ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 22.12.2024. u 20:15
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
42,78
1.626
38
42,50
43,00
-1,16%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

Vrlo dobra i odmjerena analiza dry bulk marketa za 2015-2016 godinu.
http://www.petrofin.gr/Upload/Nafs-April2015.pdf

Sve će doći na svoje realne vrijednosti.Moji postovi nisu nagovor niti na kupnju niti na prodaju dionica!


Vrlo dobra i odmjerena analiza dry bulk marketa za 2015-2016 godinu.
http://www.petrofin.gr/Upload/Nafs-April2015.pdf

meni se obadvije brojke čine prevelike. i ukupni rast potražnje u 2015 i 2016 9-11% i ukupni rast flote 6.3-7.3%. ja bih prepolovio prvu brojku na 5-6% a što se tiče rasta flote mislim da ga uopće neće biti u odnosu na 12/2014.

kada bi već u 2015 potražnja kako se tu predviđa porasla 4-5% to bi značilo da će u ostatku godine rast biti 7-8% jer u ova prva 4 mjeseca rasta ne da nije bilo nego je očito bio negativan prema 1Q prošle godine.

što se tiče rasta flote, ako je u prvom kvartalu isporučeno 14.6 mil i ako iz prošlosti znamo da se u prvom kvartalu isporuči oko trećine ukupnih godišnjih novogradnji i ako s druge strane izgleda da skrepanje nakon 1Q još i ubrzava, onda realno možemo očekivati da u ova tri preostala kvartala više bude oduzeto iz flote nego dodano.

@gorgija
To je prava muzika za naše uši [emo_cool]

Sve će doći na svoje realne vrijednosti.Moji postovi nisu nagovor niti na kupnju niti na prodaju dionica!

Ajde prodavatelj spuštaj to na 225, vidili smo da si ih spreman dat, nema ti sad povlačenja na 227,99.

Erik Nikolai Stavseth of Arctic Securities says the dry bulk story remains a China-fueled story still and hence any uptick in dry bulk is dependent on an improving sentiment in the Chinese economy.

He explained in a report this morning: “We see the decision to reduce reserve-requirement ratio by 100bps this weekend to 18.5% – effective from today – for all practical purposes as an implicit stimulus.

“Estimates suggest that the 100bps cut could release closer to 1.2 trillion CNY (~$200bn) which we argue will support further increase in infrastructure spending and real estate market which provides comfort for steel and iron ore demand.

“Although we stick to our view that the dry bulk market needs to see a weak market in order to rebalance tonnage supply and that scrapping will run at all-time highs this year – the decision to increase liquidity should be a boost for dry bulk stocks in anticipation of an improvement.”

Ben Nolan of Stifel also saw some reasons to be cheerful on the demand side today.

He sees Fortescue’s increased 2015 iron ore export target coupled with raised expectations of major Japanese coal producers upping lower cost production as relatively positives.

“Ultimately this shifting production should benefit dry bulk shipping demand, although the uplift may be gradual,” he said in a weekly report.

Analize sektora,koje sam osobno čitao,su preoptimistične. Nagađam da analize pišu ili prezenteri brodskih kompanija ili fond manageri koji su se nakrcali dionica brodara, a oni sigurno neće pisat crne prognoze za sektor, jer nitko ne pila granu na kojoj sjedi. Računica za dry bulk sektor je prilično jasna i uglavnom je dovoljno pratiti Lloydovu knjigu. Prema Lloydu u cca zadnja 4 mjeseca ukupna tonaža brodovlja je narasla za 8 mil. DWT, a knjiga narudžbi je pala za oko 12 mil. DWT. Nije teško izračunati da je izrezano 4 mil. DWT, što je po mom viđenju prespor tempo rezanja brodova. Ukoliko se znatno ne ubrza rezanje, teško da će se dostići lanjska izrezana tonaža, a čak i da se dostigne sve je to premalo s obzirom na metastaziranu dry bulk flotu. Kad spominjem rezanje, valja napomenuti da je preko 50% cjelokupne dry bulk flote staro do 5 godina,a čak 71% flote je staro do 10 godina. To nam kazuje da nema previše starih brodova za rezanje. Većina analitičara ufa se u povećanu potražnju željeza od strane Kine, no Kina jednostavno nije u stanju uvesti toliko željeza da bi se obistinio procijenjeni rast prijevoza u 2015. Sve u svemu, moja procjena je da predstoji još jedna teška godina za brodarski sektor, a nekakva moja paušalna procjena je da bi dry bulk brodari mogli procvasti tek kad bi ukupna svjetska tonaža pala na nekih 550 mil. DWT.

