Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 74.725 | 1,525 | 47,60 | 49,50 | 0,00% |
NA PUTU PREMA DOLJE Kažu najveći pad BDI indeksa još od 1989. godine… Ajmo drhtavci, ja vas čekam, jučer je stiglo još para za dokup! http://www.seebiz.eu/hr/tvrtke/transport/kina-uzdrmala-trziste-vozarina,6289.html
Pa govori da bi recesija nastupila u siječnju iduće godine. Stvarno ti se dokupljuje.
ŠPANCIR: ” .Ipak danas su raportirane neke interesantne stvari. Npr: Pole (73,409 dwt, 14/36L 15/34B, 1997-built) delivery Far East , redelivery worldwide, 5 years, $67,000 daily. Ako nije greška (a sumnjam) , 11 godina star Panamax dobiva za T/C od 5 godina 50 % više od današnjih vozarina za isto razdoblje.
” Od kuda ti to? To je greska, izgleda da se u onima u Loydu nije dalo objasnjavati: Mozda se radi o slijedecem: Narucitelj uzme prod u pet godina TC, prve godine plati 67.000, druge 50.000, trece 30.000 itd… mislim da su takvi ugovori vec bili potpisani…
evo, cisto da razrijesimo jednu dvojbu (iako me pocinju lagano zivcirati svi ovi razliciti reporti o nasim brodovima i njihovim vozarinama:)
POLE ITA 1997 73049 FIXED 5 YEARS T/C COSCO BULK – YEAR 1) $67,000/DAY,
YEAR 2) $50,000/DAY, YEAR 3) $30,000/DAY, YEAR 4) $28,000/DAY,
YEAR 5) $25,000/DAY
Trebao je Gatara na internetu pronaći Sakaijev podatak i i onda navesti cijenu pete godine!
POLE ITA 1997 73049 FIXED 5 YEARS T/C COSCO BULK – YEAR 1) $67,000/DAY, YEAR 2) $50,000/DAY, YEAR 3) $30,000/DAY, YEAR 4) $28,000/DAY, YEAR 5) $25,000/DAY
Da , ovo je realno.Prosječno 40.000 u 5 god.
“Nakon prilično tmurnog pogleda na izvedbu BDI indeksa, «obogaćenu» nimalo ohrabrujućim procjenama, red je da se osvrnemo i na domaće brodare, čije dionice u velikoj mjeri vjerno prate globalna zbivanja.
Obzirom je riječ o vozarinama isključivo za rasute terete, kretanje indeksa bilo bi posve pogrešno uspoređivati sa svih pet domaćih dionica, no za pretpostaviti je kako se ipak radi o svojevrsnom orijentiru koji je k tome iznimno snažno reagirao na povećanu vjerojatnost recesije u SAD
A u napredovanju ka novim rekordima tijekom listopada prošle godine zaustavila ih je rasprostranjena korekcija na domaćem tržištu kapitala, dok je BDI zašao još dublje na uncharted teritorij, dohvativši all-time-high sredinom studenoga. Od kada ujedno datira i početak silazne putanje kojom je dotični indeks izgubio na vrijednosti čak 28%.
U usporedbi s tim rezultatom, izvedba pojedinih domaćih brodara doima se posve zadovoljavajućom. Obzirom je riječ o vozarinama isključivo za rasute terete, kretanje indeksa bilo bi posve pogrešno uspoređivati sa svih pet domaćih dionica, no za pretpostaviti je kako se ipak radi o svojevrsnom orijentiru koji je k tome iznimno snažno reagirao na povećanu vjerojatnost recesije u SAD (i zamjetnog usporavanja gospodarskog rasta u Kini), što bi trebalo biti zajedničko pomorskom transportu u cjelini.
Eto, nakon što smo probavili metodološka objašnjenja, preostaje nam samo da usporedimo rezultate. Dakle, usprkos povećim gubicima za BDI indeks, Atlantska plovidba (ZSE:ATPL-R-A) se u promatranom razdoblju uspjela domoći pozitivnog teritorija, što vrijedi i za Uljanik plovidbu (ZSE:ULPL-R-A), makar je dionice potonje prilično nezahvalno uvoditi u bilo kakve komparacije, budući su fluktuacije cijene tijekom prošle godine u velikoj mjeri bile uvjetovane dokapitalizacijom. Najgore je pak prošla Lošinjska plovidba (ZSE:LPLH-R-A), zabilježivši pad cijene dionica od 6,3%).
No ako je svojevrsna divergencija domaćih brodara u odnosu na BDI tijekom protekla dva mjeseca posljedica lokalnih faktora (rasprodaje na domaćem terenu), niti donekle modificirana usporedba ne doima se osobito povoljnom po dionice brodara. Naime, kada se kao baza za izračun uzme all-time-high vrijednosti, akumulirani su gubici (zaključno s krajem prošloga tjedna) zamjetno veći, ali ipak još uvijek manji no što je to slučaj kod BDI indeksa.
Njemu su, s otprilike 25% minusa, najbliži Lošinjska i Uljanik plovidba, dok dionice dubrovačkog brodara i tu stoje najbolje, s praktički upola manjim minusom. Ostaje tek za nagađati predstavlja li taj zaostatak tek potencijal daljnje korekcije, ili je riječ o svojevrsnoj premiji kojom investitori «nagrađuju» strategiju diverzifikacije, ali i uopće dobre poslovne rezultate Uprave.
