Lapad
Sa koliko minusa voze sadašnji brodovi, čemu još novogradnji.
pa čemu živit kad ćeš svejedno umrit,
te novogradnje će valjda donosit i finu zaradu, dok se budeš još pitao dali da kupim ili ne APTL 🙂
Ovo samo na ovom forumu da se dioničari vesele propalom poslu a do jučer ga slavili ….
Izvući će oni od kineza pare [emo_smijeh][emo_smijeh]…
Vjerujem da će ići kompromis – ali teško da će izvući koliko su uložili.
Ovo samo na ovom forumu da se dioničari vesele propalom poslu a do jučer ga slavili ….
Izvući će oni od kineza pare [emo_smijeh][emo_smijeh]…
Vjerujem da će ići kompromis – ali teško da će izvući koliko su uložili.
Obzirom da će se lova iz kineskog privatnog prebaciti u kinesko državno brodogradilište neće biti problema, jer nije uputno “ratovati” sa Komunističkom partijom dole. Kad bi se lova željela povući iz Kine vjerujem da bi ipak bilo određenih problema bez obzira na sva moguća osiguranja, no meritum je da će brodovi biti jeftiniji, takav je timing i držim ovo sretnom okolnošću, jer da su brodovi spremni za preuzimanje u roku nema odustajanja.
Povrat iznosi najmanje 155 mil kn tj. 27 mil usd
a kako se trenutno u kineskim drzavnim skverovima trazi ispod 10 % ucesca Atlantska moze za novce od ova 2 broda naruciti 10-ak nikad jeftinijih novih brodova s cijenom od 21-26 mil usd,od handy do ultramax-a,ili panamax-a.
Bit će zanimljivo vidjeti za koje će se odlučiti, da li opet handyje ili će ostati na panamaxima. jel zna netko kolika je razlika u OPEXu između handyja od 38dwt i panamaxa? paretova procjena za vozarine 2015 je pana 20k – supra 18k – handy (27dwt) 13k.
Povrat iznosi najmanje 155 mil kn tj. 27 mil usd
a kako se trenutno u kineskim drzavnim skverovima trazi ispod 10 % ucesca Atlantska moze za novce od ova 2 broda naruciti 10-ak nikad jeftinijih novih brodova s cijenom od 21-26 mil usd,od handy do ultramax-a,ili panamax-a.
treba dodati da nikada (ne gotovo nikada, nego nikada!) se ne ugovaraju poslovi ovog formata bez opcije obeštećnja obiju strana. razumljivijim jezikom: kapara se (čak i prema zoo) smatra odustatninom, obično je 10%, ali isto tako se zna što je kapara na kaparu. dakle, atlantska će dobiti neku paru kao odustatninu i kraj priče. osobno smatram da je to bolje nego da su dobili brodove, osim ako nije postojala obveza prema trećoj strani, tj. neki ugovor kojim se atpl. obvezala prevoziti tim brodovima, no ne vjerujem.
Nece dobiti neku paru nego SVA UPLACENA SREDSTVA,to ti pise u obavijesti na netu i to je isto rekao DIREKTOR KULAŠ jucer na radiu.
Dosta je vise pricica i pametovanja o tome,kad je sve jasno i sluzbeno potvrdjeno.
Obično je učešće oko 10% vrijednosti ugovora i ne mislim da je bilo ispod toga jer je to bilo vrijeme velikih i skupih narudžbi gledajući iz današnje perspektive. Zanimljivo da se danas može participirati i sa samo 2.5% na puno manje iznose kao što se može vidjeti ovdje http://www.simic.net.cn/news_show.php?lan=en&id=127864
ATPL je uobičajeno sklapala ugovore da brodove plaća u 5 rata po 20%, prva rata kod potpisa ugovora, druga kod polaganja kobilice etc., zadnja na dan preuzimanja. Btw, pogledajte tko ima vremena i volje surfati što radi konkurencija, npr.Transocean (naručuju novogradnje od love što su svojedobno prodali stare kante za basnoslovne iznose, staro za novo 1:1, čudo su od firme).
[/quote]
Evo kako je bilo prije 5g:
“Atlanska Plovidba has returned to the JES group to order four 79,800-dwt bulkers for delivery in 2011 through to 2012.
The shipowner is paying $45m for each of the ships and has already paid a deposit of some $54m or about 30% of the contract value.
The Croatian owner already has four 37,500-dwt bulkers on order at Jiangsu Eastern Shipyard for delivery this year and in 2009.”
U svakom slučaju u poslu u kojem je pravovremenost jedan od ključnih detalja ovakvo nešto je došlo gotovo kao naručeno.
Što se tiče Transoceana, to je tvrtka koja se bavi bušenjem u dubokom moru gdje vladaju bitno drukčiji uvjeti poslovanja pa ga baš ne smatram konkurencijom.
info je bio da je cijena za sva 4 broda bila 154 mil, dakle 38,5 po brodu. jel se zna koliko je bilo učešće ATPL i koliki se sad povrat očekuje? (hvala, sad vidim da je lapad gore napisao.)
ako se sada panamax s navoza u resaleu može dobiti za 29 milja, ušteda za ova dva broda je dakle 19 milja dolara. ili nekih 80 kuna po dionici. neka druga malo manje fiskalno odgovorna firma koja bi se htjela praviti važna sad bi to podijelila kao dividendu [emo_plazi]
Kolega, čini mi se da imate krive podatke pa onda i zaključak.
Po mojim podacima (donekle po sjećanju, da ne kopam sada sve), zaista je cijena za sva 4 bila 154 mil usd. Ali nije cijena za sva 4 broda ista.
Originalna cijena za 4 panamaxa koja su naručili netom prije krize je bila 45 mil usd po brodu. Onda su 2 otkazali kad je kriza zagrizla, pa ih nakon dužeg vremena opet naručili po nižoj cijeni i to su ova dva koje sada opet otkazuju jer je brodogradilište probilo rokove.
Dakle, kako je nedavno pisalo u nekom izvješću, ukupna cijena za 4 je 154 mil usd. Međutim sastoji se od 2 originalno naručena po 45 mil usd (90 ukupno) + 2 ova s kojima se igraju dan/noć po 32 mil usd (64 ukupno). 90+64= rečenih 154 mil ukupno.
Znači, postignuta ušteda je puno manja od gore citirane i ako bi rekli da je sadašnja market vrijednost oko 28,5 mil usd, ukupna ušteda je 7 mil usd ili oko 30kn po dionici.
Bitno je da Atlantska dobiva 27 mil usd u doba kad se u kini moze naruciti novogradnja sa oko 2 mil usd ucesca.
S novcima od ta 2 mogu naruciti 10 nikad jeftinijih novogradnji.
I Kulas je rekao da uskoro idu u vece prosirenje flote.
Nece dobiti neku paru nego SVA UPLACENA SREDSTVA,to ti pise u obavijesti na netu i to je isto rekao DIREKTOR KULAŠ jucer na radiu.
Dosta je vise pricica i pametovanja o tome,kad je sve jasno i sluzbeno potvrdjeno.
nemam namjeru više pisati i čitati o ovome, samo sam se htio ispraviti. dobit će “neku paru” sam mislio povrh love koja će joj se vratiti, a u tom smislu je i ostali dio teksta.