ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

nemaju više imovine, nema se što prodavati. jedino riješenje, štampanje novih dionica… il propast.


nemaju više imovine, nema se što prodavati. jedino riješenje, štampanje novih dionica… il propast.

kako nema se što prodavati, a brodovi?

Katastrofa i tako već danima i mjesecima. Samo hrvatskim brodarima vozarine ne padaju, svaka čast.
http://finance.yahoo.com/quotes/NMM%2CNM%2CSB%2CPRGN%2CSBLK%2CSHIP%2CBALT%2CFREE%2CDRYS%2CDSX%2CEGLE%2CESEA%2CEXM%2CGNK?

2. Uvjeriti samog sebe da ATPL bazično neće u stečaj i kupiti +/- 100 komada do 31/12 po cijeni 1xx (ili 9x, kako je krenulo…)

ako se ostvare očekivanja o urušavanju potražnje za prijevozom ugljena, a skreping se nastavi unedogled ovakav kao posdljenjih pola godine, propast će svi, i to većina njih prije nego ATPL. a oporavak ćemo imati ako se skreping vrati na milijun dwt tjedno i tako potraje bar dvije godine, a ne samo 2-3 mjeseca kao proljetos.

A i sama uprava bi se već trebala oglasiti povodom ove cijene na burzi.

[/quote]
Da trebali bi reći slijedeće: Dragi mali dioničari oprostite što vam to nismo rekli puno prije ali mi smo u banani i vaše dionice su manje vrijedne od samog papira na kojem su tiskane. Bad luck više sreće idući put, ali možete kupiti dionice naše nove firme Atlantska plovidba nova generacija. Završen citat.
Kupnja C. je najveća plj…. u Hrvatskoj povijesti a u tom postupku je stečen udio u Atlantskoj plovidbi tako da je ovo sve jedan kontinuirani beskonačni proces za koji nitko neće biti sankcioniran ili se možda varam, daj bože da je tako. Mislim da se Sanader opravdano ljuti kada je njegov udio u svemu tome bio minimalan kao što je i uobičajeno u praksi svjetske političke elite. Ovdje je stvar vrlo jednostavna: Treba istražiti tko kome prodaje i sve će biti jasno zašto je cijena tu di je. Ne radi se o zanemarivim dnevnim količinama i to kontinuirano u zadnje vrijeme.

Da cijeli ovaj brodarski sektor moze biti u banani 7 god je zbilja nevjerojatno kao i cinjenica da su tolike narudzbe i isporuke novogradnji odradjene u tih 7 godina.kome od brodara pase da su si sami tolikim narudzbama u banana sektoru zabili toliko cavala u ljes?…

Koliko je uopce realno ocekivati i u kojem razdoblju drasticni rast vozarina koji bi popravio sliku sektora i koji se preduvjeti moraju odraditi da bi doslo do balansa koji bi rezultirao drasticnum rastom vozarina…..moze li uopce 2016 biti godina pocetka oporavka jer sve mi se cini da ce svi cim se pocne nazirati oporavak opet bjesomucno narucivati novogradnje…


moze li uopce 2016 biti godina pocetka oporavka jer sve mi se cini da ce svi cim se pocne nazirati oporavak opet bjesomucno narucivati novogradnje…

mislim da novogradnje neće biti tema još jako dugo, problem je prije što nikako da se poveća skrepanje a trebalo bi se, da ne cicijašimo s brojkama, učetvorostručiti, to jest ono što se sad skrepa mjesečno treba se početi skrepati tjedno. tako je bilo u 4. i 5. mjesecu i odmah se vidjelo na vozarinama. i rezultat tih viših vozarina ljetos nije bilo povećano naručivanje novih bulkera nego opadanje skrepa starih i to je ono što je opet bacilo sektor u komu.

DRY BULK-najveća kriza ikada, kako izaći iz ovoga?

