Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,78 | 1.626 | 38 | 42,50 | 43,00 | -1,16% |
dogodio se neki oporavak koji u Atlantskoj jos nisu iskoristili jer jos uvijek previse trose i cuvaju beneficije. Ako tako nastave, a oporavak posustane, ovima i rijesiti se svega sto se ne moze uklopiti u odrzive troskovne okvire. I ljudi, i imovine.
fahrudine, kakav oporavak? danas je ATPL objavila da im je prosječna vozarina u 2015 bila 6823 dolara. kakav se to oporavak ove godine po tebi događa ako ni na vrhu sezonskog rallyja spot vozarine ni za panamaxe ni za supramaxe nisu došle ni blizu tome? i već opet padaju. nema šanse da postignu 6823 dnevno ni u 2016 ni u 2017 godini.
dogodio se neki oporavak koji u Atlantskoj jos nisu iskoristili jer jos uvijek previse trose i cuvaju beneficije. Ako tako nastave, a oporavak posustane, ovima i rijesiti se svega sto se ne moze uklopiti u odrzive troskovne okvire. I ljudi, i imovine.
fahrudine, kakav oporavak? danas je ATPL objavila da im je prosječna vozarina u 2015 bila 6823 dolara. kakav se to oporavak ove godine po tebi događa ako ni na vrhu sezonskog rallyja spot vozarine ni za panamaxe ni za supramaxe nisu došle ni blizu tome? i već opet padaju. nema šanse da postignu 6823 dnevno ni u 2016 ni u 2017 godini.
[/quote]
To cemo tek vidjeti. Ne bih stavio ruku u vatru da ce biti tako kako ti pises. Oporavak na spot marketu postoji, a u kojoj je mjeri odrziv i kako ce utjecati na dugorocnije vozarine, koje ti spominjes, to je zasad predmet jos uvijek kontroverznih misljenja.
Atlantska ima jos dosta prostora za snizavanje troskova, osobito posade i administrativnih te upravljackih struktura. Paralelno bi trebalo refinancirati dugove. Vjerujem da je to moguce obzirom na trend kretanja kamata, osobito u EU. A ako bude potrebno i rijesiti se djela losije ili suvisne imovine.
Bitno je prezivjeti. I treba na situaciju gledati sto sire, a ne iskljucivo kroz scrap i novogradnje. Iz mog iskustva dosta je procjena tih varijabli prilicno nepouzdano iako mi je tesko reci tko bi od analiticara iz sektora bio u tom smislu jako pouzdan.
Oporavak poslije ovakvih lomova i dugorocnih poremecaja nikad nije lak, a jos manje brz i jednoznacno pouzdan.
dogodio se neki oporavak koji u Atlantskoj jos nisu iskoristili jer jos uvijek previse trose i cuvaju beneficije. Ako tako nastave, a oporavak posustane, ovima i rijesiti se svega sto se ne moze uklopiti u odrzive troskovne okvire. I ljudi, i imovine.
fahrudine, kakav oporavak? danas je ATPL objavila da im je prosječna vozarina u 2015 bila 6823 dolara. kakav se to oporavak ove godine po tebi događa ako ni na vrhu sezonskog rallyja spot vozarine ni za panamaxe ni za supramaxe nisu došle ni blizu tome? i već opet padaju. nema šanse da postignu 6823 dnevno ni u 2016 ni u 2017 godini.
[/quote]
Brodovi (5) sto prevoze ugljen i u time charteru su za Ruse imaju vozarinu min.9000, a kako se spot popravio vjerujem da ce prosjek biti makar 1000 dolara bolji od lani, premda me iznenadio ovaj podatak od 6823, sto je dokaz da Uprava odlicno radi, nije lako to bilo postici 2015.
Troskovi se ne mogu vise rezati jer se nema sto, mogu samo jos prodati staru upravnu zgradu.
Bilbija nije investitor sto ga zadovoljava dobit za burek, drago mi je da je in, dobar je to indikator, najgore je iza nas. no i ova ce godina biti teska za poslovanje ali osjeca se miris baruta 🙂
@ fahrudin
oporavak vozarina postoji sada u odnosu na 1Q. ali u odnosu na prošlu godinu sada je mnogo gore. pa evo spot izgleda ne može baš preko 6000 za panamaxe i supramaxe ni u najboljem periodu godine.
