Definitivno bi to mogla biti pozitivna priča, rast vrijednosti kompanije kroz investicije u novo brodovlje, potencijalni ulazak strateškog partnera i financijska konsolidacija uz oporavak tržišta je dobitna kombinacija, vjerujem da je i I.B. sudjelovao u ovome i da je to njemu u interesu.
Naravno mora se dati i radnicima prilika da nesto kupe radi mira u kuci.
Ovo nije nagovor na kupnju.
I.B. očito nije ušao u ovu firmu radi špekulativno-profitnih već vlasničkih razloga, to je sad kristalno jasno, vjerujem da se iza možebitne dokapitalizacije u srednjeročnom razdoblju krije vlasničko preslagivanje.
Definitivno bi to mogla biti pozitivna priča, rast vrijednosti kompanije kroz investicije u novo brodovlje, potencijalni ulazak strateškog partnera i financijska konsolidacija uz oporavak tržišta je dobitna kombinacija, vjerujem da je i I.B. sudjelovao u ovome i da je to njemu u interesu.
Naravno mora se dati i radnicima prilika da nesto kupe radi mira u kuci.
Ovo nije nagovor na kupnju.
I.B. očito nije ušao u ovu firmu radi špekulativno-profitnih već vlasničkih razloga, to je sad kristalno jasno, vjerujem da se iza možebitne dokapitalizacije u srednjeročnom razdoblju krije vlasničko preslagivanje.
[/quote]
I ja to vjerujem, ali na način da će uprava, zaposlenici i neki očito upravi i kompaniji bliski dioničari biti preferirani i na taj način ovladati društvom. Uprava niti do sada nije bila transparentna, a nepoznanica je da li će biti u budućnosti. Možda, jer će i njima onda biti stalo da vraćaju novac koji su uložili u firmu.
Ipak, ovdje postoji jedan velik problem, a taj je dugoročni i nadasve održiv oporavak tržišta vozarina. Ne bih se kladio na njihova očekivanja jer su se ista kroz prošlost pokazala uglavnom nepouzdana.
Obzirom da je zaklada IR koja su zapravo dionice u vlasništvu države odnosno bolje rečeno pod kontrolom države počela rasprodavati imovinu po Dubrovniku, očito je tu pao neki dogovor, pa onda valjda i sa CROS-om i ostalima. Nekako mi se čini da će tri stvari dati smjer ovom dokapu, a te su vlasničko ovladavanje društvom “iznutra”, peglanje problematične bilance i smanjenje zaduženosti, a tek onda bi na red došao neki oporavak u budućnosti.
Atlantska je nekoć imala dvostruko veću flotu, a mislim da s trenutnom razinom duga, omjera vrijednosti imovine i dugova te trenutnim još uvijek vrlo anemičnim oporavkom vozarina, nekako ne ostaje bašm mnogo mjesta za nove brodske akvizicije i širenje poslovanja, a to je ono što drajva vrijednost i privlači dioničare da ulože kapital.
dokap je/nije iznenađenje? 30.03.17. str 3193
.. u atpl sa novim investitorom smanjen je prostor za bilo kakve igrice i uprava ce morat jos vise zapet jer ne sumnjam da ce IB stitit svoj udio a samim time i svih nas imaoca ovih VP. I da ce dovesti kao u valamaru do poboljsanja poslovanja i vece transparentnosti za potencijale investitore.
ovo je izgledno samo prethodnica, najava većih budučih vlasničkih preslagivanja a upravo je veća transparentnost put ka tom cilju,tako će i ta uprava bolje unovčiti svoje papire,win-win za sve…
[/quote]
[/quote]
Dragi Migra,
Za razliku od mnogih drugih ponovno pokazuješ razvijenu ulagačku intuiciju, strpljenje i što je najvažnije povjerenje u osobnu procjenu. A to je najvažnija investitorska karakteristika.
