Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,78 | 1.626 | 38 | 42,50 | 43,00 | -1,16% |
To je loše. Evo par stranica unazad lopina veliča ATPL, kako imaju velike rezerve i još su ih uspjeli povećati. Onda se postavlja pitanje zašto ne kupuju brodove za taj cash kojega navodno imaju, nego se zadužuju i kamatom povećavaju konačnu cijenu broda, a k tome znamo i da su brodove naručili prije velikog pada cijena novogradnji. Ne žele otkriti po kojoj cijeni, ali možemo pretpostaviti da nisu pogodili ni blizu dna + kamate na kredite = neprocjenjivo. [emo_palacd]
Ako su kamate 3% kako kaže lopina i recimo uzmu brod na 10 godina otplate, onda im to povećava cijenu brodova za 30%. Mogli su graditi i u domaćim brodogradilištima i plaćati u cashu umjesto da ih kamatare za "kinesku kvalitetu".[emo_bijesan][emo_palacd]
[/quote]
piše u nekom od prijašnjih izvješća otprilike koliko su platili..
da.. i ne bi bili tako brzo gotovi pa da stvaraju gubitke [emo_smijeh]
Sjećam se onih koju ovdje pisali (A tu spada i Jutarnji list ili Večernji list, ne sjećam se točno, koji je na 400-500 kn, ljudima koji se u diončarstvo razumiju 0% “preporučio” kupnju ATPL) jer, gle senzacije, ATPL je, i nije to bilo tako davno, imao 200-300 kn po dionici gotovine na računu. Sada ima 109 kn/dionici. Što li će biti za koji kvartal…
Inače, baš me zanima kako će na to po x. puta u zadnje dvije godine reagirati “Die Erste”. Kako će glasiti nova preporuka i nova ciljana cijena?
Moje mišljenje o ovoj dionici je pozitivno.Uspjeli su u turističkom dijelu
postići pozitivan rezultat,a sami nisu krivi za povijesno niske vozarine…
Nisu povećali gubitak, pažljivo su gospodarili, i završavaju svoje investicije.
Nemaju problema sa novcem, gubitak mogu nadoknaditi iz portfelja, ali, za to
nema potrebe..nitko ih ne prisiljava, a dobit bi im samo otežavala situaciju
s obavezama prema dioničarima…
Mislim , da će se ubrzo izvući,čim krenu rasti vozarine……u financijskom
ulagačkom smislu, treba biti strpljiv……
Dionica je dugo padala radi prodaje od strane velikog broja malih investitora, koji su je imali u portfelju..
Sigurna sam da Uprava ATPL, koja je izravno zainteresirana, čini sve, da
u ovim teškim uvjetima, da održi redovno poslovanje.
evo gledam malo izvješća, izgleda da je ostalo još 3 panamaxa za isporuku….ukupno 7 brodova vrijednosti 282 miliona dolara = ca. 40 miliona [emo_dolar] po brodu .. 109 platili u kešu.. 4 isporučena, zaduženost porasla 100 miliona dolara, dakle još 70-80 miliona dolara ili 400-500 miliona kuna..
nisam stručnjak, ali mi se to ne čini odveć jeftino..
Dakle,
dug je ogromna stavka za ATPL. Dug prema bankama iznosi oko 1,4 milijarde kuna tj skoro 1:1 sa equityem (kapitalom i rezervama) i svaki mali pomak neisplativosti će povećavati gubitke, smanjivati equity i pogoršavati odnos duga prema equityu koji se smanjuje zbog neisplativosti investicija.
Samo u capex je uloženo 727 milijuna kuna.
Naravno, cijena voziarina moze ići ili zbog ponude ili zbog potražnje ili međusobno obostranog pomaka.
USA će se zagrijavati i njihov housing sektor će porasti aktivnost krajem 2013 i to solidno, sa time i cijela ekonomija a Kina mora ići na pojačavanje personal spendinga.
