ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


sakai: ” eto, u ovim revijalnim vremenima – Kineska nova godina je definitivno 7. veljace. Tako kazu moji izvori sa Taiwana. ” Napredan neki narod. Kod njih je vec godina gospodnja 4706.

[lol]

Usput, mozes li potvrditi ili opovrrgnuti:
– panamaxi trose cca 40 tona goriva dnevno, handyi oko 30-34
– cijena goriva po toni je nesto niza od 500 dolara (rotterdam, Singapore…)

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

drys se vraća, a i američki indeksi. bull trap? ili?

Dow 0.65% Nasdaq 0.05% [thumbsup]

14.04.2008.


drys se vraća, a i američki indeksi. bull trap? ili?

to i mene zanima pa pričekajmo i sutra rasplet, samo sad su već na prihvatljivim razinama s prihvatljivim pe za taj sektor!

Ipak je cijena nafte pala na 91$[wink]

14.04.2008.


drys se vraća, a i američki indeksi. bull trap? ili?

mislim da ovaj put nije bull trap. najgora vijest je bila jučer sa citigroupom, danas se već pokazalo da su druge banke puno bolje prošle. današnji pokazatelji cijena u americi konačno nisu bili lošiji od očekivanih, izgleda da su neugodna iznenađenja uglavnom iza nas. a i ona koja se eventualno još pojave sad su već ugrađena u cijene, rekao bih.

a što to za nas znači – ne mora puno. ali budući da smo zadnjih mjeseci već dobro upoznali način razmišljanja fond menadžera, sad bi negdje bilo vrijeme za krenuti u big shopping[smiley]

Bit ce nam sutra veselo zbog televizije. Udariti cu i ovdje copy/paste sa JDPL.

Upravo mi je kolega javio da je na televiziji objavljeno kako je pad BDI uzrokovao pad brodara. Glupostima nikad kraja ali to bi moglo sutra izazvati pomamu. Bdi se odnosi i to djelomicno samo na ATPL ali ne u mjeri za koliko je dionica pala. Sa JDPL nema nikakve veze iako je kliznuo 5.22 %. Atlanska je kliznula 6.88 %, Tankerska 6.34 %, ULPL 9.65%. Jednom rjecju BDI rasturio brodare. Ne radujem se tudjoj nesreci ali pogledajte sta je BDI napravio drugima. Agrolagunu srusio 12%, Banku Kovanicu 26,91 %, Banku Sonic 13.96%, Tvornicu stocne hrane 15.08 % i da ne nabrajam. Sve ove firme imaju jednako zajednickog sa BDI kao i JDPL, TNPL, ULPL.

Korekcija je generalna i nema veze sa BDI. Onako odokativno 95 % dionica je u crvenom i sada izvlaciti brodare i upirati prstom u BDI moze ili neuk ili placeno pero.

Sacuvaj nas boze postenih politicara i objektivnih novinara. [pray]

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"


Usput, mozes li potvrditi ili opovrrgnuti: – panamaxi trose cca 40 tona goriva dnevno, handyi oko 30-34 – cijena goriva po toni je nesto niza od 500 dolara (rotterdam, Singapore…)

Potrosnja:
Handysize 28000 mt – 18-20 tona dnevno
Handymax 44000 mt – 23 – 25 tone
Panamax 75000 – 30 – 34 tone
Izmedju toga interpoliraj.

Danasnje cijene goriva:
Rotterdam – 340 $ po toni
Singapore – 355 $ pmt


Ajde ako cemo ozbiljno… Brodarstvo je business koji nosi veliki business risk zbog (operating leverage) 1. fluktuacija vozarina odnosno prodajne cijene 2. Visokih operativnih troskova (visoki udio fiksnih troskova – zbog brodova) te uobicajeno visokog financijskog riska (financial leverage) – Osobno mi se ne cini da je financial leverage probleme kod ATPL ili JDPL – pogledati strukturu pasive te izracunati “stvarni” BV, te ga ovdje zanemariti Upravo veliki business risk razlog je fluktuacija u prihodima, hebiga brodovi i posade kostaju vozili ono ili ne vozili. S druge strane, varijabilni troskovi su izrazito niski, sto rezultira izrazito na fluktuaciju operativnog rezultata. E sad, kod bulkera imamo situaciju gdje brodarske tvrtke “beru” vrhnje, odnosno visoke cijene vozarina te stalna uposlenost rezultira situacijom gdje bulkeri ostvaruju “ogromne” zarade, odnosno u punom smislu se moze vidjeti utjecaj operativne poluge! Do kada ce to trajati, odnosno da li ce vozarine padati? Po mom misljenju i proracunima, bulkeri su vise nego sretni s BDI oko 7500. S druge strane, ako uzmemo u obzir sto je dovelo do ovakvih cijena vozarina (Kina, available vessels) trebali bi osigurati povoljne vozarine, u srednjerocnom periodu, sto ce biti iza toga ne usudim se projicirati. Osobno sam poceo kupovati od 2550 te sam u nekoliko navrata dokupio u rasponu 2900 – 3450, mozda sam se zahebao, no neke su stvari tako lake za proracunati….[rolleyes] Mozda sam fulao u rijecniku pa nek me “brodari” isprave gdje je potrebno. Ovo nije poziv na kupnju ili prodaju[thumbsup]

