ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 17.11.2024. u 22:47
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
49,00
41.993
857
47,80
49,50
0,00%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.


Kakva je to nužda natjerala ovog brodara da proda ovakav brod za ovu cijenu?

M/V "FLORA ISLAND" – 81,305 dwt, blt 2012 Hyundai/S.Korea, NK ss/dd due 01/2017, 7 HO/7 HA, B+W 7S50MC-C
Sold to Greek buyers (clients of Alpha Bulkers Shipmanagement ) for $18.4 mill

ovo je za ne vjerovati! Ovaj Grk vjerojatno slavi negdje

Možda im je došla rata kredita na naplatu? Tako je to na tržištu starih brodova, slično kao i na tržištu hrvatskih stanova u koje je atlantska ulagala.
Ako se i nađe kupac, mora se prodati uz diskont. Atlantska je kupila na kredit, pa imovini pala vrijednost, a kredit ostao isti.[emo_ooooo]

Zbog toga se postavlja pitanje je li book atlantske i dalje precijenjen i koliko im je imovina utrživa. Revalorizacija je provedena sa važećim cijenama krajem 2014., a pročitao sam prije par dana u intermodal weekly reportu da cijene 5 godina starih brodova padaju u odnosu na siječanj 2015.

To je očekivano, jer malo tko ima želju za kupnjom starih panamaxa, kad Kinezi nude jeftino profitabilnije brodove s novom tehnologijom, a nije baš neka navala.[emo_palacd]


b,

Molim dežurne pesimiste da se dobro zagledaju u priloženi grafikon i zapitaju: gdje možemo nakon ovakvog stropoštavanja?

u svakom slučaju rijetke su takve prilike u životu da imaš priliku kupiti nešto na 30 godišnjem minimumu 🙂

ako ne bankrotiraju sve države i ne dođe do nekog općeg rata i makljaže kad će nam biti apsolutno svejedno imali mi brodare, građevinare, turiste ili ne posjedovali aposolutno ništa,, moći ćemo jednog dana reći E KAKO SAM IMAO FINO PRILIKE KUPOVATI NA 30-godišnjem minimumu vozarina,, sad dali je to ovdje ili će biti na NULI budemo vidjeli kad prođe neko vrijeme,, svako neka odluči za sebe

[/quote]
Isto je tako i jedna gospođa mislila kada je kupovala genco shipping za negdje 20000$ dok je dionica bila na povjesnom minimumu od 3,20$. Više se ne sjećam tocnog naloga. 2. mj nakon toga bankrot kompanije. I nije je prodala iako je dionica i dalje padala jer je mislila; vratiti ce se. Uvijek postoje još povjesniji minimumi. Ja ne govorim ovdje da li treba kupiti ili prodati, nego samo da treba paziti. Ja bi uvijek rađe kupio dionicu po 500kn (npr ATPL) kad ima dobro i stabilno poslovanje, nego je kupio za 275kn kad uopće poslovanja nema.

Po tvom bi najbolje bilo da se kupovalo Atpl na 3000 kn, tada je poslovanje bilo najstabilnije

Pa ako dionica ima perspektive da. Ja sam kupio jednu dionicu vani prošle godine na ATH-u, jer je dionica toliko i vrijedila, i danas je negdje +60% više od onog ATH-a na novom ATH-u. I ove godine očekujem negdje rast +60 do 70% ako se sve posloži kako treba (vec je odradila 20% od nove godine). ne smatram da je cekanje turn-arounda loša strategija, ali ipak taj turn-around mora imati nekog smisla i neki vremenski okvir. Vi o njemu govorite vec nekoliko godina, a ja ga ne vidim jos toliko godina. Kupovao sam za firmu isto dionice Peugeota kad ih nitko nije ni htio kupiti jer je firma bila u rasulu. Ali znao sam da, pogotovo u auto industriji, to ne moze trajati beskonacno. I izracunao sam da samo marza od 0,5% daje cijenu dionici od 12€. Kupovali smo je po 6€ prije negdje godinu i pol dana, sada je negdje 14€. Ja promjenu BDI-a ne vidim. Isto sam i govorio prije dvije godine ljudima i da prodaju i dionice ULPL i ATPL. Gore je navedeno za koliko se svjetska flota smanjila, a BDI i dalje pada. Navedeno je i po koliko je prodan novi brod. Sve vam to daje vrlo jasan signal koji vi, pošto ste u ovoj dionici, ne možete ili ne želite vidjeti.

