ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


…poklapa sa značajnim poboljšanjem poslovanja AP, a pri čemu je očito da je ona prva i jedina do sada počela poslovati neto pozitivno za enormnom promjenom EBITDE sa +1 mil kn na +99 mil kn perio 3Q 16 prema 3Q17. Interesanrno je pri tome da su u cijelom tom periodu npr vozarine za panamxe porasle sa cca 2200 $ na cca 12500 $,
Koliko se vidi po bilanci kompanija je smanjila dug velikih 360 mil kn i pri tome većinom smanjila kratkoročni dug. ako je usprkos tome povećala prihod više od 30% i ima dobit od cca 43 mil kn nako 3Q onda je to zaista fascinantno.

Je, sinergija može činiti čuda…


Ljudi koji tako pišu, najčešće nikada u životu nisu oubiljnije ulagali u dionice jer ih vlastita preanalitičnost paralizira u sagledavanju čak i ovako izraženog uptrenda.

Pakleno dobra dijagnoza!

Al bulk sektor nije taj Skaro. To može biti nešto tipa globalna kompanija koja ima dominantan ili prevldavajuci polozaj i kontinuirani rast, tipa Mastercard, Google, Apple, Uber i sl. Ili stabilni biznisi Tzv Cash cows u segmentu osobne i potrošnje trajnih dobara tipa: P&G, Nestle, Hershey i sl.

Brodare će prije odlikovati niski P/E u vremenima pozitivnog ciklusa i vrlo visoki ili gubitci u vremenima depresija, jer su volatilna industrija i nemaju trajno održiv dugoročni model rasta i kontinuitet istog.

Zasto ne postoje velike brodarske bulk kompanije?

Zbog izrazite cikličnost industrije i čestih kriznih epizoda tako da u duljem roku nije moguće formirati trajno održiv i postojan stock kapitala.

Brodarski sektor je najgori u zadnjih 120 godina za investirati. To ja znam i nadam se i drugi.
Ali to ne znači da se ne može na njemu zaraditi 😀
Već sam o tome pisao.

Ovo sada je čisto kombinacija commodity play kasnog bullmarketa sa vraćanjam BDI radi rebalansiranja na normalne razine nakon odvratnog oversupplya unazad par godina.

Moraš znati da ostali dry bulk i ostale brodarske kompanije su imali dokapitalizacije nakon puno otpisa i gubitaka. ATPL bar do sada nije ali zato su zavrtili hotele i nekretnine na bubanj.
Znači dve godine raj, 8 godina pakao a sad valjda par godina normalno.
Zato su bilance dosta jadne kao i valuacije,jer je više godina gorilo pod petama. Ovo što sada gledaš, jbga, to je BILO,znači snimak prošlog vremena,slika prošlih godina gdje uprava hoš neš nije mogla ništa napraviti značajno (kao i u drugih 100 brodarskih kompanija u svijetu) jer svaki brod u moru je konkurencija svakom drugom na svijetu, pojednostavljeno rečeno.
Eto ti je to pojednostavljno rečeno, cikliranje, niš drugo…

Koliki se očekuje porast demand-a za iduću godinu? U %?
Generalno. Po segmentima je malo teže, treba kopati.

Disclaimer: Tko moje pisanje shvati kao nagovor na kupovinu / prodaju dionica ili kao investicijski savjet taj je otisao na kvasinu odavno.

3% ti je povećanje za slijedeću godinu….a 1,5% ide novogradnje, imaš GAP od 1,5%, bilo jučer na CNBC-u

@ Škaro

Uzeo sam 15 minuta vremena i izračunao prema ovome: http://www.safebulkers.com/fleet_profile.htm

I ovome: http://www.compassmar.com/reports/Compass%20Maritime%20Weekly%20Market%20Report.pdf

Odnosno bolje rečeno procijenio, da flota SB-a trenutno tržišno vrijedi 776 milijuna dolara te prema podacima s finance.yahoo.com https://finance.yahoo.com/quote/SB/balance-sheet?p=SB (koristio sam prošlogodišnje podatke jer kvartalnih nema, no ako su otada kupili ili prodali koji brod to se nije značajnije odrazilo na stanje imovine, a obzirom da se cijene brodovlja nisu značajnije mijenjale, već je samo došlo do promjena u vrstama (kvaliteti – likvidnosti) imovine, povećanju ili smanjenju gotovine odnosno smanjenju ili povećanju iskazane vrijednosti brodovlja). Iznosu od 776 milijuna dolara sam dodao 111,1 milijun dolara sve ostale imovine i oduzeo ukupno 595,22 milijuna dolara duga od čega je 569,94 milijuna dolara dugoročnog duga (iz gore navedenih financ. izvješća SB-a na finance.yahoo.com.). Otuda je kao razlika dobiven NAV ili tržišna vrijednost imovine od 291,88 milijuna dolara.

