Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 17.542 | 358 | 47,60 | 49,50 | 0,00% |
o fino porasla količina na kupnji, vidim da bi mnogi kupili, al svi čekaju u redu da im proda netko 🙂
ajde dečki kojima ne valja ATPL prodajte sada nećete puno srušiti cjenu
o fino porasla količina na kupnji, vidim da bi mnogi kupili, al svi čekaju u redu da im proda netko 🙂
ajde dečki kojima ne valja ATPL prodajte sada nećete puno srušiti cjenu
Nakon velikoga polugodišnjeg minusa i ovakvih vozarina, a jedna godina još propadne, malo je ovdje optimizma, nije nagovor na kupnju ili prodaju dionica.
vranjo, točno je da su handysizei YTD rasli po godišnjoj stopi oko 1% a panamaxi oko 12%, ali efekt se prelijeva s jednog tipa na drugi, uostalom pogledaj im samo chartove YTD.
Ove godine sudeći po 1H možemo očekivati gubitak oko 60-70 milijuna kao i prošle. Ako iduća godina bude recimo 50% bolja od ove, možemo očekivati gubitak od samo 30-ak milijuna.
Sumnjam u neku veliku korist od atlant centra jer su već prodani najbolji prostori za kojima je bio interes, a preostali mali poslovni prostori za butike i velik broj stanova će ići na kapaljku.
Neka zatim 2015. bude 100% bolja od 2013., pa će biti na nuli ili imati malu dobit. Sama uprava atlatnske poručuje da neće biti velikog rasta vozarina kao što je bilo 2007., dakle ova poboljšanja od 50% godišnje su prilično optimistična. Čak i da ostvare dobit od 20-ak milijuna za dvije godine, opet se to čini malim s obzirom na činjenicu da su u prethodnim godinama izgubili stotine milijuna. To mogu nadoknaditi do 2020. uz kontinuirani pozitivni trend vozarina i uskratu dividendi.[emo_ljut]
ako se gubitak smanji sa 60 mil ove godine na 30 mil to baš fundamentalno i ne bi bila 50% bolja godina jer bi to samo značilo da su prihodi pomorstva bili 410 umjesto 380 dakle oporavak brodarstva bi bio 8% ili porast vozarina oko 1000 dolara dnevno.
a ako bude 50% bolja onda će prihodi biti 570 mil [emo_namigusa]
Jethro, pa čovjek govori o rastu handysize flote i objašnjava kako je pacific basin poslovao iznadprosječno. Dakle bolje od tvrtki poput atlantske plovidbe koja je ulagala u panamaxe i tek sad kad je i vrapcima na grani sve jasno su naručili 2 handy-a. Poanta ovog intervjua je da pacafic basin posluje potpuno suprotno od atlantske, dakle ima second hand hadysize brodove i ne naručuje nove, za razliku od gubitaša atlantske koja prodaje second hand i naručuje do nedavno nove panamaxe. Jel ovo bila šala ili samo krivo interpretirate?[emo_vrtimise]
točno, pobrkao sam lončiće. od šume nisam vidio drvo pa sam čuo ono što sam htio čuti…
@vranjo,
ja sam ipak mislio da vi nešto razumijete u ovom busienss-u, ali očito sam vas precijenio. Ovo što se gore napisali je najblaže rečeno-smiješno.
Gledajući samo pomorski dio business-a: oni su u gubitku sada (Q2) otprilike 19 mio kuna i to je negdje oko 1 mio kuna po brodu kvartalno. To je oko 60.000 USD po brodu mjesečno, odnosno oko 2.000 USD po brodu dnevno. Zaokruženo.
Znači ako vozarine porastu za tih 2.000 USD/dan oni su na nuli, a ako porastu još 2.000 USD/dan oni su u plusu cca 19 mio kuna kvartalno.
Znači ako vozarine dođu na nekih 13-14.000 USD/dan ovdje će biti lijepa dobit, recimo 60 kuna po dionici godišnje, a to nije loše zar ne? [emo_smijesak]
Zar je ovo tako teško shvatiti?
K pax, vi ste mene krivo shvatili jer nisam govorio o porastu BDI-a opećnito nego o poslovanju atlantske plovidbe koja pretežito pripada neperspektivnom panamax sektoru.
Vama je valjda jedino bitan BDI, ali neće kod svih biti isto kao što ni sada nije. Previše je brodova u svijetu i treba se provesti selekcija, oni koji su donosili loše odluke trebaju platiti kaznu jer na ovom tržištu opstaju samo najbolji.
Ne možete trpati sve u isti koš, pogedajte si još malo onaj video o pacific basinu. Tako posao odrađuju “pravi brodari”.[emo_palacg]
@vranjo
jedno pitanje: A koliko to ATPL flote spada u panamax klasu?
Većina koliko je meni poznato. Nemam motivacije da sad tražim konkretnu brojku ali vi me slobodno demantirajte ako nije tako. Vidi se i iz zadnjih narudžbi koje su stizale proteklih godina kakve brodove naručuju. Većina su panamaxi, imaju i nešto supramaxa i mislim da ih oni drže da ne potonu još dublje prema 100 milijuna. Zatim 2 teškaša za “penziju” iz prve polovice 90-ih, mislim da je i jedan handy, a i ranije sam pisao da je oko 7-8 brodova staro oko 20g i da bi ih trebali prodati.
Sve u svemu, loš portfelj brodova za današnje prilike. Prema BRS orderbooku je do kraja 2014. još preostalo oko 350 panamaxa za isporučiti. Za usporedbu pogledajte portfelj pacific basina, za to treba “znanje”.[emo_palacg]
ljudi pa brodovi se kupuju za 25 godina. nitko ne može znati koji će se tip više isplatiti za 3 ili 6 ili 10 godina. u tih 25 godina svaki će više puta biti najisplativiji i više puta najneisplativiji.
ali vranjo još jednom pitanje: kako to da je BPI u 2013 do danas porastao oko 50% (uz rast flote od blizu 12%) a BHSI oko 20% (uz rast flote manji od 1%)?