A budemo vidjeli.
evo gledam malo izvješća, izgleda da je ostalo još 3 panamaxa za isporuku….ukupno 7 brodova vrijednosti 282 miliona dolara = ca. 40 miliona [emo_dolar] po brodu .. 109 platili u kešu.. 4 isporučena, zaduženost porasla 100 miliona dolara, dakle još 70-80 miliona dolara ili 400-500 miliona kuna..
nisam stručnjak, ali mi se to ne čini odveć jeftino..
čisto da se napomene da je zaduženost samo ovog perioda od 30.06-30.09
porasla sa 1,298,750,092 kn na 1,382,769,252kn znači 80tak mil.kn,, 13 mil$ ako se ne varam
Dakle,
dug je ogromna stavka za ATPL. Dug prema bankama iznosi oko 1,4 milijarde kuna tj skoro 1:1 sa equityem (kapitalom i rezervama) i svaki mali pomak neisplativosti će povećavati gubitke, smanjivati equity i pogoršavati odnos duga prema equityu koji se smanjuje zbog neisplativosti investicija.
Samo u capex je uloženo 727 milijuna kuna.
Naravno, cijena voziarina moze ići ili zbog ponude ili zbog potražnje ili međusobno obostranog pomaka.
USA će se zagrijavati i njihov housing sektor će porasti aktivnost krajem 2013 i to solidno, sa time i cijela ekonomija a Kina mora ići na pojačavanje personal spendinga.
A budemo vidjeli.
rade s gubitkom kao što su najavili i kao što je i očekivano s obzirom na “Povijesno niske vozarine”.
A prilagodili su se na način da:
– gubitke djelomično amortiziraju turizmom i prijevozom,
– pretvorili su kratkoročne kredite u dugoročne, dodatno se dugoročno zadužili da prebrode krizu, vjerojatno uz poček, male kamate u inozemstvu
– imaju 1 mlrd rezerve samo iz zadržane dobiti koja sada dobro dođe
Zahvaljujući tome nemaju problema s likvidnosti.
Čekaju sretnija vremena za brodarstvo
evo gledam malo izvješća, izgleda da je ostalo još 3 panamaxa za isporuku….ukupno 7 brodova vrijednosti 282 miliona dolara = ca. 40 miliona [emo_dolar] po brodu .. 109 platili u kešu.. 4 isporučena, zaduženost porasla 100 miliona dolara, dakle još 70-80 miliona dolara ili 400-500 miliona kuna..
nisam stručnjak, ali mi se to ne čini odveć jeftino..
Ako je ovo točno, znači da su brodove platili 100% više od sadašnje cijene koja je oko 20 mil $. Evo, npr. tu je objašnjeno kretanje cijena:
http://www.naftrade.com/4/post/2012/04/new-ships-expensive-cheap-or-just-good-value.html
“Panamax bulker which cost $20m in 2002 doubled to $40m in 2003 and $92m in 2008. Then it crashed to $25m in 2009; edged back up to $40m in 2010 and finally slipped back to $24m today”
Ta cijena na kraju dođe još više kad se uračunaju kamate i gubici koje brodovi svakodnevno rade. Sad se vidi nepovoljan omjer duga i kapitala koji će biti još nepovoljniji, a pokazatelji prije izvješća su davali lažnu sliku pa su neki to iskoristili za tvrdnje o niskoj zaduženosti i povećanju rezervi u vrijeme krize.[emo_zloban]
– možda da dva-tri supramaxa pretvore u hotelski smještaj i parkiraju ih ispred Dubrovnika
– gdje ćeš ljepšeg pogleda
– cijena 200 $ po osobi
– mislim da bi i zarada bila bolja
[emo_smijesak]
znači ispada da do 30.09 imamo 15 tak kn minusa po dionici, mislim da je vrijeme da se ova dionica zakuca na ispod 100 kn 🙂
[emo_bijesan]
istina
znači ispada da do 30.09 imamo 15 tak kn minusa po dionici, mislim da je vrijeme da se ova dionica zakuca na ispod 100 kn 🙂
super. nije ti neka velika količina na kupnji, možeš je zakucati prodajom svojih dionica (ukoliko imaš naravno toliko ) na 100,00 bez problema . i onda se postavi na kupnji na 50,00 , kao pravi i promišljeni kupac ….jer…. , ovo je po mnogima loša firma [emo_namigusa]