Trenutna tržišna kapitalizacija SB-a iznosi prema Finvizu: 297,98 milijuna dolara što znači da se SB trenutno trguje uz premiju od 2,1% u odnosu na NAV, kao što sam već prije napisao, trenutni omjer NAV-a i tržišne kapitalizacije kod ATPL odnosno premija tržišne cijene dionice u odnosu na NAV po dionici iznosi od 130-170%, recimo da je to prosječnih 150%. Mislim da ne trebam više ništa posebno elaborirati jer je prilično jasno “na kojem nebu se trenutno nalazi cijena ATPL”. Ne samo da je SB mnogo povoljniji nego je on savršeno pozicioniran za budući rast ako se dogodi, sa prevladavajućim dugoročnim dugom, zanemarivom razinom kratkoročnih obveza i dostatnom razinom keša na računu. U odnosu na ATPL i njezin menadžment, SB je SF (Science Fiction) kompanija.

https://sin.clarksons.net/Register#/Orderbook/Delivery-Schedule/Vessel-Type/documentId/26699

Orderbook iliti bolje rečeno delivery schedule za 2018 stoji na 33 mil DWT.
To bi bilo oko 4% flote. Ili nešto krivo kontam?

https://www.bimco.org/news/market_analysis/2017/20170309_dry_bulk_fleet_exceeds_800_mio_dwt_as_road_to_recovery_remains_bumpy

Od toga treba oduzeti expected demolition te onda tu razliku oduzeti od 3% ili sl. porasta demanda, ako se ne varam. To je onda % porasta utilizacije.

Disclaimer: Tko moje pisanje shvati kao nagovor na kupovinu / prodaju dionica ili kao investicijski savjet taj je otisao na kvasinu odavno.

Svi ti brodovi neće biti isporučeni iduće godine. I to treba uzeti u obzir.

hugh
Nemojte se tako postavljati: “cijena ide kud ide, a vi svi koji to ne vidite ste slijepci.”
To je ružno i uvredljivo prema kolegama, a ja nisam napravio ništa da uvrijedim vas.
Razgovaramo o fundamentalnim brojevima. Ništa drugo.

brodolomac
Delivery schedule je delivery schedule. Za kašnjenje slijede penali, a kapaciteteti škverova su višestruki u odnosu na orderbook tako da nema problema da brod neće izaći za 10 do 12 mjeseci od narudžbe.

Znači, imamo otprilike ovako:
– demand 3% +
– delivery 4%
– scrap 1%, 2%? Ne znam. Za panamaxe se skoro zaustavio. Navodno sad opet pojačava.
Znači gledajući po onom dostupnom imamo stopu porasta utilizacije do 1%.
To može podići prosječne vozarine za sigurno 10%, možda i više, na razini godine.
I to je vrlo dobro jer se pretače u profit.
Ako pak bude manje od 1% onda je rast manji.
Isto tako još jedna ovakva iliti malo bolja godina nije loše uopće.

Imao sam skupljeno na razumnoj razini i na razumnoj razini sam otpustio.
Isto tako namjeravam na nekoj razumnoj razini ponovno ući ako bude prilike i opet isto tako izaći.
Potpuno otvoreno to govorim jer tu nema ništa loše.
Nisam se oženio za dionicu.
A da li je 1.6 ili 2.0 book razumna razina o tome se da raspravljati.

Eto, o tome pričam.
Volio bih čuti i druga mišljenja, a ne samo upupupupup itd.

Disclaimer: Tko moje pisanje shvati kao nagovor na kupovinu / prodaju dionica ili kao investicijski savjet taj je otisao na kvasinu odavno.

serislav,
ove godine je podosta brodova predviđenih za isporuku 2017. prolongirano ili otkazano. Taj postotak će u idućoj godini biti manji ili puno manji, ali sigurno neće sve što je planirano biti i isporučeno.

Točno VauVAu

Ali safe bulkersi imaju seriju dionica uz redovne i preferentne B,C i D.
https://finance.yahoo.com/quote/SB-PC?p=SB-PC
https://finance.yahoo.com/quote/SB-PB?p=SB-PB
https://finance.yahoo.com/quote/SB-PD?p=SB-PD

Jesi i njih uzeo u obzir ?

Ne, al nema ni potrebe, ovo je matica (gore) sa svojom flotom. SB ima hrpu subsidijarija koje posluju unutar grupe, al njima je konsolidirana imovina puno vrednija, preko 1,7 mlrd. USD po tržišnim cijenama. Vidi str. 97 ovog reporta.

https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1386716/000156761917000493/s001603x1_20f.htm

Radi se o velikoj bulk kompaniji koja ima mnogo različitih vrsta duga, sa različitim conevants-ima, senior, junior i convertible dugovima. Za takvo što potrebna je temeljitija i mnogo dublja analiza. I to nisu rodovi dionica nego neka vrst konvertibilija, dug koji se može, ali i ne mora pretvoriti u equity. Ukupno, šira grupa ima 67 brodova što u vlasništvu (uglavnom) i manji dio u bareboat charteru.

New Report

Close