@ makalu
da, ti panamaxi koji voze ugljen za ruse su očito razlog što su prosječne vozarine ATPL outperformale market. jer po mojim podacima prosjek spota za pmx i smx (mislim da sam ih uzeo od clarksonsa) prošle godine bio je negdje između 5500 i 6500. zahvaljujući užasnom 4Q, inače bi bio viši. za ovu godinu teško da se možemo nadati takvoj prosječnoj razini marketa tako da će novi ugovori koje sklope ove godine smanjivatiprosjek. ali s druge strane iz revidiranog FI vidimo da je uprava u prošloj godini, očito spremajući se na dužu depresiju i još niže vozarine, pametno povećala broj ugovorenih period chartera do godinu dana 2x u odnosu na godinu ranije, a onih dužih od godinu dana više nego 3x.
@ fahrudin
oporavak vozarina postoji sada u odnosu na 1Q. ali u odnosu na prošlu godinu sada je mnogo gore. pa evo spot izgleda ne može baš preko 6000 za panamaxe i supramaxe ni u najboljem periodu godine.
@ makalu
da, ti panamaxi koji voze ugljen za ruse su očito razlog što su prosječne vozarine ATPL outperformale market. jer po mojim podacima prosjek spota za pmx i smx (mislim da sam ih uzeo od clarksonsa) prošle godine bio je negdje između 5500 i 6500. zahvaljujući užasnom 4Q, inače bi bio viši. za ovu godinu teško da se možemo nadati takvoj prosječnoj razini marketa tako da će novi ugovori koje sklope ove godine smanjivatiprosjek. ali s druge strane iz revidiranog FI vidimo da je uprava u prošloj godini, očito spremajući se na dužu depresiju i još niže vozarine, pametno povećala broj ugovorenih period chartera do godinu dana 2x u odnosu na godinu ranije, a onih dužih od godinu dana više nego 3x.
Ti gledas iskljucivo prihodnu stranu, a na rashodnoj se, zanemarimo li financiranje da vjerojatno dosta poraditi. Treba smanjiti administrativno osoblje, place pomorcima i upravi. To se vjerojatno da znacajno smanjiti, pa i prepoloviti na dulji rok. Usporedba prvog kvartala ove i prosle godine pokazuje da su zasad ostvarene minimalne ustede na tom planu. Ako nece ploviti Dubrovcani ima Filipinaca i drugih kandidata. Tim se smanjenjem mogu djelomicno i u znacajnoj mjeri pokriti troskovi financiranja. Ako postoji neuposleni visak brodova dio mozda treba pokusati i prodati, u za to pogodnom trenutku. Problem je taj sto su zaposlenici i suvlasnici kompanije i to nece ici glatko. Al ako je ulog spas kompanije, to je nazalost nuznost. Ova ce godina biti teska i ne ocekuje se znacajniji oporavak vozarina, kao ni poslovanja, a za sljedecu ce se tek vidjeti. No troskove i dosad uhodanu politiku nagradjivanja treba mijenjati i restrukturirati kompaniju. Ona mora postati troskovno efikasna. U suprotnom jedini ce izlaz biti rasprodaja imovine ili dokapitalizacija i moguca prodaja flote odnosno drustva. Obzirom na situaciju takav rasplet bi bio dodatan razlog nezadovoljstva i gubitaka od strane dionicara.
Cash 138 mil kn
Kratkorocne obaveze 150 mil kn
A cijene ECO novogradnji nikad nize,kao i resale novogradnji.
Prilike za daljnji razvoj kao nikad prije.
PBZ je kreditirao green dolphin AP Dubrava s pocekom od 18 mjeseci!?
Oni su u prizemlju Atlant centra,a kreditirali su i kupca hotela lapad.
Atlanska treba rezati troškove, manje place itd., u ovom periodu dok se situcoija ne popravi i treba svjezi kapital, treba privući investitore i izdati par milja dionica, pa bolje je to rijesenje nego prodaja… ili krediti….
Treba ovo treba ono, bla bla!
Ajte vi objasnite upravi da si trebaju smanjiti place sa 40, 50 tk mjesecno na 20.
Pa smijat ce vam se u facu. Ljudi su se navikli na ta primanja, navika je zahebana stvar.
Ajde objasnite im zenama da nece vose moci voziti X5 ice nego nesto slabije, ili da nece moci putovati prvom klaso…. To su zivotne tragedije. A vi ste naivcine sto to ocekujete od njih.
problem je kad imamo vecinskog vlasnika u nekoj firmi koji gleda ili moze gledati samo svoje interese na stetu malih dionicara , a opet je veliki problem kad nemamo vecinskog nego neku upravu koja gleda svoje interese , i mozda si misli dokle ide ide 🙁
dal netko zna kolike su place u upravi atpl a kolike place pomoraca ?
nemam pojma sta je gore ili bolje 🙂