vanjanja, nešto si pomiješao u vezi sa skrepanjem, skrepani brodovi nemaju veze s knjigom narudžbi. do 10.04. je ove godine otišlo u rezalište po alliedu 11.238.461 dwt.

http://www.dryships.com/pages/report.php

[emo_palacg]


http://www.dryships.com/pages/report.php

[emo_palacg]


bogami [emo_palacg] , obečavajući rast vozarina [emo_smijeh]


vanjanja, nešto si pomiješao u vezi sa skrepanjem, skrepani brodovi nemaju veze s knjigom narudžbi. do 10.04. je ove godine otišlo u rezalište po alliedu 11.238.461 dwt.

nisam gledao tuđe podatke o izrezanoj tonaži, ja samo pratim i zapišem stanje po LLoydu, i moja je računica vrlo jednostavna,pri čemu ne želim nikom soliti pamet.

28.11.2014. po lloyd registru bilo je:
Ukupna tonaža = 748,6 mil. DWT
Knjiga narudžbi iznosila je = 1,788 brodova = 150,7 mil. DWT.

20.04.2015.
Ukupna tonaža= 756,6 mil. DWT
Knjiga narudžbi= 138,4 mil. DWT
————————————————————-
Uporedivši stanja, u more je otišlo cca 12 mil. DWT,a ukupna tonaža povećala se za točno 8 mil. DWT. Iz toga proizlazi da je u malo manje od 5 mjeseci izrezano 4 mil. DWT. No, mislim da ovi podaci trenutno nisu toliko bitni koliko je bitan podatak da je ukupna svjetska dry bulk flota početkom 2011. god. iznosila svega 545 mil. DWT, a danas iznosi 756 mil. DWT. Ako je optimistična procjena godišnjeg rasta prijevoza na razini od 5% godišnje,postavlja se pitanje gdje će ova silna tonaža naći posao i po kojoj cijeni čartera? Za kakav takav rast cijena čartera, onako odokativno, trebalo bi ove godine minimalno izrezati 50-60 mil. DWT, i to pod uvjetom da nijedna novogradnja ne bude porinuta do kraja godine. U umjetno dizanje BDI indexa ne mogu ulaziti,no uvijek postoji mogućnost da kraljevi wall streeta podignu index, no to je tema pod naslovom Deux ex Machina.

Clarksons Platou Securities says panamaxes earned $5,500 daily on the spot market in the first quarter of 2015, marginally below operating costs.

“The total dry bulk fleet grew 4% year-on-year in the first quarter while we estimate demand growth fell 2% year-on-year, thus giving a massive 6%-point drop in fleet utilization compared with a strong 1Q14 to around 81%,” analysts Frode Morkedal and Herman Hildan said in a report yesterday.

They added: “The supply side is now changing rapidly and fleet growth going forward is likely to be in the 2-3% range as newbuilds are pushed forward, converted or cancelled and scrapping remains high. Demand growth must rebound, however, before a turning point can be expected.”

Voda nikad ne zavrije dok je gledaš.

vanjanja, skrepanje brodova ni na koji način ne možeš izvući iz kretanja orderbooka i flote. skrepani brodovi nisu brodovi iz orderbooka. u ovom razdoblju 28.11.2014.-20.04.2015. radi se očito o tome da je otprilike isporučeno 20 mil dwt, skrepano 12 mil dwt, novih narudžbi 8 mil dwt.

20-12 = 8 mil rast flote
20-8 = 12 mil smanjenje orderbooka

novi podatak alllied shipbrokinga danas objavljen je da je do 17.04. skrepano 12,37 mil, dakle u posljednjih tjedan dana dodano još 1,13 mil.

a ovo za povećanje flote od početka 2011 je točno, flota se u 4 godine dakle po tome povećala 40%, istovremeno je potražnja porasla nešto ispod 25%, dakle stvorio se višak od kakvih 17/140 = 12% u odnosu na kraj 2010. prosječne vozarine za panamaxe/supramaxe u 4Q 2010 bile su 18000. u 1Q 2015 oko 6000. a u 1Q 2014 kada je zbog restockinga kine utilizacija kako navode analitičari platoua koje citira mannu još bila 6% viša nego sada zarađivali su nekih 12000. to je otprilike i razina na kojoj ATPL vjerojatno ne bi više vozila s gubitkom. dakle treba na ovaj ili onaj način izgladiti 6% manjka potražnje odnosno viška ponude. da li će do toga doći iznenada nekim novim restockingom ili tokom sljedećih možda dvije godine polaganog oporavka potražnje, e to danas nitko ne zna.

New Report

Close