Trenutno (06.12.2015) čini se kao da nema izlaza i da sve ide u propast. Vozarine su ove godine 3 puta probijale ATL i to 2 puta u Q4 kad je sezonski najjači kvartal. Najslabiji je obično Q1. Što onda sad slijedi za koji mjesec? Potop totalni?
Nažalost, čini se trenutno da će biti tako.
Demad je slab. Cijene sirovina u padu i nitko ne trči kupovati kad vjeruje da može kasnije kupiti jeftinije. Iako se to sada ne čini vjerojatno, demand je jedini koji u nekom kraćem vremenu može popraviti vozarine.
Supply je i dalje jak, kao rezultat onih suludih narudžbi iz kraja 2013. I početka 2014. U 2016 će biti isporučeno jako puno brodova, a najviše u prva 2 kvartala, jer su se svi trudili svim silama ili otkazati narudzbe (ovo je uspjelo samo rijetkima) ili prebaciti narudzbe na tankere (to su mogli samo ako gradnja već nije krenula i ako je brodogradiliste imalo adekvatan projekt za tankere) ili odgoditi koliko god mogu (ali to je u načelu red veličine 5-10 mjeseci, samo rjetki su mogli više). Sve što se iz 2015.moglo odgoditi biti će isporučeno u prva 2 kvartala 2016, tako da se tu može očekivati i dalje jak supply, po meni oko 4-5 mil tona mjesečno! To će trajati sve do Q2 2017 i tek od te točke se može očekivati smanjenje isporuka i bolja situacija.
Narudžbe novogradnji su slabe i to je dobro. Da nije bilo one 2 ogromne narudžbe VLOC-a ovo sve drugo tokom 2015. bi bilo zanemarivo. Dobro je i to što se može očekivati da narudžbe ostanu niske još duže vrijeme. Po meni u 2016.će narudžbe ostati zanemarive i jedino veliki kineski državni brodari i slične tvrtke će moći davati narudžbe za nove brodove. Zašto? Pa cijene polovnih su enormno niske, a čini se da će i dalje padati, a cijene novogradnji će od 2016.zbog regulative rasti. Taj gap (novi vs polovni) će biti toliki da se nikome neće isplatiti uzimati nove brodove. Drugi razlog je financiranje koje će biti jako teško osigurati. S obzirom da sada cijena broda drastično pada čim izađe iz brodogradilišta, a brod je kolateral za kredit, banke traže sada i do 50% vlastitog učešća da se osjećaju pokrivenim. Takvo učešće sada malo koji brodar može osigurati jer većina čuva cash za golo preživljavanje. Tako da smo barem što se tiče novih narudžbi relativno sigurni.
Scrap je sada slab i to se mora promijeniti da se situacija još dodatno ne pogorša. Problem je cijena čelika jer kinezi izvoze čelik po dampinškim cijenama jer im je domaća potražnja slaba i moraju ga negdje utopiti. Teško da će cijena scrapa bitno porasti, tako da to znači da će trebati brodare ‘poticati’ da prodaju brodove u scrap i po tim niskim cijenama. Dobra stvar u tom kontekstu je da se hrpa starijih brodova sada trži praktično na nivou scrapa. Ako vozarine ostanu ovako niske mnogima se neće više isplatiti držati i održavati te brodove (jer cijena održavanja zbog regulative će rasti) i morat će ih prodati u scrap.
Sve ovo navedeno ne izgleda baš sjajno, jer za ozbiljnije balansiranje tržišta trebati će godine. Treba izbaciti barem 20%, možda i više kapaciteta sa tržišta. To traži nekoliko godina negativnog rasta flote i istovremeno barem blagog rasta potražnje. Prva takva godina bi mogla biti 2018.ali i to je upitno. Možda tek 2019, ili 2020.
Za to vrijeme većina dry bulk tvrtki će imati velike probleme, prvenstveno zbog velike zaduženosti i slabih prihoda. Već sad kod mnogih ove cijene brodova na tržišti ne pokrivaju više njihove dugove. Ključno je sada imati određenu zalihu casha i optimizarti cashflow da se preživi 2016. I 2017.
Tržište sada većinu dry bulk kompanija valorizira po praktično stečajnim cijenama.
Da se vratim na početak? Da li će sve propasti kako se ovog časa čini mnogima? Neće. Tržište treba dry bulk prijevoz i brodare i oni će opstati. Ne svi doduše.

Sve će doći na svoje realne vrijednosti.Moji postovi nisu nagovor niti na kupnju niti na prodaju dionica!


Da cijeli ovaj brodarski sektor moze biti u banani 7 god je zbilja nevjerojatno kao i cinjenica da su tolike narudzbe i isporuke novogradnji odradjene u tih 7 godina.kome od brodara pase da su si sami tolikim narudzbama u banana sektoru zabili toliko cavala u ljes?…

Možda će im biti dobra škola za ubuduće

Da, imate pravo, ko je mogao znati, al kada vidiš da je 6 godina nešto pada, dali nije pitanje promjeniti strategiju bar malo?!, upravo što ste rekli, što nisu kupili 4-5 tankera i riješili probleme….

Al ne, pa ja sam taj i taj iz Dubrovnika, imam 20-30 godina iskustva, moj ćaća je 1946 plovio kada je bilo to i to, pa je ATPL ostao ovakav, pa neka i sada bude ovakav.

Razumijete što vam hoću reći, činjenično, jedna od najlošijih uprava

konačno nešto dobrih vijesti, u tjedan dana je najmanje 15 panamaxa ponuđeno za skrepanje.

http://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2015/12/December-4th.pdf

New Report

Close