Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 21.266 | 434 | 49,00 | 49,50 | 0,00% |
Za 2020. kako sada stvari stoje tek ne bi trebalo bit problema. Zbog nove dvostruke regulative, koja upravo tada nastupa, prognoze su da će većina starijih brodova biti neisplativa. Osim ako ne dođe opet do nekakve odgode.
@Mannu,
IMO kaže da neće odgađati stupanje na snagu propisa koji se odnosi na smanjenje sumpora u gorivu na 0,5% sa sadašnjih 3,5%. To bi moglo inicirati isporuku novogradnji u 2020., ali i pojačano rezanje, zbog kako kažete neisplativosti starih brodova. Po pitanju pročišćavanja balastnih voda, ne bi trebalo biti ponovnog odgađanja, valjda. Nešto će konkretno morati učiniti i po pitanju ispuštanja CO2. Ne mogu do vijeka vijekova s time manipulirati, odgađati i biti samo deklarativni.
smart
s dosta stvari bih se slozio, ali vezano za odredjene tvrdnje imam drugacije misljenje
Definitivno da cijenu bilo koje dionice pomice veci novac koji ulazi ili izazi iz nje. Razlog za ulaz/izlaz veceg novca u dionicu su buduca ocekivanja vezana za prihode, operativnu marginu i free cash flow
Mozemo nagadjati zasto I.B. koncentrira svoj novac u ATPL, ali vjerujem da ima izlaznu strategiju (vjerovatno buduca OTC transakcija prema nekom fondu)
Postoji nesto sto se zove opportunity cost gdje je ATPL valuacija visa od istih kompanija u svijetu, ali sjetimo se da je ZSE mala bara s puno manjih krokodila gdje se cijena moze kontrolirati.
Takodjer, premium se placa na kontrolni paket dionica (da li je bolje kontrolirati firmu koju sam platio skuplje ili platiti nizu cijenu dionice firme gdje sam samo jedan od malih dionicara)
Iduca godina je prijelomna za ATPL iz vise razloga:
1. Dospijeva dug od cca 450 MHRK koji se mora maknuti iz short term liability stavke (vjerovatno ce ovdje ici refinanciranje putem debt-a uz udio equity kapitala koji ce se namaknuti dokapitalizacijom)
2. Nastavak rasta cijena prevoza rasutih tereta (ovo je vrlo verovatan scenarij, jer rast svjetske ekonomije ne pokazuje napukline, kamate su kontrolirano niske, orderbook je vrlo mali, a delivery schedule jos manji)
3. Dokapitalizacija koja ce se vjerovatno dogoditi
Vrijednost po kojoj ce se dokapitalizacija dogoditi se krece u rasponu od nominale 300 HRK do trzisne cijene i ovisit ce o broju zainteresiranih ulagaca. Sto je vise zainteresiranih, cijena ce biti bliza trzisnoj vrijednosti.
4. Zainteresiranost ulagaca ce se definitivno bazirati na stanju na trzistu rasutih tereta kao u ostalom i uvjeti refinanciranja duga prema bankama
Vodilja ulaganja malih investitora je u vecini slucajeva porazavajuca, jer emocije donose odluke. Vodilja laganja malih investitora je emocionalni pendulum koji radi swing izmedju pohlepe i panicnog straha i to je nesto sto se treba nauciti na tezi nacin
Moj savjet jest da se ne zaljubljujete u dionicu, jer tada cete filtrirati argumente i gledati stvari kroz ruzicaste naocale
Kina je glavni driver rasta bulka, bila i uvijek će biti. Imali smo mi BDI i na 2000 bodova 2014. godine i bila su slična razmišljanja glede tržišta i rasta, pa je nakon toga sve propalo u zemlju.
Zašto bi neki fond kupio dionice od Bilbije? Prije bi to mogla biti uprava, povezane osobe ili ESOP radi potrebe kontrole, a onda se vraćamo na priču o manipulaciji cijenom i tržištem.
Sad je valjda svima očito da rast ATPL ima u svojoj srži malo veze s fundamentima i da su u pozadini kao ishodište tog rasta i kasnijeg trenda, zakulisne igre. Tko tu koga i zašto, pokazat će vrijeme.
Lijepo i jasno je kolega Swami136 elaborirao, i naveo između ostalog:
2. Nastavak rasta cijena prevoza rasutih tereta (ovo je vrlo verovatan scenarij, jer rast svjetske ekonomije ne pokazuje napukline, kamate su kontrolirano niske, orderbook je vrlo mali, a delivery schedule jos manji)
Nekome je to promaklo prilikom zaključivanja.
Ma to su ocekivanja. Ne može se na to cvrsto oslanjati jer smo već imali devijacije od prethodnih ocekivanja unazad nekoliko proteklih godina.
Nevjerodostojno je izvlačiti navode iz konteksta i isticati ih kao čvrste izjave.
Pa onda na osnovu kojih navoda uvaženog kolege Swami136, ste došli do “vjerodostojnog” zaključka? S time, da ste onda trebali uzeti jednako u obzir sve njegove navode ili niti jedan. Vi ste taj koji je selektivno interpretirao cjelinu.
sisoje
Valuacije dionica na trzistu kapitala se temelje na ocekivanjima. Ono na sto bi se cvrsto mogao osloniti bi mozda bile obveznice AAA rangiranih drzava uz dodatno osiguranje Credit Default Swap-om
Medjutim tada bi imao prinose debelo ispod razine inflacije.
Ma pisete gluposti i jedan i drugi. Firma je rasprodala imovinu, a vas obojica fantazirate o rastu njezine vrijednosti??
