u scarp je otišao i prvi panamax proizveden 2003godine kao najmlađi do sad.
Prema Allied's weekly reportu prvi tjedan 2016.je bio jak u scrappingu.
Imamo 3 cape-a i 8 panamaxa prodana u scrap. Oko 1,1 mil dwt. Golden destiny u svom teportu za 1.tjedan daje manje vise isto.
Kad bi ovaj tempo drzali, da bude cca 4 mil dwt mjesecno izrezano, to bi jako pomoglo
nakon današnjih kineskih podataka za prosinac ispada da je uvoz željezne rude u Q4 = 254mil, što je 37mil više nego u istom kvartalu prije dvije godine, a uvoz ugljena 48mil što je 37mil manje nego u Q4 2013.
dakle ukupni uvoz ugljena i željezne rude je bio potpuno istog volumena.
dok je u Q4 2013 flota capeova i panamaxa bila kakvih 7% manja.
da je uvoz ugljena samo ostao na istoj razini kao prije dvije godine, ukupni volumen bi bio 12% veći nego prije dvije godine, dakle veći od porasta flote u međuvremenu.
Po RBS volumen svjetske trgovine će pasti u 2016 i to je glavni razlog zbog čega brodari pate trenutačno, ludilo, tko ovo preživi pričati će.
volumen dry bulk tradea pao je već 2015, iz toga su oni kao leading indicatora vjerojatno zaključili da će 2016 pasti trgovina cjelini, ali to trenutno baš i nije pouzdan ekonomski indikator jer je minus bio zbog pada ugljena a taj pad nema puno veze s ekonomskim izgledima. na primjer u fiskalnoj godini 2015/2016 indijski uvoz ugljena mogao bi pasti 40m tona, što je skoro 1% ukupne trgovine dry bulkom, ali ne zato što indijskoj ekonomiji ide sve gore nego sve bolje. uglavnom ako izuzmemo ugljen dry bulk je malo i rastao, negdje na razini new normala koja se i očekivala.
Maloprije je Kulaš u emisiji moreplovi na radio dubrovniku rekao da su
novi green dolphini AP Dubrava i AP Revelin u 3.-godisnjem najmu i da su
ice panamaxi na baltiku u DUGOROCNOM najmu.
I da je likvidnost na zavidnom nivou.
pogledajte web stranicu grckog brodara
euroseas.gr
ECO kamsarmax novogradnja 2016. XENIA
14.100 usd
Time charter 4 godine
Maloprije je Kulaš u emisiji moreplovi na radio dubrovniku rekao da su
novi green dolphini AP Dubrava i AP Revelin u 3.-godisnjem najmu i da su
ice panamaxi na baltiku u DUGOROCNOM najmu.
I da je likvidnost na zavidnom nivou.
mala dopuna, rekao je da je likvidnost na zavidnom nivou s obzirom na danu situaciju. ali fakat se ne čini da u kompaniji strepe od budućnosti. budući da znamo iz svih izjava da su svjesni kako će ovo stanje potrajati, vjerojatno to znači da im dobro ide kontrola troškova. kaže da su poduzeli jake mjere štednje i da će ih još zaoštriti. očekujem da uskoro počnu kao i drugi objavljivati kako im se kreće opex.
Maloprije je Kulaš u emisiji moreplovi na radio dubrovniku rekao da su
novi green dolphini AP Dubrava i AP Revelin u 3.-godisnjem najmu i da su
ice panamaxi na baltiku u DUGOROCNOM najmu.
I da je likvidnost na zavidnom nivou.
mala dopuna, rekao je da je likvidnost na zavidnom nivou s obzirom na danu situaciju. ali fakat se ne čini da u kompaniji strepe od budućnosti. budući da znamo iz svih izjava da su svjesni kako će ovo stanje potrajati, vjerojatno to znači da im dobro ide kontrola troškova. kaže da su poduzeli jake mjere štednje i da će ih još zaoštriti. očekujem da uskoro počnu kao i drugi objavljivati kako im se kreće opex.
[/quote]
gorgija,
Ne vjerujem da ce oni ikada objaviti koliki im je OPEX breakeven i breakeven ukupne profitabilnosti
Isto tako ne vjerujem da cemo ikada znati po kojim uvjetima su napravljeni TC za ice panamaxe na Baltiku ili ovi 3-godisnji za Green Dolphine
Njihova generalna politika je bila zadnjih 10-tak godina da drze cca pola flote na TC, a pola flote na spotu
Ispada da su supre ostale na spotu…tu su mrvicu bolji uvjeti, ali i dalje vrlo losi i vjerojatno ispod opex breakevena
likvidnost je na visokom nivou već 4-5 g., a firma plovi prema …. a dionica još ubrzava taj tempo!
p.s. smijao sam se prijatelju kad je rekao da ćemo je kupovati po 50 kn, a ona bila oko 250.!! vidi vraga!!
Prva naznaka ovdje da se priča preokrenula i da možda ima smisla ulagati je da uprava najavi rezanje troškova osoblja. Tek nakon toga treba dobro promotriti makroekonomsku situaciju u brodarstvu(rasuti tereti) i odlučiti na kojim razinama ovdje ući. Sve prije toga, dok imate upravu koja nema pojma te još gore nema volje i odlučnosti provoditi rezove, za dioničare nema svijetla.
mala dopuna, rekao je da je likvidnost na zavidnom nivou s obzirom na danu situaciju. ali fakat se ne čini da u kompaniji strepe od budućnosti. budući da znamo iz svih izjava da su svjesni kako će ovo stanje potrajati, vjerojatno to znači da im dobro ide kontrola troškova. kaže da su poduzeli jake mjere štednje i da će ih još zaoštriti. očekujem da uskoro počnu kao i drugi objavljivati kako im se kreće opex.
[/quote]
gorgija,
Ne vjerujem da ce oni ikada objaviti koliki im je OPEX breakeven i breakeven ukupne profitabilnosti
Isto tako ne vjerujem da cemo ikada znati po kojim uvjetima su napravljeni TC za ice panamaxe na Baltiku ili ovi 3-godisnji za Green Dolphine
Njihova generalna politika je bila zadnjih 10-tak godina da drze cca pola flote na TC, a pola flote na spotu
Ispada da su supre ostale na spotu…tu su mrvicu bolji uvjeti, ali i dalje vrlo losi i vjerojatno ispod opex breakevena
[/quote]
Broker iz Monaca kaže mi da ice panamaxi imaju ugovorene vozarine za 5 godina, minimum 8.000 maximum 18.000 i to je u ovim okolnostima solidan posao Kulaša & co.. Problem je što su ti brodovi skupo plaćeni (cca. 45 miljuna dolara po brodu) i puno troše goriva, a sad ovaj novi handy samo 21 miljun (doduše upola je manji ali ipak …).Sreća po ATPL da je to konzervativno vođena kompanija pa će preživiti i ovu katastrofu na marketu, pokali su više puta žilavost i držim im fige.