ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 06.11.2024. u 01:39
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
47,31
4.590
97
47,10
48,20
-0,42%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

Hogare, pogledaj semafor.


Hogare, pogledaj semafor.

Vidim crveno je pri kraju i nazire se žuto

Hogar vozi Volvo

Za sve one koji u DRYS vide Boga:

http://biz.yahoo.com/tm/080116/16663.html?.v=1

Hogar vozi Volvo

bojim se da ne razumijem što te u tom tekstu točno veseli!? [rolleyes]

zar vama nije nesta cudno u jucerasnjoj trgovini na nekoliko dionica?


zar vama nije nesta cudno u jucerasnjoj trgovini na nekoliko dionica?

ne brodari su pali s razlogom i povukli tržište koje je puno špekulanata


zar vama nije nesta cudno u jucerasnjoj trgovini na nekoliko dionica?

Na primjer?

ricardo:

zar vama nije nesta cudno u jucerasnjoj trgovini na nekoliko dionica?

Na primjer?

Ne vidim ništa cudno u toj paniki, bezbroj puta viđeno..Treba je iskoristiti priliku…[proud]

vipy:

Ajde ako cemo ozbiljno… Brodarstvo je business koji nosi veliki business risk zbog (operating leverage) 1. fluktuacija vozarina odnosno prodajne cijene 2. Visokih operativnih troskova (visoki udio fiksnih troskova – zbog brodova) te uobicajeno visokog financijskog riska (financial leverage) – Osobno mi se ne cini da je financial leverage probleme kod ATPL ili JDPL – pogledati strukturu pasive te izracunati “stvarni” BV, te ga ovdje zanemariti Upravo veliki business risk razlog je fluktuacija u prihodima, hebiga brodovi i posade kostaju vozili ono ili ne vozili. S druge strane, varijabilni troskovi su izrazito niski, sto rezultira izrazito na fluktuaciju operativnog rezultata. E sad, kod bulkera imamo situaciju gdje brodarske tvrtke “beru” vrhnje, odnosno visoke cijene vozarina te stalna uposlenost rezultira situacijom gdje bulkeri ostvaruju “ogromne” zarade, odnosno u punom smislu se moze vidjeti utjecaj operativne poluge! Do kada ce to trajati, odnosno da li ce vozarine padati? Po mom misljenju i proracunima, bulkeri su vise nego sretni s BDI oko 7500. S druge strane, ako uzmemo u obzir sto je dovelo do ovakvih cijena vozarina (Kina, available vessels) trebali bi osigurati povoljne vozarine, u srednjerocnom periodu, sto ce biti iza toga ne usudim se projicirati. Osobno sam poceo kupovati od 2550 te sam u nekoliko navrata dokupio u rasponu 2900 – 3450, mozda sam se zahebao, no neke su stvari tako lake za proracunati….[rolleyes] Mozda sam fulao u rijecniku pa nek me “brodari” isprave gdje je potrebno. Ovo nije poziv na kupnju ili prodaju[thumbsup]

Vipy u principu vrlo dobar post. Imam male primjedbe na troskove. Ne stoji visoki operativni troskovi. Kao prvo brod se ne kupuje sa 100% kredita. To ne vole ni banke a ni brodovlasnici. Pametan brodar ulaze oko 40 % svojih sredstava a ostalo ide na kredit. Krediti su u pomorstvu pristojni. Kamata je libor plus 1-2 posto sa cim bi pretpostavljam Hrvatska privreda bila jako zadovoljna (ispravi ako sam u krivu jer tu bas i nisam doma).

Varjabilni troskovi su i visoki i niski ovisno sa koje strane gledas. Ako si unajmitelj kolje te gorivo i najam broda ali benefit je da si prvi u lancu vozarine (naplate za prevezeni teret). Ako si brodovlasnik kolje te cijena ulja, posade, rezervnig djelova ali ti TC daje sigurnost od potresa na trzistu.

