Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 17.542 | 358 | 47,60 | 49,50 | 0,00% |
Zato se i ide u dokap za cca. 30 mil EUR.
Da se poboljša omjer dug / kapital i da takvih cirkusa više ne bude.
Usred konjunkture dry bulk-a.
Za taj iznos, cca. 35 mil USD, uz isti omjer dug / kapital mogu se u povoljnom trenutku kupiti 3 panamaxa 5y, svaki oko 20 mil USD, ili 4 komada 10y plus da još ostane nešto love.
Ovo govorim prema zadnjem reportu od Compass-a.
Banke nisu u hrvatskom vlasnistvu, tko garantira da neki brodar nije u problemima u maticnoj zemlji banke pa i na taj nacin maticna zemlja spasava svoje gospodarstvo u jednu ruku ?
al to je druga tema , zasto nemamo svoju jaku banku ( ok hpb , al ne mozemo reci da je jaka banka )
ovako ce , moja predpostavka uvijek austrijska, talijanska , njemacka banka gledati interese u svojim maticnim zemljama.
Otprilike 15% duga bankama se odnosi na domaće banke (PBZ), ostalo su strane. Vjerujem da je priča vrlo prizemnija, banka hoće svoj novac natrag kako je ugovoreno. Kako je i serislav naveo, ako im treba reprogram, to je dokaz nemogućnosti plaćanja i banka na to treba udariti rezervaciju.
Čini mi se da mi inače imamo vrlo labav odnos prema kreditima pa se reprogram uzima kao nešto normalno i olako se shvaća, a u suštini predstavlja nemogućnost vraćanja pod ugovorenim uvjetima. Naravno, i banke tu igraju igru pa se igraju sa ročnostima kako njima odgovara kad odobravaju kredit, a kasnije traže čuda.
Evo npr. imaju kredit od 15 mil $ za kupnju AP Revelin odobren 2016., a dospijeće je 2019. sa opcijom još godinu dana. Dakle, kredit od 4 godine za kupnju imovine čija eksploatacija traje 20 godina. Tu se u startu vidi da će trebati reprogram.
Zato se i ide u dokap za cca. 30 mil EUR.
Da se poboljša omjer dug / kapital i da takvih cirkusa više ne bude.
Usred konjunkture dry bulk-a.
A zašto se usred konjukture dry bulka prodaju novi brodovi za otplatu starih kredit umjesto da se uzimaju krediti za kupnju novih? Zašto nije napavljen reprogram kredita kad je ulpl, koji navodno stoji lošije to uspio? Zašto su otkazali dva savršeno tempirana moderna broda ultramax klase uz ostavljenih 20m jamčevine koji bi već u prvoj godini poslovali s dobiti i već danas vrijedili 20% više? Umjesto ultramaxa kao zdravog goluba u ruci kao markentiški trik koristi se bolestan vrabac na grani, Jadroplov. A da pravi razlog dokapa možda nije predviđenih 450mil kuna glavnice koje dolaze na naplatu sljedeće godine?
Mozeli prodaja navedenog broda imati ipak neku pozitvnu pricu?…odnosno zna li netko za koliko je kupljen navedeni brod i koja je trenutno cijena takvih brodova?…..prica ne izgleda najbolje ali mozda nije toliko “crna”….
Banke nisu u hrvatskom vlasnistvu, tko garantira da neki brodar nije u problemima u maticnoj zemlji banke pa i na taj nacin maticna zemlja spasava svoje gospodarstvo u jednu ruku ?
al to je druga tema , zasto nemamo svoju jaku banku ( ok hpb , al ne mozemo reci da je jaka banka )
ovako ce , moja predpostavka uvijek austrijska, talijanska , njemacka banka gledati interese u svojim maticnim zemljama.
mozemo otic u banku i trazit na svoju placu , mirovinu kredit za auto i dobit cemo ga za par sati, dan , dva, a ajmo u tu istu banku trazit kredit za neki proizvodni stroj, najvjerojatnije kredit necemo dobit, ili ce nam trebam milion papira .
