Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 41.993 | 857 | 47,80 | 49,50 | 0,00% |
@serislav
davno sam se bavio ATPL-om i ovo sam navjestio prije negdje 5 godina. Toliko o neukosti. Kupio po 700, prodao po 1300, više nikad ušao. Znao sam da je to dead cat bounce BDI-a koji se nece skoro ponoviti.
Sam pojam mikroekonomije govori o nemogućnosti ekstra profita u dužem razdoblju zbog dolaska konkurencije u sektore koji su profitabilni. Kad je BDI poceo luditi 2008 godine svi su počeli kupovati brodove tj tek ih početi graditi. Sad su ti brodovi izgrađeni i ne stariji od 5 godina.
Stariji brodovi su već davno u scrapu, ali nema veze. Imate brojne stranice koje sam ja koristio gdje mozete naci koliko je brodova u rezalištima. Više iskreno ne pratim. Ali znam koliko su flote stare. Ako ima toliko starijih brodova onda flote ne bi bile toliko mlade.
Znači Australija želi uništiti proizvodnju rude u Kini i onda ima nabiti ogromne cijene. Zanimljivo. Isto kao što saudijska arabija želi uništiti proizvodnju nafte iz škriljca u SAD-u. Može je usporiti, ali cim krenu veće cijene krenuti će i veća proizvodnja nafte u sad-u zbog opet one mikroekonomske variable koja govori da već cijena nečega dovodi nove igrace koji traze ekstra profit, što opet smanjuje cijenu.
@alias
kolegama je teško da budu racionalni dijelom zbog toga što su dobrano unutra a dijelom što bi htjeli izići po što višoj cijeni 🙂
alias,
evidentno ne pratiš, kao što si i sam rekao.
skroznovi,
ti isto napiši nešto suvislo osim svog mišljenja.
Jednom kad izbaciš konkurenta s tržišta, u ovom slučaju skuplje kineske rudnike, onda ti imaš tržišni udio, a on ga nema. Ti zarađuješ, on ne, ti postojiš, on ne. U tome je stvar. Ako držiš cijenu na razini koja ti odgovara on se više nikad ne pojavi.
Australske i brazilse rudače su čišće i puno jeftinije za obradu. Od Kineza koji će opstati imaš samo državne kompanije koje će gomilati gubitke iz socijalnih razloga dok Politbiro ne odluči drukčije.
Dobro, situacija je teška, ali recimo direktor MOL-a (japanski, ne mađarski) kaže da očekuje preokret ove godine (članak Lloyd’s List Asia). Ipak više vjerujem njemu nego jeftinim drukerima za kunu na dolje.
Svatko neka stavi svoje pare tamo gdje misli da mu je veći povrat. A one koji ovdje ne misle ulagati molim da napuste ovaj topic jer nepotrebno zagađuju prostor namijenjen ljudima koje ove stvari zanimaju i traže povoljne prilike, sad ili u budućnosti.
Pozdrav!
Od kad je to napisano cijena je pala još 20%. Ima i novijih tekstova. Stvarno nemam volje. Neuk sam. Želim vam sve najbolje, što skorije. I možemo mi pisati što hocemo ovdje, realnost je jedno, želje su drugo. I samo vi trazite jeftine prilike. Nekad te jeftine prilike postanu još jeftinije prilike
To si u pravu. Ja tipujem da će biti bolje. Naravno, uvijek možeš krivo procijeniti i popušiti. Iako ipak rjeđe fulam. Bumo vidli, rekli su slepci.
ono od serislava je članak od 08/2014, ovo je nešto novije, drugi dio je o kineskim rudnicima
@serislav
kolega zar Vi mislite da su svi članci na Bloombergu ulomci iz Svetog pisma?!
Njih tamo pišu ljudi kao i nas dvojica, tako da iz članka dotičnog J.R. ne vidim ništa što bih uzeo zdravo za gotovo za predviđanje budućih događaja.
..vjerujem da bi u Nostradamusovim proročanstvima mogli naći nešto preciznije 😀
@serislav
od 2007. znatno ulažem u naše brodare, na dnevnoj bazi pratim taj sektor godinama, u proteklih par godina sam uglavnom u Tankerskoj, dijelom u Jadropovu a odnedavno u TPNGu.
Školarinu o ulaganju, a posebice u brodarski sektor, sam platio papreno tako da ne nasjedam na jeftine priče navlakača kao ni na bajke utopista.
Činjenica je sljedeća, loše je i tendencija je nagore!
P.S. planiram ući u Atlansku kad se ukažu realni znaci oporavka sektora, pa bilo to na 100 ili 500 kuna…sve ostalo je rulet.
skroznovi
Ako si krenuo s ulaganjem u brodare 2007 onda nije ni čudno da si se spekao. Ne veselim se tome, naravno, ali ako je nešto nekad bilo visoko (BDI), a sad je na 5% nekadašnje vrijednosti onda stvarno ne znam gdje bi to bila tendencija da će ići nagore. Gdje? U minus?
Da, dvojba je da li čekati znakove oporavka ili uletjeti dok je sve nesigurno. To je više stvar psihologije nego racionalnog odlučivanja, jer i ti znakovi oporavka mogu biti zavaravajući, što smo to tako lijepo vidjeli u par navrata u 2013 i 2014.
Pravo dno očekujem da je tek sad ovo tu, na povijesnom minimumu, iz razloga koje smo već prežvakali pa da se ne ponavljamo.
Treba također razdvojiti taj aspekt, BDI kratkoročni i srednjeročni, od kretanja cijene ATPL, u istom periodu. ATPL idućih dana i tjedana ide gotovo sigurno dolje, bez obzira na slabašni oporavak BPI-a. To je naprosto stvar psihologije gomile, ipak se odradila gadna revalorizacija i mnogi neće htjeti ovu dionicu ni štapom dirati. Pitanje je samo da li za 20,30,50 ili 100 kn.
E tu nastupaju oni koji će tu vidjeti priliku.
Mislim da je sve jasno.
Pozdrav!
kolege, mislim da je trenutno uzaludno raspravljati o javno dostupnim poznatim podacima. činjenica je da sentiment tržišta govori da sektor treba izbjegavati. kakvi će tek biti q1 i q2? a još svi zaboravljamo psihologiju! nije na odmet ponovo pročitati le bonovu psihologiju masa (gomila) i/ili umijeće ratovanja shun tzua!