Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 47,15 | 1.839 | 39 | 47,10 | 48,30 | -6,00% |
Meni ovdje nije jasno zasto je ova dionica toliko visoko i zasto ima toliki publicitet a poslovni rezultati su vec duginiz godina katastrofalni. Molim ako neko ima pametno objašnjenje.
Zasto je pala sa 3.600 na 600 u jako kratkom periodu, dok su vozarine bile jos ok i imala je zadrzanu dobit po dionici skoro kao cijena na koju je bila pala, pa sad zavrti kontra kombinaciju pa donesi zaključke 😉
koji je bit burze, kupiti nešto, zraditi,prodati? Pa sad ako je kupovina i.b. prikrivena nečim. koga briga. Imam rast od preko 100posto. i da sutra krene padat u blokadu, opet mogu izaci na 500kn, i zaraditi. Ajd bože da je više i.b. i po drugim dionicama. Vi se ubili pisti kako atpl raste bez razloga. a mogli ste uzet dobar postotak zarade i već biti vani pa makar rasla zbog "sira". I ja sam se razmišljo kao pola vas prebaciti u jdpl il ulpl jer potegnut će i oni za atpl .al eto osto sam ,ovaj put sam imo sreće vi niste.i što vam sad vredi plakat. Živio I.B. 🙂
da malo parafraziram,koji je bit foruma ? ,prodavanje magle,muda za bubrege,mozda pametovanje i baratanje raznoraznim skracenicama,grafovima, itd,itd
kako se vidi sve to ipak nema nikakve veze sa stanjem dionice na trzistu bar ne atpl.na to dolaze pomalo i najokorjeli analiticari foruma .
kupi -prodaj tj,ponuda-potraznja iz nekih razloga cesto onih koji nemaju bas veze sa brodarstvom prevladaju i oni koji se u tom na vrijeme snađu mogu ocekivati nekakvu korist a ostali vođeni nekakvim logicnim objasnjenjema i pracenjem trzista mogu samo baciti novac u vjetar
Burza je ništa drugo nego li špekulacija i bit iste je za male igrače većinom kratkoročna zarada. Sa obzirom da većina vas nema snagu (kapital) za pomicanje tržišta tj. određene dionice, jedino što možete je pratiti one koji to mogu, u ovom slučaju Bilbija. ….
Mislim, ATPL je visoko zadužena kompanija koja je već par godina pritisnuta od strane kreditora na rješavanje istih prodajom imovine. Dakle, dugove ne mogu rješavati iz poslovanja pa su tako prvo prodali sve hotele, a onda su prešli na prodaju brodova, da bi potom iste uzimali u najam. Cilj? Izbjegavanje bankrota, nista drugo i održavanje bilance kako takvom, donekle urednom.
Oporavak brodarskog tržišta? Ne znam uopće koliko i do koje razine je to moguće, a najviše sa obzirom da trenutno na tržištu ima duplo više brodova nego u ona bajna vremena, koja su bila prije više od 10 godina. Hm da, brodarsko tržište je jako puno u krizi, puno više od svih očekivanja i oporavak se nije dogodio. Postanje kretanja BDI indexa i njegove dnevne, tjedne, čak i mjesečne promjene je potpuno beznačajno jer su brodovi ionako pod ugovornim i unaprijed dogovorenim najmom na određeni period. Ti ugovori se mogu prilagođavati jedino kod neke izuzetne promjene istog, x2 ili slično, što se neće dogoditi tek tako….
Neka vam to bude vodilja za daljnje 'ulaganje' u dionice. Kupuj kad krene rast, a prodavaj kad krene pad, a ne obratno. Mnogi su dokupljivali dionice, posebno građevinare i brodare kad je počeo pad, pa tako na -30%, pa na -50%, na -70%, -90%…da bi iste pale za -95%, čak i -98%. Mnogi će vratiti uloženo nikad, a možda ni tad. To je nažalost većina ulagača doživjela na našoj burzi, zato rijetki i ulažu.
Posebno kupuj kad je kristalno jasno da u dionicu ulazi ili iz nje izlazi veliki kapital. Razlozi vas ne trebaju zamarati, ono što je bitno je kupiti dionicu po npr. 200 kn, a prodati je po 400 kn ili 500 kn, svejedno. Ako ista dođe na 600kn, a vi je niste prodali jer čekate npr. 1000 kn, te se ista vrati na 500 kn, prodavaj! Nemojte čekati da se vrati na 200 kn ili čak ispod, to je najveća greška koja će kasnije potpuno poremetiti vašu psihu za daljnje ulaganje/špekuliranje.