Vipy u principu vrlo dobar post. Imam male primjedbe na troskove. Ne stoji visoki operativni troskovi. Kao prvo brod se ne kupuje sa 100% kredita. To ne vole ni banke a ni brodovlasnici. Pametan brodar ulaze oko 40 % svojih sredstava a ostalo ide na kredit. Krediti su u pomorstvu pristojni. Kamata je libor plus 1-2 posto sa cim bi pretpostavljam Hrvatska privreda bila jako zadovoljna (ispravi ako sam u krivu jer tu bas i nisam doma).

Varjabilni troskovi su i visoki i niski ovisno sa koje strane gledas. Ako si unajmitelj kolje te gorivo i najam broda ali benefit je da si prvi u lancu vozarine (naplate za prevezeni teret). Ako si brodovlasnik kolje te cijena ulja, posade, rezervnig djelova ali ti TC daje sigurnost od potresa na trzistu.

U svakom slucaju zarade su enormne i kod BDI od 7500. Uzmimo za primjer bez preciznog racunanja handy 5-6 godina star, kupljen za 50 milja. Neka je 40% ili 20 milja casha i 30 kredita. Kredit je uobicajeno na 10-12 godina ali za lakse racunat neka je 10. Kamatu sad necu racunat da ne kompliciram zivot. Vozarina na godinu je 45000 dnevno. Opex ce mo uzesti Hrvatski prosjek od 6500 dnevno. Kredit je 8333 usd dnevno. Ukupno OPEX i kreda su 14833 i stavimo da je 1000 USD dnevno kamata sta nije. Dolazimo do cifre od 15833 USD. Sad pokusajte izracunati koliko BDI treba past da bi bilo breakeven. Trenutna zarada je vise od 10000000 godisnje. Koliko bi firmi u Hrvatskoj bilo zadovoljno sa profitom od 10 milja doloresa a mi pricamo o samo jednom brodu.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Hvala Derbyu i Techmanu!

@Derby – ceprkao sam malo po potrosnji goriva bulkera i moram priznati da sam iznenadjen napretkom (smanjivanju potrosnje goriva ) u proteklih nekoliko godina. (htio sam usporediti isplativost spota u odnosu na TC). Na jednom siteu sam nasao da su troskovi goriva veci 100 dolara no sto si naveo….


@Techman
– opex u ovom slucaju znaci totalni dnevni troskovi broda (place, lucke pristojbe, “kanalarine” itd…)?

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

@ Techman

Kolega pa već je bilo krajnje vrijeme da sa pojavite na forumu, zar ne vidite da bez Vaših analiza i informacija brodarske dionice klize u bezdan. Sada kada Vas vidim ovdje mirnije spavam.

Hogar vozi Volvo


Hvala Derbyu i Techmanu! @Derby – ceprkao sam malo po potrosnji goriva bulkera i moram priznati da sam iznenadjen napretkom (smanjivanju potrosnje goriva ) u proteklih nekoliko godina. (htio sam usporediti isplativost spota u odnosu na TC). Na jednom siteu sam nasao da su troskovi goriva veci 100 dolara no sto si naveo…. @Techman – opex u ovom slucaju znaci totalni dnevni troskovi broda (place, lucke pristojbe, “kanalarine” itd…)?

Potrosnja goriva je konstanta, ovisna naravno o brzini broda, navedene vrijednosti su servisne brzine koje su obicno 13.5-14.5 cvorova kod bulk carriera. Zato sam i stavio raspon.
Cijene goriva nikad nisu bile vece 100 dolara od danasnjih. Forward cijena za 2008 jei niza od danasnje.
Opex su fiksni (operativni, neizbjezni troskovi), a njih spadaju place, odrzavanje, osiguranje, mazivo…
Lucki troskovi, troskovi prolaza kroz kanale i gorivo spada u varijabilne troskove putovanja.

Samo reci koja rota i za koji brod te zanima, mozda netko vec ima izracunato…[proud]

New Report

Close