Ekipa cijelo vrijeme traži teoriju urote. Zašto, jer nemaju povjerenje u vlastite prosudbe. Drhte i boje se jer su uložili ili namjeravaju uložiti novac u dionicu kompanije o kojoj ne znaju dovoljno ili ništa. Rado bi zaradili ali da im sve odradi netko drugi, a da pri tome ne reskiraju i ne moraju raditi ništa, pa čak ni biti afirmativni. Draga ekipo, ako ne vjerujete u kompaniju nemojte ni ulagati.
Što se tiče GS 2017, čini mi se da sam je sam slagao ne bih je mogao bolje složiti. Zašto, pa ako tražite promjene i nove vjetrove što radite?
1) Pojačavate momčad – promjene u NO
2) Transparentnost – uvrštenje u ST
3) Vjera u ono što radite – ESOP
4) Kapitalizacija prethodna 3 koraka – dokap
Srdačno Vaš forumski drug
[/quote]
dragi gigic23
što se mene tiče i moje percepcije dokazali ste se kao jedan od najvrsnijih znalaca ove tematike i odličan prognozer u prošlosti.
hvala na podijeljenom znanju i prognozama.
malo tko nije mogao naći nešto korisno za upiti,idemo dalje jer držim i nadam se da smo na početku jedne priče vrijendne ponovnog upisa u
http://www.poslovni.hr/forum/tema/the-best-of-prilike-svih-vremena-na-zse-neiskoristeno-neprezaljeno-42072?page=last
što se tiče novih “vjetrova” koji pušu iz grada slobode mogu samo reći da razloga za optimizam ne nedostaje,a strpljivost se može i naučiti ako nije data pa…
pregršt vode koja ide prema ovom mlinu pojačava optimizam,naravno na marketu nema bez rizika.
bez rizika nema niti na štednji gdje je trenutno zagarantiran sano realno negativan prinos pa…
ostatak godine očekujem da će donjeti nove + vjetrove za nas na palubi.
respect
.
Definitivno bi to mogla biti pozitivna priča, rast vrijednosti kompanije kroz investicije u novo brodovlje, potencijalni ulazak strateškog partnera i financijska konsolidacija uz oporavak tržišta je dobitna kombinacija, vjerujem da je i I.B. sudjelovao u ovome i da je to njemu u interesu.
Naravno mora se dati i radnicima prilika da nesto kupe radi mira u kuci.
Ovo nije nagovor na kupnju.
I.B. očito nije ušao u ovu firmu radi špekulativno-profitnih već vlasničkih razloga, to je sad kristalno jasno, vjerujem da se iza možebitne dokapitalizacije u srednjeročnom razdoblju krije vlasničko preslagivanje.
[/quote]
I ja to vjerujem, ali na način da će uprava, zaposlenici i neki očito upravi i kompaniji bliski dioničari biti preferirani i na taj način ovladati društvom. Uprava niti do sada nije bila transparentna, a nepoznanica je da li će biti u budućnosti. Možda, jer će i njima onda biti stalo da vraćaju novac koji su uložili u firmu.
Ipak, ovdje postoji jedan velik problem, a taj je dugoročni i nadasve održiv oporavak tržišta vozarina. Ne bih se kladio na njihova očekivanja jer su se ista kroz prošlost pokazala uglavnom nepouzdana.
Obzirom da je zaklada IR koja su zapravo dionice u vlasništvu države odnosno bolje rečeno pod kontrolom države počela rasprodavati imovinu po Dubrovniku, očito je tu pao neki dogovor, pa onda valjda i sa CROS-om i ostalima. Nekako mi se čini da će tri stvari dati smjer ovom dokapu, a te su vlasničko ovladavanje društvom "iznutra", peglanje problematične bilance i smanjenje zaduženosti, a tek onda bi na red došao neki oporavak u budućnosti.
Atlantska je nekoć imala dvostruko veću flotu, a mislim da s trenutnom razinom duga, omjera vrijednosti imovine i dugova te trenutnim još uvijek vrlo anemičnim oporavkom vozarina, nekako ne ostaje bašm mnogo mjesta za nove brodske akvizicije i širenje poslovanja, a to je ono što drajva vrijednost i privlači dioničare da ulože kapital.
