Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,78 | 1.626 | 38 | 42,50 | 43,00 | -1,16% |
evidentno je da je brodarski sektor trenutno u banani ….
Ako je za tebe 6 godina u banani trenutno, onda …. a kako stvari stoje biti će i idućih 6 …
valjda se većina ovdje može sjetiti kakve su bile brige prije godinu dana. da će zbog naručivanja novogradnji na tekućoj traci flota u 2015 porasti oko 6% i da će zato stati oporavak. jer se očekivalo da oko 6% bude i rast potražnje. evo 12 mjeseci kasnije i predviđanja za rast flote za 2015 pala su već na oko 3-3.5%. što je sasvim dovoljno za oporavak u ostatku godine ako se ovaj put ostvare bazni scenariji o potražnji pa kineski uvoz ugljena padne manje nego prošle godine i vrate se na tržište neke bitnije količine brazilske željezne rude. a naravno uvijek postoje i crni scenariji za potražnju, prošle godine se jedan takav i ostvario. da li može i ovu drugu godinu zaredom, to ćemo vidjeti.
Prema zadnjem LION SHIPBROKERS u prošlom tjednu je otišlo u scrap 4 capesize,1 panamax,5 handysize.Ukupno oko 1 mil dwt.Zbog ovog će vozarine rasti svaki dan,u kratkom roku.
Kad se spominje davna 2007. vratio bih vas još pet godina u prošlosti i naveo podatak da se te 2002. godine dionica kretalo oko 30 kuna. (Moj je otac nešto sitno kupovao i prodavao te godine pa se toga dobro sjećam – kasnije sam računao koliko bi te dionice vrijedile spomenute 2007. godine). Jadroplov je vrijedio 2002. negdje upola manje ako se dobro sjećam. Ovo je samo moj osvrt na prošlost, a teško je reći kako će biti u narednim godinama.
Trenutno posjedujem samo dionice Jadroplova zbog najavljene privatizacije i brodari mi nisu u fokusu. Povremeno svratim na vašu temu i moram pohvaliti ekipu na kulturnom dijalogu, dobrim argumentima iz kojih se dosta može naučiti uz dotatno samostalno čitanje literature i raznih knjiga. Po meni pružate dobar primjer kako bi trebalo komunicirati na jednom forumu. Držite se i sretno (naročito oni koji plove malo duže)!
pa moguće je i 3400 i 30. ono prvo valjda će biti ako EPS dođe na 340. za što bi trebala prosječna dnevna zarada po brodu oko 12,5k iznad breakevena. ili za flotu od 19 brodova oko 10k. dakle vozarine u rasponu 20-25k dnevno. optimistima je to sigurno moguće još u ovom desetljeću. a moguće je i da cijena padne na 30. evo recimo da sad naruče 20 brodova a tržište još 3-4 godine ostane tu gdje je.
Prema zadnjem LION SHIPBROKERS u prošlom tjednu je otišlo u scrap 4 capesize,1 panamax,5 handysize.Ukupno oko 1 mil dwt.Zbog ovog će vozarine rasti svaki dan,u kratkom roku.
U istom reportu kažu da očekuju nastavak korekcije cijena brodova. U seasure reportu ili Fearnleys primjer 5 godina star Kamsarmax(japanski) prodan za 16.5 mil. Ima još nekih za desetak milijuna ali su malo stariji pa nije za usporedbu s atlantskom, ali bar znamo da je imovina precijenjena i nakon revalorizacije.
pretpostavljam da je ovo best buy do sada:
M/V “CRESCENT STAR”
– 40,600 dwt, blt 2015 Yangfan/China, BV, 6 HO/6 H
A, MAN-B+W
M/V “MOON STAR”
– 40,600 dwt, blt 2015 Yangfan/China, BV, 6 HO/6 H
A, MAN-B+W
Sold en bloc to French buyers
(clients of Louis Dreyfus Armateurs)
for $17.5 mill each
pretpostavljam da je ovo best buy do sada:
M/V "CRESCENT STAR"
– 40,600 dwt, blt 2015 Yangfan/China, BV, 6 HO/6 H
A, MAN-B+W
M/V "MOON STAR"
– 40,600 dwt, blt 2015 Yangfan/China, BV, 6 HO/6 H
A, MAN-B+W
Sold en bloc to French buyers
(clients of Louis Dreyfus Armateurs)
for $17.5 mill each
Moguće, ali vjerujem da će biti dovoljno takvih dealova za sve koji žele investirati. Evo, i Lion Shipbrokers u onom reportu kaže da je sada dobro vrijeme za ući u brodarski business. Dobro bi bilo da dođe netko kao Scorpio i naruči novogradnje po ovim cijenama. Inače šteta što je atlantska svoje novogradnje green dolphin plaćala po nekih 23 mil. ako se dobro sjećam. Sad bi mogli otkazati jedan zbog kašnjenja, ali možda se ne usude kad je u državnom brodogradilištu.[emo_palacg]
http://www.dryships.com/pages/report.php
Mic po mic… [emo_smijesak]
vranjo,
Nije mi jasno kako skoro svaki put uspiješ toliko pogrešnih činjenica navesti u cirka jednoj rečenici, pa se sad moram mučiti demantirati te:
1. To što je neko s kešom pokupio novogradnje od nekoga ko očito ima proplema s likvidnošću ne znači da istu cijenu može dobiti od brodogradilišta prilikom narudžbe. Brodogradilišta još nisu spustila cijene novogradnji i upitno je imaju li prostora za to.
2. Atlantska je malce ugovarala oko 21 i još nisu otplaćeni, a nisam vidio da neko brodogradilište ugovara po toj cijeni. Da bi otkazivanje dolazilo u obzir trebali bi proći svi ugovorom predviđeni rokovi.
3. Vezano uz 1. Zašto bi netko riskirao narudžbe po ovim cijenama i zaglavio kao scorpio kad povoljnije može proći na bottom fishingu, pri čemu dodatno ne bi opterećivao knjigu narudžbi.
Mannu, nisam napisao ono što mi imputiraš, nema nikakavih “pogrešnih činjenica”. Ovo o cijeni novogradnje sam jasno istaknuo na govorim napamet, dakle ne može se raditi o činjenici. Hvala na ispravku, a sad da ja tebe ispravim.
Kažeš da brodogradilišta nisu spustila cijene. U platou reportu imaš podatke pod “newbuilding prices in mill USD”, za Kamsarmax Jan 2015 cijena 29 mil, za Feb 2015 cijena 28. Ultramax snižen sa 27 na 26. Dakle, polako se snižava. Nigdje ja ne tvrdim da brodogradilišta daju za 17, nego da se očekuje nastavak downtrenda. Tako kaže shipbroker, i mogu se s time složiti.
Glede otkazivanja, rekao je na radiju Kulaš nedavno da će green doplhin kasniti nekoliko mjeseci. Link je bio ovdje na forumu. Dakle, rok će biti probijen, a Kulaš nije govorio o otkazivanju, nego je rekao da to nije loše zbog situacije s vozarinama. Možda si ti vidio ugovor, pa znaš za neke dopunske rokove?