Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 41.993 | 857 | 47,80 | 49,50 | 0,00% |
Pa netko je naveo prije par postova povecan scrap sto ce smanjiti flotu za 0,5%. ne trazi mi se. ako se flota povecava jos gore. Ne znam. Zelim vam srecu. I samo jos nesto. Nemojte si smanjivati ulaz samo zato da on izgleda niži. na padajucim nozevima i smanjivanju ulaska u dionice koje nisu sigurne su siguran put ka uništenju i gubitku para. Postoje bolje prilike od atpl-a trenutno i nemojte nasjedati na price o rastu BDI-a od 200% u godinu dana jer je to jednostavno nemoguce.
flota je svake godine sve veća. isporuke je povećavaju a scrapanje je smanjuje, ali isporuka je uvijek više. kao što je i potražnja svake godine veća nego prošle. pitanje je samo koje od toga više poraste. ako flota kao 2012 poraste 16% onda imaš kataklizmu vozarina makar potražnja porasla i rekordnih 7%. a ako se rast flote spusti na 2 posto onda dobiješ eksploziju vozarina i uz samo 4% rasta.
Ispalo je odlično da atpl nije dobila oko 35 mil usd kad su kamsarmax-i od 82.000 dwt(2012.g.)koštali 25 mil usd,nego ove godine,kad bi trebali dobiti,te arbitraze u londonu ne traju više od max 2-3 godine,kad su zadnje cijene 18-18.5 za isto godište…kao naručeno[emo_smijesak]
k-pax, na osnovi čega si računao? meni tu jedino ne štima omjer opexa i kamata. u 2013 su za pomorstvo materijalni troškovi + osoblje bili 297 mil, a financijski troškovi 41 mil, to je više nego 7:1. možda si računao opex za svih 15 brodova a kamate podijelio samo na 11?
@gorgia
Ja sam uzeo 2014.godinu kao osnovicu. Za neke stvari (PEREX) sam uzimao samo Q4 pa extrapolirao na nivo godine.
proračun ne može biti potpuno precizan jer ima dosta nepoznanica. Npr koliki je dnevni trošak za 4 broda u bareboat najmu? Po kojem je tečaju obračunat OPEX koji vidimo u FI itd.
Sve to je nama nepoznato pa moramo nešto pretpostaviti.
Moje pretpostavke u ovom proračunu:
4.000 $ dnevno najam brodova u bareboat-u
6,55 prosječan tečaj $
Sve u svemu zavisno od ovih varijabli trošak bi mogao varirati. Ja mislim da trošak nije manji, ali dozvoljavam da je nešto veći..možda za 500 do max 1000 USD
Da li imate kakvu alternativnu kalkulaciju da usporedimo? Ja sam i htio da potaknem malo raspravu da dođemo do nekog zaključka na kojem nivou vozarina ATPL počinje raditi sa dobiti.
uglavnom mi se čini u redu, samo ti troškovi financiranja mi izgledaju preveliki. već neko vrijeme u svim izvještajima stavka financijski rashodi predstavlja manje od 10% ukupnih rashoda.
Ispalo je odlično da atpl nije dobila oko 35 mil usd kad su kamsarmax-i od 82.000 dwt(2012.g.)koštali 25 mil usd,nego ove godine,kad bi trebali dobiti,te arbitraze u londonu ne traju više od max 2-3 godine,kad su zadnje cijene 18-18.5 za isto godište…kao naručeno[emo_smijesak]
dobro kažeš “ispalo je odlično”….
a što ti to govori o radu uprave i njihovoj sposobnosti procjenjivanja trendova i rizika u budućnosti kad ih je propast tj. neizvršenje ugovora o gradnji brodova spasila od bacanja love u vjetar??
Pa netko je naveo prije par postova povecan scrap sto ce smanjiti flotu za 0,5%. ne trazi mi se. ako se flota povecava jos gore. Ne znam. Zelim vam srecu. I samo jos nesto. Nemojte si smanjivati ulaz samo zato da on izgleda niži. na padajucim nozevima i smanjivanju ulaska u dionice koje nisu sigurne su siguran put ka uništenju i gubitku para. Postoje bolje prilike od atpl-a trenutno i nemojte nasjedati na price o rastu BDI-a od 200% u godinu dana jer je to jednostavno nemoguce.
Kolega, sve to stoji, ali zašto zanimanje za ATPL ako ona još dosta godina neće imati stabilno poslovanje i cijenu od 500 kuna koja bi vam bila interesantna za ulaz. Koje su to bolje prilike od atpl-a trenutno, ali po mogućnosti da se radi o likvidnim dionicama? Imam neku averziju prema savjetima na best buy topicu, gdje gurui uglavnom preporučuju dionice kojima se ne trguje danima i mjesecima. Sličnost s ATPL trenutno je sasvim slučajna.
Zašto je izostalo jače i brže istovaranje koje smo valjda svi očekivali?
Ovo grickanje aska uopće nije ugodno za gledati, pogotovo za nekoga koji se među prvima istresao kao da dno ne postoji.
Zato lepo prosim kolege koji to znaju, da nastave s crnim brojkama i prognozama.
BDI 0,2 pct. til 512 point,
Zašto je izostalo jače i brže istovaranje koje smo valjda svi očekivali?
Ovo grickanje aska uopće nije ugodno za gledati, pogotovo za nekoga koji se među prvima istresao kao da dno ne postoji.
Zato lepo prosim kolege koji to znaju, da nastave s crnim brojkama i prognozama.
Nema problema, kolega, evo, baš čekamo jedan sigurno jako loš FI, užasne vozarine po kojima se živi već 2/3 kvartala, a taman da sad potegne i za 50%, što je pak to, opet gubici. Na ovoj dionici i padovi nekako dolaze sa zadrškom, prvo mora biti crno na bijelo. Kao recimo zadnji FI. A sad bez revalorizacije, ali zato još gore vozarine.
Zar nije čudno da je knjigovodstveno gledano imovina ATPL-a samo dva puta veća od imovine JDPL-a?!
Kako ne želim dolijevati ulje na vatru i uopće pomisliti da je imovina ATPL-a možda malo podcijenjena, ispada samo ovo drugo.
Burzovno gledano, to znači da ako ATPL ode recimo na 200, u što svi s razlogom vjerujemo, onda bi i JDPL trebao na nekih 65.