[/quote]
Doista nas dugo nije ovako netko prosvjetlio. Vauuuuuuuuuu je prosvjetljivao i na ARNT a sada se preselio na brodare. Vidi se vrhunska ulagačka multidsiciplinarnost.
Bilo bi razumno kod iznošenja brojeva istima posvetiti dužnu pažnju, a ne varijanta PI x oko.
Konstrukcije koje iznosiš naprosto su apsurdne, a prilično i zlonamjerne. Naravno ti jesi takva vrsta destruktivnog ulagača.
Ako si tako siguran u to što tvrdiš možeš nama koji smo značajno izloženi sugerirati što napraviti.
Obzirom da iz tvojih brojeva ispada negativni NAV osobno bih dao premiju od 150 kn i kupio sve količine koje ti prikupiš uz bankovnu garanciju. Platit ću ti i proviziju od 5%
Unaprijed hvala na kooperativnosti.
Tvoj forumski drug.
Definitivno bi to mogla biti pozitivna priča, rast vrijednosti kompanije kroz investicije u novo brodovlje, potencijalni ulazak strateškog partnera i financijska konsolidacija uz oporavak tržišta je dobitna kombinacija, vjerujem da je i I.B. sudjelovao u ovome i da je to njemu u interesu.
Naravno mora se dati i radnicima prilika da nesto kupe radi mira u kuci.
Ovo nije nagovor na kupnju.
I.B. očito nije ušao u ovu firmu radi špekulativno-profitnih već vlasničkih razloga, to je sad kristalno jasno, vjerujem da se iza možebitne dokapitalizacije u srednjeročnom razdoblju krije vlasničko preslagivanje.
[/quote]
I ja to vjerujem, ali na način da će uprava, zaposlenici i neki očito upravi i kompaniji bliski dioničari biti preferirani i na taj način ovladati društvom. Uprava niti do sada nije bila transparentna, a nepoznanica je da li će biti u budućnosti. Možda, jer će i njima onda biti stalo da vraćaju novac koji su uložili u firmu.
Ipak, ovdje postoji jedan velik problem, a taj je dugoročni i nadasve održiv oporavak tržišta vozarina. Ne bih se kladio na njihova očekivanja jer su se ista kroz prošlost pokazala uglavnom nepouzdana.
Obzirom da je zaklada IR koja su zapravo dionice u vlasništvu države odnosno bolje rečeno pod kontrolom države počela rasprodavati imovinu po Dubrovniku, očito je tu pao neki dogovor, pa onda valjda i sa CROS-om i ostalima. Nekako mi se čini da će tri stvari dati smjer ovom dokapu, a te su vlasničko ovladavanje društvom "iznutra", peglanje problematične bilance i smanjenje zaduženosti, a tek onda bi na red došao neki oporavak u budućnosti.
Atlantska je nekoć imala dvostruko veću flotu, a mislim da s trenutnom razinom duga, omjera vrijednosti imovine i dugova te trenutnim još uvijek vrlo anemičnim oporavkom vozarina, nekako ne ostaje bašm mnogo mjesta za nove brodske akvizicije i širenje poslovanja, a to je ono što drajva vrijednost i privlači dioničare da ulože kapital.
[/quote]
Doista nas dugo nije ovako netko prosvjetlio. Vauuuuuuuuuu je prosvjetljivao i na ARNT a sada se preselio na brodare. Vidi se vrhunska ulagačka multidsiciplinarnost.
Bilo bi razumno kod iznošenja brojeva istima posvetiti dužnu pažnju, a ne varijanta PI x oko.
Konstrukcije koje iznosiš naprosto su apsurdne, a prilično i zlonamjerne. Naravno ti jesi takva vrsta destruktivnog ulagača.
Ako si tako siguran u to što tvrdiš možeš nama koji smo značajno izloženi sugerirati što napraviti.
Obzirom da iz tvojih brojeva ispada negativni NAV osobno bih dao premiju od 150 kn i kupio sve količine koje ti prikupiš uz bankovnu garanciju. Platit ću ti i proviziju od 5%
Unaprijed hvala na kooperativnosti.
