alt@ koga zelis uvjeriti u tvrdnju. sebe ili nas ostale ?
Zašto rastu brodari vani zadnjih dana?zato što propast japanskog diva koji ima 173 broda znači konačno i prekid pada bdi indexa,..
A sto ce biti sa brodovima? Ako ce u staro zeljezo, onda bi se moglo izraziti i na BDI. Ako ce međutim nastaviti ploviti samo pod drugim vlasnikom, onda ama bas nikakvog utjecaja nema propast tog japanskog brodara.
sebe pokušavam uvjerit u tu tvrdnju,2 puta promet preko milje dolara na dsx u mi je dao neki signal,da li je to taj signal vidit ćemo..zato postoji forum da diskutiramo o činjenicama,dakle šta se dešava kada brodarska tvrtka sa 173 broda proglasi bankrot??uostalom zašto je dsx porastao 20% u zadnjih par dana?doduše ja sve ovo pratim iz cash pozicije ali razmišljam o ponovnom ulasku nakon što sam prodao na 800,evo još se nećkam,ne vidim još jasan signal,tako da moja tvrdnja nije nikakav nagovor na kupnju ili prodaju,ionako malih više na našoj burzi skoro da i nema
Nazalost, moram reci da stvari idu u smjeru u kojem je inverter pokazivao.
Ja sam dionicar ATPL i trpim velike gubitke zadnjih godinu dana, ali realno ne vidim da ce biti bolje jos duze vrijeme.
Da li je dno tamo gdje je inverter govorio ne znam, ali nakon sto je popustila linija dvostrukog (trostrukog) dna na cca 192 kn, tehnicki mi ovdje lose stojimo i tek cemo vidjeti gdje cemo se zaustaviti.
Fundamentalno isto lose stojimo. Demand je slab i postoji rizik da bude jos slabiji. Supply ce sad par mjeseci biti slabiji, a onda ce opet u 1.polovici 2016 biti jak jer ce se puno narudzbi namjerno preliti u 2016 (svi su pokusavali odgoditi maximalno troskove)
U 2016 je cca 65 mil schedulirano za isporuku. Ako dodamo ovo iz 2015 sto se prelijeva i oduzmemo ono sto ce svi pokusati iz 2016 prebaciti u 2017, dobit cemo sigurno nesto izmedju 50 i 60 mil isporuka. Scrap nece preci 20 mil i to znaci 30-40 mil (mozda i do 45)neto novog kapaciteta. To je oko 4%, a tesko da ce demand porasti toliko.
To znaci da ce 2016 biti jos gora od 2015. Prva polovica ce sigurno biti jako gadna, onda ce se vjerojatno malo popraviti.
2017-te isto nece biti sjajno jer ce se sigurno oko 20-25 mil preliti isporuka iz 2016 i ako dodamo 20-tak mil vec ugovoreno za 2017 opet smo na cca 40-45 isporuka u 2017.
Po meni tek krajem 2017 i 2018 mozemo ocekivati poboljsanje i to pod uvjetom da cijele 2016 nema vise od max 10 mil novih narudzbi (to ce ici u 2018). Tu bi mogli ocekivati nulti ili cak blago negativan rast flote i poboljsanje vozarina, naravno pod uvjetom da nema iznenadjenja na demand stani.
…da dovrsim misao..
Nazalost, svi koji smo sada unutra smo se dugorocno ovdje zakljucali. Sumanjam da ce moci jos puno dole, tako da je veliki rizik sada pokusati prodati i kupiti nize jer jednostavno sumnjam da ce prometi na nizim cijenama biti dovoljno veliki za iole znacajniju kupnju.
Ovo po meni znaci da ce vecina sadasnjih dionicara morati stisnuti zube i izdrzati par godina jako loseg marketa i cekati pravi oporavak baziran na boljem demand/supply odnosu.
Napomena:
Ja imam dionice ATPL i ovo nije nagovor niti na kupnju niti na prodaju.
Zašto rastu brodari vani zadnjih dana?zato što propast japanskog diva koji ima 173 broda znači konačno i prekid pada bdi indexa,..mislim da je mukama izgledacdošao kraj…2puta promet na niskim razinama na dsx označava također dno…
Pa nisu ta 173 broda potopljena ili izrezana. Jedna firma propala, dioničari izgubili pare a druga ju “jeftino” kupila. I kakvog to utjecaja ima na BDI?
Ako marljivi Japanci propadaju čemu se onda nadaju drugi brodari.
sumnjam da ce prometi na nizim cijenama biti dovoljno veliki za iole znacajniju kupnju.
i da bahat sam jer sam hebeno u pravu . od 2010 god. pisem o cijeni cca 130-150 kn, ali ni to ne mora bit konacno dno. pa ATPL je bila 2003 god 25 kn.
@ k-pax
Ako sve pratis i ako sam vidis da ce 2016. u najboljem slucaju biti losa kao i 2015. zasto ne prodas sa gubitkom i kupis nesto sto ce barem mozda porasti? Ne shvacam.
25 kn 🙂 hm cjela kompanija za 5-6 mil. Dolara :)))
Pa nisu ta 173 broda potopljena ili izrezana. Jedna firma propala, dioničari izgubili pare a druga ju "jeftino" kupila. I kakvog to utjecaja ima na BDI?
što više bankrota i rabljenih brodova na tržištu to manje narudžbi novogradnji.
U 2016 je cca 65 mil schedulirano za isporuku. Ako dodamo ovo iz 2015 sto se prelijeva i oduzmemo ono sto ce svi pokusati iz 2016 prebaciti u 2017, dobit cemo sigurno nesto izmedju 50 i 60 mil isporuka. Scrap nece preci 20 mil i to znaci 30-40 mil (mozda i do 45)neto novog kapaciteta. To je oko 4%, a tesko da ce demand porasti toliko.
To znaci da ce 2016 biti jos gora od 2015. Prva polovica ce sigurno biti jako gadna, onda ce se vjerojatno malo popraviti.
ako bude gora od 2015 mislim da će scrap sigurno prijeći 20 mil, jer scrap do 20 mil godišnje je ovo što smo imali prošlih mjeseci a otuda će sigurno porasti. ne vjerujem ni da će isporuka biti više nego ove godine a to je oko 50 mil. tako da bih ja računao prije s neto rastom od 20-25 mil dwt, ali svejedno će vjerojatno i to biti previše za oporavak.
sebe pokušavam uvjerit u tu tvrdnju,2 puta promet preko milje dolara na dsx u mi je dao neki signal,da li je to taj signal vidit ćemo..zato postoji forum da diskutiramo o činjenicama,dakle šta se dešava kada brodarska tvrtka sa 173 broda proglasi bankrot??uostalom zašto je dsx porastao 20% u zadnjih par dana?doduše ja sve ovo pratim iz cash pozicije ali razmišljam o ponovnom ulasku nakon što sam prodao na 800,evo još se nećkam,ne vidim još jasan signal,tako da moja tvrdnja nije nikakav nagovor na kupnju ili prodaju,ionako malih više na našoj burzi skoro da i nema
mislim da dionice rastu anticipirajući odbijanac potražnje. može biti da bude dogodine, ali možda i ove godine pa neće propustiti priliku. prodaja stanova se ubrzava već nekoliko mjeseci, međutim još nedovoljno da se građevina pokrene. zalihe neprodanih stanova u kini prije godinu dana bile su za oko 60 tjedana, prije 4 mjeseca oko 48 tjedana, sada su oko 30. tko bi u ovom času znao odgovor na pitanje da li je to pravi trend ili nije, i ako je trend na kolikoj brojci će se građevina odbiti, taj bi se mogao obogatiti.