Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 41.993 | 857 | 47,80 | 49,50 | 0,00% |
da, valemax novogradnje su nešto drugo, naravno da je to rizik, i zato su se otkad je objavljena ta vijest prije 5 mjeseci cijene dionica stropoštale i potpuno prestalo daljnje naručivanje u dry bulku (pogotovo capeova naravno) i svi počeli konvertirati capeove u tankere.
ali naravno to što govore o “55” valemaxa ne znači 55 novih, nego je planirano 10 + možda još 10 novogradnji, a ostalih 35 u toj brojci su ovi koji već dugo postoje i voze.
a imam i ja dva analitičata iz tradewindsa o dopuštenju uplovljavanja u kineske luke.
prvi
James Leake, managing director of research at Arrow, said: “This would be great news for Vale.”
Speaking about the possible end to the ban, he added: “Some will spin this as a negative for capes, but in reality the release of a few vessels from transhipment operations would barely be felt by the market.
“More importantly, the final acceptance of Valemaxes would underline the growing dependence of Chinese steelmakers on imported iron ore at a time when many domestic miners face bankruptcy at current iron ore prices.”
Countering what he sees as a negative obsession with the Valemax from some pundits, Leake says at least 50 converted VLCCs presently carry far more iron ore from Brazil to China than is lifted by the valemaxes.
i drugi
Robert Stenvik, a partner at ViaMar, explains with China Merchants and Cosco now involved on the ownership side the giant bulkers will begin to trade directly between Brazil and China.
Speaking in London today, Stenvik says the shredding of Valemax restrictions on the dry bulk market would be relatively moderate.
He adds such a shift in Chinese policy would lead to only a slight revision of freight forecasts.
Responding to questions from TradeWinds, Stenvik said: “[The impact] is maybe $100 per day and you would not even see it on the graphs.”
nije rizik koji će brodovi prevoziti, nego da li će opet kao prošle godine skoro sav višak seaborne rude doći iz australije uz stagniranje brazila i otpadanje drugih udaljenijih proizvođača, u tom slučaju porast volumena može biti i 10% a da potražnja za brodskim prostorom uopće ne poraste. situacija je naravno obratna ako se poveća udio rasta iz brazila, koji god brodovi da to voze.
Baš sam mislio napisati odulji komentar o tih 35 brodova x 400 000 DWT pa da je to 14 mil. DWT iliti oko 2% svjetske flote (hahahaha, op.a.) kad me kolega gorgija lijepo preduhitrio pa više nemam što reći. To je to. Glavno je da su Brazilci spustili cijene pa se sad povećala kilometraža. Laku noć.
Miserable dry bulk market fuels scrapping
http://www.ihsmaritime360.com/article/16712/miserable-dry-bulk-market-fuels-scrapping
Sa ovakvim vozarinama brodarima se dugoročno ne piše dobro, ovo izviješće je poražavajuće ne samo za Atlantsku već i za sve brodarare jer očito je da su nasukani usljed oluje na tržištu. Zanimljivo bi bilo vidjeti kako bi izviješće izgledalo da nije prodan hotel. Svim imaocima dionice želim puno sreće jer će je uistinu trebati…
crobex11
Ne postoji ti u brodarstvu dugoročno. Postoje kraći i dulji valovi. Postoje pokazatelji, scrap, otkazi narudžbi već ugovorenih brodova, smanjenje novih narudžbi, uvoz Kine iz Brazila itd. koji govore da je to stanje na točki preokreta. Pa sad ti radi što hoćeš.
P.S.
Maratonac, da, nevjerovatna je količina dušebrižnika ovdje. Treba ti pips za muhe da ih se otarasiš.
nije rizik koji će brodovi prevoziti, nego da li će opet kao prošle godine skoro sav višak seaborne rude doći iz australije uz stagniranje brazila i otpadanje drugih udaljenijih proizvođača
Rude iz Brazila su i sada previše nekonkurentne u odnosu na australske, tako da mi nije realno tu očekivati porast vozarina i korist brodara na štetu Valea. Pa znamo tko određuje cijene na ovakvom depresivnom tržištu sa ovako velikom flotom i padom potražnje.
Valeu odgovaraju što niže vozarine i što više prijevoza Valemaxima, i za to su dobili zeleno svjetlo. Sada slijedi povećanje flote, uz nastojanje održavanja vozarina niskima. Jednostavno si ne mogu dozvoliti da hrane besposlene brodare sa velikim vozarinama. Ovdje je to dobro objašnjeno:
“As a result of the Valemax system, transportation costs from Brazil to China are currently about $22 per ton. If Valemax ships were able to take cargo directly to Chinese ports, it would save about $7 per ton over current costs. To put this into context, Australian iron ore producers currently have around a $10 per ton advantage in terms of freight costs as compared to their Brazilian counterparts.”
koliko dugo se još može biti likvidan sa obzirom na ovo stanje a šta se tiče likvidnosti nisam baš siguran kako kažu da nemaju problema, ja imam drugačije informacije ,ako nekoga imate zaposlenika u firmi malo se raspitajte ima li kašnjenja i problema sa izvršenjem svojih obaveza firma.
Hvala bogu više da je tako spalato, trebaju svim smanjiti 50% plaće, od kapetana do trećeg, ako neće da rade za nove plaće uzeti sve azijate.
koliko dugo se još može biti likvidan sa obzirom na ovo stanje a šta se tiče likvidnosti nisam baš siguran kako kažu da nemaju problema, ja imam drugačije informacije ,ako nekoga imate zaposlenika u firmi malo se raspitajte ima li kašnjenja i problema sa izvršenjem svojih obaveza firma.
Ma sto ti laprdas?
Ovo uskladjenje vrijednosti odnosno otpis vrijednosti imovine nema veze s novcanim tokom. To je knjigovodstveni gubitak osim manjeg dijela gubitka koji je posljedica odnosno koji je proizisao iz uobicajenog operativnog poslovanja. Prodali su Hilton i dobit ce hrpu love od Kineza na ime kompenzacije za neke brodove. Ne znam detalje. Al sve skupa od toga dvojeg, inkasirat ce ili su vec inkasirali dijelom, cca 500 milijuna kuna. Pravog novca.
Rude iz Brazila su i sada previše nekonkurentne u odnosu na australske, tako da mi nije realno tu očekivati porast vozarina i korist brodara na štetu Valea.
jasno je, ruda iz brazila gubi bitku s australskom sve dok vladaju deflatorni pritisci, tko će danas kupiti rudu iz brazila ako je umjesto toga na drugom mjestu može kupiti mjesec dana kasnije kada će cijena biti niža. mislim da je iluzija govoriti o oporavku valeovog market sharea dok cijena željezne rude ne nađe dno. ali inače to što su oni odlučili izgraditi 10 ili 20 novih valemaxa pretvara se u neto dobitak za buduće vozarine ako zbrojiš posljedice koje već ima, nestanak novih narudžbi, konverzije ugovorenih capeova u tankere i rezanje brodova koji bi inače mogli voziti još 5 pa i do 10 godina. tu se već sada radi o barem jednakoj tonaži kao 20 valemaxa. a bolje je da se svjetskoj floti doda 8m tonaže koja je stalno zaposlena na najdužoj distanciji već i ako zbog toga otpadne samo 4m tonaže koja bi u prosjeku povećavala trgovinu na kraćim distancijama.
tko nije već unutra ne treba žuriti s ulaskom – jači ulazak tek ispod 230 kn, za plaćanje ovako skupe cijene nema nikakve računice jer BDI je već dugo na dnu i to će generirati nove gubitke u FI