Slažem se .Bdi jučer 738..najniže u zadnjih 5 godina 662….opasno se napelo
prema dole ….bit će kontraskoka …uh kako te tu čekam sa svime IN ………
http://www.dryships.com/pages/report.asp
Ima li kraja ovome urnebesu?
Gledam ove tjedne izvjestaje shipbrokera i vidim da su npr svi TC ugovori za panamaxe negdje izmedju 10.000 i 11.500 USD/dan.
U isto vrijeme je spot negdje oko 4.600 i polako pada.
Treba postaviti pitanje..zasto charter-eri placaju vise nego duplo vise za TC kad mogu uzeti brod na spotu po ovim smijesnim cijenama?
Odgovor je ocit…ocekuju puno vece cijene uskoro (ocito puno vece od ove TC cijene koju placaju sada) i zato se zele sada zastititi i fixiraju ovu vecu cijenu ali na godinu dana.
Uzeli bi oni vjerojatno i na 2,3 godine po ovim cijenama ali owneri ne zele.
Ili su oni bedasti ili ce uskoro spot otici jako gore.
Preporucam za procitati ovaj clanak
http://seekingalpha.com/article/2313235-safe-bulkers-best-in-class-shipper-poised-to-gain-as-tc-rates-rebound
Izdvajam zanimllivu procjenu…
Given the lead time it takes to build and deliver one of these vessels, Bloomberg Industries predicts dry bulk capacity growth will slow to 9% gross (before demolition of older supply) this year and 6% net to just 3% gross and less than 1% net by 2017.
Port of Rotterdam, first half 2014
BDI 724 !
Bože dragi na što je spao ovaj bussines.
Pa kako im se uopće da raditi?!
Bilo bi najbolje da se sve brodarske kompanije dogovore i zavežu brodove negdje dok im ne plate koliko treba za normalno poslovanje.
Hebem ti kineze i njihovu konkurenciju.
sve u svemu, uzimajući u obzir sunovrat indexa, cijena se još jako dobro drži. klizi istina nadolje, ali to je normalno. ljudi se izgleda teška srca odvajaju od atpl nadajući se da će napoko svanuti onaj dan. jednom mora
ipak, očekivano godišnje povećanje u pomorskoj trgovini rasutim teretima od cca 6% u kombinaciji sa očekivanim isporukama novogradnji od oko 4,5%, trebali bi biti dovoljan jamac da će se negativni trendovi zaustaviti.
(Iz novog AB)
što se rasta potražnje tiče dosad ove godine imamo dva sasvim različita trenda y-o-y, 20% rasta u kineskom uvozu željezne rude i jedva nulu u svemu ostalom, a budući da je kineski uvoz željezne rude oko petine svjetske trgovine u dry bulku to daje zasad rast oko 4%. a flota je porasla oko 5%. pozitivno je da ništa od tog dosad izostalog rasta nije strukturalno. osim vjerojatno kineskog uvoza ugljena ali koji je samo 5% globalnog dry bulka. sve ostalo će se morati nadoknaditi. s druge strane baš u vezi s ugljenom neki dan odlične vijesti iz indije, predviđa se 30 mt veći uvoz za 2014/15. samo to već bi povećalo rast potražnje za 0.8%. ili na godinu dana flotu panamaxa smanjilo za oko 70 brodova.
http://in.reuters.com/article/2014/07/17/india-coal-demand-idINKBN0FM18H20140717
Izašao je novi Atlant Buletin
-polaganje kobilice za 1.green dolphin 17.lipnja 2014
-novi Green handysize contejneraši dobiju 1 year TC oko 4000 usd dnevno više od obicnih handysize-a,tj.oko 1.46 milijuna usd godišnje više od običnih handy-a.
A članovi Uprave bježe [emo_mrgud]
http://www.hanfa.hr/izdavatelji/HR/obavijesti_rukovoditelja/1187/2014-07-22-32996_pdf.pdf