ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 22.11.2024. u 03:47
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
49,00
74.725
1,525
47,60
49,50
0,00%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

Netko se istrese a bid se odma napuni preko 600 kuna.. Baš me zanima za par dana koliko ko i da li je I.B. kupio


@ deveen

Nema to veze s bankrotiranjem, al to je način procjene statičke vrijednosti brodara. Možete vi gledati sto god želite, al to je ono sto je rocksolid početak i kraj svake suvisle analize.

Eh kolega, ali gledajte unaprijed par godina pa onda radite izračune. Kad je cijena pala na 100 kn, tu je bila kalkulacija još bar 5-6 godina onako katastrofalnih vozarina i cjene brodova a ne trenutne valuacije. Samo je trebalo hrabrosti i lucidnosti iskoristiti paniku :))

Je, za par godina to može i bankrotirati, ili otići na jako niske grane, ako se dugoročno oporavak pokaže neodrživim.

baš kao i u trgovačkim lancima..stalno daju ogromne popuste/akcije, ali kad pogledaš cijene u globalu, sve ostaju manje-više iste…zabavica za publiku, tu i tamo netko kratkoročno profitira.

Kolega, pa ne moze ni losa situacija u brodarstvu trajat dovijeka. Od 2009. godine pa do kraja 2016. vozarine su bile na povijesnim minimumima. Ja bih se kladio da je tome kraj. Na to se kladio i IB kad je krenuo s shopingom. Zasad su kupci u pravu, a Vi niste. Prihvatite to.

ex maratonac, ex neumoran (05.10.2007.)


Čovjek je ušao u utrku prije pucnja, i to je to. Tko je nama ostalima branio? Stekao je prednost, legitimnu, a sad ima i vjetar u leđa – stanje u sektoru je neusporedivo bolje i izgledno je da će se poboljšavati barem dvije naredne godine.

A vidi, velika je razlika između “ušao prije pucanja” i “napucao”. Vama ostalima je branio kapital koji niste imali, jer da je dotični “ušao prije pucanja” sa npr. 100k kn, dionica bi još lizala 100 kn. Vjetar u leđa, hm? Istina ima ga, ali taj vjetar u leđa je kapital sa kojim raspolaže i sa kojim može držati cijenu gdje zaželi.

Mislim, njegovo ulaganje se može pokazati opravdano u nadolazećim godinama, ne kažem da ne može. Možda je on u kristalnoj kugli vidio ono što je Floki vidio 2002/2003, tko zna!?

Puno lakše je pričati o novcu nego ga stvarati - Voltaire



Čovjek je ušao u utrku prije pucnja, i to je to. Tko je nama ostalima branio? Stekao je prednost, legitimnu, a sad ima i vjetar u leđa – stanje u sektoru je neusporedivo bolje i izgledno je da će se poboljšavati barem dvije naredne godine.

A vidi, velika je razlika između "ušao prije pucanja" i "napucao". Vama ostalima je branio kapital koji niste imali, jer da je dotični "ušao prije pucanja" sa npr. 100k kn, dionica bi još lizala 100 kn. Vjetar u leđa, hm? Istina ima ga, ali taj vjetar u leđa je kapital sa kojim raspolaže i sa kojim može držati cijenu gdje zaželi.

Mislim, njegovo ulaganje se može pokazati opravdano u nadolazećim godinama, ne kažem da ne može. Možda je on u kristalnoj kugli vidio ono što je Floki vidio 2002/2003, tko zna!?
[/quote]

Istina je da kapital igra ogromnu ulogu, ne sporim i da je cijena ubrzano podignuta, što špekulantima ne paše. Ali i dalje stojim iza toga što sam bio napisao. To su sve činjenice, osim očekivanja nastavka oporavka, što ima svojih temelja, ali se ne može znati sa sigurnošću. No vjerojatniji je nastavak oporavka dry bulk sektora od stagnacije ili pada. Bumo vidli.

Al meni nije jasno to pumpanje… to ili ima neku pozadinu unaprijed dogovorenu ili netko ima problem u glavi. Sto bi netko stalno podržavao cijenu, otvarao skrbničke i margine i pazio da se slučajno značajnije neiskorigira?

Pa nije poanta u tome koliko god novaca imao na takav način kontrolirati dionicu nego to mora prepoznati hrpa drugih investitora. I ništa tu ne bi bilo sporno da to kretanje cijene ima ikakve veze s potezima uprave. Oni rasprodaju flotu, stvaraju preduvjete za dokap, iako nitko ne zna s kojim ciljem, pa ESOP, sto neće vjerojatno donijeti ništa dobro malim investitorima i skrivaju poslovanje odnosno flotu ko zmija noge! I najvažnije, cijena značajno premašuje NAV pa ispada da Atpl trenutno ima najveću premiju na NAV na svijetu?! Ne znam čemu to ima zahvaliti.

I tko tu uopće zna nešto o poslovnim planovima i budućnosti same kompanije? Nitko nista. Samo svi iz dana u dan ponavljaju ko papagaji da raste BDI i da će nastaviti rasti? Pa raste i JDPL i ULPL pa se one ne miču s mjesta.

