ovo je po meni ipak najveća prijetnja oporavku:
http://shippingwatch.com/secure/carriers/Bulk/article7652632.ece
meni se čini koliko prijetnja toliko i šansa, ako se to dogodi za izgradnju bi trebalo recimo do 4 godine, to je 200 tjedana, dakle u te četiri godine da bi se sasvim apsorbiralo 20 mil dwt novogradnji trebalo bi tjedno 0.1 mil dwt capeova dodatno ići skreping. samo prošli tjedan je skrepano više od 1 mil dwt capeova. u paničnom stanju u kojem se tržište nalazi ta vijest bi sigurno izazvala jaču reakciju od povećanja skrepanja capeova samo za 10%.
drugo je da bi rezultat tog plana bio veća konkurentnost valeove željezne rude da bi vratili tržišni udjel koji su im uzeli australci. a jedan valeov brod od 400000 dwt u godinu dana u kinu može prevesti manje rude nego cape od 170000 koji vozi iz australskog newcastlea.
[/quote]
Newcastle je luka u Novom Južnom Velsu, gdje se uglavnom ukrcava ugljen.
da, točno, moja greška, mislio sam na eksporte iz pilbare preko port hedlanda i drugih iron ore luka.
Pozdravljam ovog šta maltretira bid sa skrivenim nalozima.. Koliko sam vidio jučer radi se o navlakaču i mislim da su mu nalozi šuplji što ćemo vidjeti kad ga netko poklopi.
vanjanja, skrepanje brodova ni na koji način ne možeš izvući iz kretanja orderbooka i flote. skrepani brodovi nisu brodovi iz orderbooka. u ovom razdoblju 28.11.2014.-20.04.2015. radi se očito o tome da je otprilike isporučeno 20 mil dwt, skrepano 12 mil dwt, novih narudžbi 8 mil dwt.
20-12 = 8 mil rast flote
20-8 = 12 mil smanjenje orderbooka
novi podatak alllied shipbrokinga danas objavljen je da je do 17.04. skrepano 12,37 mil, dakle u posljednjih tjedan dana dodano još 1,13 mil.
Naravno da ne mogu iz knjige narudžbi točno odrediti tonažu izrezanih brodova,jer se knjiga narudžbi mijenja iz dana u dan, ulaze novonaručeni brodovi,neki se otkazuju itd. Međutim, osobno držim da je 12 mil. tona izrezanih brodova u manje od 4 mjeseca pretjerana brojka koju je netko ucifrao. Lani je do kraja 11. mjeseca bilo izrezano cca 14,5 mil. tona, iako ni taj podatak nije pouzdan. Zato mislim da je najlogičnije pratiti stanje ukupne tonaže i stanje knjige narudžbi, a ono nam govori da ukupna tonaža i dalje raste unatoč navodno povećanom rezanju,a knjiga narudžbi od gotovo 140 mil. tona djeluje zastrašujuće u kontekstu jako niskih vozarina i potencijalnog usporavanja rasta kineskog gospodarstva. Oni koji se nadaju masovnom rezanju brodova ove godine moraju biti svjesni da po moru trenutno plovi 550 mil. tona brodovlja starosti do 10 god., i čak 620 mil. tona starosti do 15 godina. Sumnjam da će se vlasnici tih brodova olako odlučiti na skrepanje. Čini mi se prilično realističan pogled da jači oporavak dry bulk sektora možemo očekivati tek krajem desetljeća. lp.
s posljednjom rečenicom se slažem, napisao sam i sam ovdje jučer ili prekjučer da očekujem tako nešto, a što se tiče skrepanja, je tako je kako izvještavaju, skrepano je već skoro kao cijele prošle godine, ali ni to još nije dovoljno da nešto promijeni dok pada potražnja. lp
drys ,novi ATL [emo_palacd]
http://zse.hr/UserDocsImages/financ/ATPL-fin2015-1Q-NotREV-K-HR.pdf
Milina od kvartala
40 milijuna sveobuhvatna dobit zbog tečajnih razlika.
Gubitak 45,8 M KN
A 86 milijuna dobiti na tečaju zaboravljaš ???
report [emo_palacd]
idemo dalje u short