Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 22.540 | 460 | 47,70 | 49,10 | 0,00% |
Panamax zelen. I danas.
http://www.dryships.com/pages/report.php
ma badava zelen, crven,, mi živimo u zemlji političara (i prije 2008. i poslje) za koje bolje da ne trošim riječi, jer će mi obrisati post 🙂
ameri su odavno prešli razine iz 2008.
http://www.index.hr/vijesti/clanak/ovako-izgleda-uspjesan-predsjednik/786707.aspx
a jbga kad živimo u pogrešnoj zemlji,,
mislim da nam ipak najviše štete ova klješta koja na zse drži …big brader ..ovo je ko živi mrtvac ..
Ne brinite se kolega, ovde se bar može mirno spavat koliko toliko.. Ja ovo skupljam po ovim cijenama, ovisno koliko imam municije .. Jer doći će vrijeme ove dionice kad-tad, meni je bitno da ovo nije stečajuša i da nije firma pred bankrotom.. A to što je dionica na ovim cijenama, to je naka druga priča.. Malo se treba strpit pa će i godišnje izvješće sa prikazom love od prodanog hotela, nadam se i onom povratom od Kineza.. Kažem Vam, ja lagano skupljam koliko mogu trenutno 🙂 🙂
[/quote]
Evo kolega i ja tako mislim i mislim da ću još uzet nešto pogotovo što se ovaj igrač baš dobro ovdje igra …onak bez posebnog razloga radi hali gali već treći puta ove godine …pozdravio ga mamić …poznatom ..
Panamaxi rastu… neka samo rastu u tišini… vrednovat će to tržište eksplozivnim i naglim rastom…
Zelen i danas +21.
http://www.dryships.com/pages/report.php
FI za Q4 bi mogao biti bomba kad se sve pozbraja, pogotovo uzevši u obzir da su Supramaxi cijelo vrijeme OK, a dobar dio flote su baš oni, ako se ne varam.
Meni se cini da ce 2014 godina za dionicare ATPL biti dosta losa godina. Da ne kazem propala.
Ako se vratimo na pocetak godine i ocekivanja koja su bila vezana za oporavak trzista i vozarina mislim da je sada svima jasno da od toga u 2014 nece biti nista.
Sa stanovista cijene dionice godinu smo zapoceli sa 394 kn i kako sad stvari stoje zavrsiti cemo u minusu, pitanje je samo kolikom.
Atlanska kao firma ne posluje tako lose, mislim da je dosta bolja od prosjeka, potezi koje vuce uprava su po meni OK i ne bi smjelo biti realno straha oko opstanka firme
Sad je pitanje da li ce 2015 donijeti neka ozbiljnija poboljsanja. Valjda se nece ponoviti 2014 gdje su ocekivanja bila vrlo velika, a realnost dosta losa i razocaravajuca
Ja sam odlucio cekati pravi oporavak vozarina i trzista.
Mislim da nam pad cijena nafte vise steti nego koristi.
S nizom cijenom povecava se bzrina i time dize efektivno kapacitet flote.
To je kao da na trziste dodje hrpa novogradnji.
Dajem plus na komentar zato jer konačno netko razmišlja multidimenzionalno.
Iako, moram reći, nisam siguran da bi se u potpunosti složio, jer je fenomenologija ipak malo složenija. Bavim se inače brodovima baš na stručnoj razini, i činjenica je da u slow steamingu brodovi definitivno plove ispod grbe otpora, kritičnog područja gdje nakon naglog porasta snage potrebne za porast brzine, brod dođe u povoljnije područje, gdje koristi rezervu snage u doba povoljnih vozarina.
U području oko slow steaminga snaga raste više nego linerano s porastom brzine tako da to nije isplativo kod malih ili granično isplativih vozarina, što je sad slučaj. Na 14-15 kUSD da, ali sad ipak mislim da ne.
Stoga presuđujem da je ipak dobro da bunker padne.
Ipak, + za komentar.
Pozdrav!
[/quote]
Da..slazem se s vasim razmisljanjem. Na ovom nivou vozarina ne isplati se jos dizati brzinu.
Samo…mi se nadamo da ce vozarine porati recimo za barem duplo od ovih vrijednosti…a tada bi mogla biti druga prica za slow steaming
Evo upravo danas zanimljiv artikl na tu temu..
http://www.hellenicshippingnews.com/slow-steaming-set-to-stay-despite-lower-bunker-price/
Ja sam odlucio cekati pravi oporavak vozarina i trzista.