Šteta, alias, što vlasnici scorpia i fridriksen nisu imali tebe za savjetnika prije nego su naručivali. Ne nalazi se baš lako prorok koji predviđa kretanje bdi indeksa tri godine unaprijed bolje nego vakula prognozu za tri dana. Zanimljivo kako ovakve apokaliptične prognoze ne sijete na jadroplovu koji ima neusporedivo vaće probleme s likvidnošću ili ulpl koja je neusporedivo zaduženija. Sličnu igru sijanja panike odigrali ste i prošli vikend pa su neki izgleda i nasjeli.

Voda nikad ne zavrije dok je gledaš.

Peugoet je pozitivan samo zato što faurecija radi s nulom. Isporučuju mu djelove na granici profitabilnosti, a vlasnik je obje firme država. Kada je peugoet bio na 6 mogao si bilo što skoro kupiti u Europi i zaradio bih, nemoj se hvalit, pogotovo ako si tako siguran bio trebao si kupiti i za svoje novce.

To je stvarno samo zdravi razum, ne neko previše inteligentno analiziranje. Uzmete tablicu novogradnji u sljedecih 5 godina koje su bile naručene i izračunate za koliko će se flota povećati. Onda uzmete koliko se brdova scrapa mjesecno i oduzmete od novogradnji. Ta vrlo jednostavna matematika vam da izracun da će se flota povecati, a prosjek starosti brodova smanjiti. Nisam spomenuo jadroplov jer nitko od klijenata ga nije imao. Trenutno nemam, niti uskoro mislim imati dionice ATPL, porasle one na 500 ili pale na 50kn. Mene jeftinoca dionice ne vuce u kupnju iste, nego samo poslovanje. Rasla je i dionica VPIK-a kad je bila 90kn pa sam napisao da će cijena najvjerovatnije rasti jer je bio takav sentiment, ali da je ja necu kupiti jer dionica jednostavno toliko ne vrijedi. Dionica je uskoro dosla na 130 ili 140kn. Mislite da sam ja žalio? Evo gdje je dionica sada. Želim vam samo reci da budite realni. Nemam stvarno neke skrivene namjere. Da nase piskaranje ovdje pomice cijene dionica, stvarno bi pobjegao s nase burze

@moegreen

Vjeruj mi da je puno teže kupit za klijente, naravno ako si pošten i želiš da zarade, nego kupiti dionicu za sebe. Inace, ja sam pitao ako mi se moze isplatiti placa godinu dana u naprijed kako bi kupio te dionice. Nažalost nije moglo [emo_smijeh]


Gore je navedeno za koliko se svjetska flota smanjila, a BDI i dalje pada.

gdje je to navedeno da se flota smanjila? imaš pogrešne informacije. flota je porasla i, kao što vidimo i na vozarinama, u prošlih 12 mjeseci je porasla više nego što je porasla potražnja. pogotovo u siječnju, kao i svake godine.

skupiti podatke, na osnovi njih stvoriti projekcije rasta ponude i potražnje u sljedećih 12-24 mjeseca i na osnovi toga kupiti ili prodati. sve drugo je gatanje.

Pa netko je naveo prije par postova povecan scrap sto ce smanjiti flotu za 0,5%. ne trazi mi se. ako se flota povecava jos gore. Ne znam. Zelim vam srecu. I samo jos nesto. Nemojte si smanjivati ulaz samo zato da on izgleda niži. na padajucim nozevima i smanjivanju ulaska u dionice koje nisu sigurne su siguran put ka uništenju i gubitku para. Postoje bolje prilike od atpl-a trenutno i nemojte nasjedati na price o rastu BDI-a od 200% u godinu dana jer je to jednostavno nemoguce.

Breakeven za ATPL flotu

Moje kalkulacije pokazuju da je ukupni breakeven za ATPL flotu nakon revalorizacije oko 11.000 USD dnevno po brodu.

Unutar stoga struktura troška je slijedeća (sve sam zaokružio):

6.500 čisti OPEX broda (svi troškovi broda i posade)
2.600 amortizacija po brodu
1.900 troškovi financiranja
—————————
11.000 USD po brodu dnevno

Izračun je baziran na bazi 360 dana utilizacije broda godišnje i napravljen je za sve brodove u vlasništvu (11) u prosjeku.

Revalorizacijom su otpisali oko 1.800 USD amortizacije po brodu dnevno i za toliko smanjili breakeven.

Lijepi pozdrav

Sve će doći na svoje realne vrijednosti.Moji postovi nisu nagovor niti na kupnju niti na prodaju dionica!

k-pax, na osnovi čega si računao? meni tu jedino ne štima omjer opexa i kamata. u 2013 su za pomorstvo materijalni troškovi + osoblje bili 297 mil, a financijski troškovi 41 mil, to je više nego 7:1. možda si računao opex za svih 15 brodova a kamate podijelio samo na 11?

New Report

Close