Sjetite se KORFa i ulaska Bakića, sada ATPLe i ulaska Bilbije i vidite odmah sličnost, zar ne!? Nakon što su se pozicionirali, krenuli su novinski članci i hvalospjevi, ulaze mali i tako krene vlakić. Nešto slično kao sa Bitcoin-om na globalnoj razini. Prvo se veliki pozicioniraju, krene medijska pompa, veliki drže i dižu kupnju sa jakim kapitalom, uključuju se milioni malih i cijena ide u nebo. Da me krivo ne shvatite, ja nemam ništa protiv toga, dapače. Jer, onaj tko to prepozna na vrijeme, zaradit će novac, možda i veliki novac, a to je cilj dobre špekulacije. Kako i zašto raste? Koga briga na koncu.
ako sqm dobro polovio bit ili ono između redova najbolje bi bilo prodati atpl prije nego padne?
slažem se samo kako bi se tom preoprukom nosili oni koji su 2004 kada je sa 30 naraslo na 90 i time kapitalizirali 200%
a da su istovremeno se odreklli sa ATH dodatnih 14.000%(četrnaest tisuća)!!
kako se u to uklapa spomenuti “poremečaj psihe”
opotruni trošak boli jednako ako ne i više od gubitka,takvo jemoje iskustvo a svi smo različiti pa….
da se razumijemo nisam kaoi svi drugi kupio da ih sa sobom odnesem na drugi svijet nego da ih prodam za ovog života.
kada?
kada tako procjenim ali recimo da za sada vidim temelje koji upučuju da je najizgledniji scenarij
na temelju više puta ponovljenog daljni rast vozarina kroz min očekivani rok trajanja do 2H 2019.
a do tada očekujem nemalo onih koji će na rastu vozarina htjeti kupovati,prodavača kako ja vidim i sada ima slabo,nebi bila senzacija da se to i smanji.
očekujem i da će biti nemalo onih kojiće sugerirati kapitalizaciju,djelomičnu ili….
nije tajna dali ja imam dionice a dali se smije znati dali vi imate?
@Smart
Da se ne vraćamo predaleko u prošlost, navodim sljedeće.
Cijena ATPL je došla u jednom trenutku do 480 kn, pa se zatim korigirala na cca 380 kn. Vaša sugestija bi bila u tom trenutku prodaja, jer tobože bi mogla i niže…vidimo kako bi prošli ti koji bi poslušali vaš savjet….propustili bi rast od spomenutih 380 kn do današnjih 620 kn…
Budući da je trend UP i zasigurno će potrajati još neko vrijeme 1-2-3 godine, doista ne vidim logiku da bi se sad krenulo u rasprodaju čim dođe do neke korekcije nakon značajnijeg rasta. Korekcija će zasigurno biti. I ja ih također očekujem. Ali je trend uzlazni i takav će i biti još neko vrijeme. Ja doista, ali doista ne vidim smisao rasprodaje dionice ATPL prije 4-znamenkaste brojke, a neka svako za sebe odluči koji će to 4-znamenkasti broj biti.
Ma pisete gluposti i jedan i drugi. Firma je rasprodala imovinu, a vas obojica fantazirate o rastu njezine vrijednosti??
Pogledajte konkurenciju. Svaka ozbiljnija firma ima flotu od barem 40-tak brodova u vlasništvu i takve firme mogu napredovati, ako dodje do rasta vozarina. ATPL sa devastiranom flotom neće moći pokriti ni troškove financiranja redovitog poslovanja. Tu vazi ekonomija obujma sto su oni dosadašnjim upravljanjem izgubili. Radi se o jednoj od lošijih kompanija u branši, ma koliko vi ovdje izvrtali činjenice. Zarade iznad amortizacije nema, a knjigovodstvena vrijednost značajno premašuje tržišnu vrijednost flote umanjenu za dugove. To je neodrživo na dugi rok. Jedino sto drži ovu dionicu je potpuno iracionalno kupovanje iznad svake vrijednosti od strane jednog dionicara i nepostojanje shorta. Da postoji short, ATPL ne bi bila iznad 200 kuna, koliko joj je otprilike neto vrijednost imovine.
želiš shortati’?
imao bi hrabrosti?
kapital pretpostavljam nije upitan.
svjestan si da su se neki pozivali na short od razina 1xx i da se srećom nisu odvažili jer
bi im do sada već i nerođeni potomci imali dugove?
Nije tu pitanje hrabrosti nego vrijednosti. Naravno da bi shortao. Nitko ne tvrdi da ATPL nema vrijednosti nego da je precijenjena i da se na tome može zaraditi.
Nadam se i da će se netko odvažiti. Nije da se u RH ne može shortati nego nitko nije bas pretjerano zaigran za repo i posudbu jer je tržište u banani. Da nije, al bi bilo belaja za long holdere. Ovdje jedan lik drži kajlu, a ostali su pasivni ili pak spekuliraju na BDI čiji je rast još uvijek marginalan za otključavanje neke znacajne profitabilnosti. Bulk brodari spadaju u najvolatilnije dionice i upravo zbog toga nikad ne mogu biti vrednovani relativnim pokazateljima niti izbliza kako to mogu i moraju stabilne investicijske price ili one sa stabilnim dugoročnim rastom. Zamisli samo da se uprava dočepa ESOP-a i trezora i počne raditi ono sto radi na ULPL. A to će se jednom i dogoditi, dok u potpunosti ne iskontroliraju vlasnistvo. Ovdje se igraju, igre i igrice. Prvi test će biti dokap. Onda bi mogla biti pila naopako.
