daj wunder prestani spamat temu
kad me kolega mig pusti na miru!
a možeš i ti!
a sad ode!
dočeko sam pad koji sam očekivo!
Unatoč velikom padu BDI-ja u zadnjih ajmo reći mjesec dana, čini mi se da su “Period rates” ostali gotovo netaknuti, barem ovi za panamaxe koje sam gledao. A to nam je bitnije budući da brodovi ionako nisu na spotu… A business i Seebiz kao da nemaju pametnijih stvari za pisati nego svaki članak o burzi počinje time kako je opet strašno pao BDI, kao da imamo samo brodare na burzi. Tako pumpaju katastrofično ozračje da je to za ne povjerovati…
pozdrav,
čini mi se ,da je masa dionica u hrvata povezana usko s bdi index-om,prema danasnjem,dosadasnjem izgledu burze..sala naravno..
kada pogledam trziste,i analizu kolege Derbyshire-a.tesko da je bdi jedini razlog ovakvog pada..ono sto vjerejuem,je to,da ce do kraja dana atpl,otici iznad 3100..bumo vidili..
Potkralo se par sitnih greškica, pa evo ispravak.
1) Zarada ATPL vezana je prvenstveno uz stanje na tržištu vozarina i pratimo je uglavnom kroz BDI index.
2) Zarada TNPL vezana je također uz stanje na tržištu vozarina, a nju pratimo također kroz Baltic Exchange index, naravno tankerski BDTI.
3) Ono što se događa na BDI indeksu danas događalo se na BDTI prije 3.5 godine. Gotovo identično.
4) Nakon konstantnog rasta od ljeta 2004. dosegnut je ATH tankerskog indeksa na dan 17/11/2004, a iznosio je 3194 bodova. Tada je to značilo da je rast od prvog dana ljeta 2004 (datum uzet proizvoljno) do ATH (17/11/2004) iznosio 121 %. 21/06/2004 BDTI iznosio je 1445 bodova.
5) ATH BDI indeksa od 11039 bodova imali smo 13/11/2007. Slično kao kod BDI. Rast od prvog dana ljeta (1445) do ATH iznosio je 94 %.
6) U vremenu rasta BDI-a od prvog dana ljeta do ATH (nešto manje od 5 mjeseci) dionica ATPL narasla je s 1650 kuna na 3300 kuna, tj. točno za 100 %.
7) U vremenu rasta BDTI od prvog dana ljeta do ATH (također nešto manje od 5 mjeseci) dionica TNPL narasla je s 375 kuna na 1250 kuna, tj. za 233%.
8) Ovdje je bitno za napomenuti da je ATH BDI-a u apsolutnom iznosu (TCE) bio izraženiji nego BDTI.
9) Naravno nakon svakog vrhunca dolazi do neminovnog pada.
10) Mjesec dana nakog ATH tankerskog indeksa imamo korekciju BDTI od 28 %. 17/12/2004 iznosi 2290. U istom periodu (mjesec dana od ATH BDTI-a) dionica TNPL prolazi kroz korekciju od 18.5 % (sa 1250 na 1020).
11) Nepuna 2 mjesea nakog ATH BDI-a imamo korekciju indexa od 33 %. Današnji index iznosi 7336. U istom periodu dionica ATPL prolazi kroz korekciju od cca 18,5 % (sa 3750 na 3050).
12) Nakon 17/12/2004 BDTI index i dalje nastavlja padati i svakim danom tone sve dublje sve do 31/01/2005. Na dan 31/01/2005 BDTI je 1357, a korekcija indeksa od ATH iznosi 57 %.
13) Međutim, u vrijeme korekcije BDTI indexa sa 28 % na 57 % od ATH dionica TNPL rasla je, a ne padala. I to 80 %. Vrijednost dionice 31/01/2005 iznosila je 3800 kuna. Vijesti objavljene o kupnji novih brodova i prodaji starih već su bile objavljene kroz 2004-u prije ovog rasta, a financijsko izvjesce izašlo im je nakon rasta, tako da ni jedno od toga nije utjecalo na rast.. Koje li opet koincidencije, i ATPL prodaje stare, a u fazi je naručivanja novih brodova.
14) Ostalo je povijest, TNPL danas je 6700, a dotakla je i bila preko 8000 kuna, što je 550 % (odnosno 740%) više od vremena kad su se tresle gaće zbog pada BDTI indeksa, kao što se danas mnogima tresu zbog pada BDI.
15) Pod točkom 15. forumaši su slobodni izvesti svoj zaključak iz ove analize, odnosno mišljenje dali je povijest učiteljica ili nije.
Moje mišljenje je da je bit posta je pod točkom 8 i da ozbiljnog investitora nebi smjelo biti straha.
U prilogu kako je slikovito izgledao tankerski index.
ja se pak nadam da će otići na 2885 jer sam tu stavio nalog :o)
moglo bi ovo sutra još niže!!! danas propuštam staviti nalog!!!
[cool][cool][cool]
guster: ” ja se pak nadam da će otići na 2885 jer sam tu stavio nalog :o) ” moglo bi ovo sutra još niže!!! danas propuštam staviti nalog!!! [cool][cool][cool]
pa sutra ćemo onda tražit još malo :o)
jedino je čuvena Zdenka u pozitivnoj blokadi.
danas bi bilo dobro da bude povijesni dan na ZSE i da cijeli crobex ode u blokadu, naravno s negativnim predznakom [thumbsup]