A što bi s domaćom jakom bankom? Ona bi poklanjala novac ili što?
Mislim, kad pričaš o njemačkim banakama, one svojim klijentima poklanjaju novac i ne naplaćuju kamatu?
Uostalom, zašto ne reprogramirati dugove kada kamate padaju?
To i ja namjeravam sa svojim stambenim kreditima jer je razlika u kamatama više nego osjetna već na smanjenju kamatne stope od samo 1 %.
Što je najgore, Atlantska je, koliko se sjećam, uzimala kredite i u švicarskim francima.
To mi je bilo zapalo za oko u nekom FI ili možda Atlant buletinu prije više godina, ali se ne sjećam kada, inače bih potražio (ali mi se ne da).
Znam da su se zaduživali vani i da su ih inozemne banke pratile, time su se znali pohvaliti u svojem časopisu, a vani je lova trenutno nikad jeftinija. Pa gdje su sada te banke-partneri?
Problem Atlantske je bio i ostao to što od njih nikad ne možeš saznati ništa bitno.
Hoće li uspjeti refinancirati, smanjiti i vratiti silne dugoročne i kratkoročne obveze prema bankama (vidi FI za 2016. godinu: dugoročne i kratkoročne obveze) pitanje je svih pitanja!
Biti ćemo malo pametniji nakon Q3.
Za sve transakcije kupnja/prodaja brodova postoje dobri razlozi, kao i za dokap.
Konjuktura BDI-a i oporavak sektora je tu, i to je najvažnije, da dokapom ce biti investicije u brodovlje i tajming je pogođen…ima tu puno pozitivnih stvari, trebalo je preživjeti krizu, sada je krenulo sve nabolje.
Banke nisu u hrvatskom vlasnistvu, tko garantira da neki brodar nije u problemima u maticnoj zemlji banke pa i na taj nacin maticna zemlja spasava svoje gospodarstvo u jednu ruku ?
al to je druga tema , zasto nemamo svoju jaku banku ( ok hpb , al ne mozemo reci da je jaka banka )
ovako ce , moja predpostavka uvijek austrijska, talijanska , njemacka banka gledati interese u svojim maticnim zemljama.
mozemo otic u banku i trazit na svoju placu , mirovinu kredit za auto i dobit cemo ga za par sati, dan , dva, a ajmo u tu istu banku trazit kredit za neki proizvodni stroj, najvjerojatnije kredit necemo dobit, ili ce nam trebam milion papira .
A što bi s domaćom jakom bankom? Ona bi poklanjala novac ili što?
Mislim, kad pričaš o njemačkim banakama, one svojim klijentima poklanjaju novac i ne naplaćuju kamatu?
[/quote]
heh, da naplaćuju,, recimo Lidlu kad se širio na naše pordučje strašnih 1-2% ,,
hmmm jel bi mogli naši dobit takve uvjete, ooo jess :)))
Problem kod Atlanta je current i quick ratio koji padaju već 5 godina i trenutno se nalaze na 0,35 sa current i quick na samo 0,26. GOVORIM ZAKLJUĆNO SA KRAJEM 2016.
Također sa krajem 2016 D/E im je bio 1,56 što je za prijevoz tj industriju već opasno visoko. Sve preko 1 je risky…
O cemu ti covjece pricas?
Jel mi citamo ista izvjesca?
Pogledaj 1H 2017 i pokazi mi brojeve.
Omjere o kojima govoris.
Kako si dosao do njih? 0.26 i sto vec.
Problem kod Atlanta je current i quick ratio koji padaju već 5 godina i trenutno se nalaze na 0,35 sa current i quick na samo 0,26. GOVORIM ZAKLJUĆNO SA KRAJEM 2016.
Također sa krajem 2016 D/E im je bio 1,56 što je za prijevoz tj industriju već opasno visoko. Sve preko 1 je risky…