Btw. Tek sam sada vidio da je Vauvau na prethodnoj stranici jako dobro objasnio kako stvari stoje što se tiče izračuna trenutne vrijednosti ATPL-e po NAV-u, slažem se u potpunosti. Međutim, skrenuo bi pozornost na to, sa obzirom da je uprava čak i od strane revizora nekoliko puta upozorena da precjenjuje imovinu, tj. brodove, na šta su iz uprave odgovorili kako oni uračunavaju potencijalnu vrijednost u nadolazećem razdoblju, jer kao očekuju oporavak vozarina, bla, bla, bla…
Da budem iskren, nisam nikad u životu vidio da netko ozbiljan tako računa “trenutnu vrijednost”, a to je samo još jedan od dokaza koliko su oni pritisnuti od strane kreditora koji definitivno žele što manje smanjiti izloženost u ATPL i naplatiti svoje kredite. Zbog toga se ATPL i rješava svega što može kako bi smanjili dugoročne obveze, jer po mom mišljenju one prelaze vrijednost kompanije.
Istina, ako bi operativni prihod počeo donositi dobit, pristisak bi se smanjio, samo što se to nije dogodilo već predugo i oporavak nije na vidiku baš kako vi mislite. Da jest, nebi banke vršile toliki pritisak, jer nije ni njima u interesu smanjivati mogućnost profita ATPL, što ista prodajom flote upravo radi.
Pazite još jednu činjenicu. Zar mislite da bi ATPL prodala hotele koji su bili profitabilni, a da nisi na to bili prisiljeni!? Naravno da nebi.
Normalno, ovo je sve fundamentalna strana priče, što ne znači da dionica ne može rasti bez nekog fundamentalnog razloga, može i u to ste se svi uvjerili. Znate kako kažu, da dionica vrijedi onoliko koliko je netko spreman platiti, a to je trenutno 600 kn. 🙂

Puno lakše je pričati o novcu nego ga stvarati - Voltaire


Je, za par godina to može i bankrotirati, ili otići na jako niske grane, ako se dugoročno oporavak pokaže neodrživim.

A može svašta, i bankrotirat i otić u nebesa, budemo vidjeli. Ono šta je sigurno je to da nam je svima to svejedno jer ćemo svi otić sa ovog svijeta, netko prije, netko kasnije 🙂

Smart

Prvo kazes da se slazes s dezurnom opozicijom Vauvau i sisoje (moguce da govorimo o istoj osobi s dva profila) o vrijednosti NAV-a ATPL koju je on naveo da je oko 300 HRK (govorio je prije 2 tjedna da je dosta nizi NAV, a ja sam naveo da sam izracunao 300 HRK pa se valjda sada vodi po mom izracunu)

Nakon toga tvrdis da dugorocne obveze prelaze vrijednost kompnije (sto bi znacilo da je NAV negativan)

NAV je bitna stvar kompaniju, ali nema investicijsku tezinu, osim ako ne kupujes cijelu kompaniju koju mozes kontrolirati. Ono sto je bitno jest Future Cash Flow, dakle novac koji ce ATPL s postojecim asset-om generirati u iducim godinama.

Ono sto je poguralo ATPL ispred ostalih brodara u svijetu po valuaciji jest cash koji je jedan (ili vise njih) investitora odlucio upumpati u dionicu. U ovom trenutku ono sto postoji je opportunity cost, ali to ne znaci da ATPL u narednim godinama nece opravdati ovu valuaciju


Btw. Tek sam sada vidio da je Vauvau na prethodnoj stranici jako dobro objasnio kako stvari stoje što se tiče izračuna trenutne vrijednosti ATPL-e po NAV-u, slažem se u potpunosti. Međutim, skrenuo bi pozornost na to, sa obzirom da je uprava čak i od strane revizora nekoliko puta upozorena da precjenjuje imovinu, tj. brodove, na šta su iz uprave odgovorili kako oni uračunavaju potencijalnu vrijednost u nadolazećem razdoblju, jer kao očekuju oporavak vozarina, bla, bla, bla…
Da budem iskren, nisam nikad u životu vidio da netko ozbiljan tako računa "trenutnu vrijednost", a to je samo još jedan od dokaza koliko su oni pritisnuti od strane kreditora koji definitivno žele što manje smanjiti izloženost u ATPL i naplatiti svoje kredite. Zbog toga se ATPL i rješava svega što može kako bi smanjili dugoročne obveze, jer po mom mišljenju one prelaze vrijednost kompanije.
Istina, ako bi operativni prihod počeo donositi dobit, pristisak bi se smanjio, samo što se to nije dogodilo već predugo i oporavak nije na vidiku baš kako vi mislite. Da jest, nebi banke vršile toliki pritisak, jer nije ni njima u interesu smanjivati mogućnost profita ATPL, što ista prodajom flote upravo radi.
Pazite još jednu činjenicu. Zar mislite da bi ATPL prodala hotele koji su bili profitabilni, a da nisi na to bili prisiljeni!? Naravno da nebi.
Normalno, ovo je sve fundamentalna strana priče, što ne znači da dionica ne može rasti bez nekog fundamentalnog razloga, može i u to ste se svi uvjerili. Znate kako kažu, da dionica vrijedi onoliko koliko je netko spreman platiti, a to je trenutno 600 kn. 🙂

A kako ti Smart znaš da je Uprava vise puta bila upozorena od strane revizora za….i skrećeš pozornost dobronamjerno. Možes li nam to pojasniti.
Hvala
p.s. Ali molim te odgovor prije nego cijena dionice preskoči xxxx

Veliki pozdrav glavnom kreativcu foruma Woodironu, My Moonu, ali ne manji Bubimiru. AJMO PROMATRAT 😀😎✌🤘🤙🖐👌👍🤚👋👋

New Report

Close