ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


Zbog toga mi je malo čudno da mirovinci kupuju dionicu po 3500 kn i to u trenutku kada se iz aviona vidjelo da su stvari krenule po zlu.

Meni nije čudno, baš na tom primjeru se vidi kako to izgleda kada su banke u vlasništvu stranaca

Ajte ljudi pomozite pa da odlučim šta ujutro: odnos k/p i kako je bilo na zatvaranju?
A nisam vidio ni BDI danas. Hvala

@vorda
meni se čini da ovo što si ti opisao (par godina praćenja ATPL) može dati odgovor zašto bi ju kupovali – mirovincima je ulagački horizont “malo” duži od našeg. a osim toga mogu ju isto tako dugo i kupovati.
zamisli si da ti sad sa šta ja znam 0,5% portfelja uđeš na ovoj cijeni, pa još malo ako padne na 3.000 pa još malo na 4.000 pa na 2.000 pa … tko zna, možda dočekaš 20.000 za 20 godina.

meni je veća enigma zašto su povukli 1,3 milijarde iz OIFova u 11. mjesecu pa onda to njima nazad vratili u 12tom. i završili godinu sa parsto milijuna kuna depozita i keša – nije baš neka cifra za masovno kupovanje (to se okrene u par dana trgovanja na burzi). ne znam … možda opet povuku uzde i izvuku kad im zatreba iz OIFova, samo ovi sad imaju dosta rezerve u depozitima.

Never pay the slightest attention to what a company president ever says about his stock. Bernard Baruch

Ajde ako cemo ozbiljno…

Brodarstvo je business koji nosi veliki business risk zbog (operating leverage)
1. fluktuacija vozarina odnosno prodajne cijene
2. Visokih operativnih troskova (visoki udio fiksnih troskova – zbog brodova)
te uobicajeno visokog financijskog riska (financial leverage) – Osobno mi se ne cini da je financial leverage probleme kod ATPL ili JDPL – pogledati strukturu pasive te izracunati “stvarni” BV, te ga ovdje zanemariti

Upravo veliki business risk razlog je fluktuacija u prihodima, hebiga brodovi i posade kostaju vozili ono ili ne vozili. S druge strane, varijabilni troskovi su izrazito niski, sto rezultira izrazito na fluktuaciju operativnog rezultata.

E sad, kod bulkera imamo situaciju gdje brodarske tvrtke “beru” vrhnje, odnosno visoke cijene vozarina te stalna uposlenost rezultira situacijom gdje bulkeri ostvaruju “ogromne” zarade, odnosno u punom smislu se moze vidjeti utjecaj operativne poluge!

Do kada ce to trajati, odnosno da li ce vozarine padati?
Po mom misljenju i proracunima, bulkeri su vise nego sretni s BDI oko 7500. S druge strane, ako uzmemo u obzir sto je dovelo do ovakvih cijena vozarina (Kina, available vessels) trebali bi osigurati povoljne vozarine, u srednjerocnom periodu, sto ce biti iza toga ne usudim se projicirati.

Osobno sam poceo kupovati od 2550 te sam u nekoliko navrata dokupio u rasponu 2900 – 3450, mozda sam se zahebao, no neke su stvari tako lake za proracunati….[rolleyes]

Mozda sam fulao u rijecniku pa nek me “brodari” isprave gdje je potrebno. Ovo nije poziv na kupnju ili prodaju[thumbsup]

DIONICE KAO ŠTO JE HDEL TREBA IZBACITI S BURZE JER SU ZAMKA ZA MANJINSKE DIONIČARE

Ja ću biti kratak i jasan. Svi koji se bojite za budućnost ATPL i JDPL spavajte spokojno, pred nama je par vrlo lijepih godina. Trenutni pad vrijednosti BDI-a je isključivo rezultat stjecanja što boljih pregovaračkih pozicija za zaključivanje godišnjih ugovora na relaciji rudari (ugljen i željezna ruda) i Kina i Indija. U situaciji kada, s jedne strane, Kinezi i Indijci troše vlastite rezerve (kojih imaju za samo par tjedana) kao sredstvo pritiska na rudare (Brazil, Australija) pa zbog toga ne naručuju nove količine rude, ne bili smanjili njenu nabavnu cijenu, a s druge strane, rudari smanjuju isporuku, ne bili povećali potražnju i time podigli njenu cijenu, stradavaju jedino brodari koji žive od vozarina i kojima je svejedno da li ruda košta x ili 2x ali im nije svejedno kolika je potražnja za njihovim uslugama. Kako je postojeća situacija neodrživa na duže vrijeme (zbog goleme potražnje Kine i Indije koju mogu zadovoljavati svojim zalihama samo 2-3 tjedna) godišnji ugovori moraju biti potpisani do Kineske Nove godine a čim prva agencija objavi da su pregovori dovršeni i ugovori potpisani BDI će se vratiti na početne pozicije prije korekcije dvostruko brže nego što je trajala korekcija a brodarske dionice pogotovo. Stoga mirno sanjajte i ako nemate spremnog casha, probudite se za tjedan, dva, tri kada ATPL ponovo bude na ATH.

