Potpuno sam svjestan koliki je psihologija faktor na burzi i vjerujte mi da cu se kad tad ukrcati, u ovom trenutku vjerujem da jos nije vrijeme i da ima prostora za korekciju slicnog reda velicine kao i ova dosadasnja. Mozda sam u krivu, a boze moj, mozda sutra eksplodira. Ako nis ekipa ovdje ce profitirati, nisam depresivac, volio bi ljudi zarade.
Ja sam osobno optimist uvijek …i sada sam i na bidu ali i visoko iznad na asku …ali meni TA isto pokazuje da je moguće još povuć nadolje …nije hlađenje još ušlo u završnu fazu …ne bi bilo loše čvaknut još koju stoticu komada malo ispod ..pa onda u 2017 sa jačim oporavkom uživat ….pitanje je samo dali će big bojsi to dozvolit sada kad su je tak lepo izdigli 🙂
Polako….Ljudi će biti imuni na vozarine do 15000 usd…nakon toga će početi pratiti…a kupovati brodarske dionice tek kada pređu 20000 usd per day
ako se nekto sijeća 2004 -2005-2006 i polovinu 2007….znat će o čemu pričam…
Samo su rijetki kupovali atpl na 20-30 kuna tada….da bi 3 godine kasnije se tukli tko će je kupiti po 3500 kuna
ako se nekto sijeća 2004 -2005-2006 i polovinu 2007….znat će o čemu pričam…
Samo su rijetki kupovali atpl na 20-30 kuna tada….da bi 3 godine kasnije se tukli tko će je kupiti po 3500 kuna
Ne samo da se sjećam nego sam i sudjelovao. Međutim, pogledaj graf kretanja BDI od 1985. do konca 2003. Gotovo 20 godina tavorenja na niskim razinama. Ciklusi visokih vozarina sve su kraći zbog efikasne prilagodbe brodograđevne industrije a faze oporavka vozarina sve dulje. Tko to može strpljivo čekati da ugrabi sljedeći vrhunac?
Ja bi odmah potpisao ako ce mi netko garantirati nakon 20 godina takav rast kakav je nekad bio, sa 30 na 3.000 :), al čisto sumljam da se to može ponovit
Al, skoro 10 je već prošlo 🙂
Ali je fora da više cijena na burzi ne reagira na svakodnevno zelenilo vozarina Panamaxa i Supramaxa.. Samo nek ovako nastavi i jednog dana se to više neće moći ignorirat.
Što Vi koolega očekujete nakon 300 % rasta cijene u 6 mjeseci da će krdo sumanuto kupovati!
Nemojte se zavaravat, dok ne dođe svjež kapital teško…naravno i dok Igor to drži tu gdje je….
Pogledajte primjer INGRE jučer i danas… pa prije nekoliko godina cijena je napucana XXL pa se dalo iskrcati a danas… jedva čoovjek proda 200 iljada kuna….u dionicama
Za investitore na sentiment / psihologiju, preskocite post da nebi bilo da drukam i sirim negativu. Ove koje zanima nesto o trzistu mogu procitati ovaj tekst od prekjucer ako vec niste.
Demolition rates:
1) “Ship owners have halted the demolition of older dry bulk vessels during the second half of the year, as freight rates improved.”
2) “…we have had quite the disappointment over the past 4-5 months, as the number of vessels being recycled has diminished considerably compared to the monthly levels we were seeing in the first half of the year”
Newbuildings:
3) “the orderbook to fleet ratio has made one of its fastest drops in recent history. At the very start of the year we were looking at an orderbook to fleet ratio of roughly 15.92% for all dry bulkers above 20,000 dwt”. Based on Allied’s data, “at the start of November this ratio had dropped to 9.79%” (najnizi omjer od 2002 godine)
Nekoliko stranica ranije na ovoj temi sam spomenuo ovaj potencijalni ishod, ovo je igra zivaca, nitko nece scrappati ako ce se vozarine za 6 mjeseci udvostruciti a bome nitko nece ni graditi nove brodove jer se boje da ce se trend preokrenuti. Na kraju dana, svi znaju da su brodari sami sebi iskopali jamu silnom narudzbom brodova u periodu booma. I sta sad? Stagnacija! Dok netko ne popusti i pocne scrappati brodove koji su porinuli par sati ranije.
