Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 22.540 | 460 | 47,70 | 49,10 | 0,00% |
Ovo je loše, vrlo je indikativno i znači da Uprava ne očekuje bolji market u nekom kraćem roku.[emo_mrgud]
[/quote]
Ja mislim da je njima sada problem likvidnost.
Tekuca likvidnost im je dosta pala i bilo je sigurno riskantno uci u jos jedan kreditni aranzman i dati polog iz tekuce likvidnosti.
Bez naplate onog potrazivanja od 185 mio kuna nece moci ici u daljnja ugovaranja novogradnji.
Drugi tjedan ce biti vec puna godina dana da su otkazana ona 2 panamaxa, a potrazivanje jos nije naplaceno unatoc bankarskoj garanciji.
Mozda su dobili kakav rok za arbitrazu pa su zato trazili ovo dodatno vrijeme za deklariranje ove opcije jer se nadaju imati taj cash.
Inace takvi brodovi (dolphin64) se ugovaraju za cca 28-29 mio USD, a oni su po meni to bili ugovorili u rasponu od 25-27 tako da je to bio dobar posao. Ako krene trziste gore mogli su ga prodati jos na navozu za 10% vise.
[/quote]
U ovakovoj teškoj situaciji u brodarstvu držim da se moraju riješiti hotela Lapad i Hilton (naravno za dobru lovu) i ponovo ići u diversifikaciju djelatnosti u novoj konjukturi.
[/quote]
Koliko ja vidim Uprava ovdje zeli upravo obrnuto.
Zele jacati hotelski business i zato se se prijavili za kupnju Maestrala.
Ocito zele ici modelom Adrisa, koji sve manje ovisi o duhanskom businessu.
Koliko ja vidim Uprava ovdje zeli upravo obrnuto.
Zele jacati hotelski business i zato se se prijavili za kupnju Maestrala.
Ocito zele ici modelom Adrisa, koji sve manje ovisi o duhanskom businessu.
kako si došao do tog zaključka? ugovorili su novogradnje od skoro 100m$. a u hotelskom biznisu su samo načelno iskazali interes za jednu daleko manju investiciju. da li će i za nju na kraju dati i ponudu, vidjet ćemo.
Koliko ja vidim Uprava ovdje zeli upravo obrnuto.
Zele jacati hotelski business i zato se se prijavili za kupnju Maestrala.
Ocito zele ici modelom Adrisa, koji sve manje ovisi o duhanskom businessu.
kako si došao do tog zaključka? ugovorili su novogradnje od skoro 100m$. a u hotelskom biznisu su samo načelno iskazali interes za jednu daleko manju investiciju. da li će i za nju na kraju dati i ponudu, vidjet ćemo.
[/quote]
Racunaj da su istovremeno i prodali 6 brodova. Znaci kad dobiju ove 4 novogradnje imat ce u vlasnistvu 2 broda manje nego kad su krenuli u ovaj ciklus. Doduse zadrzali bi bulker flotu prema broju brodova, rijesili se teskasa.
Znaci zele otprilike zadrzati obim posla u brodarstvu, a povecati u turizmu jer ne bi davali LoI da nisu zainteresirani.
to je točno ali bulkere su ipak zadržali u floti tako da će za 2 godine u pretpostavljenom boljem dijelu ciklusa s fiksnim novim brodovima imati 20% veću bulkersku flotu nego dosad. a što se tiče pitanja hoće li ozbiljno ulaziti u trku za maestrale, naracno da bi svi bili najsretniji da se vozarine na vrijeme opet dignu ili stigne novac iz kine pa da potvrde i taj ultramax koji još visi i izbore se za maestrale. naravno što povoljnije.
zaboravljate da mogu prodati staru zgradu koju stručnjaci za nekretnine procjenjuju na 100-140 mil kn.
a za daljnja kupovine novih i mladih polovnih brodova izgleda da se ceka povrat 180 mil kn od škvera JES.
Trenutno svi brodari voze sa gubitkom.
Pitanje je koliko dugo ce mnogi od njih moci opstati.
Mozda nebi bilo lose da neki napokon bankrotiraju sto bi dovelo do manjeg broja prijevoznika a s tim i vecih cijena prijevoza.
Pri tome ne mislim da bi se takav scenario mogao dogoditi ATPL.
BDI
BDI
Obrat trenda i zesci rast..
Trenutno svi brodari voze sa gubitkom.
Pitanje je koliko dugo ce mnogi od njih moci opstati.
Mozda nebi bilo lose da neki napokon bankrotiraju sto bi dovelo do manjeg broja prijevoznika a s tim i vecih cijena prijevoza.
Pri tome ne mislim da bi se takav scenario mogao dogoditi ATPL.
nažalost brodovi će i nakon tih bankrota za nekoga voziti pa vozarine zbog toga neće rasti. protiv rasta flote jedini su pravi lijek niske vozarine ali taj lijek nitko baš ne priželjkuje na duži rok. to je trenutno čini se jedino što zaista destimulira nove narudžbe i stimulira otkazivanje postojećih i pojačano skrepanje. tako da prije mislim da će na kraju rast biti jako dug i jako spor, svake godine s rastom utilizacije za ne više od 1-1.5%. naravno moguće je da događanja u indiji na kraju ispadnu i pozitivnija za dry bulk nego što su trenutna očekivanja i nego što je uračunato u aktualnu razinu orderinga pa da dođe i do naglog rasta potražnje negdje 2015/2016, ali to su zasad samo spekulacije.
Pale su vozarine za PNMX za 34$ danas.
Da je palo za 60 dolara danas…imali bi ALL TIME LOW vozarine!!!
PNMX spot danas 3.362 USD.