@gorgija
Malo koji brodar (možda čak nitko) može preživjeti da vozi 5 godina na način da samo OPEX pokrije.
Svi su brodovi financirani kreditima koje treba vraćati i jednostavno mora postojati cashflow koji to pokriva.
Kapital bi iz tih tvrtki potpuno ispario i većina tvrtki bi propala.
Tada bi moguće netko kupovao te brodove (propalih tvrtki) bitno ispod cijene i nastavljao voziti po niskim vozarinama (jer bi imali nizak brakeeven) i dodatno rušili vozarine na tržištu (ili održavali niske)
To je sada spirala koja vuče na dole i teško će biti izaći iz toga.
Postali smo dugoročni investitori svi koji smo u brodare investirali.
(ali stvarno dugoročni)
K-Pax, oprosti ali zar si stvarno tek sad to otkrio i zaključio?
Mogao si u međuvremenu dva faksa završiti koliko si vremena proveo ovdje.
To ti je još veći gubitak od uloženih sredstava. Nažalost.
Kada sam napisao prije nekoliko mjeseci da ne vidim rast vozarina još nekoliko godina kolega K-PAX je rekao da me stavlja na ignore jer da nemam pojma o čemu govorim. A goldman sachsu vjeruje. Ili i njih na ignore?
@sokrat
Stvari se mjenjaju brzo…tako da ova Goldmanova prognoza možda bude već za 6 mjeseci besmislena…to nitko ne zna
Krajem 2012.je bilo crnilo slično kao i sada. Već 3-4 mjeseca kasnije je bila posve druga slika. Cijena ATPL duplo veća, cijelo tržište se promijenilo, krajem 2013 PNMX su zarađivali 15.000 $ dnevno (3-4 puta više nego početkom godine)
Prije 6 mjeseci nitko ni u ludilu nije mislio da će se u 2015. scrapati >100 cape-ova..sad je to realno
ako ti misliš da je goldmanova prognoza realna..zašto ne prodaš sve i dođeš nazad za 5 godina (nemoj ovo shvatiti kao savjet, to je retoričko pitanje)
Činjenica da se oporavak odužio, zato smo sigurno dugoročni ovdje, koliko točno…to ćemo tek vidjeti
pazi..lako je biti general poslije bitke
istina je da se sve ovdje jako brzo mijenja ali ta prognoza goldman sachsa je zapravo zastarjela jer pretpostavlja da će flota rasti. ona ponavlja ono što je rekao martin stopford prije 6 mjeseci a situacija se otada sasvim okrenula, tko je onda bio medvjed bio je zato što se pojavio rizik snižavanja rasta potražnje na 2-3% dok su narudžbe implicirale rast flote od minimalno 4-5%. danas 6 mjeseci kasnije imamo već 6 mjeseci pada potražnje od 3-4% yoy i flotu koja se usprkos svim prognozama već smanjuje ali još ne dovoljno dugo da bi se vozarine vratile. tko je danas medvjed to može biti samo zato što računa da bi pad potražnje mogao postati norma.
The demolition of Panamax ships has also been on the rise in 2015 and although the development is not quite on par with the Capesizes it is still substantial. In 2015 as much as 2.6 million DWT has already been sold for demolition equaling more than half of last year’s total where 4.8 million DWT were scrapped.
Sa Conference calla NMM-a za Q12015…..sasvim drugu sliku baca na dry bulk od one Goldmanove..
Evo par interesantnih navoda….
…Forecast for 2015 for the dry bulk trade growing between 3% and 4% and ton may grow between 4% and 5%. The second-half of 2015 is where forecast is expected bulk of the growth to be – for the year, following the downward price adjustment in most major dry bulk commodities. At 600 BDI, the dry bulk market has risen 20% from the Q1 seasonal low reach in February. However, the market is still suffering in a 30 years cycle low, but charter rates in general are slowly recovering.
…ugljen…
Chinese and Indian combined coal imports are estimated to increase by about 2% in 2015.
…dodatak na prethodni post
…zeljezna ruda
Forecasters expect an 8% increase in Chinese iron ore imports in 2015.
Sve u svemu, ako se ovo obistini, na jesen cemo gledati drugu sliku u dry bulku…jer YTD demand je u padu u dry bulku
http://www.clarksons.net/sin2010/markets/Feature.aspx?news_id=36719
The spectacular run of dry bulk investment which kicked off in early 2003 has finally ended.
Malo fali pa da tko nezna engleski neće ni morati čitati forum tema ATPL. Usput tko još nije prodao ima priliku, navalite što se čeka…