Izašao je novi platou report i imaju jako lošu prognozu za dry bulk sektor, rubrika “freight market”. Panamaxi tonu zbog slabe trgovine između Južne Amerike/Brazila i Azije. Negativna kratkoročna prognoza za cijeli sektor zbog velikih kineskih rezervi željezne rude i od istih najavljene zabrane uvoza niskokvalitetnog ugljena.[emo_palacd]
Odnos scrappinga i novogradnji također loš, 238 novih narudžbi u 2013. ytd, istovremeno 184 broda poslana u scrapping. U 5. mjesecu 38 novih narudžbi, i samo 15 brodova za scrapping. U 5. mjesecu je 8 brodova naručeno već za 2014., a ukupni orderbook im je 401 bulker. Panamaxa 105, i još 200 do kraja 2013. Ne izgleda obećavajuće za panamax vozarine i BDI općenito.
Nisam znao da se još uvijek toliko naručuje za 2014., znači da bi orderbook mogao dodatno porasti, jer je tek sredina 2013. Mogli bi do kraja godine doći na 700+ brodova za 2014. Dio brodova sa liste za 2013. će se vjerojatno također prebaciti, tako da bi nas mogao dočekati na kraju godine ponovno orderbook blizu 1000 za 2014.
Prije godinu dana je ovdje bilo tvrdnji kako će ove godine pola narudžbi biti otkazano i kako će krenuti bankroti i veliki rast vozarina. To se nije dogodilo, a kolega koji je to pisao više ne piše. Evo, tako bi mogli 2014. u ovo vrijeme sa orderbookom od 700-1000 brodova najavljivati da će 2015. biti bolje i da će se pola tih narudžbi otkazati. Još kad Kinezi krenu uvoditi restrikcije na uvoz, bit će “veselja” na dionicama brodara.[emo_vrtimise]
vidim veselo je ovdje i na gledalici…a i kod mene na grafu je isto veselo…
uzivajte i jedni i drugi…netko ce bit u pravu za sljedecu godinu..
pretpostavljam tko..ali zadrzat cu za sebe…nemam atpl niti planiram kupovati uopce…graf cu stavit na prikladnu temu…
@ vranjo
a ja baš popodne to isto proučavao i poveselio se jer je bolje od očekivanog. očito je naniže revidirana količina novih narudžbi iz rallyja u ožujku i travnju. a kratkoročno lošije prognoze mene još uvijek vesele.
Kormilatoru, pa nismo li rekli da ste na moju preporuku prodali dionice po 360.
Evo, srušili ih u međuvremenu urotnici skrbnici već ispod 300, a nitko sa foruma još nije prodao. Cijela ekipa je i dalje tu, a dobro da je tako jer nas nema baš puno ovdje. Nema velikog interesa za dionice atpl.
Zato ovaj gore savjet najbolje primijenite na sebe. Isprintajte par primjeraka ugovora, pa od vrata do vrata i nudite im da potpišu za dionice atpl po 1000kn. Meni svi koji zvone na vrata i telefon nešto žele prodati, nikad obrnuto. Samo malim slovima ispišite kako BDI tone zadnjih mjeseci, ne treba potencijalne kupce previše zbunjivati. To je samo posao za omražene "drukere".[emo_palacg]
Vrancisko pa nije sramota ići drukati od kuće do kuće, tu ti ovak ide dosta dobro, sve se slaže ko da upravljaš dionicom i vozaš je kak te volja. Zamisli koliko bi skrbnici bili zadovoljni da kreneš na teren. Pa tu ne bi ostalo 20-ak dioničara u roku mjesec. Treba ljude educirati i spašavati od loših investicija kakva je i eventualna kupnja ove dionice. Malo je takovih altruista koji žrtvuju svoje vrijema i sebe za spas drugih. A i vjerujem da je nick i avatar V(F)ranjo pomno odabran.[emo_palacd]
Ma , to stanje s dionicom nema nikakve veze s indexom vozarina. To se njihovi
brokeri igraju s cijenom dionice……Sad će je početi kupovati, još malo,
a onda će to natempirati s rastom BDI-i ….i opet prodati…..i tako vrte
stalno 3-5 tisuća dionica…bez veze.
Odnos scrappinga i novogradnji također loš, 238 novih narudžbi u 2013. ytd, istovremeno 184 broda poslana u scrapping. U 5. mjesecu 38 novih narudžbi, i samo 15 brodova za scrapping. U 5. mjesecu je 8 brodova naručeno već za 2014., a ukupni orderbook im je 401 bulker. Panamaxa 105, i još 200 do kraja 2013. Ne izgleda obećavajuće za panamax vozarine i BDI općenito.
Prije godinu dana je ovdje bilo tvrdnji kako će ove godine pola narudžbi biti otkazano i kako će krenuti bankroti i veliki rast vozarina. To se nije dogodilo, a kolega koji je to pisao više ne piše. Evo, tako bi mogli 2014. u ovo vrijeme sa orderbookom od 700-1000 brodova najavljivati da će 2015. biti bolje i da će se pola tih narudžbi otkazati.[emo_vrtimise]
Kako neće bit otkazivanja novogradnji?,pa do 1.6. je isporučen 101 panamax a do kraja godine bi trebalo bit isporučeno još preko 200,moš mislit
I dobro Kormilar kaže,gubiš svoje dragocijeno vrijeme oko firme koja po tebi nevredi ništa i bit će još gore,i samo pišeš na ovoj temi?
