Ovih 30 i nešto milijuna dolara daje nam predah od najmanje godinu dana. Sad samo da vozarine krenu prema gore i moglo bi to
Koliki je realni discount na NAV za DryBulk tvrtke trenutno na TK?
Prema ovoj analizi, uzimajući u obzir 4 velike i poznate DryBulk tvrtke (NM, DSX, SALT, SBLK) dicount na NAV je oko 30% trenutno
ATPL se trenutno trži na oko 40% svog NAV-a, tj sa discountom od punih 60% !!
http://seekingalpha.com/article/3100776-bulk-shipping-rebound-salt-is-healing-its-wounds
Pa zar neki ovdje ne “traže” da mora i na 100 kn?
Koliki bi to tek bio diskont?
Apetiti na našoj burzi su uistinu veliki, i ne znam što reći na takve postove!
a čemu nestrpljivost? ciklus je dug. puno bulkerskih kompanije je sada nestrpljivo jer im opstanak ovisi o tome da se BDI odbije na profitabilne razine ove godine ili najkasnije sljedeće pa sad konstruiraju scenarije kako se to može ostvariti. što se ATPL tiče s ovakvom cash pozicijom vrijedi – što gore to bolje. kineski uvoz ugljena možda ove godine padne čak 100 milijuna tona prema prošloj godini, samo u prva tri mjeseca je pao 35. ako se tako nastavi izrezat će se još sva sila brodova i otkazati masa novogradnji i NAV padati (pa brodovi već danas na tržištu vrijede po nekih 3 mil manje nego kad su revalorizirani) ali će se za dvije godine očistiti i sav taj višak potražnje zaostao iz godina kineske ekspanzije. može NAV kratkoročno ovdje pasti i na 300 po dionici, to je ionako pretpostavka za kasnije jači oporavak vozarina. neka još godinu i pol vozarine budu ispod opexa, zatim još dvije ispod sektorskog breakevena, i onda možemo računati na pravi jaki oporavak krajem desetljeća.
Direktor Kulaš nije toliko pesimistican.U zadnjoj izjavi na radiu je rekao da ocekuje lagani oporavak vozarina od ovog ljeta nadalje,pa me ne bi iznenadilo da kupe 1-2 polovna broda do tada,sad kad su najjeftiniji.
Direktor Kulaš nije toliko pesimistican.U zadnjoj izjavi na radiu je rekao da ocekuje lagani oporavak vozarina od ovog ljeta nadalje,pa me ne bi iznenadilo da kupe 1-2 polovna broda do tada,sad kad su najjeftiniji.
Apsolutno se slažem. Jedino bi izbacio ovo polovni. Na ovaj iznos gotovine bez problema mogu akumulirati do 100m kapitala a da se razina zaduženosti ne mijenja. Kad bi prodali Lapad čak i puno više. Dobar dio konkurencije već odavno diše na škrge i prodaju novogradnje uz velike gubitke. Scorpio već 10 komada, ne računajući konverzije. Evo danas npr.
http://www.benzinga.com/news/15/04/5444546/scorpio-bulkers-inc-announces-agreements-to-sell-three-newbuildings-for-111m
Stagnacija na dnu
Baltic Dry-indeksen er uendret på 600 poeng mandag.
Capesize 3.327 dollar (- 0,9 prosent)
Panamax 5.472 dollar (+ 0,3 prosent)
Handysize 5.171 dollar (- 0,3 prosent)
Supramax 6.541 dollar (+ 0,3 prosent)
Baltic Dry-indeksen er en indeks for tørrbulkratene innen shipping. Den har vært aktiv siden 1998, og driftes av Baltic Exchange, et privat selskap basert i London.
ovo je po meni ipak najveća prijetnja oporavku:
http://shippingwatch.com/secure/carriers/Bulk/article7652632.ece
Ako do toga dođe mnogi će morati staviti ključ u bravu… a i bez toga je situacija užasna i gomilaju se gubitci. svi čekaju neki veliki oporavak,i maštaju o visokim vozarinama kao pred 7-8 godina.al mislim da to možda više nećemo niti doživiti. sada po meni zadovoljstvo bi bilo svakome da vozarine dođu na cijene da se vozi bez gubitaka. al kompanije i ako visoko zadužene svaku takvu priliku odmah koriste za gradnju novih brodova. a tko će prije puknuti oni ili banke koje ih suludo u svemu tome prate!?
Očekivane novogradnje 2015/2016.
SBLK: 28 ships (19 capes/newcastle)
GOGL: 25 ships (21 capes)
SALT: 62 ships, (18 capes)
DSX: 3 ships (2 newcastles)
NM: 2 ships (1 cape)
BALT: 2 ships
And COSCO is building 10 more valemaxes (400dwt each)
ovo je po meni ipak najveća prijetnja oporavku:
http://shippingwatch.com/secure/carriers/Bulk/article7652632.ece
meni se čini koliko prijetnja toliko i šansa, ako se to dogodi za izgradnju bi trebalo recimo do 4 godine, to je 200 tjedana, dakle u te četiri godine da bi se sasvim apsorbiralo 20 mil dwt novogradnji trebalo bi tjedno 0.1 mil dwt capeova dodatno ići skreping. samo prošli tjedan je skrepano više od 1 mil dwt capeova. u paničnom stanju u kojem se tržište nalazi ta vijest bi sigurno izazvala jaču reakciju od povećanja skrepanja capeova samo za 10%.
drugo je da bi rezultat tog plana bio veća konkurentnost valeove željezne rude da bi vratili tržišni udjel koji su im uzeli australci. a jedan valeov brod od 400000 dwt u godinu dana u kinu može prevesti manje rude nego cape od 170000 koji vozi iz australskog newcastlea.