Tvoj forumski drug.
[/quote]
Zlonamjerne? Konstrukcije?
Pa uz taj inozemni komentar na temu dokapa je navedena procjena po podacima Valuevesslesa. Ja nisam industrijski insajder koji se bavi procjenama flote, pa ću vjerovati navedenom podatku.
Međutim, obzirom da je vrijednost ionako volatilna kategorija, moguće je da flota vrijedi i više i manje u određenom trenutku, no moguće je da je društvo već sad insolventno što ne znači da je i nelikvidno odnosno da tekuća imovina ne pokriva tekuće obveze. Pored toga, ja sam naveo vrijednost brodovlja, a ne ukupne imovine, a poznato je da ATPL ima i nešto nekretnina i ostale imovine. Uglavnom, da skratim priču, sama činjenica da se ide u dokap ukazuje na to da društvo nema dovoljno kapitala, a pravo je pitanje da li ono nema dovoljno razvojnog kapitala ili nema dovoljno kapitala na trenutnoj razini poslovanja i vozarina. Taj podatak će sve reći o potrebama ATPL za novim kapitalom i bitno odrediti smjer kretanja poslovanja ove firme u budućem razdoblju.
Pored toga, smatram da je postojeća uprava učinila niz loših poteza posljednjih godina koji su doveli društvo u lošu situaciju, na način da nisu efikasno upravljali kapitalom i da su na kraju ostali podakpitalizirani sa imovinom koja vrijedi znatno manje.
@Vauvau
I dalje puno površnosti a malo brojeva i činjenica. Jesi li pogledao stanje svjetskog dry bulka kroz zadnjh 5-6 godina. Koliko je bklo dokapa,koliki je Opex ili prohod po dwt-u. Kolioo je žilavosti trebalo za to preživjeti. Navedi mi jednh kompaniju iz peer grupe koja je to prošla bez barem jednog dokapa?Molim te nemoj se upuštati u paušalne rasprave,a bez konkretnih brojeva jer time definitivmo gubiš na vjerodostojnosti. Ako ti se kompanija i dionicane čine zanimljivim i/ili vjerodostojnim nemoj kupiti ili prodaj.
Ako možeš poomoći konstruktivnim savjetom “Dobrodošao”
Hvala 😃👍
Uprava je imala izbor, odustati od novogradnji na vrijeme. Rasprodati brodove kad su cijene bile prije tri-cetriri godine dvostruko vise od trenutnih. Diverzificirati poslovanje u druge brodarske prijevozničke djelatnosti pored bulk-a, da se smanji ovisnost o tom sektoru. Vise investirati u turizam davnih dana. Bilo je opcija koliko želiš. Pa pogledaj Tankersku koja nije posljednjih deset godina uložila lipe u bulk, a imali su nemalu flotu tih brodova.
Za zaokret i novu strategiju treba imati iskustvo i znanja. Oni nemaju niti jedno, a niti drugo. Od 2010 godine Spržili su vise od milijardu kuna imovine samo brodovlja i još nekoliko stotina milijuna kuna nekretnina, novca i financijske imovine i pritom prepolovili flotu koja nije značajno podmlađena.
Evo, uzmi ovo izvješće pa usporedi današnju i bilancu navedenu u njemu: http://zse.hr/userdocsimages/financ/ATPL-fin2009-1Y-NotREV-K-HR.pdf
Do čega je došlo malo pomalo odletiše hoteli pa neki brodovi.
I sada je nekima ovdje dokap super.
