ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Dry Bulk Shipping to Recover in Late 2015

http://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-shipping-to-recover-in-late-2015/

http://www.njuskalo.hr/sve-ostalo/dionice-croatia-records-zagreb-ulaganje-oglas-15145379


Odavno sam primjetio te sposobnosti kod sebe, da kad kupim neku dionicu ona krene padati, i isto tako kad prodam ona neobjašnjivo počne rasti.
Ovaj put sam ponovno htio na najbolniji način testirati svoje nadnaravne moći, pa sam jučer i prekjučer prodao svu ATPL, a jedino to mi je i ostalo nakon prodaje drugog brodara. Normalno sve s ogromnim gubicima.
I danas pogledam gledalicu, a ono pad ATPL-a zastao!?
Imaoci ATPL-a, mirno spavajte…

Isti slučaj je i samnom , sve si pogodio u riječ! Da ja nisam prodao u ponedjeljak po najnižoj (sa 65% gubitka) danas bi bili ispod 200!

Malo je onih koji na temelju izvješća ovdje ulažu….osim ako nemaju inside info ili su stvarno toliko dobri u praćenju firme ili raspolažu tuđom lovom i mogu manipulirati ovo plitkom baruštinom pecajući paničare i prepohlepne.
Budimo realni…trenutno se većina nas ovdje kocka sa ciklusom u brodarstvu….kad će krenuti ili neće oporavak….tu će neki izgubiti novce zbog krivih procjena ili kratkih živaca, straha ili euforije….ali će netko i zaraditi.
I veliki znalci ovdje samo nagađaju kad će preokret….

@ksafaric
Kolega, kakvi kratki živci…pa ovo pada već 7 godina…kaj mislite da bu padalo još 7 godina?
Ja ne mislim…



@ksafaric

Kolega, kakvi kratki živci…pa ovo pada već 7 godina…kaj mislite da bu padalo još 7 godina?
Ja ne mislim…

A ja baš mislim da bi moglo , jer onaj ko je spustio vozarine , spustio ih je s ciljem i pitnje je koliko dugo če ih držat ovako nisko , možda i zauvijek.

darac, a možda i duže od zauvijek [emo_smijesak]

hajde da vidimo, kome je poznat ovaj ironični citat? jel se netko sjeća kad je izrečen?

The philanthropy of this great body of traders, the shipowners, is evidently inexhaustible, for after five years of unprofitable work, their energy is as unflagging as ever, and the amount of tonnage under construction and on order guarantees a long continuance of present low freight rates, and an effectual check against increased cost of overseas carriage.

Ja se bojim da je to onaj sistem da kad jednom spustiš cjenu nema više teorije da je podigneš ,(tako je bilo u mojoj struci).

Pokazali su da žele vozit ispod cijene i klijenti su se na to naviknuli i nežele platit više.

Kao što rekoh….kockam se, ali sam trenutno na strani optimista jer je ovih sedam godina jako dugo….dakle skupljam kako mi dolaze slobodna sredstva za ulaganje…
Ako neki misle da će zauvijek vozarine biti ovakve i da će svi brodari propasti….to je veća bedastoća i glupost. Sve je samo stvar tajminga i tko će ga pogoditi ili imati živaca dočekati….

I još nešto…svi ste primjetili koliko je bilo postova i koji su se sve likovi oglasili nakon dugo vremena čim se desilo ovo komešanje neki dan…dakle….dionice ovog, a i drugih brodara su pod budnim okom i mnogi prate i važu kad će najpovoljnije ući… Plus burekdžije koje jašu na valovima…

Nema žurbe za ulaz što se mene tiče, ovdje se ne radi samo o “klasičnom” brodarskom ciklusu, nego i o neočekivanom usporavanju kineske ekonomije što je postalo jasno drugom polovicom 2014. Zbog toga imamo pad raznih sirovina uključujući i naftu. Situacija je neizvjesna, sa dampingom sirovina, borbom za tržišne udjele za što su nužne i niske vozarine. Neće biti čarobnog okreta ciklusa i velikih vozarina samo tako, jer ne zna se koliko će Kina usporavati. Smatram da je moguć sezonski porast do cca 1000 +/- BDI što se za ATPL pokazalo neprofitabilno i uz prodaju imovine.

Za mene je najvjerojatniji scenario da će novi energetski učinkovitiji brodovi i tvrtke koje ih imaju opstati. Nikako tvrtke sa hrpom panamaxa i capesizea koji ovise o Kini. Pogledajte recimo flotu scorpio bulkersa, imaju mnogo naručenih ultramaxa u izgradnji. Na takvima je budućnost ako se izbjegne crni scenarij, nikako na panamaxima i prezaduženima sa cca 140% dug/kapital.[emo_palacd]

vranjo,
Scorpio, Oldendorff i Fridriksen i jesu stvorili nered na tržištu naručivši preko 20m dwt novogradnji a sve utemeljeno na pogrešnoj procjeni rasta kineske potražnje (vjerojatno platou). Dioničari scorpia izgubili su 4/5 vrijednosti kompanije. Od njihove posljednje velike narudžbe pa do prve konverzije u tankere prošlo je manje od devet mjeseci, a financijski još nemaju sve pokriveno. Pogledaj ovdje njihove procjene vozarina prije manje od godine i koliko su do danas izgubili na njima:
http://www.scorpiobulkers.com/content/our-fleet
Među njima je i ugovor za Imperial koji je upravo istekao. Šteta što smo možda propustili dodati put opciju na još godinu (ili možda nismo?).
Osim toga nove eko brodove imat ćemo i mi a u jednom scenariju koji uopće nije nevjerojatan ovakve vozarine daju se itekako iskoristiti na duži rok.
Što se duga tiče, u manje od dvije godine skinuli su oko 350m bez kune novih zaduživanja, a trebalo je to napraviti u ovakvim uvjetima.

Voda nikad ne zavrije dok je gledaš.

New Report

Close