čekati unutra ili vani?
da ovo je svakako izgubljena godina ali zato se barem orderbook počinje prazniti i usporavaju se isporuke. e sad ako su trebale 4 godine da se godišnji rast flote spusti sa 17% na 5%, sigurno sad neće trebati još jednom toliko da padne ispod 4%, da bi bili ukalkulirani novi rizici.
zapravo po ovom izvještaju je već u posljednja tri mjeseca aug-oct flota rasla anualizirano manje od 3%. u posljednjih 6 mjeseci oko 3.5%. što se ipak odrazilo i na BDI usprkos tome što je potražnja podbacila.
http://cdn.capitallink.com/files/docs/Bulk_Fleet_Development.pdf
@georgia
Ja cekam unutra. Bilo bi prerizicno prodavati na ovim nivoima i nadati se da se poslije moze vratiti nazad po tim cijenama jer tesko ce to bitno ispod, a gore moze vrlo lako 20-30% (nivo oko 400)
Orderbook pada, to je tocno…ali:
1)to s jedne strane nije dobro jer znaci da ni owneri ne ocekuju (ubrzo) puno bolje dane pa ne ulaze u investicije dok se stvari bolje ne vide
2)to se moze na trzistu vrlo lako promijeniti…jedan relly narudzbi za cas napuni orderbook za jos 2 god unaprijed
3)dobro ce biti ako se navozi napune za 2017/2018 sa drugim tipovima brodova ili offshore-om pa da nema previse slotova za bulkere (ovo je samo teoretska mogucnost i to samo kod boljih brodogradilista)
Kljuc je ipak (za slijedecu 1-2god) u opcem rastu gospodarstva i trgovine, odnosno u demandu. Jedino to moze bitnije popraviti sliku.
mislim da su prije jedno 2-3 mjeseca, s onim potezima kineza oko ugljena, u ovom sektoru općenito snižena očekivanja budućeg rasta potražnje i više nitko ne uračunava rast oko 6% nego je svaka dugoročna prognoza više od 4% vrlo rizična. čak se i zafirakis iz diana shippinga pohvalio da su sad svi onako oprezni kako su prije godinu dana bili samo oni i da je to konačno dobar starting point za oporavak.
ali što se tiče sljedeće godine vjerojatno će zaista doći do nekog odbijanca u potražnji, prije svega sigurno neće opet kineski uvoz nikla, boksita i ugljena oduzeti od ukupnog volumena 80-100 mil tona. samo to troje je u 2014 poništilo skoro cijeli rast u željeznoj rudi. čak i da to troje u 2015 kumulativno daju samo nulu, rast ukupne potražnje se može odbiti do 5%. što se tiče rasta flote, ako je po platou ukupni orderbook za posljednja 2 mjeseca 2014e + cijelu 2015u oko 77 mil i ako na to primijenimo omjere iz 2012 i 2013, kada je neto porast flote na kraju iznosio oba puta oko 45% orderbooka s početka godine, dolazimo do anualiziranog rasta flote od 4%.
iz conference calla Safe Bulkersa (naravno transkript je pa nije baš svuda točno skinuto ali je smisao jasan)
Okay. So for 2015-2016 how do you currently see the supply growth versus demand growth playing out. Do you see it as a headwind or tailwind for the industry?
Polys Hajioannou – Chairman and CEO
Look I think that is improving, as I told you the last six months we have seen no orders really, we have not seen real orders. And in 2014 we had lot of external factors effecting the market whether that was the nickel or export ban from China or the shadow banking from Indonesia or whether it was the shadow banking unwinding of China or whether it was Argentina going almost bankrupt and having their problems with the devaluation of their currency. Whether it was Ukraine or Middle East or all these things that were happening and distorting the market extremely. I mean things like that should normalize out in the course of the next year. I mean we expect every year to have one to two bad events, but we couldn’t expect like 2014 to have seven or eight, distorting events happening at the same time in the market. So we make calculations according to our analysts that was an effect of 3.3% on annualized demand because of all these anomalies that they were creating. And that was what really affected the market in the period between March and September.
I mean of course the markets are finally balanced and even a 1% change of supply or demand affects the market by a certain multiple according to the economies the world economies. We expect first normalization of demand and this is what will drive freight rates. I mean these normalized demand does not materialize, we will have to wait a bit longer maybe an extra year because there will be no orders by owners and market will sort out itself a year later. I mean that’s what’s going to happen, but we expect that there should be normalization on the demand side to drive the market. I am not so much worried about the Panamax order book or having said that we don’t want another public company going out and ordering 50 or 60 ships in one go.