Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,36 | 15.420 | 364 | 42,30 | 44,50 | -0,47% |
Ajde da malo kontriram ovoj euforiji koja je zavladala.[emo_smijeh]
Izašao je novi platou, pa ću podijeliti neka svoja zapažanja.
Najvažnije za nas sa teme atpl je prosječna panamax vozarina, a ona
iznosi za 2013. ytd 7600, dok je za 2012. 9100. Dakle poslovanje ide na gore, a ne na bolje. Do kraja godine se prosjek možda popravi, ali kako sad izgleda, ovo je lošija godina od rekordno loše 2012. kad je gubitak iznosio oko 80 milijuna.
Pad cijena second hand panamaxa, dakle i vrijednosti flote atpl… Scrapping očajan, novogradnje panamaxa 10.7dwt, scrapano 1.7dwt.
Orderbook za 2014. već 517 brodova prema platou, a prema BRS 641 i od toga 180 panamaxa. Još ako se prebace ugovori na kraju godine kako je bilo 2012. moglo biti oko 700-800 brodova.
Za 2015. već ima 300-tinjak brodova i svaki mjesec dodaju se novi.[emo_bijesan][emo_palacd]
Konačno moja ATPL ima naznake srednjeročnog oporavka, a vi koji kenjate, nek vam je sa srećom.
PS
Imali smo puno sreće sa Srbima.
jasno je da je “dno” poslovanja za brodare prošlo.bit će još pokoji neverin, ali olujna noć je na izdisaju.
nažalost, tamo nema zvona da ga oglasi, pa da se svi ukrcamo u kabine i nastavimo putovanje.
kao i na vrhu 2007. kad su mnogi predvidjali blistavu budućnost narednih X godina i puno veće cijene.
puno je lakše biti u masi i vjerovati raznim stručnjacima koji sa par brojki ostavljaju dojam velikih brodarskih znalaca.
pogledajte malo što Grci rade i čujemo se za godinu dana.
I u petak malo zakašnjela objava zelenog BDI.
http://www.dryships.com/pages/report.asp
http://www.bloomberg.com/quote/BDIY:IND/chart
Povucite to gore, da se ne ukrcaju oni koji stalno ruše cijenu na malim
količinama.Nek kupe skupo, pa će ih cijeniti.
Zanimljivo je pogledati u 2011.godinu kad je BDI bio na ovom nivou kao danas (oko 1350) kolika je bila cijena ATPL:
24.01.2011=>BDI 1345=>ATPL 772,80 kn
04.03.2011=>BDI 1346=>ATPL 747,00 kn
12.04.2011=>BDI 1342=>ATPL 708,51 kn
18.07.2011=>BDI 1340=>ATPL 622,01 kn
16.08.2011=>BDI 1344=>ATPL 518,01 kn
06.09.2013=>BDI 1352=>ATPL 334,70 kn
Zakljucak da li je ATPL podcjenjena ili nije treba svatko izvući sam, uzimajući naravno i sve ostale faktore koji su se od tada promijenili (struktura flote, dug, izgradnja Atlant centra i dr)
Zakljucak da li je ATPL podcjenjena…
AP je od početka godine otišla gore oko 70 posto, a panamaxi su prosjek u ovoj godini opet kao i prošle godine, da li to znači da će i minus biti brutalan kao i prošle godine,opet malo manje od 80000000 kuna.
Panamaxi?
Novogradnje?
Vozarine?
Nije nagovor na kupovinu i prodaju dionica.
@PersJesus
Ovdje je ključno pitanje kakva je korelacija cijene dionice ATPL-a sa BDI?
Da li postoji, da je to ‘čvrsta+’ korelacija (da li povjesni podaci to potvrđuju), da li i koliko ima odstupanja, ako se odstupanja dese da li treba računati sa ‘vraćanjem u korelaciju’ (i to kratkoročno ili dugoročno) itd
Da li ATPL korelira (ako korelira) sa BDI, ili možda više sa BPI..itd
Sve su ovo prilično važna pitanja za investitore.
AP je od početka godine otišla gore oko 70 posto, a panamaxi su prosjek u ovoj godini opet kao i prošle godine, da li to znači da će i minus biti brutalan kao i prošle godine,opet malo manje od 80000000 kuna.
Panamaxi?
Novogradnje?
Vozarine?
Nije nagovor na kupovinu i prodaju dionica.
ATPL dionica je od ALH na nekih 9%, a u međuvremenu su obnovili flotu, unaprijedili poslovanje hotela, izgradili novu upravnu zgradu (stvaranje novih vrijednosti), mogu sa starom zgradom raditi što hoće, rješili su se Dubrovnik Airlines, što držim najboljim potezom novog predsjednika Uprave. Dakle, firma vrijedi, ali sve ovo nema puno veze sa cijenom dionice, ona će pratiti kretanje BDI, pa ako će taj index rasti pratiti će ga dionica i obratno, to je sva filozofija. Tko može predvidjeti kretanje BDI ili BPI za 2014/2015, bit će bogat čovjek. Tu je naravno i kronični problem nelikvidnosti na ZSE, nije to za zanemariti.
graf ATPL najviše prati graf cijena brodova. jer se i u kretanju cijene dionice i u cijenama brodova na osnovi razvoja orderbooka i ritma scrappinga i očekivanja budućeg demanda poravnavaju kratkoročne oscilacije u vozarinama.
naravno druga je stvar što je ta korelacija slabo upotrebljiva svim onim burek investitorima koji gledaju kako zaraditi par postotaka u tjedan ili dva [emo_cool]
AP je od početka godine otišla gore oko 70 posto, a panamaxi su prosjek u ovoj godini opet kao i prošle godine, da li to znači da će i minus biti brutalan kao i prošle godine,opet malo manje od 80000000 kuna.
Panamaxi?
Novogradnje?
Vozarine?
Nije nagovor na kupovinu i prodaju dionica.
ATPL dionica je od ALH na nekih 9%, a u međuvremenu su obnovili flotu, unaprijedili poslovanje hotela, izgradili novu upravnu zgradu (stvaranje novih vrijednosti), mogu sa starom zgradom raditi što hoće, rješili su se Dubrovnik Airlines, što držim najboljim potezom novog predsjednika Uprave. Dakle, firma vrijedi, ali sve ovo nema puno veze sa cijenom dionice, ona će pratiti kretanje BDI, pa ako će taj index rasti pratiti će ga dionica i obratno, to je sva filozofija. Tko može predvidjeti kretanje BDI ili BPI za 2014/2015, bit će bogat čovjek. Tu je naravno i kronični problem nelikvidnosti na ZSE, nije to za zanemariti.
[/quote]
dobro pises..ali ako pratis strucna pisanja zadnjih godina..uvijek su pogadjali..jis par gidina stizu novi bridovi..i bdi ce biti pre-nisko..to se uvijek vidi po korelaciji tih egzaktnih podataka…