POANTA – Svjestki brodari ne znaju gdje ce vozarine! Dokaz da ne znaju je u njihovom ponasanju – ne scrappaju, ne narucuju, logicno da ne moze biti logicnije. Ako vjeruju da ce se poduplati vozarine , valjda bi narucili nove brodove da uberu vrhnje od extra-prihoda u buducnosti, da vjeruju da ce se vozarine prepoloviti, valjda bi scrappali cijelu flotu dok jos nesto vrijedi i bacili se u biznis sa extra-djevicanskim maslinovim uljem i tartufima kod Tinjana ili Baderne.
3
BILBIJA IGOR (85341849685)
106.365 7,62 Osnovni račun + 49 komada u danu (petak, 25.11.16.) u kojem je ukupno protrgovano skromnih 149 komada dionica ATPL uz skroman promet od 52.300,00 kn
Prosječna cijena toga dana je 351,04 kn (dakle, IB ukupno cca 17.200,00 kn). Ostali cca 35.100,00 kn.
Interesantno će biti vidjeti tko je kupovao jučer i danas… :-))
3
BILBIJA IGOR (85341849685)
106.664 7,64 Osnovni račun + 299 komada u danu (ponedjeljak, 28.11.16.) u kojem je ukupno protrgovano 1050 komada dionica ATPL.
Prosječna cijena toga dana je 330,04 kn (dakle, IB ukupno cca 98.600,00 kn). Ostali cca 248.000,00 kn.
Čovjek prodao sebi 299 komada, al je drugima uvalio još više sa skrbničkog… :-))
[/quote]
3
BILBIJA IGOR (85341849685)
107.242 7,68 Osnovni račun + 578 komada u danu (utorak, 29.11.16. – DAN REPUBLIKE) u kojem je ukupno protrgovano 1.621 komad dionica ATPL.
Prosječna cijena toga dana je 324,28 kn (dakle, IB ukupno cca 187.500,00 kn). Ostali cca 338.000,00 kn.
Eto, IB počastio sam sebe sa 578 komada, a drugima uvalio još preko 1.000 komada sa onog skrbničkog računa za kojeg pojedinci s ovog foruma znaju…:-))
[/quote]
3
BILBIJA IGOR (85341849685)
107.875 7,73 Osnovni račun + 633 komada u danu (srijeda, 30.11.16.) u kojem je ukupno protrgovano 774 komada dionica ATPL.
Prosječna cijena toga dana je 325,06 kn (dakle, IB ukupno cca 206.000,00 kn). Ostali cca 45.500,00 kn.
Hmmm, jel ovaj odnos snaga ima neko posebno značenje ili? :-))
Nije valjda IB spao na to da prodaje sam sebi i da nema nikoga drugoga kome bi uvalio ove skupe dionice sa onog drugog skrbničkog računa?! :-))
MANILA, Dec 5 Chinese steel futures rose on Monday, supported by upbeat data and traders replenishing low stockpiles on expectations of firm demand next year, pulling up prices of raw material iron ore.
Growth in China’s services sector accelerated to a 16-month high in November, a private survey showed. The survey, along with solid factory activity readings last week, suggest building momentum for China’s economy at the end of a year that saw growth stabilise.
The most-traded May rebar on the Shanghai Futures Exchange was up 1.9 percent at 3,190 yuan a tonne by 0316 GMT. On the Dalian Commodity Exchange, May iron ore rose 3.5 percent to 601 yuan per tonne.
“We have not seen any signs of slowdown in steel production,” said a Shanghai-based iron ore trader.
“Traders’ inventory of steel products is very low so when the steel price goes up, they buy cargo to build their inventory and avoid further price increase,” he said.
http://in.reuters.com/article/asia-ironore-idINL4N1E01IC
BDI? :-)))))