[cool]
usput lijepa usporedba BDI-a po našim brodarima na http://www.seebiz.eu
HVALI MORE DRŽ SE ATLANSKE PLOVIDBE![thumbsup]
Evo sa business.hr komentar na pisanje g.petrova
Evo jedna analiza pa da se pomogne Petrovu.
“IMPERIAL”…….105
“LIBERTAS”…….105
“CITY OF DUBROVNIK”……75
“PETKA”……..73
“PELJEŠAC”…..15 (n.2)
“JADRAN”………36
“KONAVLE”…..36
“GUNDULIĆ”…….61
“SVETI NIKOLA I”……..60
“GETALDIĆ”………60
“OLUJA”……..55
“KOLOČEP”…….55
“SVETI VLAHO”……32 (n.3)
“ORSULA”……45
“MLJET”……..18
ukupno flota slobodne plovidbe (u mio USD) = 831
“Atlant Svenja”……..16
“Atlant Regine”…….16
“Atlant Trina”……15
“Atlant Frauke”……14
ukupno flota teških tereta (u mio USD) = 61 (n.4)
“Šipan”………..8
“Mokošica”……..8
ukupno flota obalne plovidbe (u mio USD) = 16
ukupno postojeća flota (u mio USD) = 908
Kineske novogradnje
Prva…………101
Druga……….99
Vijetnamske novogradnje
Prva………….72
Druga……….70
Treća……..68
ukupno novogradnje (u mio USD) = 410 (n.5)
ukupno flota – postojeća i novogradnje (u mio USD) = 1.318
Dubrovnik Airline……45
Imperial……….60
Lapad………..30
Lopud…….10
ukupno nebrodarski udio u Poduzeću – samo aviokompanija i turizam (u mio USD) = 145 (n.6)
ukupno dugotrajna imovina (u mio USD) = 1.463
ukupno dugotrajna imovina (u mio HRK – srednji USDHRK tečaj HNB na 8.1.08 5,02) = 7.344,26
ukupno kratkotrajna imovina (u mio HRK) = 233,13 (n.7)
ukupno imovina (u mio HRK) = 7.557,39
ukupne postojeće obveze (u mio HRK) = 1.316,58 (n.7)
obveze po novogradnjama (u mio HRK) = 474,39 (n.8)
ukupno obveze (u mio HRK) = 1790,97
Ukupna neto vrijednost – imovina minus obveze (u mio HRK) = 5786,42
!!!!!!!!!!!!
neto vrijednost (NAV) pod dionici u HRK (broj dionica s oduzetim trezorskim: 1.276.548) = 4532,87
!!!!!!!!!!!!
Na azijskim burzama padaju brodograditeljske i energetske dionice
Indeksi azijske regije započeli su tjedan u negativnom predznaku, prvenstveno zbog značajnog slabljenja dionica brodograditeljskih i energetskih kompanija. Zbog zabrinutosti ulagača da će doći smanjenja narudžbi, dionica južnokorejskog brodogradilišta Hyundai Heavy potonula je čak 6 posto, što je njen najveći pad u posljednjih pet mjeseci. U tom sektoru snažno su oslabile i dionice kompanija kao što su Samsung Heavy Industries i Cosco Corp. Kineske naftne kompanija PetroChina i Cnooc, izgubile su pak oko 3 posto na vrijednosti. Općenito, među investitorima azijske regije i dalje vlada zabrinutost oko moguće recesije u američkom gospodarstvu i eventualnih posljedica koje bi ona mogla imati na globalna tržišna kretanja. Hongkonški indeks Hang Seng je skliznuo 1,48 posto, a južnokorejski Kospi 0,92 posto. Regionalni MSCI indeks je oslabio 0,5 posto, dok je kineski CSI 300 uspio ostati u plusu od 0,57 posto. Burze u Japanu su danas bile zatvorene zbog praznika. Na europskim burzama, jutros je londonski FTSE 100 ojačao 0,15 posto, frakfurtski DAX 0,31 posto, a pariški CAC 40 blagih 0,07 posto.
Ipak neće biti toliko novih brodova kao što su mnogi predviđali. Brijem da će BDI uskoro ponovo gore
Imam pitanje….razmišljam o kupnji Atlantske..a pošto ne znam puno o brodarima zanima me isplati li se na ovim razinama? Molim mišljenje iskusnijih. Hvala
Imam pitanje….razmišljam o kupnji Atlantske..a pošto ne znam puno o brodarima zanima me isplati li se na ovim razinama? Molim mišljenje iskusnijih. Hvala
Osobno smatram da je sada vrijeme za to, ali to je samo moje mišljenje.
Usporedi malo trendove u prošla 4 mj, i pročitaj postove, na temelju toga donesi zaključak[tongue][tongue]
Imam pitanje….razmišljam o kupnji Atlantske..a pošto ne znam puno o brodarima zanima me isplati li se na ovim razinama? Molim mišljenje iskusnijih. Hvala
S obzirom na situaciju bolje je možda pričekati još koji dan[huh]