Vranjo ja tebi ništa ne vjerujem kao ni onom pravom sa slike…[emo_smijesak]
Nema oporavka burze bez brodara i građevinara. Tako piše u svim knjigama o dionicama. Izgleda da su autori bili u pravu. Dionice od kolege blogera su stale i bojim se da neće više rasti dok ostatk burze ne potegne nekih 100 %.[emo_smijesak]
P:S. Zaboravio sam da kolega skuplja hdel i tisk.
Naručuju se novogradnje, službeno, jer je nikad jeftinije.
Stvarno se naračuje, ne zato što ionako ima previše brodova već, zato što svaka aktivnost znači i priliku za mito/proviziju/korupciju. A to će dovest do potpunog kraha najslabije financijski potkovanih i sve druge brodare dovesti do ruba sloma.
Koliko je ono Atlanstka dužna sada, 300 milijuna dolara? To je nešto kao 12 novih panamaxa.
@ vranjo
Kažete da će biti dionica na 800 uz scrapping kakav je do sad, ali isto pitanje se može postaviti za intenzitet narudžbi novih brodova.
U prva 3 mjeseca, prema BRS-ovim podacima, već imamo 376 naručenih dry bulkera za 2014. Lijepo je popunjen orderbook za 2014., 2015., a tek je početak godine, ako se nastavi puniti kao do sad, hoćemo li imati naručenih cca 1500 brodova za 2014.?
Što se platoua tiče, meni baš ne zvuči kao da su proglasili oporavak. Evo što piše u zadnjem reportu.
"The current estimated capacity of 35 mill cgt is still more than needed in the next couple of years. We expect the overcapacity in the merchant fleet to be some 6 percent this year and in order for this excess tonnage to be absorbed, we need to see deliveries lower than our estimated capacity of 35 million cgt."
E da, ovo su već jači argumenti. Ali Platou, ti isti koji pišu ovaj zadnji odlomak o prekapacitiranosti brodogradilišta, zaista su proglasili dno ove godine a za 2015. predviđaju recimo vozarine za capeove od 30.000. Bilo je to već postano ovdje na forumu prije kakvih mjesec dana koliko se sjećam. A u tom istom tekstu iz kojeg je citat mislim da i govore o tome da su se brodogradilišta dosad već pokazala fleksibilnima u preusmjeravanju svojih kapaciteta. Naravno zanimljivo će biti vidjeti za nekih desetak dana novi report nakon ovih narudžbi Cargilla i Frontlinea prošlih tjedana, a sprema se i Nordenova.
vani brodari opasno zelene
Naručuju se novogradnje, službeno, jer je nikad jeftinije.
Stvarno se naračuje, ne zato što ionako ima previše brodova već, zato što svaka aktivnost znači i priliku za mito/proviziju/korupciju. A to će dovest do potpunog kraha najslabije financijski potkovanih i sve druge brodare dovesti do ruba sloma.
Koliko je ono Atlanstka dužna sada, 300 milijuna dolara? To je nešto kao 12 novih panamaxa.
Ne melji. Nebi se naručivalo da nije isplativo.
vani brodari opasno zelene
nakon par dana padanja, bilo bi i vrijeme…sreća da taj pad ATPL uopće nije osjetila [emo_smijeh]
ipak pad bdi-a danas….
Baltic Dry Index (BDI) -9 922
Rates BCI
(Cape index)
BPI
(Panamax index)
BSI
(Supramax index)
INDEX 1258
-17
1191
-13
965
-12
SPOT 4 TCE AVG (USD) 4763
-131
9527
-105 10094
-123