U svakom slucaju zarade su enormne i kod BDI od 7500. Uzmimo za primjer bez preciznog racunanja handy 5-6 godina star, kupljen za 50 milja. Neka je 40% ili 20 milja casha i 30 kredita. Kredit je uobicajeno na 10-12 godina ali za lakse racunat neka je 10. Kamatu sad necu racunat da ne kompliciram zivot. Vozarina na godinu je 45000 dnevno. Opex ce mo uzesti Hrvatski prosjek od 6500 dnevno. Kredit je 8333 usd dnevno. Ukupno OPEX i kreda su 14833 i stavimo da je 1000 USD dnevno kamata sta nije. Dolazimo do cifre od 15833 USD. Sad pokusajte izracunati koliko BDI treba past da bi bilo breakeven. Trenutna zarada je vise od 10000000 godisnje. Koliko bi firmi u Hrvatskoj bilo zadovoljno sa profitom od 10 milja doloresa a mi pricamo o samo jednom brodu.

Upravo tako, a sad bi taj post trebalo poslati Gatari i ovim ostalima koji svaki dan pričaju o strašnom padu…

Malo ponavljanja gradiva.
Ako su LIBERTAS i IMPERIAL koštali 34 mil USD svaki , a od toga je 60 % bio kredit uz kamatu kojih 6 – 6,5 % na 10 godina ,možemo pokušati kalkulirati trenutnu dnevnu zaradu ATPL i charterera.
Dnevni troškovi kredita (otplata i kamata) su 7.500 USD.
OPEX (Techman) je 6.500 USD/d.
Gorivo za Panamaxe je na bazi potrošnje od 32 t dnevno po cca 470 USD/t , što iznosi oko 15.000 USD.
LIBERTAS je – pretpostavimo – u T/C-u na 5 godina po 45.000 USD/dnevno , a IMPERIAL u T/C-u na 1 godinu po 77.000 USD dnevno.
Charterer ovih dana na spotu dobiva za njih po 55.000 USD dnevno.
Kalkulacija:

Tr.kredita OPEX Gorivo Uk.tr. T/C Spot ATPL Charterer
Libertas 7.500 6.500 15.000 29.000 45.000 55.000 31.000 -5.000
Imperial 7.500 6.500 15.000 29.000 77.000 55.000 63.000 -37.000

Zbog lošeg momenta na tržištu , charterer gubi , ali ATPL na ova dva broda pristojno zarađuje (nekih 32 mil USD godišnje).BPI trenutačno – obzirom na dugoročni T/C – ne igra ulogu u ostvarivanju dobiti, ali igrat će je u trenutku zaključivanja novog T/C-a.
Ono što je opasno je pad tržišne vrijednosti brodova (koja nije ništa drugo nego diskontirani budući prihodi , koji se oslanjaju na indekse) koja umanjuje NAV , a time i cijenu dionice.
Pošto nisam iz brodarskog miljea , molim dobronamjerne komentare.



@Techman
– opex u ovom slucaju znaci totalni dnevni troskovi broda (place, lucke pristojbe, “kanalarine” itd…)?

Ne. To znaci cisti operativni trosak broda. Kako su svi nasi brodari u TC ostali troskovi kao sta je gorivo, lucki troskovi, kanalarine i slicno ih ne dira.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Europa se sva zeleni, mogli bi danas napokon promijeniti smjer:

MAJOR WORLD INDICES
AmericasAsia/PacificEuropeAfrica/Middle East

Symbol Name Last Trade Change Related Info
^ATX ATX 3,962.29 4:14AM ET 54.45 (1.39%) Components, Chart, More
^BFX BEL-20 3,827.97 4:29AM ET 26.60 (0.70%) Chart, More
^FCHI CAC 40 5,266.17 4:29AM ET 40.78 (0.78%) Chart, More
^GDAXI DAX 7,535.94 4:14AM ET 64.37 (0.86%) Chart, More
^AEX AEX General 467.90 4:29AM ET 5.29 (1.14%) Chart, More
^OSEAX OSE All Share 488.15 4:14AM ET 6.17 (1.28%) Components, Chart, More
^MIBTEL MIBTel 27,641.00 4:29AM ET 179.00 (0.65%) Components, Chart, More
^IXX ISE National-100 93.17 Jan 16 0.00 (0.00%) Chart, More
^SMSI Madrid General 1,487.45 Jan 16 17.12 (1.14%) Components, Chart, More
^OMXSPI Stockholm General 317.60 4:29AM ET 5.19 (1.66%) Chart, More
^SSMI Swiss Market 7,924.99 4:29AM ET 77.47 (0.99%) Chart, More
^FTSE FTSE 100 5,995.80 4:29AM ET 52.90 (0.89%) Components, Chart, More

Hogar vozi Volvo

New Report

Close