Pogledajte konkurenciju. Svaka ozbiljnija firma ima flotu od barem 40-tak brodova u vlasništvu i takve firme mogu napredovati, ako dodje do rasta vozarina. ATPL sa devastiranom flotom neće moći pokriti ni troškove financiranja redovitog poslovanja. Tu vazi ekonomija obujma sto su oni dosadašnjim upravljanjem izgubili. Radi se o jednoj od lošijih kompanija u branši, ma koliko vi ovdje izvrtali činjenice. Zarade iznad amortizacije nema, a knjigovodstvena vrijednost značajno premašuje tržišnu vrijednost flote umanjenu za dugove. To je neodrživo na dugi rok. Jedino sto drži ovu dionicu je potpuno iracionalno kupovanje iznad svake vrijednosti od strane jednog dionicara i nepostojanje shorta. Da postoji short, ATPL ne bi bila iznad 200 kuna, koliko joj je otprilike neto vrijednost imovine.
smart
s dosta stvari bih se slozio, ali vezano za odredjene tvrdnje imam drugacije misljenje
Definitivno da cijenu bilo koje dionice pomice veci novac koji ulazi ili izazi iz nje. Razlog za ulaz/izlaz veceg novca u dionicu su buduca ocekivanja vezana za prihode, operativnu marginu i free cash flow
Mozemo nagadjati zasto I.B. koncentrira svoj novac u ATPL, ali vjerujem da ima izlaznu strategiju (vjerovatno buduca OTC transakcija prema nekom fondu)
Postoji nesto sto se zove opportunity cost gdje je ATPL valuacija visa od istih kompanija u svijetu, ali sjetimo se da je ZSE mala bara s puno manjih krokodila gdje se cijena moze kontrolirati.
Takodjer, premium se placa na kontrolni paket dionica (da li je bolje kontrolirati firmu koju sam platio skuplje ili platiti nizu cijenu dionice firme gdje sam samo jedan od malih dionicara)
Iduca godina je prijelomna za ATPL iz vise razloga:
1. Dospijeva dug od cca 450 MHRK koji se mora maknuti iz short term liability stavke (vjerovatno ce ovdje ici refinanciranje putem debt-a uz udio equity kapitala koji ce se namaknuti dokapitalizacijom)
2. Nastavak rasta cijena prevoza rasutih tereta (ovo je vrlo verovatan scenarij, jer rast svjetske ekonomije ne pokazuje napukline, kamate su kontrolirano niske, orderbook je vrlo mali, a delivery schedule jos manji)
3. Dokapitalizacija koja ce se vjerovatno dogoditi
Vrijednost po kojoj ce se dokapitalizacija dogoditi se krece u rasponu od nominale 300 HRK do trzisne cijene i ovisit ce o broju zainteresiranih ulagaca. Sto je vise zainteresiranih, cijena ce biti bliza trzisnoj vrijednosti.
4. Zainteresiranost ulagaca ce se definitivno bazirati na stanju na trzistu rasutih tereta kao u ostalom i uvjeti refinanciranja duga prema bankama
Vodilja ulaganja malih investitora je u vecini slucajeva porazavajuca, jer emocije donose odluke. Vodilja laganja malih investitora je emocionalni pendulum koji radi swing izmedju pohlepe i panicnog straha i to je nesto sto se treba nauciti na tezi nacin
Moj savjet jest da se ne zaljubljujete u dionicu, jer tada cete filtrirati argumente i gledati stvari kroz ruzicaste naocale
Znaci ocekujete dokap i razvodnjavanje postojecih. Kako je to izgledalo kod Tankerske plovidbe i TPNG?
Omjer duga i kapitala za ATPL:
2014. godina = 1.66
2015. godina = 1.87
2016. godina = 2.05
2017. godina / 2. kvartal = 1.76
2017. godina / 3. kvartal = 1.57
Knjigovodstveni kapital značajno premašuje neto vrijednost kapitala. To je posljedica vodjenja imovine po nabavnoj vrijednosti umanjenoj za trošak amortizacije. Pad cijena brodovlja na trzistu proteklih je godina bio veći od vrijednosti obračunate amortizacije. Zato njihova imovina u knjigama još uvijek značajno premasuje vrijednost te imovine na trzistu. Ne provode osim periodično (svakih) nekoliko godina testove umanjenja vrijednosti imovine. Sto nije ni čudo kada se pogleda da im je revizor trecerazredna kuća iz Splita koja nema ni reputaciju ni iskustvo i na koju očito je uprava utječe svojim postupanjem.
Dakle, kao posljedica svega navedenog, omjer duga i NAV-a je daleko nepovoljniji.
sisoje
vrlo si arogantan s obzirom na pisanje ovdje i predvidjanja do sada, vrlo arogantan
Ljudi koji su slijedili tvoje savjete i nekih drugih forumasa ovdje propustili su solidan prinos na ovoj dionici
Ja uvijek pisem argumentirano i sto se sadasnje cijene ATPL tice sam neutralan, dakle ocekujem povisenu volatilnost i cijenu na ovim razinama kroz iducu godinu
Izuzetno sam optimistican sto se Bulk sektora tice u narednim godinama zbog razloga koje sam navodio vise puta:
1. Ocekujem rast potraznje za sirovinama
2. Stanja orderbook-a
3. IMO regulativa koje ce znatno ubrzati scarpping
Nevjerovatna je tvoja arogancija i arogancija pojedinih ljudi ovdje koji nisu prepoznali rast i propustili lijepu zaradu i nastavljaju po starom kao da zive u paralelnoj stvarnosti
Sto se tice ulaganja bitno je znati da:
1. Nothing is too cheap or too expensive
2. Be aware where big money enters/exits
3. Be rational not emotional (sto se ATPL dionicara tice: don’t be too greedy)