Da li je ovo spalionica?
vauvau, o prošlosti znamo sve, i kako se kretala cijena dionice, vozarina, brodova.. sad smo svi pametni:)
da znaš gdje ćeš nastradati tamo nebi išao, nego bi ostao doma.
ajde ti prosvjetli upravu i sve koji su u svjetskom brodarstvu pa reci kako će biti 2020./25 kad si imaš toliku viziju, vjerujem da ćeš 50% biti sigurno u pravu 😉
vauvau, cijena brodova je bila vise nego dvostruko veca 2007 godine kada je bila na celu stara uprava i ona je trebala krenuti u kupnju drugih brodova.
vauvau, o prošlosti znamo sve, i kako se kretala cijena dionice, vozarina, brodova.. sad smo svi pametni:)
da znaš gdje ćeš nastradati tamo nebi išao, nego bi ostao doma.
ajde ti prosvjetli upravu i sve koji su u svjetskom brodarstvu pa reci kako će biti 2020./25 kad si imaš toliku viziju, vjerujem da ćeš 50% biti sigurno u pravu 😉
Pa jel su u Tankerskoj imali viziju?
Prodali su najvredniju imovinu u Dubrovniku da bi kupovali brodove na kojima su redovito gubili, kako na poslovanju odnosno na vozarinama, tako i na imovini i već deset godina pričaju dioničarima bajke o oporavku… koji tek što nije došao?! Da su bar učinili nekakav odlučan korak, a ne oni ugovaraju vozarine po trećinama, ko što je radio moj djed prije 100 godina. Otuda se vidi njihovo nerazumijevanje biznisa i da nemaju ono nešto da vode uspješno ovu kompaniju. Njima je dobro, a ostale ko šljivi…
Ma dajte molim vas, oporavka nema, Kina je stala, a ostatak svijeta unatoč smanjenom broju novogradnji i pojačaom scrapu nema snage da izvuče sektor iz krize. Da bi oporavak bio snažan i održiv, potreban je jak gap između ponude i potražnje za brodskim prostorom, a ne ovo pimplanje oko točke ravnoteže. To ne garantira nikakav oporavak, a kamoli izdašan od kojeg bi dioničari imali koristi. Uprava i ostali će imati koristi, oni troše tuđi novac i kapital da bi oni lijepo živjeli, a ostali zbrajali gubitke.
vauvau, o prošlosti znamo sve, i kako se kretala cijena dionice, vozarina, brodova.. sad smo svi pametni:)
da znaš gdje ćeš nastradati tamo nebi išao, nego bi ostao doma.
ajde ti prosvjetli upravu i sve koji su u svjetskom brodarstvu pa reci kako će biti 2020./25 kad si imaš toliku viziju, vjerujem da ćeš 50% biti sigurno u pravu 😉
Pa jel su u Tankerskoj imali viziju?
Prodali su najvredniju imovinu u Dubrovniku da bi kupovali brodove na kojima su redovito gubili, kako na poslovanju odnosno na vozarinama, tako i na imovini i već deset godina pričaju dioničarima bajke o oporavku… koji tek što nije došao?! Da su bar učinili nekakav odlučan korak, a ne oni ugovaraju vozarine po trećinama, ko što je radio moj djed prije 100 godina. Otuda se vidi njihovo nerazumijevanje biznisa i da nemaju ono nešto da vode uspješno ovu kompaniju. Njima je dobro, a ostale ko šljivi…
Ma dajte molim vas, oporavka nema, Kina je stala, a ostatak svijeta unatoč smanjenom broju novogradnji i pojačaom scrapu nema snage da izvuče sektor iz krize. Da bi oporavak bio snažan i održiv, potreban je jak gap između ponude i potražnje za brodskim prostorom, a ne ovo pimplanje oko točke ravnoteže. To ne garantira nikakav oporavak, a kamoli izdašan od kojeg bi dioničari imali koristi. Uprava i ostali će imati koristi, oni troše tuđi novac i kapital da bi oni lijepo živjeli, a ostali zbrajali gubitke.
[/quote]
***Ako ti stara uprava ostavi nenormalne kredite, vozarine u medjuvremenu naglo padnu (sa 80000usd/day na 1000usd/day), a te iste kredite moras uredno vracati bez obzira na vozarine, sto bi ti napravio? cisto zdrava poslovna odluka je bila prodati hotele cija dobit ne moze pokriti gubitak brodova. vauvau, kada si toliko pametan, prosvijetli nas i reci sto su to trebali napraviti?