Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 41.993 | 857 | 47,80 | 49,50 | 0,00% |
ne znam kako se veli drukati na eng, ali očito mora postojati riječ kad su tako lijepo ratvili tu djelatnost tamo. ne znam da li će shipperi gore ili dolje, samo mislim da vozarine najvjerovatnije neće više onako nisko gdje ugrožavaju opstanak i najjačih. sad, da li će dalje rasti, ne znam, da li će se ustaliti negdje do 15 000, ne znam. nije nemoguće, unatrag 3 godine žestoko je puhalo po brodoprijevoznicima, valjda je nešto narudžbi obustavljeno, nešto krntijas razrezano za novac, a i svjetdka potražnja (čitaj Kina) u međuvremenu porasla tako da potražnja i ponuda dođu u neki normalan međuodnos.
@vranjo
Ako od 10-tak KPI-eva svih 10 pokazuje na rast brodarstva I za svakog se to detaljno argumentira i potkrijepi brojevima i činjenicama kao što to radi ekipa na MarketRealist-u što je tu onda sporno?
Ne odgovaraju ti njihove analize i procjene?
Onaj tko je ove godine pratio te analize i procjene koje su oni davali u debelom je plusu (od 70 di 120 i više%)
A gdje je onaj koji je pratio tvoje mišljenje ove godine? Čeka ATPL na 200 ili ispod. Bravo!
@vranjo
Ako od 10-tak KPI-eva svih 10 pokazuje na rast brodarstva I za svakog se to detaljno argumentira i potkrijepi brojevima i činjenicama kao što to radi ekipa na MarketRealist-u što je tu onda sporno?
Ne odgovaraju ti njihove analize i procjene?
Onaj tko je ove godine pratio te analize i procjene koje su oni davali u debelom je plusu (od 70 di 120 i više%)
A gdje je onaj koji je pratio tvoje mišljenje ove godine? Čeka ATPL na 200 ili ispod. Bravo!
K-paxe, iskrivljuješ činjenice kao i ekipa market realista. Na svu sreću, iz mojih je postova vidljivo i lako dokazivo da sam razine od 200 i niže spominjao kad se cijena kretala na sličnim razinama, a ne nedavno kako želiš ovdje prikazati. Zadnje sam napisao da bi dionica trebala na temelju kratkoročnog rasta vozarina dogurati barem do 500 kn, ali je ja neću kupovati iznad 300.
Nažalost razina od cca 380 ostaje pretvrdi orah za atlantsku i pojavile su se određene informacije loše za brodare, poput niske razine scrappinga i povećanja narudžbi novih brodova od 101% koje analitičari market realista pokušavaju spinovima prikazati kao pozitivne. Neka svatko sam zaključi je li to pozitivno, moje je mišljenje da nije. Ne kažem da ništa ne valja što se napiše na market realistu, ali takve analize gledam sa puno većom dozom sumnje od analiza stručnjaka iz brodarske industrije, posebno zbog ovakvih članaka.[emo_ljut]
30.01.2007. Dionica AP je u tom vremenu zadnji puta je bila ispod 1000 kuna, konkretno bila je 983,90. Nakon toga do 16.10.2007. narasla je na 3.897,99, dakle blizu 4x je išla up u roku 9 mjeseci. Tko je sanja na 200 KN, možda jednog dana kada cijevima budu transportirali njihove terete po svijetu, rekli bi moji dragi Zagorci na sveto nigdarje. [emo_smijeh][emo_namigusa][emo_smijeh] Tko imalo prati svjetske ekonomske cikluse jasno je ko dan da je vrijeme za novu konjukturu. “Gazde” su tako odlučile i tu nema uzmaka. Nečiji ego će ovdje gadno patiti.[emo_cool]
Ako ste bacili oko na tehničku analizu onda se moglo fino vidjeti kako smo Zadnja 2 dana malo popunjavali kanal, tako da za dan dva se može nastaviti trend 🙂
what goes up, must come down. onda valjda, ako ima boga i ako je velik, mora vrijediti i obratno. kriza traje godinama, imala je višestruka dna, pa valjda mora jednom krenuti naviše.
what goes up, must come down. onda valjda, ako ima boga i ako je velik, mora vrijediti i obratno. kriza traje godinama, imala je višestruka dna, pa valjda mora jednom krenuti naviše.
da poguramo malo ovu tezu i grafikom…
hajde da vidimo malo konkretnije tu problematiku kraja rasta vozarina. uzet ću podatke s platoua.
u to vrijeme za koje se upozorava na mogući ponovni oversuply, dakle krajem 2015, svjetska flota će biti 750-760 mil dwt. ako je za ravnotežu supplyja i demanda potreban rast flote oko 6%, tada će to dakle biti 45 mil dwt.
ako računamo da će 2015 biti pristojne vozarine pa će scrapping pasti na 10 mil, onda bi znači omjer supplyja i demanda bio u ravnoteži ako se u 2016 isporuči oko 55 mil dwt.
s obzirom na to da je i u 2011 i u 2012 bilo isporučeno oko 100 mil dwt, a na početku godine je u oba slučaja po platou orderbook za tu godinu iznosio oko 140-145 mil, a u 2013 će vjerojatno biti isporučeno oko 60 mil, a na početku godine je orderbook iznosio oko 82 mil, dakle svale se godine realiziralo približno 70% orderbooka, znači da bi i za 2016 orderbook morao dogurati do preko 75 mil dwt da bi se oporavak zaista zaustavio.
je li to realno očekivati, to je već pitanje svačije osobne procjene.
Vranjo, kad bi potraznja za robom bila konstantna onda su tvoje prognoze sasvim u redu.
Medjutim zaboravio si jednu bitnu cinjenicu a to je da svjetska populacija raste nevjerojatnom brzinom. Danas nas ima 7 milijardi, uskoro 8. Ne tako davno bilo nas je 5 milijardi.
Evo i 2 zanimljiva linka.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:World-Population-1800-2100.svg
https://www.youtube.com/watch?v=4BbkQiQyaYc
Meni je matematika ovdje sasvim jednostavna. Vise ljudi, veca potraznja za robom, veca potreba za prijevozom. I uz sve te novogradnje optimistican sam za buducnost ATPL.
Do kraja godine ocekujem stabilnih 420-450 🙂
Pozdrav,
Na RS PLATOU DRY BULK FIXTURE REPORT =>preko 50 brodova ugovoreno u jednom danu!?
ne sjećam se da sam toliku dugačlu listu vidio zadnjih godina
Ako ovako samo par dana nastavi nestat će brodova sa spota uopće i biti će umijeće dobiti brod za prijevoz i neće se pitati za cijenu!