DNB Markets in Oslo has reduced its 2016-17 forecast for dry bulk shipping demand, tonnage growth, and charter rates for Capesize and Panamax vessels in the wake of continued weak underlying fundamentals in the sector.
DNB shipping analysts Nicolay Dyvik, Petter Haugen, and Oyvind Berle said they have cut dry bulk demand growth estimates from 5% to 1% for 2016 and from 5% to 3% for 2017.
They also have reduced their fleet growth estimate from 6% to 4% for 2016, although they have retained a forecast of 1% growth for 2017.
The three analysts cut their forecast for an average spot time daily charter rate for Capesize vessels to USD7,000 from USD15,000 in 2016 and to USD11,000 from USD17,000 next year. They forecast average daily earnings of USD18,000 for 2018.
The forecast for Panamax vessels was reduced to USD6,000 per day for this year from USD10,000 and to USD7,000 per day for 2017 from an earlier forecast of USD11,000. They did not provide an estimate for Panamaxes in 2018.
– See more at:
http://fairplay.ihs.com/article/4259861/dnb-markets-cut-dry-bulk-demand-and-charter-rate-forecasts
Pa koliko će brodara ostati ako se to ostvari? Što je najgore već dugo se vuku ekonomije i od 2008. se burze guraju na leđima centralnih banaka. Šta ako dođe do još jedne recesije do 2018., što je vrlo moguće? Gdje će onda vozarine? Svaka čast ljudima koji su dovoljno hrabri ulagati u ovaj sektor. Ne želim pametovati, ali možda je bolje pokupiti gubitke i okušati sreću negdje drugdje.
@alias
Istina je da je trenutno najveci problem i najveci buduci rizik…demand
Iz svih procjena se vidi da ce demand biti los, a u 2016 cak i manji od novog supply-a…sto prevedeno znaci jos manje vozarine u 2016 nego su bile u 2015
Problem je ako Kina jos vise uspori i povuce i ostale za sobom. Tada bi demand mogao biti manji i to bi jos vise povecalo gap.
To je katastrofican scenario, koji bi vecinu dry bulk brodara doveo u situaciju da ne mogu poslovati i nastala bi nevidjena serija bankota, prodaje brodova po bagatelnim cijenama…dok se ne bi toliko rascistilo da se uspostavi nova ravnoteza demanda/supplya na nekom novom-nizem nivou.
Brodogradnja bi takodjer stradala, a najvise upravo…kineska
Trebati ce prezivjeti slijedece 2 godine loseg marketa i to je glavna zadaca svih dry bulk uprava..osigurati likvidnost i sloventnost i ne prodati brodove u bescijenje (a to ce biti jako tesko jer Banke ce forsirati prodaje i/ili dokapitalizacije)
Za postojece male dionicare su upravo dokapitalizacije problem jer oni tu finalno najvise gube.
Gledajuci stanje cash-a 30.09.2015 (132 mil) i kratkorocne obaveze (90 mil), i imajuci u vidu (gotovo sigurnu) prodaju hotela Lapad (procjene oko 20 mil Eur), 2016.godinu su pokrili i dio 2017.
Kapital je 766 mil na dan 30.09.2015.
Moja procjena je da su u Q4/2015 sprzilili jos 30-40 mil i da ce u 2016 gubitak biti izmedju 120-150 mil.
Znaci 2016 bi mogli zavrsiti sa kapitalom od cca 600 mil kn.
U 2017 ce jos biti gubitak, vjerojatno izmedju 60-100 mil
Ako bude otprilike prema gornjim procjenama, 2017 bi zavrsili sa kapitalom na nivou 500 mil kn. nakn toga realno je ocekivati stabilizaciju oko pozitivne nule (2018).
Imaju jos nesto malo rezerve u nekretninama.
Uglavnom ja se nadam da ce proci bez dokapa, ali to ce po meni najvise ovisiti o bankama koje ih prate. Mislim ipak da kao firma imaju dobru reputaciju i da ce se dug moci i restrukturirati ako bude trebalo.
