ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


fahrudin, istina je da sektor ne pratim temeljito, a niti za to ima potrebe. ponekad se od šume ne vidi drveće, ali ipak vidim da je jadroplovova flota prema atpl i ostalima spremna za rezalište. i vidim godinama loše POSLOVANJE. i ne zam o kakvoj obnovi flote pričate! koliki im je prosjek starosti brodova? znate li?

eto, zato navijam da je ne kupi atlantska pogotovo, a niti tankerska.

Pa to i je problem sto ne pratis. Atlantska ima noviju, vecu i bolju flotu, ali ju je i Jadroplov djelomicno pomladio. Treba gledati i dug, jer onaj od Atlanstke je nekoliko puta veci, a vrijednost imovine u knjigama trenutno precijenjena. Svakom tko iole razumije koncept racunovodstva to i podatak o novcanom toku je dovoljan da shvati o cemu se tu radi. Ja navijam da Atlantska kupi Jadroplov jer bi to bilo dobro za dionicare i jedne i druge kompanije. Treba malo sire gledati jer mislim da postoji dosta dobra sinergija te dvije kompanije i u brodarskom, kao i u nekretninskom smislu, a ponajvise u vlasnickom. Kad dodje za to vrijeme i ako se moje rijeci obistine, shvatit ces.


Evo da se pridružim temi,nisam odavno nešto pisao pa me češu prsti. 🙂

Moglo bi se reći da sam i ja solidno upoznat sa stanjem sektora,tako da raspolažem sa informacijama koje mogu biti korisne manje upućenima.
Po LLoydu ukupna tonaža dry bulk brodovlja trenutno iznosi cca 750 mil. DWT, + ima ugovorenih izgradnji u visini od 150 mil. DWT. Očekivani godišnji rast prijevoza je 5%, što znači da će i za dvije godine naručena tonaža prelaziti godišnju stopu rasta prijevoza. Rezanje u visini od 28 mil. DWT godišnje djeluje preoptimistično,jer su zadnje analize,s kraja 2014., pokazivale da se kvartalno reže cca 3,5 mil. DWT, što je 14 mil. DWT godišnje. U jednadžbu treba ubaciti kinesku potražnju za željezom koja će rasti zbog toga što je cijena željeza na svjetskom tržištu niža od cijene njihove proizvodnje. Međutim,kad sam kalkulirao koliko bi moguća godišnja potražnja Kine za željezom mogla utjecati na rast prijevoza, došao sam do računice da niti ta potražnja ne može angažirati masivno naraslu dry bulk flotu. Drugim riječima,ako se vlasnici ne budu počeli masovnije rješavat starih brodova nema ni rasta BDI-ja.

Znači, 2% godišnje ide u scrap i još 5% raste potražnja, što je znači 7% “zraka”.
S druge strane dolazi novih 20% iz order booka, ali kroz koje vrijeme? To ne može biti manje od 3 godine, bar mi se tako čini.
To je onda balans na sadašnjoj razini. Loše zapravo.
Ali mislim da će scrap ubrzati i to definitivno. Prenisko je ovo već sad predugo. Ona prognoza o 28 mil. DWT scrapa vjerovatno računa s tim. Ne možeš ponašanje iz prošle godine ekstrapolirati na ovdje.

Disclaimer: Tko moje pisanje shvati kao nagovor na kupovinu / prodaju dionica ili kao investicijski savjet taj je otisao na kvasinu odavno.

na kraju će što se scrappinga tiče vjerojatno ispasti negdje na sredini, i tih 28dwt je frangou ekstrapolirala iz podataka koje imaju za siječanj kao što je vanjanja ekstrapolirao 2% iz prošle godine.

About a third of China’s iron ore mines have halted production and this could rise as high as 45 percent…http://www.reuters.com/article/2015/02/05/china-ironore-output-idUSL4N0VF1SC20150205?irpc=932&ref=browsiSent+via+Brow.si

http://www.njuskalo.hr/sve-ostalo/dionice-croatia-records-zagreb-ulaganje-oglas-15145379

BDI najniži u zadnjih 5 godina. Zadnji mu je čas da razmisli o tome.

The word God is for me nothing more than the expression and product of human naivete. The Bible is a collection of honorable, but still purely primitive legend which are nevertheless pretty childish.

http://www.dryships.com/pages/report.php

Danas pad minimalni. Jel bi to moglo nakon tolikih dana ronjenja značiti da je dotaknuo svoje dno, pa mi moglo doći i do kakvog odbijanca? Napokon odbijanca.

The word God is for me nothing more than the expression and product of human naivete. The Bible is a collection of honorable, but still purely primitive legend which are nevertheless pretty childish.

b,

About a third of China's iron ore mines have halted production and this could rise as high as 45 percent…http://www.reuters.com/article/2015/02/05/china-ironore-output-idUSL4N0VF1SC20150205?irpc=932&ref=browsiSent+via+Brow.si

da, samo tih 70mt rasta još uvijek je za 40 manje nego prošle godine. iako u tonmiljama to može biti i više od prošlogodišnjih 110 ako veći dio ovaj put bude dolazio iz brazila, ali to još ne možemo znati.

a vjerojatno će kina biti najvažnija za brodare ove i možda još sljedeće godine, zatim bi većina rasta mogla dolaziti iz indije.

http://blogs.ft.com/beyond-brics/2015/01/19/guest-post-can-india-repeat-chinas-ascent/
treba učitati preko googlea inače traži password.

http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-01-28/why-india-will-keep-growing-faster-than-china

Ne sluša se erste, kupuje se hrpimice. Izgleda da su od pesimističnih prognoza ipak jače optimistične činjenice:

“In Atlantska’s favour, it said a margin of safety is provided by asset coverage, solid liquidity and advance prepayments to be returned.

And a sale of a hotel it owned brought an injection of cash and profit to help it weather the storm.”

Voda nikad ne zavrije dok je gledaš.

Kakva su ovo udaranja po 324-325 kuna?? Vjerovatno netko uvjeren u dobro izvješće i u zaradu na brzaka.. Mislim da i razlika na tečaju dolara neće bit zanemariva stavka..

erste se opet javlja

Atlantska downed

Croatian bulker owner Atlantska Plovidba has been downgraded by Erste Group as the shipping outlook stayed “poor”.

It said its target price for the shares was reduced to HRK 278 ($17.51), compared to a trading level of HRK 321 on Friday, while it recommended investors to sell, down from a hold rating previously.

Erste added: “The short-term shipping outlook is poor, as the slowdown in China – along with ship supply pressures and high inventories in Chinese ports – is keeping freights low.”

The owner is operating below breakeven level, a situation which is unlikely to change in the short run, it said.

It drew a comparison between today’s market and that prevailing in 2012, when the stock was trading at much lower levels.

“However, the company was shielded by time charter contracts back then,” it added.

In Atlantska’s favour, it said a margin of safety is provided by asset coverage, solid liquidity and advance prepayments to be returned.

And a sale of a hotel it owned brought an injection of cash and profit to help it weather the storm.

Kad oni kažu…

nisu nikad pogodili, naprotiv, uvjek je bilo suprotno.

New Report

Close