Kad teoretičari krenu to mi je najjače a stvarnost ih demantira uz dana u dan… pa bi i šortali, svašta bi oni ali nemaju s čim nit znaju kako.
Knjigovodstveni kapital značajno premašuje neto vrijednost kapitala. To je posljedica vodjenja imovine po nabavnoj vrijednosti umanjenoj za trošak amortizacije. Pad cijena brodovlja na trzistu proteklih je godina bio veći od vrijednosti obračunate amortizacije. Zato njihova imovina u knjigama još uvijek značajno premasuje vrijednost te imovine na trzistu. Ne provode osim periodično (svakih) nekoliko godina testove umanjenja vrijednosti imovine. Sto nije ni čudo kada se pogleda da im je revizor trecerazredna kuća iz Splita koja nema ni reputaciju ni iskustvo i na koju očito je uprava utječe svojim postupanjem.
Dakle, kao posljedica svega navedenog, omjer duga i NAV-a je daleko nepovoljniji.
Imali su prije par godina vrlo značajno umanjenje vrijednosti imovine, a ne znamo točno koliko vrijednost imovine u knjigama premašuje vrijednost imovine na tržištu (ako uopće sad, s obzirom na kretanja u zadnjih godinu dana). Zašto bi uopće svodili brodove na tržišnu vrijednost ako je svrha biznisa dugoročna eksploatacija brodova?
Neki filantrop se fino brine da i svi gapovi budu popunjeni, baš radi ko vurica ova ATPL.
Knjigovodstveni kapital značajno premašuje neto vrijednost kapitala. To je posljedica vodjenja imovine po nabavnoj vrijednosti umanjenoj za trošak amortizacije. Pad cijena brodovlja na trzistu proteklih je godina bio veći od vrijednosti obračunate amortizacije. Zato njihova imovina u knjigama još uvijek značajno premasuje vrijednost te imovine na trzistu. Ne provode osim periodično (svakih) nekoliko godina testove umanjenja vrijednosti imovine. Sto nije ni čudo kada se pogleda da im je revizor trecerazredna kuća iz Splita koja nema ni reputaciju ni iskustvo i na koju očito je uprava utječe svojim postupanjem.
Dakle, kao posljedica svega navedenog, omjer duga i NAV-a je daleko nepovoljniji.
Imali su prije par godina vrlo značajno umanjenje vrijednosti imovine, a ne znamo točno koliko vrijednost imovine u knjigama premašuje vrijednost imovine na tržištu (ako uopće sad, s obzirom na kretanja u zadnjih godinu dana). Zašto bi uopće svodili brodove na tržišnu vrijednost ako je svrha biznisa dugoročna eksploatacija brodova?
[/quote]
Premašuje i dalje značajno jer vrijednost brodovlja značajno nije rasla u posljednjih godinu dana što zorno ukazuje da je oporavak na staklenim nogama. Zato i US brodari ne reagiraju na rast indeksa. Tržište se ponaša racionalno, za razliku od marginaša koji pumpa cijenu.
Knjigovodstveni kapital značajno premašuje neto vrijednost kapitala. To je posljedica vodjenja imovine po nabavnoj vrijednosti umanjenoj za trošak amortizacije. Pad cijena brodovlja na trzistu proteklih je godina bio veći od vrijednosti obračunate amortizacije. Zato njihova imovina u knjigama još uvijek značajno premasuje vrijednost te imovine na trzistu. Ne provode osim periodično (svakih) nekoliko godina testove umanjenja vrijednosti imovine. Sto nije ni čudo kada se pogleda da im je revizor trecerazredna kuća iz Splita koja nema ni reputaciju ni iskustvo i na koju očito je uprava utječe svojim postupanjem.
Dakle, kao posljedica svega navedenog, omjer duga i NAV-a je daleko nepovoljniji.
Imali su prije par godina vrlo značajno umanjenje vrijednosti imovine, a ne znamo točno koliko vrijednost imovine u knjigama premašuje vrijednost imovine na tržištu (ako uopće sad, s obzirom na kretanja u zadnjih godinu dana). Zašto bi uopće svodili brodove na tržišnu vrijednost ako je svrha biznisa dugoročna eksploatacija brodova?
[/quote]
Premašuje i dalje značajno jer vrijednost brodovlja značajno nije rasla u posljednjih godinu dana što zorno ukazuje da je oporavak na staklenim nogama. Zato i US brodari ne reagiraju na rast indeksa. Tržište se ponaša racionalno, za razliku od marginaša koji pumpa cijenu.
[/quote]
Oni koji su pratili “marginaša” danas su mogli prodati sa zaradom od 500 kn po dionici a oni koji su pratili vas propustili su zaradu od 500 kn po dionici…..a propustit ce vjerovatno i jos bar toliku zaradu po dionici gledajuci na sadasnju cijenu…..inace,vrlo je ljepo i ljudski sto se brinete…..pozdrav