ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 22.11.2024. u 06:20
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
49,00
74.725
1,525
47,60
49,50
0,00%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.


Bitno je da Atlantska dobiva 27 mil usd u doba kad se u kini moze naruciti novogradnja sa oko 2 mil usd ucesca.
S novcima od ta 2 mogu naruciti 10 nikad jeftinijih novogradnji.
I Kulas je rekao da uskoro idu u vece prosirenje flote.

Slažem se da je pozitivno i otvara značajan manevarski prostor, a s obzirom da su od nedavno naručena 4 broda 2 bila opcijska, smatram da ovo znači da će se i ta 2 definitivno graditi. A premda baš i ne pratim egzaktno, čini mi se da su ta 4 potpisana dok su cijene bile i nešto niže od današnjih?
Tako da se u tom smislu može zaključiti da je efekt otkazivanja ove 2 “starogradnje” i nešto povoljniji od 7 mil usd (30 kn po dionici) koje sam gore naveo, možda nekih 10-15%?

Što se tiče dodatnih narudžbi, držim da još nije vrijeme za agresivnost, već za umjerenost. Uz već naručena 4, još 2-3 broda bi bila maksimum, a prodati neki od starijih kad narastu cijene nekih 20-30% od dna. Naime, smatram da će nakon toga valuacije opet ići dolje, pa se bolje riješiti starijih, većina novonaručenih će biti još uvijek u izgradnji (isporuke 2016-…) pa su manji gubici flote u moru. Ovo je moje mišljenje bez nekih teških analiza tržišta.

Biti će mi zanimljivo osvrnuti se na ovaj post 2016. godine.. ako se sjetim :):
No mogla bi mi neka podivljala inflacija poremetiti prognozu? :/

Kad već prognoziram, smatram da bi krajem 2015. odnosno u 2016-oj mogao biti najbolji tajming za agresivnije shipshop-anje [emo_dolar][emo_dolar][emo_dolar]

slažem se s analizom, samo mislim da bi bilo bolje što više novih brodova 2015 već imati u floti nego još nemati, mislim da će i u bearish scenariju 2015 ploviti bar oko nule ili u malom plusu. bez obzira na navalu na brodogradilišta prošlih mjeseci orderboook je još uvijek dovoljno prorijeđen da mislim da bi i u slučaju daljnjih usporavanja globalne ekonomije jednostavno rast flote već od sljedeće godine pa za doglednu budućnost pao na 2% godišnje i manje i tako ostao ispod rasta demanda.

Slazem se s gorgijom.Kulaš ima povijesnu sansu povecati flotu za 10-12 novih,nikad jeftinijih brodova s isporukom 2015-16.
Ultra jeftinoj novogradnji ni na slabom trzistu nije problem placati rate.
Ne sumnjam da ce on to iskoristiti,pametniji je od svih nas.
A to što smootko nije suvlasnik atpl pa je jalan na njezino brzo sirenje s novogradnjama je drugi par rukava.

http://www.business.hr/ekonomija/njemackim-brodarima-voda-dosla-do-grla Odgovor na krizu mnogi vide u konsolidaciji i grupiranju snaga. “Nama su banke jasno i glasno poručile: trenutno u Njemačkoj postoji 400 brodarskih tvrtki i to bi trebalo reducirati na 40. Znači od nas se traži da se ujedinimo”, govori Heinrich čije tvrtka se sa 5 plovila ubraja među manje. Neki brodari su već počeli s udruživanjem snaga. Već sad, prema istraživanjima savjetničke tvrtke PwC, 40 posto brodara međusobno surađuje u pojedinim segmentima. I ostali se u bliskoj budućnosti spremaju na zajedničke projekte. Glavni motiv je naravno ušteda. I najveći u branši, poput logističkog koncerna Hapag-Lloyd su još u 90-ima krenuli u proces udruživanja s manjim brodskim prijevoznicima. Njemačka nije usamljeni primjer. U susjednoj Danskoj je najveći svjetski pomorski prijevoznik Maersk najavio fuziju s dva jaka specijalista za kontejnere. Od sredine 2014. će tako 255 brodova ploviti pod zajedničkim vodstvom.

Pesimističan naslov članka, iako sadržaj budi optimizam.
Kolika je mogućnost da se i ATPL “udruži” sa nekim drugim svjetskim brodarima?

Bananarama, trebali su izgraditi novu zgradu u Šangaju ili Singapuru i tamo se udružiti sa “mr. Chinese”. Ova hrvatska radna snaga je samo teret, a sada javljaju da se pregovara o osiguranju na brodovima koje će se plaćati 180 dolara na dan po svakom od 4 bodyguarda. Baš je i brod atlantske opljačkan i držali su ih na nišanu vatrenog oružja. Teško da će se moći oduprijeti pritiscima sindikata i ostaviti jadne pomorce na milost i nemilost gusarskih razbojnika.[emo_bijesan][emo_palacd]

http://www.jutarnji.hr/-trazim-ljude-za-rat-protiv-gusara–britanac-u-splitu-za-posao-nudi-najmanje-180-dolara-dnevno/1113021/

plačene novce od otkazanih brodova nikad neće vidjeti. bordogradilište u kini je pred raspadom i nemaju novaca.

I noga u guzicu je korak naprijed


plačene novce od otkazanih brodova nikad neće vidjeti. bordogradilište u kini je pred raspadom i nemaju novaca.

Nije Kina Hrvatska pa da tako funkcionira. Pare će najvjerovatnije dobiti nazad jer međunarodna osiguranja pokrivaju takve slučajeve. A možda se počnu baviti i brodogradnjom te kupe “brodogradilište u stečaju”. Treba poslati gos. Linića u Kinu da i tamo oformi “institut predstečajne nagodbe”.[emo_smijeh]

I ako dobiju pare nazad sigurno neće platiti trošak za plaće posadi i inspektorima koji su bili tamo tijekom gradnje. Lani je na Argosija, više od mjesec dana ranje poslana posada te su čekali u hotelu jer brod nije bio dovršen kako su planirali. To sigurno brodogradilište neće refundirati. Za takve greške kriva je uprava zbog krive procjene hoće li oni kome odgovarati zbog troškova?

I noga u guzicu je korak naprijed

a osim toga možda sud u kini presudi da brodogradilište ne mora ništa vratiti jer je iznos izražen u dolarima umjesto juanima a to je nedopuštena upotreba valutne klauzule koja mora biti iznimka a ne pravilo [emo_cool]

Biti ce svega jos do kraja godine[emo_smijesak]…
Kinezi planiraju subvencionirat slanje brodova starijih od 15 god u rezaliste!

Subsidies will be given to companies to help them weed out obsolete shipping capacity, and preferential tax policies are also expected, media reports said.

According to the draft plan, old ships that have been used for more than 15 years will be phased out, with the government offering subsidies in return, media reports said.

http://www.globaltimes.cn/content/794354.shtml#.Udm5LcsaySM

Sve će doći na svoje realne vrijednosti.Moji postovi nisu nagovor niti na kupnju niti na prodaju dionica!


plačene novce od otkazanih brodova nikad neće vidjeti. bordogradilište u kini je pred raspadom i nemaju novaca.

nego, stvarno vjeruješ u to što si napisao?

New Report

Close