Falco
Gdje ste bili vi optimisti zadnjih dana dok je ronilo, dva dana bdi poraste opet se javite, nažalost još dugo vremena će te se povlačiti, ovdje su uteg vozarine i novogradnje.
Panamaxi malo više od 7000, to je vožnja sa gubicima i dalje.
Nije nagovor na kupovinu i prodaju.
@lapad
Ti spominješ ovu analizu. Hellenicshippingnews samo to prenose i kopiraju.
http://clarksonsresearch.wordpress.com/
Tu se ne spominje 2016/2017. Ova analiza nije pesimistična već dapače kaže:
..Frightening fundamentals are maybe the worst ever for bulkers. But with fewer shipyards and a better economic cycle, the surplus could disappear in a few years, leaving investors with ships performing much better than bank deposits. It will take time, but as Shakespeare said “How poor are they that have not patience! What wound did ever heal but by degrees?” Good advice, but don’t forget that some wounds take longer to heal than others!…
molim kolegu vranju da ako moze stavi tu analizu i GRAF koji najbolje prikazuje to stanje.
Naravno da mi je poznata ta analiza, a BDI je danas porastao opet zbog capeova, ništa neuobičajeno. Nije prvi put da capeovi rastu velikim koracima, ali nakon par dana padnu još i više.
Što se panamaxa tiče, drago mi je da nastavljaju padati, trebali bi pasti na 5000 dnevno, njima je i 7000 previše. Samo tako se može pročistiti ovo napaćeno tržište. Nadam se da neće biti kako kaže k pax, jer bi to značilo guranje problema pod tepih i nastavak bujanja brodogradnje zbog profitabilnih vozarina što vodi u novi kolaps.
Evo analize, i pesimistična je u tome što kaže da će oporavak biti za nekoliko godina, dok optimisti smatraju da on kreće krajem 2013, dakle gotovo pa odmah sad! Pa i sam si to malo prije rekao, k paxe.
http://www.hellenicshippingnews.com/News.aspx?ElementId=a6a77173-f061-4df4-812f-41cec5cbed7d
“Since 2007 the dry bulk fleet has increased by 85%, whilst bulk trade has grown by only 32%. This has transformed the 6% shortage in 2007 into the bulker market’s biggest ever surplus of around 30% ”
“It will take time, but as Shakespeare said How poor are they that have not patience! What wound did ever heal but by degrees? Good advice, but don’t forget that some wounds take longer to heal than others!”[emo_palacd]
i taj graf pokazuje najgoore bulk fundamente u zadnjih 30-ak godina,tj.trenutno postoji 30 % vise brodova nego sto ih treba!!!
a u proslim brodarskim krizama je visak bio oko 10%
suma sumarum,prema njima pravi oporavak slijedi tek oko 2016-17.
pitanje je što tko razumije pod pravim oporavkom. a moguće je i to da 2016 (i ja se otprilike slažem s tom procjenom vremenskog roka) taj početak pravog oporavka ujedno bude i peak ciklusa i da zatim samo prijeđe u novi pad.
2010 kad je po njihovom grafu bio višak flote 5% vozarine su bile stabilno preko 35k za capeove i preko 25k za panamaxe. danas bi te vozarine značile dream recovery.
dapače te 2010 su FFA bili izrazito bearish, za capeove su recimo ukazivali na bearish budućnost, konstantan pad iz kvartala u kvartal, sve do 25000 usd u 2013. danas bi one koji su kupovali brodare u prosincu/siječnju već i tih medvjeđih 25000 učinilo bogatima.
današnje raspoloženje…..
[emo_namigusa]
[/quote]
tako je hugh.danas u usa blitva raspoloženje.[emo_smijeh][emo_smijeh]
@vranjo
Pričaš bez veze. Panamaxi sigurno neće padati u slijedeća 4 mjeseca, već dapače očekuje se ozbiljniji rast.
Spot rates danas je na nivou 7.374 USD/dan (15.08.2013), a FFA leveli pokazuju da se u Q4 očekuje 9.500-10.000 USD/dan.
Ja više vjerujem FFA nego tebi i tvojim procjenama (koje su dokazano bile pogrešne do sada)
Također je opće poznato da je žetva žitarica rekordna skoro svuda (USA, Rusija, Ukrajina itd) i da se očekuje ozbiljnije povećanje izvoza (i prijevoza kojeg BTW rade samo Panamaxi)
POznato je isto tako da je sve manje i manje isporuka novogradnje i praktično iz tjedna u tjedan pada stopa porasta flote. Istina je da je u 2013 još relativno dosta Panamaxa za isporučiti, ali isto tako se zna da će tonaža panamaxa u 2014 pasti (za čini mi se cca 1,2 mio DWT), a istovremeno se očekuje porast volumena prijevoza tako da će se u 2014 dodatno poboljšati funadamentalni pokazatelji.
Sve u svemu Vranjo i dalje pokušava zamutiti sliku i pokušava je prikazati crnjom nego što jeste.
ali isto tako se zna da će tonaža panamaxa u 2014 pasti (za čini mi se cca 1,2 mio DWT), a istovremeno se očekuje porast volumena prijevoza tako da će se u 2014 dodatno poboljšati funadamentalni pokazatelji.
pad tonaže za 1,2 mio u 2014, hm, to bi značilo da će se scrapati 16 panamaxa više nego što ih bude isporučeno. može neki link, čija je to prognoza? čini mi se vjerojatnije da je netočno prenijeto i da su zapravo htjeli reći da će demand porasti za 1,2 mio više od supplyja.
@Georgia,
mislio sam na ovaj podatak (ali nisam stavio ispravnu godinu, jer to se odnosi na 2013, ne na 2014)
http://cf.gcaptain.com/wp-content/uploads/2013/07/Drybulk-fleet-06.30.131.jpg
K paxe, pretpostavljam da je izvor ona weekly analiza na market realist koji kriješ kao “zmija noge” jer najavljuju da će oporavak brodara biti tek dugoročno, baš kao i Clarkson na koji sam uredno dao link.
To je sasvim razumljivo jer se osim tvojih pozitivnih navode i negativni argumenti poput trenutno rekordne cijene željezne rude koja negativno utječe na uvoz i poznata velika količina panamaxa za koju je upitno hoće li se popuniti. Prognoziraju i da će najviše profitirati kompanije izložene capesize brodovima, dakle opet je atpl zaobišla “baba s kolačima”. Pitam se kad će panamaxi biti “in” da atpl opet dođe na svoje. Dugo-dugoročno.[emo_palacd]
@ kpax
vidio sam već tu tabelu, ali to s panamaxima jednostavno ne štima, suprotno je svim drugim izvještajima, a kad bi štimalo, vozarine za panamaxe bile bi valjda duple nego što su sada.
Prognoziraju i da će najviše profitirati kompanije izložene capesize brodovima, dakle opet je atpl zaobišla "baba s kolačima". Pitam se kad će panamaxi biti "in" da atpl opet dođe na svoje. Dugo-dugoročno.[emo_palacd]
U brodarstvu je sve, baš sve promjenljiva kategorija. Evo, kažu da je u Kini neviđena suša, ako potraje a sa druge strane najavljuje se rekordna žetva u USA i nekim drugim zemljama bit će svašta, u nekom ekstremnom scenariju može za kraće razdoblje čak nedostajati panamaxa. Osobno u to ne vjerujem ali dopuštam mogućnost.[emo_smijeh]