKO, bez obzira što su neki trendovi ukazivali na mogući rast.
[/quote]
Jasno je da su vozarine tada rasle zbog jake ekspanije Kine i uvoza rude koju je prevozila ATPL i ostali brodari onaj tko je to pratio mogao je to predvidjeti, bilo ih je. Nakon što je Kina poklekla, BDI se urušio, a vidimo da se i nakon 9 godina nije značajno ni oporavio.
Tko garantira da se povijest neće ponoviti? Pa, brojke garantiraju da se ne može ponoviti takvo nešto u nadolazećim godinama. Kina je postala opasno zadužena i ekonomski rast koji je trenutno na +6,5% ne opravdava takvu zaduženost. Da bude gore, ako bi Kina htjela dostići rast kakav je imala npr. 2007.g., trebala bi se zadužiti 4 puta više, što je nemoguće. Naime, Kina se u 2017.g. zadužila više od US, EU, UK i Japana zajedno! IMF previđa da će do 2022. Kina doseći 300% duga po BDPu, trenutno su na 235%, itd…
Eto 'tko garantira'.
[/quote]
ja sam mislio da su barem iskusniji na marketu dovoljno puta se uvjerili da nije mudro zanemariti uzrečicu:
“nikad ne reci nikad”
ok,na vlastitoj koži je uvijek najviše priceless
http://www.poslovni.hr/forum/tema/the-best-of-prilike-svih-vremena-na-zse-neiskoristeno-neprezaljeno-42072?page=last
“brojke garantiraju”?
možda kina neće kako je nekad iako nije isključeno ali stvari su se promijenile u zadnjih desetak godina u svjetkoj ekonomiji,tu su neki novi “igrači” koji će nadoknaditi ono što kina možda neće.
suply je počeo(ključna riječ) gubiti bitku sa demandom,2017 je bila pokazna vježba potencijala.
2018 će biti pokazna vježba na pokaznu vježbu,ili možda čak pokazna vježba na kvadrat?
tako ja vidim a rezimirat ćemo nekad….
p.s.
“realni” pesimsti su do sada uglavnom postajali razočarani pesimisti a dalje?
time will tell
Gigic23
Apostrofirao sam samo jednu stvar, a to nije apsolutni iznos orderbooka sada, vec BRZINA kojom je nabubrio za 2019 u zadnjih par mjeseci otkad pratim. Kad sam ukrcavao bilo je dosta staticno. Sad bogme nije. Ostaje da vidimo dokle ce. Nisam vidovit.
Kao sto nisu vidoviti niti na Clarksonsu. Vec na ovim razinama vozarina vidi se grinding halt scrapanja. Isto, vidjet cemo.
Demand is picking up, da. 2018 bolja od ove sigurno. Za dalje ne znam.
Fleet growth forecast 2018. 0,6%, a scrapping za period 2018-2020 6% flote uz rast volumena svjetske trgovine od 3% godišnje. Gdje je tu balon? Pa tek trebamo uzletiti
@Serislave jedan si od rijetkih nickova koji i kada proda posteno kaže kako stoje stvari i to postujem.
Ako si.pažljivo pročitao od 24.07
naruceno je samo 23 panamaxa, a prethodno do toga datuma 60. Znaci naruđzbe su dodatno usporile.
Korekcija uvijek dođe iz ovog ili onog razloga, veselim se što ćeš opet biti sa nama i ovaj puta izdrzati maraton bez obzira koliko to nije lagano. Benefiti će to sve vratiti.
Voli te forumaki drug 😀👍👌👏🤞💥
Gigic23
Hvala, nema frke, takav sam po cijelom tijelu.:-)
Kad vidim broj 60 kod panamaxa za 2019 ne vidim strukturu, kad se koji pojavio, samo primjecujem da su se ukazali. 15-20 u rujnu, 60 sada. Pustimo jos mjesec dana. Tad ce biti jasan gradijent.
A scrap, e to je posebna prica i tko god tvrdi da ce biti ovakav ili onakav pojma nema o cemu prica. Ti si brodovlasnik, i imas stari brod, koji ti je godinama sad vec stvarao gubitke, a vozarine taman takve da se isplati voziti. Incentive da odgodis vec i dokovanje je ogroman. You take your chances. U scrap ide ako procijenis da ti se ne isplati obnavljati klasu i stavljati BWTS. Koliko ce takvih biti? Po meni, oni stariji od 20 g. Ispod toga bas i ne jer jos imaju do 10 g zivota, a onda se to isplati.