ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 18.11.2024. u 14:53
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
49,00
41.993
857
47,80
49,50
0,00%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

…i ja sam kupio:-)
Ovaj ask mi je sumljiv…kao da se zeli kupit:)

[i]Sve što pišem to je samo moje osobno mišljenje i nije nagovor na k/p.[/i]

kupio i ja 🙂 sretno svima kaj smo unutra 🙂

Kupovanje dionica zbog sumnjivih bidova/askova. E to je znanje. I onda će krenuti prizivanje uskoka, hanfe itd.

nezamislivo je da cijena s obzirom na okolnosti je na ovim razinama!

ne mogu vjerovati da neki još nisu progledali!? kada, nakon Q1 ili Q2? onda će stvarno biti prekasno!

Inače, držim da će cijena ići još dolje i upitno je koliko će još trajati loš market, ali želim svakako imati ATPL u portfelju iz više razloga koji uglavnom konvergiraju u jedan.. [emo_dolar]
No s obzirom na okolnosti nece tako lako na 2-znamenkasti postotak portfelja.

Bulk market će možda još godinama biti loš, pogotovo ako se trenutak uravnoteženja marketa poklopi sa stagnacijom svjetskog gospodarstva (Kine?). U tom slučaju su moguće godine sa marginalnim profitima/gubicima, dosadno, iscrpljujuće. Kako držim da ATPL ima OPEX lošiji od svjetskog prosjeka, to znači da će raditi uglavnom minuse.

Rekorde BDI-a mislim da smo vidjeli 2007/2008 bar za narednih 20 godina.
S tim u vezi evo imam jedno pitanje ako zna netko od stručnijih kolega:

Zna li netko podatak o prosječnom vremenu potrebnom da se isporuči bulk novogradnja, recimo panamax i capesize, od potpisa ugovora do preuzimanja i slanja broda na prvo komercijalno putovanje?
Koliko vremena za to treba sada, a koliko je trebalo u razdoblju 2000.-2005.?

Zanima me koliko je tehnološki napredak skratio te rokove.

Prije kad si došao u brodogradilište prije tebe su imali naruđbi godinu i pol dana te nisu moglibstaviti na navoz. To znači dva broda prije tebe. Sada te sutra stave na navoz. Vrijeme se malo skratilo s 8 mjeseci na danasnjih 6 mjeseci izgradnje. Al glavni problem 2000te godine i 2015 godine je taj što je prije Kina imala 10 brodogradilista a danas ima oko 1100 onih koji mogu napraviti bulker ( imaju zapravo 1500 ozbiljnih brodogradilišta ), male škverove za jahte neracunaju u ovih 1500.
To je najveći problem brodogradnje.

Bulk market će možda još godinama biti loš, pogotovo ako se trenutak uravnoteženja marketa poklopi sa stagnacijom svjetskog gospodarstva (Kine?).

Zna li netko podatak o prosječnom vremenu potrebnom da se isporuči bulk novogradnja, recimo panamax i capesize, od potpisa ugovora do preuzimanja i slanja broda na prvo komercijalno putovanje?
Koliko vremena za to treba sada, a koliko je trebalo u razdoblju 2000.-2005.?

Zanima me koliko je tehnološki napredak skratio te rokove.

ali zar nije to o čemu govoriš kao riziku upravo ono što se dogodilo? postiglo se ono što je trebalo biti uravnoteženje i dovesti do oporavka marketa ali je u tom trenutku to jest od prve polovice prošle godine počela faza stagnacije kineske potražnje kod major bulkova željezne rude i ugljena i rast potražnje je već četvrti kvartal prepolovljen. to nije budući rizik nego sadašnja realnost na čijem rješavanju market zadnjih pola godine radi, pitanje je samo koliko će još trebati. popravni ispit.

znam da se obično kaže da traje 1,5-3 godine do isporuke. ako uzmemo nove handyje ATPL trebat će za prvi malo više od dvije godine. ali sve je to na kraju podložno promjenama ovisno o stanju na tržištu. tamo na vrhuncu vozarina mislim u 2007. godini isporučeno je više brodova nego što ih je na početku godine platou uopće imao predviđene u orderbooku za tu godinu. dakle kad se naručiteljima žuri mogu se i skratiti rokovi.

Znaci, mogla bi propasti i neka brodogradilista ako ih vec ima 1100 🙂

Ovo pada na malim prometima, danas je bas bilo natezanje, svi cekaju ispod 200. Stigli su i dusebriznici lesinari da nas posavjetuju kako je sve ovo odavno ocekivano. Tesko je reci. Nista se znacajno nije promijenilo osim novog bv, bdi moze samo gore . Ako bude nastavila pad, prodajem pola, i nadokupljujem duplo ispod 200, pa nek bude sto biti mora. Eto, toliko vjerujem u ovu firmu.

Propalo je više od 30% brodogradilista samo u kini.Računajući samo ona preko deset mil usd prometa godisnje njih 500 je u stečaju samo u Kini.
Vidiš to po našim brodoogradilištima. Končar gradi sebi neke jahte, Brodosplit neke jedrenjake i ima ideju svoju flotu graditi(ne zna sto radi). Motori u 3 maju štrajkaju danima, nema plače i sl…

Al kad odu u stečaj ne znači da ne mogu graditi brod. Samo znači da je bivsi vlasnik propao. Ako bude promjena trenda taj yard se brzo aktivira.

New Report

Close