a da malo pojasniš, ako nije problem! Hvala
pa evo objašnjenje je jednostavno, 17.9. počinje upis dionica T-HT, ljudima će do tada trebati nešto gotovine, i zato ćemo svi skupa biti zadovoljni ako cijena ostane na ovoj razini dotada!
jučer je objavljen taj datum, i tu je razlog ovog crvenila…
ali ima tu i dobra strana: dobar dio dioničara će je odmah prodat čim dođe na burzu i zaradit dobar postotak na njoj (barem je tako bilo dosada praksa) pa će se taj novac ponovo sliti u ostale dionice, i ponovno idu gore dobre dionice na krilima svježeg kapitala, a ova to sasvim sigurno jeste…
Kolega minolovac, u potpunost se slažem s vama.
Dodajem još:
Unatoč “crvenilu”, dionica ATPL nije izgubila ništa od 30%-40% rasta iz prošlog mjeseca. Dakle,
ova je cijena i više nego opravdana rezultatima poslovanja tvrtke. Štoviše, usuđujem se kazati
da je ATPL trenutno jedna od najpotcjenjenijh na hrv. tržištu. Mislim da ATPL treba samo “BUY”.
Evo za sve vas na prvim crtama obrane malo vijesti za dizanje morala[smiley2]
Minolovac je to dobro zaključio. Međutim, uvjerenja sam da neće ovoj dionicu bitno poremetiti skupljanje gotovine za T-HT. Ne pada mi na pamet prodavati je, a tako i mnogim drugima.
Pozdrav kolegama dionicarima. Danas sam i ja usao u drustvo. Ovo mi je treci brodar (JDPL i BDSS). Na forumu JDPL se vode vrlo strucne rasprave pa se nadam dio duha prenijeti i ovde ako to vec nije slucaj.
Dobro došao, Techman!
Imaš li već neki komentar na ATPL, s obzirom da si “ušao u društvo”?
Unaprijed zahvaljujem!
Da budem iskren usao sam sa djelom dionica JDPL. Tamo se desava kocenje na nivou od 530 kn za dionicu. Kocnicari imaju preko 60000 dionica i kocenje moze potrajati. Vjerovatno je vezano za privatizaciju i prosjek cijene od 3 mjeseca.
Od ove dionice sam se distancirao duze vremena. Brine me zaduzenost. Krene li market dolje eto belaja. Kako su sva predvidjanja za suhe terete dobra (kazu ni oblacka na nebu u dogledno vrijeme) ocekujem da ce dionica rasti (to ocekujemo svi) a sa dolaskom novih brodova i profit. 2Q je bio dobar a godisnji ocekujem i bolji zbog povecanja flote.
U svakom slucaju kao i sa svim ostalim brodarima (osim BDSS koji nije tako osjetljiv jer ima disperzirano poslovanje) treba biti na oprezu zbog Molodovsky efeka-odnosno ciklicnosti zarade (hvala Vipy) . Ja sam poslovno vezan za pomorstvo i pratim trendove te se nadam da cu na vrijeme prepoznsti opasnost.
citao sam tvoje postove i dobri su nema sta,drago mi je da si usao . Ipak je dobro imat tako nekog znalca unutra,mislim znalaca uvijek ima al sebicnih. hvala sto si odlucio svoje znanje podjelit sa nama i upozorit na ovu mogucu opasnost. sad nam samo ostaje da novi brodovi i ove ljepe cijene vozarina ponesu ovu dionicu do 3000kn.Moram bit oprezan da me Ententinis ne razapne zbog ovog 3000kn……..[smiley2][smiley2][smiley2]
Čitajući post kolege Techmana čovjek bi stekao dojam da se ovdje radi o rizičnoj dionici koja je
dodatno opterećena visokom zaduženošću.
To naravno ne može biti dalje od istine.
U ovom trenutku ne biti zadužen znači ne kupovati brodove,a to znači nemati viziju,nemati management,
nemati pameti, nemati inicijativu
Zaduženost nije nikakav problem ako ima smisla.
A ima itekako.
Rast cijena vozarina i rast vrijednosti brodova je toliki da može pokriti ovakvu zaduženost.
Što se tiče marketa ne postoji niti jedan razlog da padne.
Upravo suprotno, rast je zagarantiran velikim nesrazmjerom ponude i potražnje.
Kad se i to dovede u neke normalne okvire, a to predviđaju oko 2010. rast neće stati nego će se samo smanjiti.
U vrijeme kad svi brodari naveliko kupuju nove brodove,
Atlantska dokazuje ne samo da je u trendu,
već da ima sposoban i obrazovan kadar koji je znao na vrijeme predvidjeti market.
Sad mogu uživati u ubiranju plodova.
Što se tiče cikličnosti zarade mislim da je to termin koji je prevaziđen u ovom sektoru.
To uostalom pokazuju rezultati i projekcije za slijedećih pet godina.
Milijarde dolara koje se trenutačno ulažu daju nam za pravo da kažemo da
je prijevoz rasutih tereta grana doslovno eksplodirao i ima najveći potencijal u svjetskoj privredi.
Preporuka svjetskih analitičara je:
Strong buy
Ententinis hvala na komentaru. Post je uvjek misljenje pisca i nikog ne obavezuje. To sta ti radis je navijanje ili sta bi mi u dalmaciji kazali drukanje. Ja sam u pomorstvu 34 godine i svjedocio sam osobno poraste i padove marketa. Nadam se da tvoje spoznaje o pomorstvu ne pocimaju sa kupnjom dionice ATPL. Vrati se malo u svjezu proslost recimo 2001-2002 godinu. Market je bio u komi. Vozarine su bile takve da se moglo jedva pokriti troskove.
Ja sam dosta vezan za Njemacke brodare pa cu ti dati dvije interesantne price velikih. Oldendorff Bulkcarriers i Schulte Grupa su sada u situaciji da nemaju ni lipe kredita. Porastom vozarina porasla je i vrijednost brodova pa su prodali dio flote i vratili sve kredite bankama. Ostatak flote im izvrsno zaradjuje i sve ostaje kao cista dobit. Cekaju pad marketa koji je neminovan i onda idu u shoping. Ovo je prvi put u povjesti tih kompanija da su bez kredita a postoje malo duze nego nasi brodari. Logika je jednostavna, prodaj skupo i kupi jeftino. Pogledaj nasa brodogradilista i politicka prepucavanja kako su se brodovi prije nekoliko godina zakljucivali jeftino a danas kad je nova vlast oni te iste brodove zakljucuju duplo skuplje. Stvar je ponude i potraznje. Prije par godina nije bilo potraznje pa su se u Splitu Suezmax tankeri gradili za 25000000 a danas ti isti brodovi idu za 50000000. Zasto nije bilo potraznje zakljuci sam.
Ja necu decidirano kazati da je Uprava ATPL napravila gresku. Da to mislim nebi kupovao ovu dionicu. Vrijeme ce pokazati. Samo izrazavam misljenje da treba biti oprezan.
Tvoja izjava “Što se tiče cikličnosti zarade mislim da je to termin koji je prevaziđen u ovom sektoru.” spada u anale nepoznavanja pomorskog sektora.