Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,78 | 1.626 | 38 | 42,50 | 43,00 | -1,16% |
…ima li netko kakvu prognozu koliko su mogli dobiti po brodu?.,
Procjenjeni su krajem prošle godine na 53 mio kuna svaki
dakle cca 100 mio kuna za oba
neka gotovine i neka novčanog toka, ali to je jednokratna stavka. nama treba održiv panamax koji ne skače gore dolje. održiv jest i zasad ne skače, nego mic po mic. samo tako dalje, ali ne nadolje, naravno 🙂
Bareboat charter, Atlantska će i dalje koristit ta dva broda kroz 5 godina, mislim da je dosta izvjesno da će iskoristit opciju za kupnju ona dva broda, prilično logičan i pametan potez uprave.
– malo glupo pitanje,
– goglala sam što je to, kakav je to tip ugovora – “ugovor o najmu”.
– ali mi nije jasno zašto prodaju brodove pa potom iste uzimaju u najam.
– pretpostavljam kako im lova treba za polog novogradnji, a zbog ugovorenih poslova im trebaju ti brodovi koje su prodali, ali mi nije jasan kupac zašto je kupio stare brodove na kojima će netko drugi zarađivati – a možda će i gubiti lovu, tko u stvari tu zarađuje a tko gubi, je li u povoljnijoj situaciji ATPL ili kupac tih brodova ???
– ova je tema prepuna brodarskih stručnjaka pa bi molila kratko objašnjenje.
– I love this game.
Pozdrav !
vrlo jednostavno, odgovor je slijedeci, kupac brodova zaraduje malo vise nego da te novce oroci…
atlp uzima u najam brodove jer joj trebaju zbog ugovorenih ruta, a ocito treba i cash, a kredita ili vise ne mogu dobiti ili im je ovo povoljniji nacin financiranja…
u svakom slucaju, to todoric radi uvijek kada treba cash, a ne zeli prikazati dodatnu zaduzenost….
sada protumacite kako zelite
Bareboat charter, Atlantska će i dalje koristit ta dva broda kroz 5 godina, mislim da je dosta izvjesno da će iskoristit opciju za kupnju ona dva broda, prilično logičan i pametan potez uprave.
– malo glupo pitanje,
– goglala sam što je to, kakav je to tip ugovora – "ugovor o najmu".
– ali mi nije jasno zašto prodaju brodove pa potom iste uzimaju u najam.
– pretpostavljam kako im lova treba za polog novogradnji, a zbog ugovorenih poslova im trebaju ti brodovi koje su prodali, ali mi nije jasan kupac zašto je kupio stare brodove na kojima će netko drugi zarađivati – a možda će i gubiti lovu, tko u stvari tu zarađuje a tko gubi, je li u povoljnijoj situaciji ATPL ili kupac tih brodova ???
– ova je tema prepuna brodarskih stručnjaka pa bi molila kratko objašnjenje.
– I love this game.
Pozdrav !
[/quote]
nisam stručnjak, pa ne mogu rastumačiti specifikume, ali načelno to bi bilo nešto kao sell-leaese back. svrha – dobiti puno kešovine sada, plaćati po malo kešovine godinu po godinu. npr. imate zgradu, a treba vam novac za podmiriti dobavljače, povoljnije vam je prodati zgradu, dobiti gotovinu, podmiriti dobavljače i dalje uložiti u poslovanje iz kojeg ćete onda plaćati najamninu, nego uzeti bankarski kredit koji će vam pojesti svu zaradu
ali mi nije jasan kupac zašto je kupio stare brodove na kojima će netko drugi zarađivati – a možda će i gubiti lovu, tko u stvari tu zarađuje a tko gubi, je li u povoljnijoj situaciji ATPL ili kupac tih brodova ???
npr. kupac plati za brod 8 mil i iznajmi ga prodavaču koji mu se obveže u sljedećih 5 godina kroz najam platiti ukupno 13 mil, a sam očekuje da će u tih 5 godina kroz t/c uprihoditi 18 mil (pri čemu naravno preuzima rizik da možda ne dobije ni 13 mil ako tržište padne).
sve je lako kad pojedinac ili tvrtka ima pune džepove gotovine. ako nema, mora pametno upravljati novčanim tokom ili će kao brojni hrvati kraj mjeseca dočekati s propuhom u džepu. banke, osiguravatelji, ht – oni u svakom trenutku imaju dovoljno vlastitog novca za sve – operacije, financije, investicije. ostali moraju posuđivati da bi kad zarade i naplate, platili natrag.
ajmo ovako atpl ima extremno dobro pokrivena potrazivanja sta je veliki +, s ovim potezom su pokazali da jednostavno fali casha, sta znaci da i ovu godinu je gubitak….
nema dobroga brodarima jos 3 godine, a atpl ima i moze taj period izdrzati…
ali mi nije jasan kupac zašto je kupio stare brodove na kojima će netko drugi zarađivati – a možda će i gubiti lovu, tko u stvari tu zarađuje a tko gubi, je li u povoljnijoj situaciji ATPL ili kupac tih brodova ???
npr. kupac plati za brod 8 mil i iznajmi ga prodavaču koji mu se obveže u sljedećih 5 godina kroz najam platiti ukupno 13 mil, a sam očekuje da će u tih 5 godina kroz t/c uprihoditi 18 mil (pri čemu naravno preuzima rizik da možda ne dobije ni 13 mil ako tržište padne).
[/quote]
… dovode svoju posadu,upravlja svim prihodima i rashodima …jedino što mu je obaveza je plaćati najam broda prema atpl.
Ovo vam je samo povoljni način financiranja,očito se skuplja dodatna lova za proširenje flote s novogradnjama iz Kine kao što je i najavio direktor Kulaš još u srpnju ove godine.Rekao je da će ih naručivati u velikim državnim škverovima…
Istu stvar je Atlantska napravila 2005.g kad je prodala 3 stara broda,odmah ih uzela u bareboat charter,zarađivala na njima,otkupila ih po isteku ugovora po cijeni malo vecoj od cijene starog željeza.
I te iste 2005.g.je ubrzo naručila 5 novogradnji.