Hogar vozi Volvo


Ajte ljudi pomozite pa da odlučim šta ujutro: odnos k/p i kako je bilo na zatvaranju?
A nisam vidio ni BDI danas. Hvala

bdi -295; 7654
po jutru se dan poznaje, ja mislim da nece gore nazalost………..pozz

da li netko zna kako stoji Kina sa svojim ambicijama uvoza izvoza i po pitanju svega sto bi moglo utjecati na cijene vozarina 2008 ?? [smiley]

Evo nešto i stručnijeg:

Dry Bulk Down on Uncertainty Over Iron Ore
Ruthie Ackerman, 01.14.08, 3:51 PM ET

With an iron ore port closing outside Rio de Janeiro and increasing uncertainty around upcoming iron ore negotiations, the demand for dry bulk ships, as well as charter rates, have fallen.

Last week, Companhia Vale do Rio Doce (nyse: RIO – news – people ) announced that Itaguaí maritime terminal in Rio de Janeiro would close for a few weeks for reconstruction due to an accident in December. The closing will result in an average daily loss shipment of 60,000 metric tons of iron ore, the company said. Jefferies & Co. analyst Douglas J. Mavrinac said that the timing of the port closing is favorable to the miners because of the upcoming iron ore negotiations. “By not having the volumes on the water it has caused the spot price of iron to increase and created a tighter market which benefits the miners when it comes to negotiation,” Mavrinac said.

Itaguaí has an annual shipload capacity of 25 million metric tons of iron ore and is Vale´s smallest maritime terminal dedicated to iron ore shipments, according to the company. The combination of the port closing and the stagnant iron ore price negotiations have damaged shipowner confidence and reduced spot activity, said Dahlman Rose analyst Omar Nokta.

As the spot market declined last week the futures market followed suit. The average forward rate for 2008 is approximately $103,000 per day, down nearly 25% from two weeks ago, said Nokta, as long term charter contracts that sustained shippers throughout much of 2007 have been noticeably absent in the new year. “This has contributed to the nervousness and secondhand vessel values may see some pressure if longer-term time charter demand remains quiet,” Nokta said.

Nokta said that concerns about a recession in the United States have caused investors to sell off almost all their dry bulk stocks in the new year even though steel and coal prices have remained steady, which means demand is strong.

Meanwhile, Maxim Group analyst Charles Rupinski said that a lot of ships aren’t getting hired because of the upcmoing iron ore negotiations because companies want to know how much the iron is going to cost before hiring the ship. If iron ore prices are raised, Rupinski expects that a lot more ships will be hired.

In the meantime, China has taken a hard stance against Australian iron producers threatening to slow down production and draw down inventories in order to scare the producers into not raising iron ore prices. But Rupinski says that China only has two to three weeks worth of ore inventory left and with an increase of steel production year over year, China needs Australia’s ore. With iron ore 25% of all dry bulk trade, China’s posturing has a large impact on the dry bulk shippers.

Analysts and industry observers say that China can’t go without ore for any sustained length of time becasue steel rpices are still very strong on the world market because of the high pace of infrastructure development in emerging countries.

Hogar vozi Volvo

A kako cijena nafte utječe na troškove brodara? To još nigdje nisam pročitao. Koliko se sjećam, ne ide više na vesla.[undecid]

I love the Smell of Profits in the Morning

GERONIMO:

Ipak moramo i mi pratiti svijetski trend pada brodara dugo se odoljevalo i jos uvijek se dobro odoljeva a mislim da cemo i dalje dobro odoljevati ali nemozemo biti bas skroz imuni.

Drys :
52Wk High: 131.34
52Wk Low: 16.85

Atlanska :
52tj najviša 3.897,99
52tj najniža 947,00

Drys je narasta 7,79 puta, a Atlanska 4,11 puta.
Normalno je da zbog različitih uvjeta i načina poslovanja nisu jednako rasli, pa tako je normalno i da jednako ne padaju.

