Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,36 | 15.420 | 364 | 42,30 | 44,50 | -0,47% |
Stalne mijene na tržištu brodskog prostora ponukale su poslovodstvo “Atlantske plovidbe” da se tijekom proteklog tjedna umjesto opcijskog dijela ugovora s brodogradilištem u kineskom Qingshanu o gradnji dvaju brodova, pojedinačne nosivosti 38.000 tona, odluči za sklapanje posla na tri novogradnje, nosivosti 63.800 tona.
Dubrovčanima bi tako s navoza na obali Žute rijeke trebala biti isporučena dva handyja od 38.000 tona po projektu “Green Dolphin”, te još dva ultramaxa s opcijom da se do sredine svibnja aktivira i mogućnost gradnje trećeg “blizanca” od 63.800 tona. Vrijednost posla, očekivano, nije objavljena zbog ugovornih odredbi, ali europski brokeri procjenjuju da bi se pojedinačna cijena brodova mogla kretati od 25 do najviše 30 milijuna dolara.
Riječ je o brodovima dugim nepunih 200 metara i širokim 32,2 metra, koje pokreću MAN-ovi strojevi, pojedinačne snage 8050 kilovata. Operativna brzina iznosi 14 čvorova, a predviđeno je da na novogradnjama plovi 26 članova posade.
Promjena dosadašnjih uvjeta suradnje s Kinezima potaknuta je prognozama stanja na globalnom tržištu sipkih tereta i s njima povezanim vozarinama, navode iz vodećeg hrvatskog teretnog brodara.
– Sukladno našoj poslovnoj politici i smjerovima razvoja kompanije, u dogovoru s kineskim škverom odlučili smo se za izmjenu dijela postojećih ugovora ponajprije zbog kretanja cijena novogradnji, ali i sve veće potražnje za brodovima nosivosti od 61.000 do 64.000 tona. Riječ je o brodovima koji su po svojoj nosivosti vrlo blizu panamaxima, ali su za razliku od njih opremljeni i s po četiri dizalice što im daje povoljniji položaj i iskoristivost na tržištu – ističu iz Uprave “Atlantske plovidbe”.
Sklapanje novog ugovora s brodogradilištem u Qingshanu i preusmjeravanje na brodove veće “tonaže” nije neočekivano, ali ni neuobičajeno, jer su Dubrovčani ne tako davno mijenjali i tipove i veličine novogradnji koje su ugovarali sa dalekoistočnim škverovima. Dovoljno se samo prisjetiti najava o izgradnji prvih tankera u floti “Atlantske”, tamo početkom 2009. godine, te izmjenama “u hodu” kada je kriza već dobrano nagrizala globalno i domaće brodarstvo.
Upravo je fleksibilnost poslovanja jedan od aduta kineskih brodograditelja u suradnji s europskim ili američkim brodovlasnicima. Takav pristup, naravno uz cijenu kao najvažniju kariku, omogućava im lidersku ulogu u tržišnom boju s preostalim škverovima na Starom kontinentu koji im uzvraćaju orijentacijom na složenije tipove brodova i neospornom kvalitetom.
http://slobodnadalmacija.hr/Dubrovnik/tabid/75/articleType/ArticleView/articleId/236350/Default.aspx
Odličan članak. Ide se na preko 20 brodova, a to je već nešto.
Unutra je i teza koja je jasna cijelo vrijeme: 2007 i 2008 se nikad neće ponoviti, ali da je oporavak izvjestan, jest.
Odličan članak. Ide se na preko 20 brodova, a to je već nešto.
ide se na preko milijun tona nosivosti … prosječne starosti ispod 5 godina, a to je već nešto respektabilno i u svjetskim mjerilima.
Ovaj novinar nezna da su ove Ultramax-e zamijenili za opcije Green dolphina koje su bili naručili za 20-21 mil usd po brodu,a zadnja cijena za Ultramaxe u Qingshanu koje je bio narucio njemacki oldendorff je 25 mil usd…
Tako da je moja procjena da su ova 2+1 Ultramax-a dobili za 23-25 mil usd po brodu a ne kako on piše između 25-30 po brodu.
Baltic Dry-indeksen stiger 1,4 prosent til 1.146 poeng tirsdag.
Capesize 9.223 dollar (+ 4,2 prosent)
Panamax 10.414 dollar (- 0,7 prosent)
Handysize 9.801dollar (+ 0,3 prosent)
Supramax 10.974 dollar (+ 2,3 prosent)
[emo_palacg][emo_palacg]
čini mi se da je osnovni problem ovdje nedostatak love…kupili bi mnogi da imaju sa čime…nažalost prometi su mizerni na cijeloj ZSE ne samo na ATPL
možda nekom vanjskom ulagaču postane zanimljiva s obzirom na potencijal koji ima pa stvari malo krenu ali oslanjajući se na domaće izvore bojim se da nećemo još dugo vidjeti milijunske promete
Veliki plus za EBITDA 180M, dvostruko više nego lani. Čistu dobit pojela nešto veća amortizacija.
Minus za neriješeno potraživanje i prihode ispod očekivanja u q4. Ipak se osjetio odgođeni učinak nižih vozarina iz prve polovice godine.
Sve u svemu mislim da će biti među boljim izvješćima u brodarstvu (ne samo kod nas).
Sad kad vidimo minus kod Diane slika je potpunija a naši rezultati još bolji. Ipak nije svaki minus isti. Kod njih za q4 -9.6M USD na prihode od 39.5M, a za cijelu godinu -21.4M na prihode od 164M. Što je još zanimljivije prosjek vozarina za q4 kod njih je oko 11700 USD a na godišnjoj razini oko 13000 USD što je odnos koji odgovara i našim prihodima za q4.
čini mi se da je osnovni problem ovdje nedostatak love…kupili bi mnogi da imaju sa čime…nažalost prometi su mizerni na cijeloj ZSE ne samo na ATPL
možda nekom vanjskom ulagaču postane zanimljiva s obzirom na potencijal koji ima pa stvari malo krenu ali oslanjajući se na domaće izvore bojim se da nećemo još dugo vidjeti milijunske promete
Upravo tako,o ovome san nekidan razmišljao.Al strani investitori još uvijek imaju dobrih prilika u svome dvorištu ,tako da,bojin se, neće skoro na ZSE.Možda to i nije loše,bit će vremena za dokup.
Na 31.12. još imaju potraživanje iz JEHI škvera od 178.78 mil kn.
kad to dobiju mogao bi Kulaš nastaviti s kupnjom novih i mladih brodova…?
još ima povoljnih cijena na dalekom istoku…
nema nikakvih vijesti šta će sa starom zgradom kad se presele u Atlant centar?
jel moguće da su u pregovorima pa na kraju i ne podignu taj novac nego preuzmu brodove po nižoj cijeni?
Newbuilding Orders
2 Bulker 38,700dwt Qingshan, China 2016 Croatian (Atlantska Plovidba)$21.0m