Da. I ja sam racunao ovako na brzinu s tih 200 mil gubitka da ce doci sa 750 na 550 mil. Mislio sam da je hotel vec uracunat. Ma onda nemaju razloga u dokap. Ali malo mi je puno čekati dvije godine bez da sam siguran u neki popravak. Jer ako se ovakvo stanje nastavi onda će stvarno trebati cekati 2018. Još se ATPL i dobro drži.
! Prema Slobodnoj od sada u Atlantskoj voze tankeri:
http://www.slobodnadalmacija.hr/Dubrovnik/tabid/75/articleType/ArticleView/articleId/312470/Default.aspx
Dakle još jedan brod koji će praviti minus. Čim su ga porinuli u more kada bi odmah napravili revalorizaciju njegove vrijednosti i tu bi odmah sutradan imali pozamašan gubitak. Prodaju Hotele a kupuju brodove, prodaju “zlatno jaje” a kupuju gubitak. Valjda znaju što rade!
! Prema Slobodnoj od sada u Atlantskoj voze tankeri:
http://www.slobodnadalmacija.hr/Dubrovnik/tabid/75/articleType/ArticleView/articleId/312470/Default.aspx
Za novinare je to sve isto, ili čamac ili jahta, ni tu ne prave razlike.
Da. I ja sam racunao ovako na brzinu s tih 200 mil gubitka da ce doci sa 750 na 550 mil. Mislio sam da je hotel vec uracunat. Ma onda nemaju razloga u dokap. Ali malo mi je puno čekati dvije godine bez da sam siguran u neki popravak. Jer ako se ovakvo stanje nastavi onda će stvarno trebati cekati 2018. Još se ATPL i dobro drži.
Samo ti računaj i dalje. Računaju mnogi godinama, objavljuju svašta, stalno čitam bit će bolje 2014, 2015, sada se i 2018 god. spominje. Oporavak…, ma super.
Tu neki spominju Kinu. Ona pada a padat će i dalje. Svoj maksimum je odavno dosegla. Treće zemlje, hmm, možda, ali i to će biti kratkog daha. Balon se 2008 ispuhao i nema šanse ga više napuhat. Pušta na sve strane.
Vrijeme prolazi, flota stari, a novi brodići koji dolaze u startu stvaraju gubitak.
Ja već dugo govorim da se dionice brodara ne kupuju. Ja sam bio u ATPL ušao na nekih 800kn mislim prije 6 godina negdje. Ili 700kn. Pala je onda do 450kn i kad je BDI krenuo rasti prodao u 6mj za oko 1050kn. Od onda sam upozoravao na teško stanje u ovom sektoru. Naravno, ni na kraj pameti mi nije bilo da će biti ovako. Ovdje sam samo napisao da bi ATPL mogao preživjeti, tj da će najvjerovatnije preživjeti s takvom bilancom. Ništa drugo. Ništa da je dionica super i da jedva čekam uci u nju.
Nitko ne komentira ulazak novog dioničara u TOP 10?
Da li ima itko kakvih informacija o gospodinu?
Hoće li dotični obračunavat porez na kraju godine ili možemo računati da će skupljati?
Pozdrav!
@Tomcat
Ja već dugo govorim da se dionice brodara ne kupuju. Ja sam bio u ATPL ušao na nekih 800kn mislim prije 6 godina negdje. Ili 700kn. Pala je onda do 450kn i kad je BDI krenuo rasti prodao u 6mj za oko 1050kn. Od onda sam upozoravao na teško stanje u ovom sektoru. Naravno, ni na kraj pameti mi nije bilo da će biti ovako. Ovdje sam samo napisao da bi ATPL mogao preživjeti, tj da će najvjerovatnije preživjeti s takvom bilancom. Ništa drugo. Ništa da je dionica super i da jedva čekam uci u nju.
takvih padova i rastova kako vi opisujete da ste kupovali i prodavali nije bilo nikad.. ??