Da ali ima jedan mali problem a to je kada je drys rastao i bio na 60$ atpl je bila negdje oko 2200-2500 a sada je gdi vec je.Ima pak drugi problem a to je da je Amerika pred recesijom ako nije vec usla a treci je i najgori a to je da se Kineski gospodarski rast poceo usporavati po ocijeni nekih svijetskih analiticara.

Inace imam dionice ATPL ali pokusavam pisati sto objektivnije.Prednosti cu samo nabrojati

-mirovinci
-disperzija rizika (ulaganje u hotele,marine gradjevinu,avio prijevoz)
-Kineska nova godina
-Jak gospodarski rast Indije
-rast cijena roba(pa se nadam da ce rasti i cijena zeljezne rudace)

PS bu frke bu sranja sutra daj boze da grijesim

SAM PROTIV SVIH


A kako cijena nafte utječe na troškove brodara? To još nigdje nisam pročitao. Koliko se sjećam, ne ide više na vesla.[undecid]

neposredno ne utjece, barem na one brodare koji imaju TC – jer gorivo placaju unajmitelji. Cijene goriva pogadjaju najvise Bozanski Drys koji ima brodove na spotu, sto ce reci vece vozarine ali i i sam snosi troskove za gorivo.

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

Malo mog razmišljanja. Daleko sam lošiji od Vas svih što se tiče brodara, ali mislim da ipak znam malo više o fondovim. Velike fondove cijena i ne sikira toliko koliko mogučnost rasta i likvidnost same dionice. Cijena je takva kakvu je tržište odredi i sa tim stvarima analitičari fonda se ne zamaraju. Oni vrše isključivo procjene dali ima mjesta za organski rast firme i koliko je velik. Na koje načine to sad nije relevantno za temu. Ako ga ima i cijena će rasti, nebrinite. Sad ovo što se događa na ATPL nije ništa drugo nego igra fondova. Pa krenite od sebe (ja sam počeo ulazio na ATPL po 790 i ne pada mi napamet prodavat) jeste li ga prodali. Kupnja takve dionice kao što je ATPL ili recimo što se sad događalo na TISK -u je da fonda nakon prve kupnje jednostavno iskorištava nepovoljne informacije u vezi sektora da bi stvorio paniku i to rušenjem cijene. Sama poanta nije tolko rušenje cijena nego veča količina na prodaji jer ovo što je sad na prodaji je smješno.

Ovo je iznošenje samo moga mišljenja pa ako neko smatra drugačije bit će mi drago da vidim njegova razmišljanja.

nije bitno dal dobis pare na racun, glavno da prikazes dobit, kuš ne!


usd: ” GERONIMO: ” Ipak moramo i mi pratiti svijetski trend pada brodara dugo se odoljevalo i jos uvijek se dobro odoljeva a mislim da cemo i dalje dobro odoljevati ali nemozemo biti bas skroz imuni. ” Drys : 52Wk High: 131.34 52Wk Low: 16.85 Atlanska : 52tj najviša 3.897,99 52tj najniža 947,00 Drys je narasta 7,79 puta, a Atlanska 4,11 puta. Normalno je da zbog različitih uvjeta i načina poslovanja nisu jednako rasli, pa tako je normalno i da jednako ne padaju. ” Da ali ima jedan mali problem a to je kada je drys rastao i bio na 60$ atpl je bila negdje oko 2200-2500 a sada je gdi vec je.Ima pak drugi problem a to je da je Amerika pred recesijom ako nije vec usla a treci je i najgori a to je da se Kineski gospodarski rast poceo usporavati po ocijeni nekih svijetskih analiticara. Inace imam dionice ATPL ali pokusavam pisati sto objektivnije.Prednosti cu samo nabrojati -mirovinci -disperzija rizika (ulaganje u hotele,marine gradjevinu,avio prijevoz) -Kineska nova godina -Jak gospodarski rast Indije -rast cijena roba(pa se nadam da ce rasti i cijena zeljezne rudace) PS bu frke bu sranja sutra daj boze da grijesim

I ja misli da bi moglo biti sr… danas, međutim po TA ulazimo u fazu prerasprodanosti, tko do sad nije prodao, moglo bi se, čini mi se desiti da mu ATPL pobjegne, nadam se bar. Ono što je zanimljivo da se čeka rasprodaja i onda se velikim nalogom jednostavno pomete sve na prodaji, to se već desilo par puta. Bit će zanimljivo danas, u svakom slučaju držte gaće danas![pray]

New Report

Close