Imaš temu Usporedba brodara pa tamo piši o brodarstvu ako stvarno želiš ukazati na loše stanje u brodarstvu,ovako ispadne da drukaš ko craig i cyx,jedino za raziku od njih ti se barem potrudiš da izvućeš neke relevantne podatke dok ova dvojica neznaju ni kako brod izgleda[emo_plazi]
I imaš netočne podatke šta se tiče scrapa za 5.mj.,ipak ih je malo više
TYPE NAME DWT BLT LDT PRICE $/LDT
BULK AMIRA NADIA 8783 1984 3500 415
BULK EMIR 23846 1985 5352 428
BULK SUR 28019 1985 8500 419
BULK GOKHAN KIRAN 36626 1985 6170 440
BULK PACIFIC PEARL 38771 1981 10599 455
BULK MSC IMMA 42077 1983 11750 440
BULK MASCOT 45063 1977 13324 450
BULK SILVER WAVE 21990 1984 5072 410
BULK PAN BRIGHT 23516 1984 5140 360
BULK KOUPI 34119 1983 7374 440
BULK SEA PILOT 38030 1984 8540 414
BULK GLOBE UNITY 147067 1991 24094 420
BULK GREEK WARRIOR 149571 1990 20329 450
BULK GLORY FUJIAN 151511 1991 17614 440
BULK RUBIN LAUREL 167573 1995 24537 450
BULK HUA HONG 41502 1983 8926 335
BULK ZHUSHUI 9 64442 1984 11621 375
BULK ERAWAN 64643 1982 12148 382
BULK LUCKY DRAGON 64802 1987 11025 365
BULK ETERNAL HOPE 24928 1984 5650 428
BULK AUSTANGER 30173 1985 7526 434
BULK TURKUAZ 8 38888 1985 7140 430
BULK WATERFORD 149153 1990 18450 440
BULK ALGOMA PROVIDER 27362 1963 7406 117 Under tow, bss asis Montreal
BULK TRANSMED 44600 1978 9500 318
Malibu, ja sam svoj izvor podataka naveo, a ti nisi. Evo i direktnog linka, pa čitaj.
http://www.platou.com/dnn_site/LinkClick.aspx?fileticket=hYrFvtzI1aI%3d&tabid=505
Moguće da imaš izvor s drukčijim podacima, što nije novost. Postoje odstupanja kod pojedinih analitičara, tako imamo veći broj ugovorenih novogradnji u orderbooku kod BRS-a, nego kod platoua. Ako su podaci BRS-a točniji, ima još više novogradnji, pa smo opet kvit glede vaših nešto više scrappanih. Ne samo da smo kvit, nego je novogradnji puno, puno više.[emo_ooooo]
http://www.brs-paris.com/index.php?page=drybulk
Kupnja dionice me očito zanima po nižim cijenama, to nije nikakva tajna. I zašto bi prenošenje podataka o kratkoročnoj prognozi za panamaxe prema analizi jednog od najvećih shipbrokera bilo drukanje? Po vama takve vijesti treba valjda ignorirati, a shodno tome bi i dnevne vozarine trebalo objaviti na “usporedbi brodara”. Ili samo kad su u minusu, a kad su u plusu može i na temi atpl-a? [emo_plazi][emo_palacg]
Malibu
Kolega ne može nitko ovdje pisanjem uljepšati stanje u sektoru, pogledaj samo vozarine, i što misliš zašto ne mogu krenuti.
Odgovor je samo jedan višak brodova a ovdje se još neki i hvale sa novim novogradnjama, dodatno srozavanje.
slavodobitno ste ovdje hvalili upravu na narucivanje 2 nova broda, koji ce samo stvarati nove gubitke..ulagaci su to ljepo pozdravili sa rasprodajom dionica …[emo_palacd]
@ vranjo
ne razumijem, kažeš “čak” 238 narudžbi a “samo” 184 broda poslana u scrapping? a ti valjda očekuješ da se počne više brodova uništavati nego graditi? sorry ali ona si zbilja fulao cijelu temu. za stabilan oporavak je potrebno da razlika isporučenih i demoliranih brodova padne ispod 400 brodova godišnje, a ne ispod nule. po ovom tvom načinu računanja to bi bilo samo nekih 150 brodova neto rasta godišnje. kad bi se taj sadašnji visoki scrapping održao koju godinu, BDI bi išao kao raketa. ili formulirano u dwt, 20.9 – 11.1 = 9,8 dwt u 5 mjeseci, to bi ti iznosilo godišnje 23.5 dwt neto rasta. s tako malim rastom flote vozarine za handymaxe i panamaxe bi za 2,5 godine bile na 25-30k. neki zbilja prognoziraju da će se to dogoditi, ja doduše ne vjerujem i mislim da će rast biti manji. jer nema šanse da se scrapping još pune 2,5 godine održava na ovako visokim razinama od “samo” 11 dwt u 5 mjeseci.
slavodobitno ste ovdje hvalili upravu na narucivanje 2 nova broda, koji ce samo stvarati nove gubitke..ulagaci su to ljepo pozdravili sa rasprodajom dionica …[emo_palacd]
Zmajki, prije vijesti o toj narudžbi ATPL se negdje 25.4. trgovala ispod 290. Od 25.4. je outperformala ostatak ZSE i jedna je od rijetkih dionica u plusu.